Az, hogy eddig a kollektív iparági közvélekedés egyértelműen leszögezte, hogy a szögletes fúvócsőnek van az a közismert, kialakításból fakadó tolóerővesztesége, ami miatt illő lenne keresni helyette egy alternatívát, nem volt titok. Ahogy az se, hogy az F135-ös hajtóműnél ez úgy fest, sikerült is. Ez utóbbit hívják LOAN fúvócsőnek. Ezért ez nem az én privát véleményem volt, nem magammal állapodtam meg, hanem csak konstatáltuk itt páran, hogy ez az igazság.
Ez a dolog idáig egyértelműen rávilágított arra, hogy "van élet a szögletes fúvócsövön túl" és ez nem most volt, hanem már negyed százada is ismert tény.
Épp ennek tükrében furcsa, hogy akkor most ki és miért döntött úgy az oroszoknál, hogy mégis ebbe az irányba kell elmozdulni?
Nekem a szögeletes fúvócső utólagos "elferdítése" már csak azért sem világos, mert a szögletes fúvócső lényege idáig az volt, hogy az F-22-esnél tartani tudják a lapított törzs kontúrt és emellett szűkítsék arányaiban résnyire a kiömlőt, normál rezsimeken. De a hangsúly azon volt, hogy a függőleges és a vízszintes tengely mentén vet kiterjedést legalább az egyik irányba leredukálják és inkább széltében növekedjen a kilépő keresztmetszet, amerre eleve nagyobb a dizájn kiterjedése. Konyhanyelven szólva egyszerűen hozzálapították a fúvócsövet a gép jellemző kontúrjához.
A ferdén (átlósan) beépítet szögletes fúvócső az az infra és a rádioelektronikai szenzorok szempontjából lényegében olyan, mint a kör keresztmetszetű.