[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

Persze, de így a részünkről mint befektetés nem mostanában térül meg.
Hogy a vásárlónak (nekünk) visszahozza az árát a biznisz az még jópár év.

Saját --vagy lehetséges másik-- hajtómű nélkül meg sok-sok elbukott (háttér-)alku várható, mihelyt ez a zsarolási --lobby :oops: --lehetőség valakinek eszébe jut "az Óperencián túl", vagy EU-s "szövetségeseinknél"! :oops:

"Biztató" hosszútávú kilátások! Talán ideje lenne "megtalálni" végre valóban azt az "Előrelátást"!!!
:oops: + :hadonaszos: :hadonaszos: :hadonaszos:
 
Aero Vodochody, April 29, 2024

Czech company AERO Vodochody AEROSPACE and Swedish defense company Saab have signed a Memorandum of Understanding and Cooperation. The two companies will work jointly on exploring adaptation possibilities of L-39NG to meet the needs of the Hungarian Air Force.

“This cooperation is a logical and natural step for us and we see a great opportunity in this newly set cooperation to further develop our L-39NG training system,” says Filip Kulštrunk, Aero’s Executive Vice President and Chief Commercial Officer.

The primary objective of the cooperation, where Saab has the role of subcontractor to Aero Vodochody, is to conduct a feasibility study for a modification of the L-39NG aircraft to enable Hungarian pilot training from basic to advanced training.

The results of the first phase of the collaboration will be subsequently used for a comprehensive joint study aimed at developing a new pilot interface and avionics system for the L-39NG aircraft to make it compatible with the Hungarian JAS-39 Gripen fighter aircraft.

Aero and Saab have a long-term partnership and positive experience with previous collaborations. 2008, they entered into a collaboration on the L-159 combat and training system. In 2009, Aero began supplying the JAS-39 Gripen aircraft with pylons used to carry various weapon systems or fuel tanks. In 2011, the cooperation continued with the production of three more types of pylons, which were fully assembled and tested at Aero.
 
Aero Vodochody, April 29, 2024

Czech company AERO Vodochody AEROSPACE and Swedish defense company Saab have signed a Memorandum of Understanding and Cooperation. The two companies will work jointly on exploring adaptation possibilities of L-39NG to meet the needs of the Hungarian Air Force.

“This cooperation is a logical and natural step for us and we see a great opportunity in this newly set cooperation to further develop our L-39NG training system,” says Filip Kulštrunk, Aero’s Executive Vice President and Chief Commercial Officer.

The primary objective of the cooperation, where Saab has the role of subcontractor to Aero Vodochody, is to conduct a feasibility study for a modification of the L-39NG aircraft to enable Hungarian pilot training from basic to advanced training.

The results of the first phase of the collaboration will be subsequently used for a comprehensive joint study aimed at developing a new pilot interface and avionics system for the L-39NG aircraft to make it compatible with the Hungarian JAS-39 Gripen fighter aircraft.

Aero and Saab have a long-term partnership and positive experience with previous collaborations. 2008, they entered into a collaboration on the L-159 combat and training system. In 2009, Aero began supplying the JAS-39 Gripen aircraft with pylons used to carry various weapon systems or fuel tanks. In 2011, the cooperation continued with the production of three more types of pylons, which were fully assembled and tested at Aero.

 

"Ősszel nem csak „nagyvas” érkezik Kecskemétre, de a tervek szerint L-39NG-kkel is bővül a magyar katonai flotta.
- Az első oktatóink az új típusra nyáron indulnak az Aero Vodochody bázisára elsajátítani a szükséges tudnivalókat. Mindhárman Kanadában, az NFTC színeiben is hasonló beosztásban repültek, ők alapíthatják meg majd az NG kiképző századot. Később csatlakozik hozzájuk egy szintén nagy tapasztalattal rendelkező egykori kollégánk, aki az Emirátusokban nevelte a jövő pilótáit. Nagyon jó csapat lesz!"
 

Az Aero és a Saab együttműködést kötött az L-39NG repülőgépek és a magyar Gripenek összehangolására irányuló tanulmányban​

motvá!
 
Ha már szóba került az előző oldalon a cseh szimulátorgyártó VR Group...


VR Group : Gyártási fázisban van magyar ügyfél számára az L-39NG szimulátor...

During our visit to VR Group, we were able to see the aforementioned simulator for the L-39NG aircraft with our own eyes. Specifically, it was a simulator intended for a Hungarian customer, or the Hungarian Air Force, which ordered 12 L-39NG light jet aircraft from Aero Vodochody Aerospace in 2022 and also needs to provide so-called synthetic training (training on simulators). Therefore, Hungary ordered the Full Mission simulator L-39NG, which will be certified by the Czech Department of Military Aviation and subsequently by the Hungarian Department of Military Aviation as Flight Training Device Level 2 (FTD Level 2) according to EASA regulations. On this simulator, it is possible to perform essentially all tasks as on a real airplane. Furthermore, the Hungarians will receive 2 pieces of CPT (Cockpit Procedures Trainer) L-39 simulators, which are intended primarily for training standard and emergency procedures and for controlling systems in the cabin. The delivery also includes 4 pieces of so-called desktop simulators (DTT - Desktop Tactical Trainer), which are used for basic familiarization with the aircraft and its functions, and are equipped with a set for virtual reality.

Before the actual delivery to the customer, which in the case of the L-39NG Full Mission simulator takes 18 months (the delivery of CPT simulators takes approx. nine months and VR Group is able to deliver DTT simulators within approx. six months), the simulator undergoes certification, after which the flight hours on simulator pilots count as official flight hours.
 
Ha már szóba került az előző oldalon a cseh szimulátorgyártó VR Group...



VR Group : Gyártási fázisban van magyar ügyfél számára az L-39NG szimulátor...

During our visit to VR Group, we were able to see the aforementioned simulator for the L-39NG aircraft with our own eyes. Specifically, it was a simulator intended for a Hungarian customer, or the Hungarian Air Force, which ordered 12 L-39NG light jet aircraft from Aero Vodochody Aerospace in 2022 and also needs to provide so-called synthetic training (training on simulators). Therefore, Hungary ordered the Full Mission simulator L-39NG, which will be certified by the Czech Department of Military Aviation and subsequently by the Hungarian Department of Military Aviation as Flight Training Device Level 2 (FTD Level 2) according to EASA regulations. On this simulator, it is possible to perform essentially all tasks as on a real airplane. Furthermore, the Hungarians will receive 2 pieces of CPT (Cockpit Procedures Trainer) L-39 simulators, which are intended primarily for training standard and emergency procedures and for controlling systems in the cabin. The delivery also includes 4 pieces of so-called desktop simulators (DTT - Desktop Tactical Trainer), which are used for basic familiarization with the aircraft and its functions, and are equipped with a set for virtual reality.

Before the actual delivery to the customer, which in the case of the L-39NG Full Mission simulator takes 18 months (the delivery of CPT simulators takes approx. nine months and VR Group is able to deliver DTT simulators within approx. six months), the simulator undergoes certification, after which the flight hours on simulator pilots count as official flight hours.
A VR-csoportnál tett látogatásunk során saját szemünkkel láthattuk az L-39NG repülőgép már említett szimulátorát. Konkrétan egy magyar megrendelőnek szánt szimulátorról volt szó, vagy a Magyar Légierőtől, amely 2022-ben 12 darab L-39NG könnyű sugárhajtású repülőgépet rendelt az Aero Vodochody Aerospace-től, és emellett úgynevezett szintetikus képzést (szimulátoros képzést) is kell biztosítania. Ezért Magyarország megrendelte az L-39NG Full Mission szimulátort, amelyet a Cseh Katonai Repülési Minisztérium, majd ezt követően a Magyar Katonai Repülési Minisztérium 2. szintű repülési kiképző eszköznek (FTD Level 2) minősít az EASA előírásai szerint. Ezen a szimulátoron lényegében minden feladatot el lehet végezni, mint egy igazi repülőgépen. Továbbá a magyarok 2 db CPT (Cockpit Procedures Trainer) L-39 szimulátort kapnak, melyek elsősorban a standard és vészhelyzeti eljárások kiképzésére, valamint az utastérben lévő rendszerek vezérlésére szolgálnak. A szállítás 4 db úgynevezett asztali szimulátort (DTT - Desktop Tactical Trainer) is tartalmaz, amelyek a repülőgép és funkcióinak alapvető megismertetésére szolgálnak, és virtuális valóság készlettel vannak felszerelve.

A vevőhöz való tényleges szállítás előtt, ami az L-39NG Full Mission szimulátor esetében 18 hónapot vesz igénybe (a CPT szimulátorok szállítása kb. kilenc hónapig tart, a VR Group pedig kb. hat hónapon belül képes leszállítani a DTT szimulátorokat), a szimulátor tanúsításon esik át, amely után a szimulátorpilótákon a repülési órák hivatalos repülési óráknak számítanak.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Az AERO Vodochody átadta az első továbbfejlesztett L-39ZA-t, benne két AI-25TL motorral, a #bolgár védelmi minisztériumnak.

A részleges korszerűsítés során az eredeti orosz repüléselektronikát nyugatira cserélték, ezzel korszerűsítették a navigációs, kommunikációs, azonosító és rögzítő berendezéseket. A nagyjavítás önmagában visszaállítja a repülőgép karbantartási intervallumát 7,5 évre vagy 1500 repült órára

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby
Az AERO Vodochody átadta az első továbbfejlesztett L-39ZA-t, benne két AI-25TL motorral, a #bolgár védelmi minisztériumnak.

A részleges korszerűsítés során az eredeti orosz repüléselektronikát nyugatira cserélték, ezzel korszerűsítették a navigációs, kommunikációs, azonosító és rögzítő berendezéseket. A nagyjavítás önmagában visszaállítja a repülőgép karbantartási intervallumát 7,5 évre vagy 1500 repült órára

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Mivel 1 hajtóműves az L-39, csak arról lehet szó, hogy "továbbá 2 AI-25TL hajtóművel".
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az Aero tanúsítványt kapott a Magyar Légierő L-39NG repülőgépeinek karbantartására, javítására és fejlesztésére

Vodochody, 2024. július 2. – Hivatalos felhatalmazást kapott az Aero, Csehország legnagyobb repülőgépgyártója a magyar állami nyilvántartású repülőgépek, repülőgép-alkatrészek és berendezések fejlesztésére, gyártására, karbantartására és javítására. A tanúsítás az Aero által a Magyar Légierő számára szállított L-39NG repülőgépekre vonatkozik, és hivatalosan is elismeri az Aero tervező, gyártó és javító szervezeteinek kompetenciáját.

A hatósági bizonyítványt a Magyar Köztársaság Katonai Repülési Hivatalának igazgatója, Halászné Tóth Alexandra ezredes személyesen adta át vodochodyi látogatása során. A fejlesztési, gyártási, karbantartási és javítási hatáskört Petr Jinda, az Aero ügyvezető alelnöke és fejlesztési igazgatója vette át, aki hangsúlyozta ennek fontosságát: "A tanúsítvány megszerzése kulcsfontosságú lépés számunkra és minőségünk megerősítése. és a hitelesség. Készek vagyunk teljes mértékben támogatni a Magyar Légierőt az L-39NG.T1 verzió tanúsítási folyamatában és a további kölcsönös együttműködés kialakításában."

Halászné Tóth Alexandra ezredes, a Katonai Repülési Hivatal igazgatója hangsúlyozta az Aero nagy múltra visszatekintő hagyományait a repülőgépgyártás, különösen a sugárhajtású kiképzőgépek gyártása terén. Kiemelte a világhírű L-39 Albatrost és annak modern utódját, az L-39NG-t is. Elmondása szerint az ellenőrzési eredmények egyértelműen azt mutatták, hogy az Aero az engedély megadásához szükséges összes feltételt teljesíti. Így formálisan elismeri az Aero tervező (DOA), gyártó (POA) és karbantartó szervezeteinek (MRO) kompetenciáját.

Az Aero Vodochodyba látogatott a Katonai Légiközlekedési Hatóság igazgatója, Halászné Tóth Alexandra ezredes, a Magyar Katonai Légiközlekedési Hivatal légialkalmassági felügyeleti osztályának vezetője, Simon Sándor alezredes és a Katonai Repülési Felügyeleti Főosztály képviselői, alezredesek kíséretében. Martin Fučík és Václav Svoboda. A látogatás keretében megtekintették a gyártócsarnokokat és az Aero fejlesztői hangárt is, ahol a vendégek megtekintették a repülési tesztekre kész L-39NG repülőgépeket.

A cseh Aero gyártó összesen 12 darab L-39NG sugárhajtású oktatórepülőgépet szállít a Magyar Honvédségnek, ebből nyolc darabot kiképző változatban, négyet pedig felderítő kategóriában, beleértve a földi szimulációs kiképzőrendszert és egyéb támogató szolgáltatásokat i
s.
 
  • Imádom
Reactions: Kim Philby
Ha minden igaz - nem nyilvános honnan hallottam - ebben az évben egyáltalán nem biztos, hogy egyetlen repülőgép is leszállításra kerül a NG-ből hazánkban. Egyébként is van még probléma van a gépekkel, pld. robotpilóta beépítése, új pilonok és szárnyak fejlesztése stb. (A kiképző repülőgépnek is kell robot, de a szuperNG magyar felderítő, csapásmérő, légicélt repülő istencsászár változathoz kell még fejlesztés.)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Ha minden igaz - nem nyilvános honnan hallottam - ebben az évben egyáltalán nem biztos, hogy egyetlen repülőgép is leszállításra kerül a NG-ből hazánkban. Egyébként is van még probléma van a gépekkel, pld. robotpilóta beépítése, új pilonok és szárnyak fejlesztése stb. (A kiképző repülőgépnek is kell robot, de a szuperNG magyar felderítő, csapásmérő, légicélt repülő istencsászár változathoz kell még fejlesztés.)
Nem baj, hogy lassan haladunk, mert amúgy is rossz irányba megyünk.
Remélem azért kötbérezés lesz.