Aztán vannak még olyanok, ahol korábban cserélték a herculest új herculesre, vagy csak úgy vesznek herculest (germoney)
A polákok pl C-130E-ket szereztek be. Egy ideje vakarják a fejüket, hogy mihez kezdjenek velük, mert öregek, mint az országút.
Aztán vannak még olyanok, ahol korábban cserélték a herculest új herculesre, vagy csak úgy vesznek herculest (germoney)
Ennek most így utána kellett internetelnem, de itt azt írják, hogy megoldódik a probléma:A polákok pl C-130E-ket szereztek be. Egy ideje vakarják a fejüket, hogy mihez kezdjenek velük, mert öregek, mint az országút.

Ennek most így utána kellett internetelnem, de itt azt írják, hogy megoldódik a probléma:
https://www.c-130.net/index.php?module= AircraftDB&func=display_airframe&id=7567&actype=C-130
De hát nekik olyan bajuk van, hogy régiek a C130-asok, nekünk meg olyan, hogy 3 éve nincs tehergépünk.
[ mindazonáltal a svéd 842-esnél biztos nem (voltak) öregebbek ]
https://milmag.pl/umowa-na-piec-c-130h-dla-polski/Az megvolt, hogy nézegetnek H-kat, de akkor ezeket is választották?
Akkor ezzel meg is oldották a dolgot úgy 10 évre.

Mi? Milyen 26-os?Szegény 26-os , megtette a dolgát ,bízzunk benne hogy minél előbb ideérnek a brazíl gépek , ez a teherszállítókapacitás hiány komoly probléma!
Azzal, hogy már látszik a kanyarban, meg csökkent a missziós igénybevétel, így már azért szerintem nem olyan hatalmas a probléma.Szegény 26-os , megtette a dolgát ,bízzunk benne hogy minél előbb ideérnek a brazíl gépek , ez a teherszállítókapacitás hiány komoly probléma!
Ezt a missziozast meg varjuk ki... egyresz Borondi kulon emlitette, hogy nagy hive, masreszt legutobb a NATO mar gyakorlatilag Taiwan kapcsan is mozgolodott, harmadreszt nem lennek meglepodve, ha Szudan vagy valami hasonlo 'melegebb eghajlatba' belekeveredne vagy a NATO, vagy a franciak es veluk az europaiak... tulzottan is kapora jonne az amerikai warmongering masinanak, ugye.Azzal, hogy már látszik a kanyarban, meg csökkent a missziós igénybevétel, így már azért szerintem nem olyan hatalmas a probléma.
Azért vicces lenne, amikor HuAF-os géppel repülne az ember akárhová.. Meg azért az nem úgy működik, hogy most van 1 London-Ankara , de hopp kivesszük a gépet , mert OV éppen repülni akar. Lehetne így üzemeltetni akár, de ahhoz bizony kellenének még másik gépek is. 3 KC és 2-3 kisebb gép mellett simán müködhetne. De amíg elsősorban VIP gépeként repkednek, addig..A 319 flotta bővítésével párhuzamosan esetleg lehetne re-gründolni egy Malévot, aminek a MH bérbeadja a repülőit.
319-esektől mindenki szabadul, nyergelnek a 321-esekre mindenhol.
A repzik hozzák-viszik a katonákat (éjjel), ahova kell, nappal meg viszik a helloturisztokat a fontosabb európai desztinációkra (meg van egy állandó mennyiségű hely foglalva az állami tisztviselőknek).
Ha lenne rá akarat, hogy ne egy (régi-új) kifizetőhelyként funkcionáljon, ez egy működő modell lehetne (olcsón viszonylag nagy személyszállitó-kapacitást fenntartani).
Egyetértek, ahhoz kellene vagy 5-6 gép (a moldáv/albán stb legacy-nek sincs több).Azért vicces lenne, amikor HuAF-os géppel repülne az ember akárhová.. Meg azért az nem úgy működik, hogy most van 1 London-Ankara , de hopp kivesszük a gépet , mert OV éppen repülni akar. Lehetne így üzemeltetni akár, de ahhoz bizony kellenének még másik gépek is. 3 KC és 2-3 kisebb gép mellett simán müködhetne. De amíg elsősorban VIP gépeként repkednek, addig..
Meg azthiszem van valami jogi huzavona is a katonai és a polgári gépek között, ami miatt máshogy kell őket kezelni. (? Valami rémlik, hogy nem mindegy milyen gép, de majd aki ezt tudja az remélem felvilágosít.)
Már nagyon kellenének a KC-k, Nem vagyok túl naprakész a sok szolgálat és meló miatt, ezért kérdezem, hogy a repülőnapra már -elvileg -megérkeznek a mi gépeink?
Nagyon király lenne egy ilyen géppár nekünk, de vélhetően ez csak "álom" marad...drónokkal részben kiváltható mondjuk...ELTA-ELI-3120 - Compact Multi-Mission ISR Aircraft
The ELI-3120 Aircraft performs a variety of missions, such as:
- Creation of a Ground Situation Awareness Picture
- showing Forces Location and Movements
- Maritime Patrol, Search & Rescue and Border
- Surveillance
- Support to Homeland Security law enforcement
- units for deterring illegal activities such as Terror,
- Piracy, Weapon Contraband and Narcotics Traffic
- Creation of Electronic Order of Battle (EOB) by
- Signal Intelligence (SIGINT)
- Environment Protection by detecting Pollution,
- Illegal Fishing and spotting Forest Fire
L410 alapon és akkor lehetne itthon kéthajtóműves pilótaképzésre is gépünk? De drónra szerelve tényleg jobb megoldásnak tűnik.Nagyon király lenne egy ilyen géppár nekünk, de vélhetően ez csak "álom" marad...drónokkal részben kiváltható mondjuk...
Nem tudom mekkora gépre fér rá ez a ELI-3120 rendszer...L410 alapon és akkor lehetne itthon kéthajtóműves pilótaképzésre is gépünk? De drónra szerelve tényleg jobb megoldásnak tűnik.

Pedig az elektronikai felderítés/hadviselés fontossága az egyik fő tanulsága a háborúnak.Az ukrajnai háború alapján hasznos lenne néhány ISTAR repülőgép, de az ára miatt szerintem inkább a bevásárló lista vége felé lehet - ha rajta van egyáltalán...
Igen, ha nem repkedne tucatnyi felderítő Ukrajna határai mentén infókat gyűjtve az ukránoknak, akkor vélhetően sokkal rosszabbul állnának.Pedig az elektronikai felderítés/hadviselés fontossága az egyik fő tanulsága a háborúnak.
Megnéztem: L410 is jó lehetne. Az ELTA a prosiban 10-11 üléses Beechcraft Super King Air gépét ajánlja ELI3120-hoz, aminek MTOW-ja 5,6-7 tonna. L410NG MTOW-ja meg 7 tonna, szóval bele lehetne rakni a ELI3120-as rendszert. A cseh gép hosszbb és tágasabb is valamennyivel.L410 alapon és akkor lehetne itthon kéthajtóműves pilótaképzésre is gépünk? De drónra szerelve tényleg jobb megoldásnak tűnik.
Az Omnipol tulajdonában van már a gyár, aki az Aeroban is benne van. Ha jól emlékszem még a Zlin gyárat is meg akartuk venni az elején, így nem lepődnék meg ha az Omnipollal is lenne még más együttmüködés is, ha nem repülőgép akkor valami más.Megnéztem: L410 is jó lehetne. Az ELTA a prosiban 10-11 üléses Beechcraft Super King Air gépét ajánlja ELI3120-hoz, aminek MTOW-ja 5,6-7 tonna. L410NG MTOW-ja meg 7 tonna, szóval bele lehetne rakni a ELI3120-as rendszert. A cseh gép hosszbb és tágasabb is valamennyivel.
AMúgy miért L410-re gondoltál? Az nem a mi AERO-nk terméke...vagy csak mert "olcsó"?
Total ertelmetlen lenne. A KC-390 eleve SAR stb cuccokal jon, ha kered a S&R fuknciot (ugy remlik, mi kertuk), azaz maris hasznalhato mindezeknek a tobbsegere.Nagyon király lenne egy ilyen géppár nekünk, de vélhetően ez csak "álom" marad...drónokkal részben kiváltható mondjuk...
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..