Harckocsik harctéri alkalmazása

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 014
54 009
113
Csak annyit tennék hozzá a T széria lassú hátramenetéhez,hogy csak a rüki fogaskerék párján kellene változtatni,semmi máson,mert amennyivel csökkentjük az egyik kerék átmérőjét,annyival nővelni kell/lehet a másikét,és máris gyorsabb lesz a hátramenet.
A két fogaskerékkel elballag valaki a sarki gépműhelybe,megmondja a szakinak,hogy mennyivel változzon az áttétel,1 óra alatt megcsinálja cnc-vel,valahol megedzetni,cementing,és ott a gyorsabb hátramenet.
Kétkerekűeknél bevett gyakorlat a lánckerekek ilyen variálása,szgk-k váltói között is vannak csereszabatos váltóházak,amikbe az erősebb motoros modellek hosszabb 5. fokozat fogaskerék párját bele lehet tenni,stb.
Egy korlátja van,ha a váltóházban nincs semmi hely a nagyobb fogaskeréknek,de az kizárható,hogy ne lenn egy hk váltójában pár centi a házban,mármint a ház,és fogaskerék között.
Nem kaland, csak akarni kell.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 362
77 043
113
Csak annyit tennék hozzá a T széria lassú hátramenetéhez,hogy csak a rüki fogaskerék párján kellene változtatni,semmi máson,mert amennyivel csökkentjük az egyik kerék átmérőjét,annyival nővelni kell/lehet a másikét,és máris gyorsabb lesz a hátramenet.
A két fogaskerékkel elballag valaki a sarki gépműhelybe,megmondja a szakinak,hogy mennyivel változzon az áttétel,1 óra alatt megcsinálja cnc-vel,valahol megedzetni,cementing,és ott a gyorsabb hátramenet.
Kétkerekűeknél bevett gyakorlat a lánckerekek ilyen variálása,szgk-k váltói között is vannak csereszabatos váltóházak,amikbe az erősebb motoros modellek hosszabb 5. fokozat fogaskerék párját bele lehet tenni,stb.
Egy korlátja van,ha a váltóházban nincs semmi hely a nagyobb fogaskeréknek,de az kizárható,hogy ne lenn egy hk váltójában pár centi a házban,mármint a ház,és fogaskerék között.
Nem kaland, csak akarni kell.
A T-72 hátrameneti fokozatánál nagyon nagy az áttételi arány (14,3), ezér olyan lassú hátramenetben a harckocsi. A T-72 mindössze 4,18km/h-val tud tolatni.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Ocses

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 362
77 043
113
És hát ez sem poénból lett így kitalálva. Sárban ragadt másik harckocsit csak nagy áttételi aránnyal lehet kihúzni.
Az menne az 1. fokozattal is amiek 8,173 az áttételi aránya és kb semmire nem használják ezt a fokozatot, mert indítani 2-esben kell a harckocsit.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and Ocses

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 362
77 043
113
Igen meg. Vagy, hogy gondoltad kihúzni a másik tankot a sárból?
Oda mész azt kiásod vagy kézzel kitolod? o_O
Ahova ezt tervezték ott rohadt nagy sár van ám....
És abban a rohadt nagy sárban ugyanúgy használhatatlan mint bármelyik másik harckocsi, lásd a szomszédben zajló háború. Amúgy a harckocsik mentésére csak a legritkább esetben használsz harckocsit, mert van annak jobb dolga is mint cibálni egy másikat. Ellenben pont az elakadt, kilőtt (de javítható) harckocsik mentésére találták ki a műszaki mentő járműveket mint pl a BREM-1.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and Pogány

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 374
55 053
113
És abban a rohadt nagy sárban ugyanúgy használhatatlan mint bármelyik másik harckocsi, lásd a szomszédben zajló háború. Amúgy a harckocsik mentésére csak a legritkább esetben használsz harckocsit, mert van annak jobb dolga is mint cibálni egy másikat. Ellenben pont az elakadt, kilőtt (de javítható) harckocsik mentésére találták ki a műszaki mentő járműveket mint pl a BREM-1.

A valóság meg az, hogy egymást húzgálják. T-80U-ról láttam olyan videót ahol toronyig érő sárból kihúzta az egyik a másikat....
Mondjuk láttam a képet, ti tatán jobban szerettek kislapáttal harckocsit menteni XD
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 362
77 043
113
A valóság meg az, hogy egymást húzgálják. T-80U-ról láttam olyan videót ahol toronyig érő sárból kihúzta az egyik a másikat....
Mondjuk láttam a képet, ti tatán jobban szerettek kislapáttal harckocsit menteni XD
Ezt sem azzal mentették...
A valóság ez, nem az, hogy egy harcképes harckocsit kivonsz a harcból, hogy egy másikat cibáljon:

Arról nem is értekeztünk, hogy mekkora életbiztosítás kipattani a harckocsiból és azzal szenvedni, hogy ráakassz a mzgásképtelen harckocsira.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 374
55 053
113
Ígérem ezzel abba is hagytam!!!

Remélem is... Mert amíg ti várjátok majd a (lehet, hogy soha meg nem érkező) mentő járművet, addig más országokban kötélre veszik és kihúzzák egymást a harckocsik...
Igen, minden országnak van mentő járműve. Ettől függetlenül az orosz tankoknál full alap, hogy egymást is tudják menteni. Gondolom kicsit gyakorlatiasabbak nálad ;)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 362
77 043
113
Remélem is... Mert amíg ti várjátok majd a (lehet, hogy soha meg nem érkező) mentő járművet, addig más országokban kötélre veszik és kihúzzák egymást a harckocsik...
Igen, minden országnak van mentő járműve. Ettől függetlenül az orosz tankoknál full alap, hogy egymást is tudják menteni. Gondolom kicsit gyakorlatiasabbak nálad ;)
Mindenhol megvárják a mentőjárművet, mert az a harckocsi ami úgy elakad, hogy magától képtelen megmozdulni az akkor is képtelen lesz magától mozogni miután kirángatták.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 374
55 053
113
Mindenhol megvárják a mentőjárművet, mert az a harckocsi ami úgy elakad, hogy magától képtelen megmozdulni az akkor is képtelen lesz magától mozogni miután kirángatták.

Ehhez képest a valóság meg nem ez, lásd. ukrán videókat mind két oldalon.... Tudom, titeket ez nem zavar.
Hagyjuk is inkább. Sose derüljön ki mit "ügyeskedtek" egy valódi háborúban :)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 362
77 043
113
Ehhez képest a valóság meg nem ez, lásd. ukrán videókat mind két oldalon.... Tudom, titeket ez nem zavar.
Hagyjuk is inkább. Sose derüljön ki mit "ügyeskedtek" egy valódi háborúban :)
Tessék. Valahogy vontatni is tud elakadt harckocsit meg gyorsan tolatni is. Egészen elképesztő az a mit művelsz...
Bár lehet, hogy a németeknek nem szóltak, hogy ez a két tulajdonság kizárja egymást.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 014
54 009
113
A T-72 hátrameneti fokozatánál nagyon nagy az áttételi arány (14,3), ezér olyan lassú hátramenetben a harckocsi. A T-72 mindössze 4,18km/h-val tud tolatni.



Ez kurvajó hír,mert akkor a fogaskerék pár egyik fele sokkal kisebb a másiknál,vagyis van bőven hely változtatni a.fogaskerekek méretén.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0