Harckocsik harctéri alkalmazása

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 542
55 958
113
Bármilyen fémmel, nem kell oda hegesztés. Ozymandias fejtette ki, hogy a kontrolálatlan hőbevitel kukara vág minden páncélt.

Persze. Csak akkor most mi szarról beszélgetünk? o_O
Mitől javíthatóbb egy belülről kiéget harckocsi, mint egy kipukkant?
Semmitől. Ipari hulladék lesz mind a kettő!

A személyzet szemmel láthatóan az orosz tankokból és a leókból is kiszállt ukrajnában. A tankok oda lettek. Én nem nagyon látom a különbséget amit próbáltok előadni. :rolleyes:
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 854
78 073
113
Az amerikaiaknak az M1 Abramsben sikerült.
Szeparálva van a személyzettől, az üzemanyag ráadásul a páncélzat része...
Cserébe fél élet átpakolni a lőszert, ha kifogy a rady rack-ből és a parancsnok és az irányzó le van kötve közben.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 542
55 958
113
És más harckocsikról, nevesítve

- M48 / M60 Patton,

- Leopárd 1-es,

- AMX-30-as,

- Chieftain,

- Challenger,

- Abrams,

- Merkava,

- és a Leclerc

is lehetne ilyen ábrákat gyártani, kiemelezve, hogy mi náluk a robbanásveszélyes / gyulladékony ?


Mert unalmas a Leopárd 2 vs T-64 - T-90-es bashing !

Kedvenc saját szerkesztésű képem a Leopárd 2A4-ről:
92d0993d33e30282e392dc2cf37f4e96.jpg



Imádom, hogy mindig a teknő képét teszik be a T-72 vs. Leopárd 2 vitába. Egyszer betehetnék már a toronyról készült képeket is, mert azt találják el gyakrabban.... Mennyi lőszer és hidraulika van a T-72 tornyában, és mennyi a Leopárdéban? :rolleyes:
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
4 500
13 475
113
Cserébe fél élet átpakolni a lőszert, ha kifogy a rady rack-ből és a parancsnok és az irányzó le van kötve közben.

Az Abrams az autotöltővel lenne működőképes, és tessék hisztizni a hadügynél, hogy miért kapott ugyan zöldpecsétet, mégis kitalálták, hogy felesleges ?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 854
78 073
113
Persze. Csak akkor most mi szarról beszélgetünk? o_O
Mitől javíthatóbb egy belülről kiéget harckocsi, mint egy kipukkant?
Semmitől. Ipari hulladék lesz mind a kettő!

A személyzet szemmel láthatóan az orosz tankokból és a leókból is kiszállt ukrajnában. A tankok oda lettek. Én nem nagyon látom a különbséget amit próbáltok előadni. :rolleyes:
És azt se felejtsd el, hogy ott csak szemből védett az üzemanyag, oldalról nem, és pont az a nehezményezés, hogy nem védett helyen van az üzemanyag és védett helyre kéne rakni. Ilyen alapon a Leopardon is a páncélzat rész az üzemanyag, gisz a teknő oldalán végig fut a tank a lánctalpak felett a küzdőtér jelentős részén.
 

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
6 513
18 529
113
Kedvenc saját szerkesztésű képem a Leopárd 2A4-ről:
92d0993d33e30282e392dc2cf37f4e96.jpg



Imádom, hogy mindig a teknő képét teszik be a T-72 vs. Leopárd 2 vitába. Egyszer betehetnék már a toronyról készült képeket is, mert azt találják el gyakrabban.... Mennyi lőszer és hidraulika van a T-72 tornyában, és mennyi a Leopárdéban? :rolleyes:
A6-7- nél is így van?
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 542
55 958
113
A Ryefieldnek van kidolgozott személyzeti teres, belső részegységes Abrams-sze és Challenger-je, és azok alapján is lehetne ábrát szerkesztgetni ?

Ránézhetek. Az Abrams esetén vastag falú üzemanyag tároló van a tank elején, nem szokott kigyulladni, de jó HEAT védelem.

A Challengerek esetén szintén a lánctalp fölött van az üzemanyag és bent szétdobálva a lőszer. Lásd. Challenger 2-es írásomat.
A Challengernek borzasztóan szar ilyen szempontból a felépítése.

A Leclercnél az üzemanyag szintén a páncél része, jól is működött a gyakorlatban is HEAT ellen.
A tartalék lőszerét az üzemanyag védi, meg egy páncélozott forgó tár. Jobb, mint a Leo 2 esetén, de nem jobb az M1 megoldásánál.
Az automatája viszont biztonságos.

A Merkavában az üzemanyag nagyrészt a motortérben van a páncélzat részeként.
A lőszer meg a tank hátuljában. Ha oldalról meglövik felrobban az is. Csak itt ritkán találják el a tankot.
A toronyban lévő lőszer tároló elvileg biztonságos, csak kis kapacitású.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 542
55 958
113
A6-7- nél is így van?

Ott sok hiba ki van javítva.
A lőszer tárolás is kapott láng álló tokot, talán az A6M-től. A6M-nél javult az akna védelem.
A teknő felső páncél lemeze és a sofőr búvó nyílása meg lett erősítve az A5 től kezdődően.
A lövész optikája följebb került, így már nem lövedék csapda.
A többi rész továbbra is bajos.

A7 esetén jobb lett a torony tető és oldalvédelme is. (Ez az STRV-122-re is igaz)
De az üzemanyagtartályok még mindig könnyen kilőhetőek, azt ég az egész tank....
Ráadásul üzemanyag nélkül nem jutsz messzire, akkor sem ha túléled a tüzet valahogy.
 

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
6 513
18 529
113
Ott sok hiba ki van javítva.
A lőszer tárolás is kapott láng álló tokot, talán az A6M-től. A6M-nél javult az akna védelem.
A teknő felső páncél lemeze és a sofőr búvó nyílása meg lett erősítve az A5 től kezdődően.
A lövész optikája följebb került, így már nem lövedék csapda.
A többi rész továbbra is bajos.

A7 esetén jobb lett a torony tető és oldalvédelme is. (Ez az STRV-122-re is igaz)
De az üzemanyagtartályok még mindig könnyen kilőhetőek, azt ég az egész tank....
Ráadásul üzemanyag nélkül nem jutsz messzire, akkor sem ha túléled a tüzet valahogy.
Az A4-es eseteben mondjuk egy töröl update csomag nem jelentene megoldast? Az RM-nek is ott a Revolution csomagja!
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 854
78 073
113
Ott sok hiba ki van javítva.
A lőszer tárolás is kapott láng álló tokot, talán az A6M-től. A6M-nél javult az akna védelem.
A teknő felső páncél lemeze és a sofőr búvó nyílása meg lett erősítve az A5 től kezdődően.
A lövész optikája följebb került, így már nem lövedék csapda.
A többi rész továbbra is bajos.

A7 esetén jobb lett a torony tető és oldalvédelme is. (Ez az STRV-122-re is igaz)
De az üzemanyagtartályok még mindig könnyen kilőhetőek, azt ég az egész tank....
Ráadásul üzemanyag nélkül nem jutsz messzire, akkor sem ha túléled a tüzet valahogy.
Ha kint kigyullad az üzemanyag utána már nem mész sehová mert szétégeti az adott oldalon a teljes futóművet.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 854
78 073
113
Kedvenc saját szerkesztésű képem a Leopárd 2A4-ről:
92d0993d33e30282e392dc2cf37f4e96.jpg



Imádom, hogy mindig a teknő képét teszik be a T-72 vs. Leopárd 2 vitába. Egyszer betehetnék már a toronyról készült képeket is, mert azt találják el gyakrabban.... Mennyi lőszer és hidraulika van a T-72 tornyában, és mennyi a Leopárdéban? :rolleyes:
Hagyj már ezzel a hülyeséggel, értem én hogy erőlködsz, csak pont ugyanezt le lehetne rajzolni az orosz harckocsikkal is, annyi különbséggel, hogy ott nulla páncélzata van a külső üzemanyagtartálynak a toronynak meg nincs oldalpáncélja. Meg az sem tűnik, fel, hogy én csak a küzdőteret írtam le, te meg minden szart, így nem is releváns. A szovjet harckocsik 20mm vastag haspáncélja meg pont ugyanúgy semmitől nem véd mint a nyugati harckocsik haspáncélja.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 542
55 958
113
Ha kint kigyullad az üzemanyag utána már nem mész sehová mert szétégeti az adott oldalon a teljes futóművet.

Akkor a Leopárdban vagy az Abramsben van jobb helyen az üzemanyag? :rolleyes:

Az A4-es eseteben mondjuk egy töröl update csomag nem jelentene megoldast? Az RM-nek is ott a Revolution csomagja!

Ha körbe teszed reaktív páncéllal az sokat javít a helyzeten. Minden tank fejleszthető.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 542
55 958
113
a toronynak meg nincs oldalpáncélja.

100+ mm öntvény+reaktív páncél.
A Leopárdokon meg 12+30 mm-s acéllemez XD

külső üzemanyagtartálynak

Az üzemanyag nagy része elől a testben van, a lánctalp fölöttit fogyasztják ki először. Bevetés előtt szokás leengedni ha van még benne... De folytasd.

A szovjet harckocsik 20mm vastag haspáncélja meg pont ugyanúgy semmitől nem véd mint a nyugati harckocsik haspáncélja.

Egyiknek sincs haspáncélja. Csak a T szériánál középen van a vezető, nem oldalt. Így nincs ki téve az akna robbanásnak. Ahogyan a lőszer se a lánctalp mellet van tárolva elől...
Ez jelentős különbség. Az M1 esetén is ugyan ez a megoldás. Ott is jól működik.

Meg az sem tűnik, fel, hogy én csak a küzdőteret írtam le, te meg minden szart, így nem is releváns.

Persze, mert így kiderül, hogy butaságokat mantrázol. Teljes felépítést kell nézni ;)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 854
78 073
113
Akkor a Leopárdban vagy az Abramsben van jobb helyen az üzemanyag? :rolleyes:



Ha körbe teszed reaktív páncéllal az sokat javít a helyzeten. Minden tank fejleszthető.
Szerintem mindkettőben jó helyen van, nem én akarom védettebb helyre rakni az üzemanyagot. A harckocsi páncélzata a kezelőket védi nem a harckocsit. Ha ennek az elvnek megfelel az üzemanyag elhelyezése (tehát elszeparálva a küzdőtértől), akkor jó helyen van.
A harckocsi, mint minden haditechnikai eszkőz fogyóeszköz, a katona az érték nem a "vas".
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 854
78 073
113
100+ mm öntvény+reaktív páncél.
A Leopárdokon meg 12+30 mm-s acéllemez XD



Az üzemanyag nagy része elől a testben van, a lánctalp fölöttit fogyasztják ki először. Bevetés előtt szokás leengedni ha van még benne... De folytasd.



Egyiknek sincs haspáncélja. Csak a T szériánál középen van a vezető, nem oldalt. Így nincs ki téve az akna robbanásnak. Ahogyan a lőszer se a lánctalp mellet van tárolva elől...
Ez jelentős különbség. Az M1 esetén is ugyan ez a megoldás. Ott is jól működik.



Persze, mert így kiderül, hogy butaságokat mantrázol. Teljes felépítést kell nézni ;)

70 az a 100...
Dehogy engedik le, ez pont ugyanolyan hülyeség, mint a fele lőszerrel harcolni indulni. No meg ha nagyon el kéne először használni, akkor a belsőt használnám el, hogy ne legyen 700+liter gázolaj bádogkannában a küzdőtérben...
Ha középen van akkor mi van? Még a magyar HAK-1M sem csak nyomólapos elsütésű így nem kell ráhajtani lánctalppal, hogy elműködjön a haspáncél alatt. No meg ott ahol a Leopardban az ember ül üzemanyag van a szovjet harckocsikban, ha azt robbantja fel az akna ugyanúgy kuka a vezető (meg az egész harckocsi) mintha alatta robbant volna.