Harckocsik harctéri alkalmazása

Ha úgy van megadva, akkor az 4 fokozatú váltó, plusz irányváltó. És akkor 1 váltó van, 4 fokozattal, amivel tolatás uzemódban is éppúgy felválthatsz 4.be
De ettől még az irányváltásnál a hátramenet áttételének nem kell egyeznie.
Szóval attól, hogy előre 4.ben megy 70et attól hátra 4.ben mehet csak 30at...

Mivel lehet bazdmegelni... bazsmeg, itt a sok tankos nem látott még nehézgépet?


Szerk, de amúgy ha 4 fizikailag 4 előre és 2 hátra van egy hajtóműbe, bár akkor nem így adnák meg, akkor az a vitáitok szempontjából mit változtatba?
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and papi
Ha úgy van megadva, akkor az 4 fokozatú váltó, plusz irányváltó. És akkor 1 váltó van, 4 fokozattal, amivel tolatás uzemódban is éppúgy felválthatsz 4.be
De ettől még az irányváltásnál a hátramenet áttételének nem kell egyeznie.
Szóval attól, hogy előre 4.ben megy 70et attól hátra 4.ben mehet csak 30at...

Mivel lehet bazdmegelni... bazsmeg, itt a sok tankos nem látott még nehézgépet?
És még mindenkinek tudok új informàciót adni. Valamikor az oldalra valahogy felkerült egy viszonylag részletes Leopard 2 cikk, bàr botor mód az àttételezéssel nem foglalkozik, de azt írja, hogy 4 hàrameneti fokozat, ebbôl 2 aktív.
 
És még mindenkinek tudok új informàciót adni. Valamikor az oldalra valahogy felkerült egy viszonylag részletes Leopard 2 cikk, bàr botor mód az àttételezéssel nem foglalkozik, de azt írja, hogy 4 hàrameneti fokozat, ebbôl 2 aktív.

Hát ha két hajtómű van, márpedig eszerint az, akkor szerintem nettó hülyeség a két maradék fokozatot blokkolni. Inkább nagyobb áttétel és akkor 4ben megy annyit, nagyobb a vonóerő.
De mondjuk bármilyen hülyeséget eltudok képzelni. Max így szarabbul gyorsul visszafele.
 
Mondjuk most egy német oldalt böngészve 4 fokozat hátramenettel ír. És két tartomány. Azaz, mint a nyergeseknél vagy felezős terep kocsiknál a felállás.
Na mindegy. Majd tesz bele energiát aki akar. Tatán senkinek sincs ismerőse?
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
Ha úgy van megadva, akkor az 4 fokozatú váltó, plusz irányváltó. És akkor 1 váltó van, 4 fokozattal, amivel tolatás uzemódban is éppúgy felválthatsz 4.be
De ettől még az irányváltásnál a hátramenet áttételének nem kell egyeznie.
Szóval attól, hogy előre 4.ben megy 70et attól hátra 4.ben mehet csak 30at...

Mivel lehet bazdmegelni... bazsmeg, itt a sok tankos nem látott még nehézgépet?


Szerk, de amúgy ha 4 fizikailag 4 előre és 2 hátra van egy hajtóműbe, bár akkor nem így adnák meg, akkor az a vitáitok szempontjából mit változtatba?
Azon nincs vita, hogy 30körül tud tolatni a Leopard.
 
Azon nincs vita, hogy 30körül tud tolatni a Leopard.

En arra tudok gondolni, hogy a tapasztalatok alapjan a 2 hatrameneti fokozatot 4-re valtoztattak, de a legmagasabb 4. fokozat attetele nem valtozott, mert nem a gyorsabb tolatas volt a valtoztatas celja, igy a vegsebesseg is maradt a 30 km koruli.
 
Ha úgy van megadva, akkor az 4 fokozatú váltó, plusz irányváltó. És akkor 1 váltó van, 4 fokozattal, amivel tolatás uzemódban is éppúgy felválthatsz 4.be
De ettől még az irányváltásnál a hátramenet áttételének nem kell egyeznie.
Szóval attól, hogy előre 4.ben megy 70et attól hátra 4.ben mehet csak 30at...

Mivel lehet bazdmegelni... bazsmeg, itt a sok tankos nem látott még nehézgépet?


Szerk, de amúgy ha 4 fizikailag 4 előre és 2 hátra van egy hajtóműbe, bár akkor nem így adnák meg, akkor az a vitáitok szempontjából mit változtatba?


Asszem' ezt tudta az 50-es évekbeli "születésű" Strv103 (magyarul)
stridsvagn103_felepites.jpg
(nagyítható), azzal kiegészülve, hogy a legénység minden tagja tudta vezetni --szükség esetén-- kora formabontó harckocsiját!
... ez a + képesség "nagyon-nagyon-sok-%" túlékőképesség, sok emberéletet, túlélést jelenthet! Látjuk erre a napi jó/rossz példákat a szomszédból!



A német WunderWaffe tervekben Ez a képesség szerepel, ami "Papi-megígért-rövidesen" :oops: gyártásba kerül...

... 2023-at írunk és tervben van!!! ...értem én! :oops:
... az, amit a svédek egyedül, egy (EU-)NATO nélkül megcsináltak és szolgálatba állítottak -- Strv103 (wiki/magyarul)-- 1967-ben!
Ezt Ígéri a német parazita udvari-szállító a Rheinmetall-cég. Megköszönhetem? :oops:




U.i. 1.: ...tervezte Sven Berge 1956-ban!!!


.

...ez szint kell, a "magyarnak", ez a szint elég a kétharmadokhoz!
:hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:


... + "csendes" javaslat: Nem "mimózálni" kellene az ironikus és jogos megjegyzés miatt, hanem tökösnek lenni a saját szinten!

Egy javasolt tanulság: Magában kellene végre bíznia a magyarnak, nem mindig várni vkitől, felülről, kívülről, ... a megoldást! :hadonaszos:

.


U.I. 3. ráadás:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


.
 
Asszem' ezt tudta az 50-es évekbeli "születésű" Strv103 (magyarul)
stridsvagn103_felepites.jpg
(nagyítható), azzal kiegészülve, hogy a legénység minden tagja tudta vezetni --szükség esetén-- kora formabontó harckocsiját!
... ez a + képesség "nagyon-nagyon-sok-%" túlékőképesség, sok emberéletet, túlélést jelenthet! Látjuk erre a napi jó/rossz példákat a szomszédból!



A német WunderWaffe tervekben Ez a képesség szerepel, ami "Papi-megígért-rövidesen" :oops: gyártásba kerül...

... 2023-at írunk és tervben van!!! ...értem én! :oops:
... az, amit a svédek egyedül, egy (EU-)NATO nélkül megcsináltak és szolgálatba állítottak -- Strv103 (wiki/magyarul)-- 1967-ben!
Ezt Ígéri a német parazita udvari-szállító a Rheinmetall-cég. Megköszönhetem? :oops:




U.i. 1.: ...tervezte Sven Berge 1956-ban!!!


.

...ez szint kell, a "magyarnak", ez a szint elég a kétharmadokhoz!
:hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:


... + "csendes" javaslat: Nem "mimózálni" kellene az ironikus és jogos megjegyzés miatt, hanem tökösnek lenni a saját szinten!

Egy javasolt tanulság: Magában kellene végre bíznia a magyarnak, nem mindig várni vkitől, felülről, kívülről, ... a megoldást! :hadonaszos:

.


U.I. 3. ráadás:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


.
Mondjuk csak egy egész torony hiànyzik róla hozzà, hogy egy kicsit egyszerûbb legyen a történet.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles
Mondjuk csak egy egész torony hiànyzik róla hozzà, hogy egy kicsit egyszerûbb legyen a történet.


"Az élet kegyetlen!" :)

  • ...de azért szeretném ezt a problémát Itthon, mondjuk meglepiként a második félévtől kezdve, egy tizes(+)ig, egy kb. 150 darabnál! :oops:
  • ... + a maradék a kis kannibáloknak! ;) + :D + :hadonaszos:
  • ... + "Csak" hogy az út a Balcsi-ig ne két napos legyen! :oops:


... vagyis fel se merüljön!!! :mad:

.
 
"Az élet kegyetlen!" :)

  • ...de azért szeretném ezt a problémát Itthon, mondjuk meglepiként a második félévtől kezdve, egy tizes(+)ig, egy kb. 150 darabnál! :oops:
  • ... + a maradék a kis kannibáloknak! ;) + :D + :hadonaszos:
  • ... + "Csak" hogy az út a Balcsi-ig ne két napos legyen! :oops:


... vagyis fel se merüljön!!! :mad:

.
Melyiket szeretnéd itthonra? A mindenki tudjon vezetni a járműben dolgot? Szerintem nem akkora dolog. Vagy az STRV103-at? Az nekem is tetszene. :D
 
  • Imádom
Reactions: LMzek 2.0
Volt ott egyéb csalás is.
a08f8867a3c3139a21e679ed447afc13.jpg

Igen.
Ők is gondoltak arra, hogyha hátra felé akarsz menni komolyabb sebességgel akkor nem árt ha látod hova mész.
Főleg egy erdőben :D

Amúgy tegnap nem poénból írtam be példának a Type-10-est, csak elsikkadt. Ha jól emlékszem menetirány fordítós CVT van benne.
Meg a mai technikával lát hátra is kamerán. Ez reális képesség.
A 60's években ha ilyet akartál akkor az STRV-103 volt a realitás.
 
Volt ott egyéb csalás is.
a08f8867a3c3139a21e679ed447afc13.jpg

Mi is "csalhatnánk" már pár hasonlót a csilliárdokért-vásárlás helyett!!!

Utoljára a haditechnika területén --a szerintem haditechnikai-polihisztorként is jelentős- Öreg-Hunyadi tudott tölünk felmutatni vmit, ami a csatatéren is eredményes volt.
Csak egyikként a sok közül: a sikeresen hazai viszonyokhoz adaptált huszita szekérvár.
... de sok csatája előtt/alatt rögtönzött valami meglepetést a töröknek(is)!
Akit érdekel, olvasson utána(a kényelmes kérdés helyett, Köszzz) ! ;)

Próbálkozás volt 1848-ban is, de a német(osztrák) neveltetésű vezérkar --és a politika-- akkor is ragaszkodott a hazai erőforrásokból kivitelezhetetlen harcászathoz és haditechnikához!

...mint most! ..." :hadonaszos: :hadonaszos: :hadonaszos: " !

Veresség is lett a vége!



U.I.: 1848-ban a röppentyűk alkalmazása volt a felmerült ötlet, a szükséges mennyiségben
megfizethetetlen,
gyorsan nem gyártható
elég gyorsan nem beszerezhető ágyúk helyett.

Remélem a Ludivikán ez a tanulságos eset is benne van --névvel-- a tananyagban! :)

.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson
Mi is "csalhatnánk" már pár hasonlót a csilliárdokért-vásárlás helyett!!!

Utoljára a haditechnika területén --a szerintem haditechnikai-polihisztorként is jelentős- Öreg-Hunyadi tudott tölünk felmutatni vmit, ami a csatatéren is eredményes volt.
Csak egyikként a sok közül: a sikeresen hazai viszonyokhoz adaptált huszita szekérvár.
... de sok csatája előtt/alatt rögtönzött valami meglepetést a töröknek(is)!
Akit érdekel, olvasson utána(a kényelmes kérdés helyett, Köszzz) ! ;)

Próbálkozás volt 1848-ban is, de a német(osztrák) neveltetésű vezérkar --és a politika-- akkor is ragaszkodott a hazai erőforrásokból kivitelezhetetlen harcászathoz és haditechnikához!

...mint most! ..." :hadonaszos: :hadonaszos: :hadonaszos: " !

Veresség is lett a vége!



U.I.: 1848-ban a röppentyűk alkalmazása volt a felmerült ötlet, a szükséges mennyiségben
megfizethetetlen,
gyorsan nem gyártható
elég gyorsan nem beszerezhető ágyúk helyett.

Remélem a Ludivikán ez a tanulságos eset is benne van --névvel-- a tananyagban! :)

.
Ügye azert azt tudod,hogy Hunyadi mendket szultani haddal vívott nyilt csatáját elvesztette....
Röppentyű meg mar 1848 előtt is rendszerben volt az osztrak hadseregben
 
  • Tetszik
Reactions: Catles
Ügye azert azt tudod,hogy Hunyadi mendket szultani haddal vívott nyilt csatáját elvesztette....
Röppentyű meg mar 1848 előtt is rendszerben volt az osztrak hadseregben

Igen: és Én azt is tudom, hogy az egyik törökös csatavesztésben a Hunyadi sikerére féltékeny királyfi volt a ludas!
A másik megoldást rád bízhatom? ;)

A "Röppentyű:Álgyú" ár-érték arány/költséghatékonyság még a "T-72: Leo 2" aránynál is brutálisabban lejtett volna az elutasított "raketta" oldalára.
Az a szösszenet is elkerülte a korabeli döntéshozók figyelmét, hogy
az egyik megoldás mellet szól a VAN(lesz-elég),
a másik --ágyú-- oldalon pedig a megfizethetetlenül drága, + : majd, a beláthatatlan jövőbe => későn!!!

A röppentyű tömeges alkalmazása lett javasolva --ahol lehet/és szinte szinte minden esetben lehet!!!--, kiegészítve így a röppentyűk létrehozása miatt nem sokkal kisebb mennyiségű --de mindenképpen/mindkét esetben elégtelen-- ágyú-mennyiségünk tűzerejét!
Emellett sokkal könnyebben mozgatható, mint a számunkra kezdetektől korlátot jelentő ágyúk. és az azokat alkalmazó harcászat. A megváltozott tüzérségi eszközökhöz nyilván kis-részben módosítani kellet volna a korabeli harceljárásokat, stb-ket...

Egy --a huszita szekérvárhoz mérhető-- jelentős harcászati/haditechnikai megújulási lehetőséget dobtunk el, annak katonai és politikai következményeivel!

Még mindig érvényes: szerintem, saját vélemény!

U.I.: Ha van/lesz folytatás az már nem ide tartozik!

.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Nemerson
Csak annyit tennék hozzá a T széria lassú hátramenetéhez,hogy csak a rüki fogaskerék párján kellene változtatni,semmi máson,mert amennyivel csökkentjük az egyik kerék átmérőjét,annyival nővelni kell/lehet a másikét,és máris gyorsabb lesz a hátramenet.
A két fogaskerékkel elballag valaki a sarki gépműhelybe,megmondja a szakinak,hogy mennyivel változzon az áttétel,1 óra alatt megcsinálja cnc-vel,valahol megedzetni,cementing,és ott a gyorsabb hátramenet.
Kétkerekűeknél bevett gyakorlat a lánckerekek ilyen variálása,szgk-k váltói között is vannak csereszabatos váltóházak,amikbe az erősebb motoros modellek hosszabb 5. fokozat fogaskerék párját bele lehet tenni,stb.
Egy korlátja van,ha a váltóházban nincs semmi hely a nagyobb fogaskeréknek,de az kizárható,hogy ne lenn egy hk váltójában pár centi a házban,mármint a ház,és fogaskerék között.
Nem kaland, csak akarni kell.
 
Csak annyit tennék hozzá a T széria lassú hátramenetéhez,hogy csak a rüki fogaskerék párján kellene változtatni,semmi máson,mert amennyivel csökkentjük az egyik kerék átmérőjét,annyival nővelni kell/lehet a másikét,és máris gyorsabb lesz a hátramenet.
A két fogaskerékkel elballag valaki a sarki gépműhelybe,megmondja a szakinak,hogy mennyivel változzon az áttétel,1 óra alatt megcsinálja cnc-vel,valahol megedzetni,cementing,és ott a gyorsabb hátramenet.
Kétkerekűeknél bevett gyakorlat a lánckerekek ilyen variálása,szgk-k váltói között is vannak csereszabatos váltóházak,amikbe az erősebb motoros modellek hosszabb 5. fokozat fogaskerék párját bele lehet tenni,stb.
Egy korlátja van,ha a váltóházban nincs semmi hely a nagyobb fogaskeréknek,de az kizárható,hogy ne lenn egy hk váltójában pár centi a házban,mármint a ház,és fogaskerék között.
Nem kaland, csak akarni kell.
A T-72 hátrameneti fokozatánál nagyon nagy az áttételi arány (14,3), ezér olyan lassú hátramenetben a harckocsi. A T-72 mindössze 4,18km/h-val tud tolatni.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Ocses