Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Ebbe csak te állapodtál meg saját magaddal. A többiek nem tudták megcsinálni.
Az, hogy eddig a kollektív iparági közvélekedés egyértelműen leszögezte, hogy a szögletes fúvócsőnek van az a közismert, kialakításból fakadó tolóerővesztesége, ami miatt illő lenne keresni helyette egy alternatívát, nem volt titok. Ahogy az se, hogy az F135-ös hajtóműnél ez úgy fest, sikerült is. Ez utóbbit hívják LOAN fúvócsőnek. Ezért ez nem az én privát véleményem volt, nem magammal állapodtam meg, hanem csak konstatáltuk itt páran, hogy ez az igazság.
Ez a dolog idáig egyértelműen rávilágított arra, hogy "van élet a szögletes fúvócsövön túl" és ez nem most volt, hanem már negyed százada is ismert tény.
Épp ennek tükrében furcsa, hogy akkor most ki és miért döntött úgy az oroszoknál, hogy mégis ebbe az irányba kell elmozdulni?

Nekem a szögeletes fúvócső utólagos "elferdítése" már csak azért sem világos, mert a szögletes fúvócső lényege idáig az volt, hogy az F-22-esnél tartani tudják a lapított törzs kontúrt és emellett szűkítsék arányaiban résnyire a kiömlőt, normál rezsimeken. De a hangsúly azon volt, hogy a függőleges és a vízszintes tengely mentén vet kiterjedést legalább az egyik irányba leredukálják és inkább széltében növekedjen a kilépő keresztmetszet, amerre eleve nagyobb a dizájn kiterjedése. Konyhanyelven szólva egyszerűen hozzálapították a fúvócsövet a gép jellemző kontúrjához.

A ferdén (átlósan) beépítet szögletes fúvócső az az infra és a rádioelektronikai szenzorok szempontjából lényegében olyan, mint a kör keresztmetszetű.
 
Az, hogy eddig a kollektív iparági közvélekedés egyértelműen leszögezte, hogy a szögletes fúvócsőnek van az a közismert, kialakításból fakadó tolóerővesztesége, ami miatt illő lenne keresni helyette egy alternatívát, nem volt titok. Ahogy az se, hogy az F135-ös hajtóműnél ez úgy fest, sikerült is. Ez utóbbit hívják LOAN fúvócsőnek. Ezért ez nem az én privát véleményem volt, nem magammal állapodtam meg, hanem csak konstatáltuk itt páran, hogy ez az igazság.
Ez a dolog idáig egyértelműen rávilágított arra, hogy "van élet a szögletes fúvócsövön túl" és ez nem most volt, hanem már negyed százada is ismert tény.
Épp ennek tükrében furcsa, hogy akkor most ki és miért döntött úgy az oroszoknál, hogy mégis ebbe az irányba kell elmozdulni?

Nekem a szögeletes fúvócső utólagos "elferdítése" már csak azért sem világos, mert a szögletes fúvócső lényege idáig az volt, hogy az F-22-esnél tartani tudják a lapított törzs kontúrt és emellett szűkítsék arányaiban résnyire a kiömlőt, normál rezsimeken. De a hangsúly azon volt, hogy a függőleges és a vízszintes tengely mentén vet kiterjedést legalább az egyik irányba leredukálják és inkább széltében növekedjen a kilépő keresztmetszet, amerre eleve nagyobb a dizájn kiterjedése. Konyhanyelven szólva egyszerűen hozzálapították a fúvócsövet a gép jellemző kontúrjához.

A ferdén (átlósan) beépítet szögletes fúvócső az az infra és a rádioelektronikai szenzorok szempontjából lényegében olyan, mint a kör keresztmetszetű.
A tolóerő csak az egyik szempont. Szerintem egyszerűen azért nem terjedt el, mert túl drága, és senki más nem tudta üzembiztosan megcsinálni. Az iparágból meg csak azoknak a véleménye érdekel, akik konkrétan csinálják, vagy fizetnek érte. A többiek kibicek. És savanyú nekik a szőlő.
 
A tolóerő csak az egyik szempont. Szerintem egyszerűen azért nem terjedt el, mert túl drága, és senki más nem tudta üzembiztosan megcsinálni. Az iparágból meg csak azoknak a véleménye érdekel, akik konkrétan csinálják, vagy fizetnek érte. A többiek kibicek. És savanyú nekik a szőlő.
Annyiban sántít a logika, hogy mind a P&W, mind pedig a GE meg tudta csinálni a szögletes fúvócsövet, majd mind a kettő úgy ítélte meg, hogy tudnak ennél hatékonyabbat is csinálni, ha a TVC nem szempont. Illetve, a P&W azt a vizsgálatot is elvégezte, hogy a LOAN fúvócsövet a 3D TVC technológiával hogyan lehet hatékonyan ötvözni. Ez utóbbit a Pentagon nem igényelte, de az F-35-ös családnál a LOAN lett a befutó.
Tehát, ha a P&W-n mint gyártón múlt volna, akkor az F-35-ösöknek most szögletes fúvócsöve lenne.
Helyette lett a LOAN, ami ugynazt tudja, de hagyományos köralakú Laval keresztmetszettel.
 
Annyiban sántít a logika, hogy mind a P&W, mind pedig a GE meg tudta csinálni a szögletes fúvócsövet, majd mind a kettő úgy ítélte meg, hogy tudnak ennél hatékonyabbat is csinálni, ha a TVC nem szempont. Illetve, a P&W azt a vizsgálatot is elvégezte, hogy a LOAN fúvócsövet a 3D TVC technológiával hogyan lehet hatékonyan ötvözni. Ez utóbbit a Pentagon nem igényelte, de az F-35-ös családnál a LOAN lett a befutó.
Tehát, ha a P&W-n mint gyártón múlt volna, akkor az F-35-ösöknek most szögletes fúvócsöve lenne.
Helyette lett a LOAN, ami ugynazt tudja, de hagyományos köralakú Laval keresztmetszettel.
Akkor már csak fizetni kellett volna érte.
 
Ez már 100 %? Elismerték? Eddig csak grafikákat láttam, meg találgatásokat olvastam.
Majd akkor lesz 100%, ha látjuk repülni, de még akkor sem lesz 100%, hogy rendszeresítik is.

A beszámoló innen indul, de minden ki van homályosítva, mert itt katonai titkokról van szó.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
F0PKsdlXoAEwI8R


Jól látszik, hogy a leendő hajtómű hivtalosan is meg megkapta az AL-51F jelölést, ahogy az évekkel ezelőtt - nem iparági szereplőként, innen a fotelból - megjósoltam :)
 
Annyiban sántít a logika, hogy mind a P&W, mind pedig a GE meg tudta csinálni a szögletes fúvócsövet, majd mind a kettő úgy ítélte meg, hogy tudnak ennél hatékonyabbat is csinálni, ha a TVC nem szempont. Illetve, a P&W azt a vizsgálatot is elvégezte, hogy a LOAN fúvócsövet a 3D TVC technológiával hogyan lehet hatékonyan ötvözni. Ez utóbbit a Pentagon nem igényelte, de az F-35-ös családnál a LOAN lett a befutó.
Tehát, ha a P&W-n mint gyártón múlt volna, akkor az F-35-ösöknek most szögletes fúvócsöve lenne.
Helyette lett a LOAN, ami ugynazt tudja, de hagyományos köralakú Laval keresztmetszettel.
Mondjuk én más országokra gondoltam. Az USA közvetlen riválisai is 20 évvel le vannak tőlük maradva. Most se tudnak összekalapálni egy olyat, amilyet az amerikaiak lassan selejteznek. Inkább megmagyarázzák.
 
Mondjuk én más országokra gondoltam. Az USA közvetlen riválisai is 20 évvel le vannak tőlük maradva. Most se tudnak összekalapálni egy olyat, amilyet az amerikaiak lassan selejteznek. Inkább megmagyarázzák.
Az USA riválisai nemhogy 20 évvel, de egyenesen harminc évvel vannak lemaradva. Kína nagyon erősen zárkózik fel az amerikaiakhoz, de Európa hajtóműfejlesztői megmaradtak a harminc évvel ezelőtti amerikai technológiai színvonalon. Értsd: az EJ200-as az az F119PW100, míg a Safran M88 valamivel korábbi dizájnnal egyenértékű.
Bénák? Nem, csak épp megrendelés nincs az újra. Mind a Typhoon, mind pedig a Rafale hajtóműve termodinamikailag és a fajlagos mutatókat tekintve megrekedt az eredeti, nyolcvanas években kitűzött értékeknél. Ha szignifikáns progressziót kéne megemlíteni, az egyedül az M88-nál mutatható ki, ahol változatlan teljesítmény mellett legalább megfelelő szintre jött fel az élettartam. Az EJ200-as esetében viszont mivel sem az élettartam, se az üzembiztonság és üzembiztosság nem volt kérdéses, lényegében semmi sem változott, talán csak a gyártástechnológia finomhangolását leszámítva.

Ezalatt az USA rendszeresítette az F135-öst, mint a JSF program fő hajtóművét és az a fajlagos mutatóit tekintve messze elhúzott az említett többitől.
Illetve, egy ponton talán lehet azon vitatkozni, hogy az EJ200-as az hatásfok és fajlagos mutatók tekintetében igazából olyan, mint egy kisebb méretű F135-ös, de ez az állítás is csak bizonyos aspektusból igaz.

Maradjunk annyiban, hogy egyidőben azzal a lendületes hajtómű fejlesztési boom-al, ami az USA-ban a hetvenes évek elejétől kitartott egészen a kétezres évek elejéig és kiszolgált négy negyedik generációs és két ötödik generációs típust (a járulékos alkalmazásokat, mint B-1B, B-2, U-2, stb nem számítva), itt Európában csak az RB199-et, illetve az EJ200-at, illetve a francia M53-at és M88-at jelentett, mint kortárs fejlesztéseket.
Ezek közül a maga idejében az RB199 volt innovatívnak tekinthető konstrukció, az M53-as az csak az ötvenes évekből származó Atar-9K óvatos kétáramúsítása volt, míg az EJ200 és az M88 voltak érdemben előremutató kialakítások.
35 éve...
 
ez nem F119 véletlenül? a .gov cím is gyanús :)

Méghozzá az alábbi linken a kilencedik kép lesz az
 
Addig rakok ki én valamit, Yefim Gordon könyvéből :)

Viszont Jefim Gordon is tévedett.
A könyvbeli képen a baloldali két fotó valóban az NPO Szaturn 30-as gyártmány hajtóművének fúvócsöve, de a többi nem más, mint az egykori MMPP Szaljut AL-31FM-2-eshez a Klimovval közösen kifejlesztett KliVT fúvócsövének sokadik iterációja.
A moszkvai üzem pár éve mutatta be a sajtó munkatársainak, mint a Szu-57-es leendő hajtóművét és ez is terjedt el az egész világon, csak mert TVC, cakkos és "ötödik generációs".
De senki se hívta meg a Szaljutot a Szu-57-es programba.

Ez itt nem a 30-as hajtómű:


Ez nem más, mint a Szaljut által készített alternatív TVC hajtómű, amit már 2005-ben is láthattunk az akkori MAKSz-on:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Csak a lamellák végeire "ötödik generációs" cakkos "fogakat" tettek.
 
"Az orosz Szu-57-es vadászgépekhez ötödik generációs rövid hatótávolságú RVV-MD2 rakétákat készítettek, amelyek öt, tíz évvel előzik meg a világ fejlődését"
Miért kell ilyen fos propit tolni ? Erre már vagy 10 éve képes valameliyk nyugati rakéta volt róla animáció amin bemutatták
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
"Az orosz Szu-57-es vadászgépekhez ötödik generációs rövid hatótávolságú RVV-MD2 rakétákat készítettek, amelyek öt, tíz évvel előzik meg a világ fejlődését"
Miért kell ilyen fos propit tolni ? Erre már vagy 10 éve képes valameliyk nyugati rakéta volt róla animáció amin bemutatták
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ja ha volt róla ANIMÁCIÓ akkor tuti volt a képesség is ! LOL