M1 Abrams (USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 933
53 501
113
Azt mondta az öreg Mcgregor ezredes, hogy a Abrams tankoknak kb minden üzemórájára 3 óra karbantartás kell,nem tudom mennyi üzemóránként kell neki karbantartás, szervizelés,és, hogy milyen, mennyi célszerszám kell 1-1 szervízhez,de lehet többe lesz a leves, mint a hús az Orosz sztyeppén használva.
Nem mellesleg kiemelt célpontok lesznek a nyugati tankok,szerintem érik egy giga zakó a nato páncélosoknak,ezrével várják őket az Orosz tüzérek,atgm kezelők, harckocsizók.
Mindegy, hátha lesz pár,amelyik kibír 1 hetet...
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 075
13 704
113
Azt mondta az öreg Mcgregor ezredes, hogy a Abrams tankoknak kb minden üzemórájára 3 óra karbantartás kell,nem tudom mennyi üzemóránként kell neki karbantartás, szervizelés,és, hogy milyen, mennyi célszerszám kell 1-1 szervízhez,de lehet többe lesz a leves, mint a hús az Orosz sztyeppén használva.
Nem mellesleg kiemelt célpontok lesznek a nyugati tankok,szerintem érik egy giga zakó a nato páncélosoknak,ezrével várják őket az Orosz tüzérek,atgm kezelők, harckocsizók.
Mindegy, hátha lesz pár,amelyik kibír 1 hetet...
Amiben biztos hátrányban lesznek, hogy itt nem kell majd az oroszoknak gondolkodni, hogy saját erő vagy ellensèg.

Így időt nyerhetnek.

Ami sokat számít.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 775
30 546
113
Az Abrams az egyik legkevesebb harctéri karbantartást igénylő hk.Legsűrűbben az ágyú csövét és a lánctalpat kell cserélni.GT javitásközi üzemideje 3x annyi,mint az Leo dizeljéé.Ruszki hk dizelmotor meg kisebb élettartamű,mint a német MTU......
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
652
1 814
93
Az Abrams az egyik legkevesebb harctéri karbantartást igénylő hk.Legsűrűbben az ágyú csövét és a lánctalpat kell cserélni.GT javitásközi üzemideje 3x annyi,mint az Leo dizeljéé.Ruszki hk dizelmotor meg kisebb élettartamű,mint a német MTU......
Ezt úgy is lehet érteni, hogy 500 üzemóra után 1500 órányi nagyjavítás kell. Ami amúgy nagyjavítás szintén nem sok. Általában azokba a takarítónő, meg a biztonsági őrök munkaideje is bele van számolva. Szóval ettől még működhetnek hónapokig gond nélkűl. Szerintem nem a tervszerű karbantartás lesz az ami miatt harcképtelenné fognak válni.
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
652
1 814
93
Az Abrams az egyik legkevesebb harctéri karbantartást igénylő hk.Legsűrűbben az ágyú csövét és a lánctalpat kell cserélni.GT javitásközi üzemideje 3x annyi,mint az Leo dizeljéé.Ruszki hk dizelmotor meg kisebb élettartamű,mint a német MTU......
Bocs, nem a te kommentedre akartam reagálni.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 775
30 546
113
Ezt úgy is lehet érteni, hogy 500 üzemóra után 1500 órányi nagyjavítás kell. Ami amúgy nagyjavítás szintén nem sok. Általában azokba a takarítónő, meg a biztonsági őrök munkaideje is bele van számolva. Szóval ettől még működhetnek hónapokig gond nélkűl. Szerintem nem a tervszerű karbantartás lesz az ami miatt harcképtelenné fognak válni.
Elvileg 19000 üzemóra a gt nagyjavitásközi üzemideje.Lánctalp 6-8000km-t bir ki,ágyú csöve 4-500 lövést,de ez nagyon képlékeny.Sabotbol jóval kevesebbet (8xos szorzórol találtam emlitést,nagyon eszi a csövet.Muszka gépeknél is detto igy van).
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Ocses

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 775
30 546
113
Ez szinte biztos, hogy nem valós, vagy elírtad egy 0-ával.
Nagyjából 1000-2000 óra között vannak ezek az idők a dízeleknél és a gázturbináknál is.
Nem irtam el.És az amcsi és német hk dizelek 6-7000 üzemorát birnak ki.Orosz motorok jóval kevesebbet.
 
  • Hűha
Reactions: LMzek 2.0

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 121
53 697
113

Huha. Ennél azért jobbra gondoltam. 700 óra volt az üzemideje? o_O
Jó, az 1400 óra már elfogadható.
Összehasonlítás képen, az 1980-as évek végén, a T-80U-ban lévő GTD-1250-es 500 órás köztes és 1000 órás teljes üzemidővel bírt.
Sajnos azt nem írja a gyártó, hogy ma mennyit tud egy ilyen. Meglepne ha megmaradtak volna ezen a szinten.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 368
8 535
113
Én ezt találtam (2006-os írás):


"However, the time between AGT1500 depot-level overhauls has declined from 2,000 operating hours for a brand-new engine to 700 hours for one returned to stock from the depot."
...
"Ultimate savings from the TIGER program are difficult to quantify, but the effort aims to cut depot visits in half. The intent is to extend time between depot repairs to at least 1,400 hours with improved durability, a standard engine configuration, efficient supply-chain management, fact-based maintenance and expanded field support."
...
"The time between AGT1500 depot repairs varies with the engine configuration. Engines repaired under an earlier engine improvement program have about 200 of their 800 parts replaced and typically run 1,000 hours before their next depot cycle. Engines with more common return-to-stock repairs receive 25 parts and last just 700 hours.

TIGER engines will get 400 to 500 new parts and phase-in engineering improvements to stretch their depot intervals to at least 1,400 hours or a hoped-for 1,600 hours. "
 

waterloo

Well-Known Member
2020. március 3.
751
1 180
93
Valóban fellelhető a manual a neten, de kva hosszú és nincs kedvem csak azért végigböngészni, hogy kiderüljn mi a valós szám. Szóval inkább nem alkotok véleményt, ha már lusta vagyok utánajárni :)
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Ezt a cikket azért teszem be, mert vannak benne jó képek végre egy amerikai nagy tömegű tank gyárról, ahol igazi nagy tételben jönnek ki a gyárkapun a modern MBT-k. Érdemes megnézni a futószalagot. Ez nem a Zala szintje. Nem pöcsölnek, mint az európaiak.


Ha volt már, akkor elnézést az ismétlésért. Ez a világ egyetlen helye ma már, ahol Abramseket készítenek, azt írja a cikk.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 775
30 546
113
Én ezt találtam (2006-os írás):


"Azonban az AGT1500 raktárszintű nagyjavítások közötti idő a vadonatúj motorok 2000 üzemórájáról 700 órára csökkent a raktárból raktárra visszavitt motorok esetében."
...
"A TIGER programból származó végső megtakarítást nehéz számszerűsíteni, de az erőfeszítés célja a depólátogatások felére csökkentése. A cél az, hogy a raktárjavítások közötti időt legalább 1400 órára meghosszabbítsák, jobb tartósság, szabványos motorkonfiguráció és hatékony ellátási lánc mellett. menedzsment, tényeken alapuló karbantartás és kibővített terepi támogatás."
...
"Az AGT1500 raktárban végzett javítások közötti idő a motor konfigurációjától függően változik. A korábbi motorjavítási program keretében megjavított motorok 800 alkatrészéből körülbelül 200-at kicserélnek, és általában 1000 órával járnak a következő raktározási ciklusuk előtt. Azoknál a motoroknál, amelyeknél gyakoribb a raktárba történő visszaszállítás 25 alkatrészt kap, és mindössze 700 órát bír.

A TIGER motorok 400-500 új alkatrészt és bevezetett műszaki fejlesztést kapnak, hogy a raktározási időközöket legalább 1400 órára vagy a remélt 1600 órára növeljék. "
Csapat szintű "nagyjavitás".Ezt nem a gyári nagyjavitás szintje,ezt elvileg a ho/hts szintű műhely is el tudja végezni (azért elvileg,mert afgánban,Irakban nem feltétlen volt ott a hozzá szükséges felszerelés).Gyári nagyjavitás szintje már más (ezt nálunk a Gödöllő csinálta,ma KárosRT gányolja)
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 504
54 445
113
Ezt a cikket azért teszem be, mert vannak benne jó képek végre egy amerikai nagy tömegű tank gyárról, ahol igazi nagy tételben jönnek ki a gyárkapun a modern MBT-k. Érdemes megnézni a futószalagot. Ez nem a Zala szintje. Nem pöcsölnek, mint az európaiak.


Ha volt már, akkor elnézést az ismétlésért. Ez a világ egyetlen helye ma már, ahol Abramseket készítenek, azt írja a cikk.
Eddig azt hittem, hogy az amik a régi gépeket újjitják fel teljesen és modernizálják. Tekintettel, hogy pár ezer gépûk van tartalék an, ilyen tempójú termelésnek szerintem nincs értelme. Nem is tudok nagyszámú rendelésről.
Ez a kép régebbi lehet. Szerintem.
Meg aztàn ukrán forràs…. :confused: