Harckocsik harctéri alkalmazása

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
22 230
73 851
113
Asszem' ezt tudta az 50-es évekbeli "születésű" Strv103 (magyarul)
stridsvagn103_felepites.jpg
(nagyítható), azzal kiegészülve, hogy a legénység minden tagja tudta vezetni --szükség esetén-- kora formabontó harckocsiját!
... ez a + képesség "nagyon-nagyon-sok-%" túlékőképesség, sok emberéletet, túlélést jelenthet! Látjuk erre a napi jó/rossz példákat a szomszédból!



A német WunderWaffe tervekben Ez a képesség szerepel, ami "Papi-megígért-rövidesen" :oops: gyártásba kerül...

... 2023-at írunk és tervben van!!! ...értem én! :oops:
... az, amit a svédek egyedül, egy (EU-)NATO nélkül megcsináltak és szolgálatba állítottak -- Strv103 (wiki/magyarul)-- 1967-ben!
Ezt Ígéri a német parazita udvari-szállító a Rheinmetall-cég. Megköszönhetem? :oops:




U.i. 1.: ...tervezte Sven Berge 1956-ban!!!


.

...ez szint kell, a "magyarnak", ez a szint elég a kétharmadokhoz!
:hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:


... + "csendes" javaslat: Nem "mimózálni" kellene az ironikus és jogos megjegyzés miatt, hanem tökösnek lenni a saját szinten!

Egy javasolt tanulság: Magában kellene végre bíznia a magyarnak, nem mindig várni vkitől, felülről, kívülről, ... a megoldást! :hadonaszos:

.


U.I. 3. ráadás:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


.
Mondjuk csak egy egész torony hiànyzik róla hozzà, hogy egy kicsit egyszerûbb legyen a történet.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 190
14 435
113
Mondjuk csak egy egész torony hiànyzik róla hozzà, hogy egy kicsit egyszerûbb legyen a történet.


"Az élet kegyetlen!" :)

  • ...de azért szeretném ezt a problémát Itthon, mondjuk meglepiként a második félévtől kezdve, egy tizes(+)ig, egy kb. 150 darabnál! :oops:
  • ... + a maradék a kis kannibáloknak! ;) + :D + :hadonaszos:
  • ... + "Csak" hogy az út a Balcsi-ig ne két napos legyen! :oops:


... vagyis fel se merüljön!!! :mad:

.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
22 230
73 851
113
"Az élet kegyetlen!" :)

  • ...de azért szeretném ezt a problémát Itthon, mondjuk meglepiként a második félévtől kezdve, egy tizes(+)ig, egy kb. 150 darabnál! :oops:
  • ... + a maradék a kis kannibáloknak! ;) + :D + :hadonaszos:
  • ... + "Csak" hogy az út a Balcsi-ig ne két napos legyen! :oops:


... vagyis fel se merüljön!!! :mad:

.
Melyiket szeretnéd itthonra? A mindenki tudjon vezetni a járműben dolgot? Szerintem nem akkora dolog. Vagy az STRV103-at? Az nekem is tetszene. :D
 
  • Imádom
Reactions: LMzek 2.0

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 573
62 060
113
Volt ott egyéb csalás is.
a08f8867a3c3139a21e679ed447afc13.jpg

Igen.
Ők is gondoltak arra, hogyha hátra felé akarsz menni komolyabb sebességgel akkor nem árt ha látod hova mész.
Főleg egy erdőben :D

Amúgy tegnap nem poénból írtam be példának a Type-10-est, csak elsikkadt. Ha jól emlékszem menetirány fordítós CVT van benne.
Meg a mai technikával lát hátra is kamerán. Ez reális képesség.
A 60's években ha ilyet akartál akkor az STRV-103 volt a realitás.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 190
14 435
113
Volt ott egyéb csalás is.
a08f8867a3c3139a21e679ed447afc13.jpg

Mi is "csalhatnánk" már pár hasonlót a csilliárdokért-vásárlás helyett!!!

Utoljára a haditechnika területén --a szerintem haditechnikai-polihisztorként is jelentős- Öreg-Hunyadi tudott tölünk felmutatni vmit, ami a csatatéren is eredményes volt.
Csak egyikként a sok közül: a sikeresen hazai viszonyokhoz adaptált huszita szekérvár.
... de sok csatája előtt/alatt rögtönzött valami meglepetést a töröknek(is)!
Akit érdekel, olvasson utána(a kényelmes kérdés helyett, Köszzz) ! ;)

Próbálkozás volt 1848-ban is, de a német(osztrák) neveltetésű vezérkar --és a politika-- akkor is ragaszkodott a hazai erőforrásokból kivitelezhetetlen harcászathoz és haditechnikához!

...mint most! ..." :hadonaszos: :hadonaszos: :hadonaszos: " !

Veresség is lett a vége!



U.I.: 1848-ban a röppentyűk alkalmazása volt a felmerült ötlet, a szükséges mennyiségben
megfizethetetlen,
gyorsan nem gyártható
elég gyorsan nem beszerezhető ágyúk helyett.

Remélem a Ludivikán ez a tanulságos eset is benne van --névvel-- a tananyagban! :)

.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 225
35 561
113
Mi is "csalhatnánk" már pár hasonlót a csilliárdokért-vásárlás helyett!!!

Utoljára a haditechnika területén --a szerintem haditechnikai-polihisztorként is jelentős- Öreg-Hunyadi tudott tölünk felmutatni vmit, ami a csatatéren is eredményes volt.
Csak egyikként a sok közül: a sikeresen hazai viszonyokhoz adaptált huszita szekérvár.
... de sok csatája előtt/alatt rögtönzött valami meglepetést a töröknek(is)!
Akit érdekel, olvasson utána(a kényelmes kérdés helyett, Köszzz) ! ;)

Próbálkozás volt 1848-ban is, de a német(osztrák) neveltetésű vezérkar --és a politika-- akkor is ragaszkodott a hazai erőforrásokból kivitelezhetetlen harcászathoz és haditechnikához!

...mint most! ..." :hadonaszos: :hadonaszos: :hadonaszos: " !

Veresség is lett a vége!



U.I.: 1848-ban a röppentyűk alkalmazása volt a felmerült ötlet, a szükséges mennyiségben
megfizethetetlen,
gyorsan nem gyártható
elég gyorsan nem beszerezhető ágyúk helyett.

Remélem a Ludivikán ez a tanulságos eset is benne van --névvel-- a tananyagban! :)

.
Ügye azert azt tudod,hogy Hunyadi mendket szultani haddal vívott nyilt csatáját elvesztette....
Röppentyű meg mar 1848 előtt is rendszerben volt az osztrak hadseregben
 
  • Tetszik
Reactions: Catles

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 190
14 435
113
Ügye azert azt tudod,hogy Hunyadi mendket szultani haddal vívott nyilt csatáját elvesztette....
Röppentyű meg mar 1848 előtt is rendszerben volt az osztrak hadseregben

Igen: és Én azt is tudom, hogy az egyik törökös csatavesztésben a Hunyadi sikerére féltékeny királyfi volt a ludas!
A másik megoldást rád bízhatom? ;)

A "Röppentyű:Álgyú" ár-érték arány/költséghatékonyság még a "T-72: Leo 2" aránynál is brutálisabban lejtett volna az elutasított "raketta" oldalára.
Az a szösszenet is elkerülte a korabeli döntéshozók figyelmét, hogy
az egyik megoldás mellet szól a VAN(lesz-elég),
a másik --ágyú-- oldalon pedig a megfizethetetlenül drága, + : majd, a beláthatatlan jövőbe => későn!!!

A röppentyű tömeges alkalmazása lett javasolva --ahol lehet/és szinte szinte minden esetben lehet!!!--, kiegészítve így a röppentyűk létrehozása miatt nem sokkal kisebb mennyiségű --de mindenképpen/mindkét esetben elégtelen-- ágyú-mennyiségünk tűzerejét!
Emellett sokkal könnyebben mozgatható, mint a számunkra kezdetektől korlátot jelentő ágyúk. és az azokat alkalmazó harcászat. A megváltozott tüzérségi eszközökhöz nyilván kis-részben módosítani kellet volna a korabeli harceljárásokat, stb-ket...

Egy --a huszita szekérvárhoz mérhető-- jelentős harcászati/haditechnikai megújulási lehetőséget dobtunk el, annak katonai és politikai következményeivel!

Még mindig érvényes: szerintem, saját vélemény!

U.I.: Ha van/lesz folytatás az már nem ide tartozik!

.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Nemerson

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 484
59 030
113
Csak annyit tennék hozzá a T széria lassú hátramenetéhez,hogy csak a rüki fogaskerék párján kellene változtatni,semmi máson,mert amennyivel csökkentjük az egyik kerék átmérőjét,annyival nővelni kell/lehet a másikét,és máris gyorsabb lesz a hátramenet.
A két fogaskerékkel elballag valaki a sarki gépműhelybe,megmondja a szakinak,hogy mennyivel változzon az áttétel,1 óra alatt megcsinálja cnc-vel,valahol megedzetni,cementing,és ott a gyorsabb hátramenet.
Kétkerekűeknél bevett gyakorlat a lánckerekek ilyen variálása,szgk-k váltói között is vannak csereszabatos váltóházak,amikbe az erősebb motoros modellek hosszabb 5. fokozat fogaskerék párját bele lehet tenni,stb.
Egy korlátja van,ha a váltóházban nincs semmi hely a nagyobb fogaskeréknek,de az kizárható,hogy ne lenn egy hk váltójában pár centi a házban,mármint a ház,és fogaskerék között.
Nem kaland, csak akarni kell.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 432
86 575
113
Csak annyit tennék hozzá a T széria lassú hátramenetéhez,hogy csak a rüki fogaskerék párján kellene változtatni,semmi máson,mert amennyivel csökkentjük az egyik kerék átmérőjét,annyival nővelni kell/lehet a másikét,és máris gyorsabb lesz a hátramenet.
A két fogaskerékkel elballag valaki a sarki gépműhelybe,megmondja a szakinak,hogy mennyivel változzon az áttétel,1 óra alatt megcsinálja cnc-vel,valahol megedzetni,cementing,és ott a gyorsabb hátramenet.
Kétkerekűeknél bevett gyakorlat a lánckerekek ilyen variálása,szgk-k váltói között is vannak csereszabatos váltóházak,amikbe az erősebb motoros modellek hosszabb 5. fokozat fogaskerék párját bele lehet tenni,stb.
Egy korlátja van,ha a váltóházban nincs semmi hely a nagyobb fogaskeréknek,de az kizárható,hogy ne lenn egy hk váltójában pár centi a házban,mármint a ház,és fogaskerék között.
Nem kaland, csak akarni kell.
A T-72 hátrameneti fokozatánál nagyon nagy az áttételi arány (14,3), ezér olyan lassú hátramenetben a harckocsi. A T-72 mindössze 4,18km/h-val tud tolatni.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Ocses

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 432
86 575
113
És hát ez sem poénból lett így kitalálva. Sárban ragadt másik harckocsit csak nagy áttételi aránnyal lehet kihúzni.
Az menne az 1. fokozattal is amiek 8,173 az áttételi aránya és kb semmire nem használják ezt a fokozatot, mert indítani 2-esben kell a harckocsit.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and Ocses

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 432
86 575
113
Igen meg. Vagy, hogy gondoltad kihúzni a másik tankot a sárból?
Oda mész azt kiásod vagy kézzel kitolod? o_O
Ahova ezt tervezték ott rohadt nagy sár van ám....
És abban a rohadt nagy sárban ugyanúgy használhatatlan mint bármelyik másik harckocsi, lásd a szomszédben zajló háború. Amúgy a harckocsik mentésére csak a legritkább esetben használsz harckocsit, mert van annak jobb dolga is mint cibálni egy másikat. Ellenben pont az elakadt, kilőtt (de javítható) harckocsik mentésére találták ki a műszaki mentő járműveket mint pl a BREM-1.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and Pogány

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 573
62 060
113
És abban a rohadt nagy sárban ugyanúgy használhatatlan mint bármelyik másik harckocsi, lásd a szomszédben zajló háború. Amúgy a harckocsik mentésére csak a legritkább esetben használsz harckocsit, mert van annak jobb dolga is mint cibálni egy másikat. Ellenben pont az elakadt, kilőtt (de javítható) harckocsik mentésére találták ki a műszaki mentő járműveket mint pl a BREM-1.

A valóság meg az, hogy egymást húzgálják. T-80U-ról láttam olyan videót ahol toronyig érő sárból kihúzta az egyik a másikat....
Mondjuk láttam a képet, ti tatán jobban szerettek kislapáttal harckocsit menteni XD