Miután mi itt az elmúlt években hosszú-hosszú viták során megállapodtunk abban, hogy a szögletes fúvócső az egy technológiai zsákutca és csak az F-22-es sajátja marad, illetve, hogy a Szu-57-es dizájnfilozófiájának lényegi részét képzi a ferde 2D-vel biztosított 3D TVC manőverezéstámogató rendszer, most kiderült, hogy idén hajtja végre első repülését a szögletes fúvócsöves hajtóművel szerelt Szu-57-es.
Aminél a manőverezőképesség csökkenésen túl még kismértékű tolóerőeséssel is számolnak. Az még nem világos, hogy ez a tolóerőesés vajon a jelenlegi tolóerőhöz képest, vagy pedig a leendő új hajtómű hagyományos fúvócsöves verziójához képest értendő.
Azaz, a szögletes fúvócő ahhoz képest lesz-e gyengébb, ami most van, vagy ahhoz képest, amire egyébként lenne képes?