Szállítógépek váltása a MH-nél

Aztán vannak még olyanok, ahol korábban cserélték a herculest új herculesre, vagy csak úgy vesznek herculest (germoney)

A polákok pl C-130E-ket szereztek be. Egy ideje vakarják a fejüket, hogy mihez kezdjenek velük, mert öregek, mint az országút.
 
A 319 flotta bővítésével párhuzamosan esetleg lehetne re-gründolni egy Malévot, aminek a MH bérbeadja a repülőit.
319-esektől mindenki szabadul, nyergelnek a 321-esekre mindenhol.
A repzik hozzák-viszik a katonákat (éjjel), ahova kell, nappal meg viszik a helloturisztokat a fontosabb európai desztinációkra (meg van egy állandó mennyiségű hely foglalva az állami tisztviselőknek).

Ha lenne rá akarat, hogy ne egy (régi-új) kifizetőhelyként funkcionáljon, ez egy működő modell lehetne (olcsón viszonylag nagy személyszállitó-kapacitást fenntartani).
 
A polákok pl C-130E-ket szereztek be. Egy ideje vakarják a fejüket, hogy mihez kezdjenek velük, mert öregek, mint az országút.
Ennek most így utána kellett internetelnem, de itt azt írják, hogy megoldódik a probléma:
https://www.c-130.net/index.php?module= AircraftDB&func=display_airframe&id=7567&actype=C-130
De hát nekik olyan bajuk van, hogy régiek a C130-asok, nekünk meg olyan, hogy 3 éve nincs tehergépünk. :)

[ mindazonáltal a svéd 842-esnél biztos nem (voltak) öregebbek ]
 
Ennek most így utána kellett internetelnem, de itt azt írják, hogy megoldódik a probléma:
https://www.c-130.net/index.php?module= AircraftDB&func=display_airframe&id=7567&actype=C-130
De hát nekik olyan bajuk van, hogy régiek a C130-asok, nekünk meg olyan, hogy 3 éve nincs tehergépünk. :)

[ mindazonáltal a svéd 842-esnél biztos nem (voltak) öregebbek ]

Az megvolt, hogy nézegetnek H-kat, de akkor ezeket is választották?
Akkor ezzel meg is oldották a dolgot úgy 10 évre.
 
Az megvolt, hogy nézegetnek H-kat, de akkor ezeket is választották?
Akkor ezzel meg is oldották a dolgot úgy 10 évre.
https://milmag.pl/umowa-na-piec-c-130h-dla-polski/
Itt azt írják, hogy 2 éve kötöttek kormányközi egyezményt és a 2024-ben megérkezik az ötödik is.
Bydgoszcz-ban (is?) végeznek rajtuk munkákat, de arcpirítóan kis összeget kell bele tenni és ráadásul van kiépítve ipari háttér már ott.

Aztán 10 év múlva megint kapnak majdnem ingyen mondjuk J30-as herculeseket. :)
Úgy néz ki, hogy nagy tehergépek esetében ez a taktikájuk és hát nem tűnik butaságnak, amit csinálnak.
 
Szegény 26-os , megtette a dolgát ,bízzunk benne hogy minél előbb ideérnek a brazíl gépek , ez a teherszállítókapacitás hiány komoly probléma!
 
Szegény 26-os , megtette a dolgát ,bízzunk benne hogy minél előbb ideérnek a brazíl gépek , ez a teherszállítókapacitás hiány komoly probléma!
Azzal, hogy már látszik a kanyarban, meg csökkent a missziós igénybevétel, így már azért szerintem nem olyan hatalmas a probléma.
 
Azzal, hogy már látszik a kanyarban, meg csökkent a missziós igénybevétel, így már azért szerintem nem olyan hatalmas a probléma.
Ezt a missziozast meg varjuk ki... egyresz Borondi kulon emlitette, hogy nagy hive, masreszt legutobb a NATO mar gyakorlatilag Taiwan kapcsan is mozgolodott, harmadreszt nem lennek meglepodve, ha Szudan vagy valami hasonlo 'melegebb eghajlatba' belekeveredne vagy a NATO, vagy a franciak es veluk az europaiak... tulzottan is kapora jonne az amerikai warmongering masinanak, ugye.
 
A 319 flotta bővítésével párhuzamosan esetleg lehetne re-gründolni egy Malévot, aminek a MH bérbeadja a repülőit.
319-esektől mindenki szabadul, nyergelnek a 321-esekre mindenhol.
A repzik hozzák-viszik a katonákat (éjjel), ahova kell, nappal meg viszik a helloturisztokat a fontosabb európai desztinációkra (meg van egy állandó mennyiségű hely foglalva az állami tisztviselőknek).

Ha lenne rá akarat, hogy ne egy (régi-új) kifizetőhelyként funkcionáljon, ez egy működő modell lehetne (olcsón viszonylag nagy személyszállitó-kapacitást fenntartani).
Azért vicces lenne, amikor HuAF-os géppel repülne az ember akárhová.. Meg azért az nem úgy működik, hogy most van 1 London-Ankara , de hopp kivesszük a gépet , mert OV éppen repülni akar. Lehetne így üzemeltetni akár, de ahhoz bizony kellenének még másik gépek is. 3 KC és 2-3 kisebb gép mellett simán müködhetne. De amíg elsősorban VIP gépeként repkednek, addig..

Meg azthiszem van valami jogi huzavona is a katonai és a polgári gépek között, ami miatt máshogy kell őket kezelni. (? Valami rémlik, hogy nem mindegy milyen gép, de majd aki ezt tudja az remélem felvilágosít.)







Már nagyon kellenének a KC-k, Nem vagyok túl naprakész a sok szolgálat és meló miatt, ezért kérdezem, hogy a repülőnapra már -elvileg -megérkeznek a mi gépeink?
 
Azért vicces lenne, amikor HuAF-os géppel repülne az ember akárhová.. Meg azért az nem úgy működik, hogy most van 1 London-Ankara , de hopp kivesszük a gépet , mert OV éppen repülni akar. Lehetne így üzemeltetni akár, de ahhoz bizony kellenének még másik gépek is. 3 KC és 2-3 kisebb gép mellett simán müködhetne. De amíg elsősorban VIP gépeként repkednek, addig..

Meg azthiszem van valami jogi huzavona is a katonai és a polgári gépek között, ami miatt máshogy kell őket kezelni. (? Valami rémlik, hogy nem mindegy milyen gép, de majd aki ezt tudja az remélem felvilágosít.)







Már nagyon kellenének a KC-k, Nem vagyok túl naprakész a sok szolgálat és meló miatt, ezért kérdezem, hogy a repülőnapra már -elvileg -megérkeznek a mi gépeink?
Egyetértek, ahhoz kellene vagy 5-6 gép (a moldáv/albán stb legacy-nek sincs több).
De amúgy nem feltétlenül jönne le, hogy HuAF a gép, a “Malév” lenne üzemeltető - mint a 333-asnak a WizzCargo - akármilyenre is lehetne festeni (a fehér olcsóbb), de maradhatna szürke is, rá kellene csak matricázni a márkanevet, mondjuk fehérrel azt’ kész.
Bázisrepülőtérnek meghagynám Ferihegyet, innen mennének csak oda-vissza a járatok, napi mondjuk 2 desztinációra. Tehát ez egy BUD-LCY-BUD-ANK-BUD menet lenne, amit említesz.

Kati, Viktor meg Péter használja csak a Falconokat, azok valók erre, de annak idején Orbán utazott fapadossal is privát ügyben (meccsre asszem), mondjuk most az már biztosan neccesebb lenne biztonsági szempontokból.

KC390 szerintem lesz a repnapon, de biztos, nem a miénk még, sanszosan portugál felségjellel.
 
ELTA-ELI-3120 - Compact Multi-Mission ISR Aircraft

The ELI-3120 Aircraft performs a variety of missions, such as:
  • Creation of a Ground Situation Awareness Picture
  • showing Forces Location and Movements
  • Maritime Patrol, Search & Rescue and Border
  • Surveillance
  • Support to Homeland Security law enforcement
  • units for deterring illegal activities such as Terror,
  • Piracy, Weapon Contraband and Narcotics Traffic
  • Creation of Electronic Order of Battle (EOB) by
  • Signal Intelligence (SIGINT)
  • Environment Protection by detecting Pollution,
  • Illegal Fishing and spotting Forest Fire

Nagyon király lenne egy ilyen géppár nekünk, de vélhetően ez csak "álom" marad...drónokkal részben kiváltható mondjuk...
 
Nagyon király lenne egy ilyen géppár nekünk, de vélhetően ez csak "álom" marad...drónokkal részben kiváltható mondjuk...
L410 alapon és akkor lehetne itthon kéthajtóműves pilótaképzésre is gépünk? De drónra szerelve tényleg jobb megoldásnak tűnik.
 
L410 alapon és akkor lehetne itthon kéthajtóműves pilótaképzésre is gépünk? De drónra szerelve tényleg jobb megoldásnak tűnik.
Nem tudom mekkora gépre fér rá ez a ELI-3120 rendszer...
Ami drónokat illeti: az egyik esélye drón a HERMES 900 mintegy 350-450 kg hasznos terhet (műszert) vihet magával. Feltételezem, hogy a kétmotoros felderítőgépeken tonnányi műszer van, ami lényegesen jobb felderítő teljesítményt nyújthat.
Szóval nem ugyanaz a kategória a kettő szerintem és csak részben illetve több drón együttes alkalmazásával váltható ki.

MG idejében felmerült, hogy az egyik Falcont átalakítják felderítőnek, de aztán ebből nem lett semmi.
Az ukrajnai háború alapján hasznos lenne néhány ISTAR repülőgép, de az ára miatt szerintem inkább a bevásárló lista vége felé lehet - ha rajta van egyáltalán...
Még szerencse, hogy vettük felderítő L-39-eseket! ;)
 
Pedig az elektronikai felderítés/hadviselés fontossága az egyik fő tanulsága a háborúnak.
Igen, ha nem repkedne tucatnyi felderítő Ukrajna határai mentén infókat gyűjtve az ukránoknak, akkor vélhetően sokkal rosszabbul állnának.
Két mantra van most ugye nálunk: precíziós csapás mérés és felderítés - utóbbiba a drónok biztos, hogy benne vannak. Lehet, hogy hosszabb távon ISTAR gépek is.
 
L410 alapon és akkor lehetne itthon kéthajtóműves pilótaképzésre is gépünk? De drónra szerelve tényleg jobb megoldásnak tűnik.
Megnéztem: L410 is jó lehetne. Az ELTA a prosiban 10-11 üléses Beechcraft Super King Air gépét ajánlja ELI3120-hoz, aminek MTOW-ja 5,6-7 tonna. L410NG MTOW-ja meg 7 tonna, szóval bele lehetne rakni a ELI3120-as rendszert. A cseh gép hosszbb és tágasabb is valamennyivel.

AMúgy miért L410-re gondoltál? Az nem a mi AERO-nk terméke...vagy csak mert "olcsó"?
 
Megnéztem: L410 is jó lehetne. Az ELTA a prosiban 10-11 üléses Beechcraft Super King Air gépét ajánlja ELI3120-hoz, aminek MTOW-ja 5,6-7 tonna. L410NG MTOW-ja meg 7 tonna, szóval bele lehetne rakni a ELI3120-as rendszert. A cseh gép hosszbb és tágasabb is valamennyivel.

AMúgy miért L410-re gondoltál? Az nem a mi AERO-nk terméke...vagy csak mert "olcsó"?
Az Omnipol tulajdonában van már a gyár, aki az Aeroban is benne van. Ha jól emlékszem még a Zlin gyárat is meg akartuk venni az elején, így nem lepődnék meg ha az Omnipollal is lenne még más együttmüködés is, ha nem repülőgép akkor valami más.
 
  • Tetszik
Reactions: hete and Aladeen
Nagyon király lenne egy ilyen géppár nekünk, de vélhetően ez csak "álom" marad...drónokkal részben kiváltható mondjuk...
Total ertelmetlen lenne. A KC-390 eleve SAR stb cuccokal jon, ha kered a S&R fuknciot (ugy remlik, mi kertuk), azaz maris hasznalhato mindezeknek a tobbsegere.

Az egyetlen, amire nincs gepunk, az klasszikus AEW&C, de inkabb szuken ertelmezve SIGINT celokra nincs airborne, mobile kepesseg. Ezt dronokkal igy-ugy meg lehet oldani ideiglenesen, plusz ott a hallgatozo megatorony a Matraban a szlovak-ukran ficakban, az egyertelmuen erre lett felhuzva (ezt persze kiutnek egy konkfliktus elejen, akkor kellenenek majd a repulo .)

Viszont egy cirkusz eseten mindenkeppen kiutkozne egy AEW&C geppar hianya, mert akkor mar szamolni kell a radarkepesseg degradalasaval is, de akkor sem kell ez a feleslegesen nagy es draga megoldas, amit linkeltel.
Magyar viszonyokra boven eleg lenne ket G500-as rendszer (szinten IAI/Elta, csak W-2085-alapu), de meg inkabb az uj Embraer P600-asbol, azok ujabbak is, kompaktabbak is, az uj magyar Embraer szervizpont kiszolgalhatna, egy par hibatlanul megoldana az osszes igenyt.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz