[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

Kialakul ez is menet közben, gondolom használják serényen az smo-ban,hirtelen lett rá pénz,meg kapacitás,miután pár oli megfeküdt a lopástól.
Hol lehet ez a gép,az F22 szintjén, vagy feljebb?

Talán fel kéne mutatni valamit végre itthon is, például az idézett hsz-ből ihletet merítve: "Hol lehet ez a gép ..." -- az L-39NG --az RCS/"lopakodás" szinten???

Mert például ha Griff-madár körüli RCS-e lenne --szerintem jelenleg sokkal nagyobb--, és hangsebesség alatt hasonlóan is tudna mozogni --szerintem 150 km/h-val (min) lassabb most-- akkor megugrana az értéke, hiszen az ellenséges radarokon egy tucattal több Griff(-nek kinéző "fenyegetés") tudna feltűnni, éééés :oops: hát, hogy melyik az igazi, az majd csak a pár(+) darab 2-3 milliós( $) légvédelmi-rekettye kilövése után derül ki, esetleg... :oops:
...ami így fel is fedi a Gripen-NG-csali(drón ? ) áránál 10-20(+)-szor drágább és pótolhatatlan légvédelmi rendszert!:hadonaszos:

Azt meg már csak --halkan-súgva-- merem megemlíteni, hogy ha a Griffjeinket szárazföldi csapásmérő, vagy --non plus ultra-- BVR fegyverzettel kísérné, akkor a jelenlegi tényleg túlárazott árának a DUPLÁJÁT is megérné ezek miatt a game-changer képességek miatt!

Na ilyen VALÓS eredményt nem nagyon nézek ki a jelenlegi #@* politikai megrendelést-igényeket kiszolgáló "szakértői" és katonai felső-vezetésből! Csak akarat kellene hozzá, a hazai egy-személyes (katona-)politikai Döntéshozatalól! :oops:

...tévedni akarooook! :hadonaszos:



U.I.: Egy ilyen dologgal, az ezt megvalósító hazai fejlesztő és legyártó központtal az eredetileg valóban "fa-ék" NG-k értéket meg lehetne sokszorozni.
Ilyen "Gripen-látszat"/csali-NG és +"Fegyverhordozó" --Loyal Wingman a'la Hungary-- képességgel az eredeti egy tucat kevés is lenne.

A más típusoknál látott hasonló korszerűsítés-átépítőkészlet" az eredeti tizedére vitte le az RCS az ITT(HTKA-n) olvasott és többség által elfogadott infók alapján.
Hááát, csak bizony dolgozni kéne az ilyen eredményekért! ...őőőő! :oops:
 
Talán fel kéne mutatni valamit végre itthon is, például az idézett hsz-ből ihletet merítve: "Hol lehet ez a gép ..." -- az L-39NG --az RCS/"lopakodás" szinten???

Mert például ha Griff-madár körüli RCS-e lenne --szerintem jelenleg sokkal nagyobb--, és hangsebesség alatt hasonlóan is tudna mozogni --szerintem 150 km/h-val (min) lassabb most-- akkor megugrana az értéke, hiszen az ellenséges radarokon egy tucattal több Griff(-nek kinéző "fenyegetés") tudna feltűnni, éééés :oops: hát, hogy melyik az igazi, az majd csak a pár(+) darab 2-3 milliós( $) légvédelmi-rekettye kilövése után derül ki, esetleg... :oops:
...ami így fel is fedi a Gripen-NG-csali(drón ? ) áránál 10-20(+)-szor drágább és pótolhatatlan légvédelmi rendszert!:hadonaszos:

Azt meg már csak --halkan-súgva-- merem megemlíteni, hogy ha a Griffjeinket szárazföldi csapásmérő, vagy --non plus ultra-- BVR fegyverzettel kísérné, akkor a jelenlegi tényleg túlárazott árának a DUPLÁJÁT is megérné ezek miatt a game-changer képességek miatt!

Na ilyen VALÓS eredményt nem nagyon nézek ki a jelenlegi #@* politikai megrendelést-igényeket kiszolgáló "szakértői" és katonai felső-vezetésből! Csak akarat kellene hozzá, a hazai egy-személyes (katona-)politikai Döntéshozatalól! :oops:

...tévedni akarooook! :hadonaszos:



U.I.: Egy ilyen dologgal, az ezt megvalósító hazai fejlesztő és legyártó központtal az eredetileg valóban "fa-ék" NG-k értéket meg lehetne sokszorozni.
Ilyen "Gripen-látszat"/csali-NG és +"Fegyverhordozó" --Loyal Wingman a'la Hungary-- képességgel az eredeti egy tucat kevés is lenne.

A más típusoknál látott hasonló korszerűsítés-átépítőkészlet" az eredeti tizedére vitte le az RCS az ITT(HTKA-n) olvasott és többség által elfogadott infók alapján.
Hááát, csak bizony dolgozni kéne az ilyen eredményekért! ...őőőő! :oops:

A maga 907km/h maximális sebességével nemcsak a Gripenhez képest nincs a fasorban sem, de a mai átlagos utasszállító repülőgépek is simán lehagyják!
A maximális terhelhetősége, ami 1350kg., pedig elégtelen a csapásmérő szerepre.
Lopakodó képességekről pedig nem tudok a géppel kapcsolatban. :rolleyes:
 
Itt a gond az, hogy a karton tejért vettünk egy lerobbant tehenészetet.
Nem lenne jobb látásmód, ha nem a haderő oldaláról nézzük a vételt?
Oké, legyárt nekünk pár gépet, aminek egy része még az elutasító álláspontúak zöme szerint is szükséges. Na de nem csak katonai felhasználású gépeket gyárt, illetve nem csak magyar megrendelésre; hanem beszállító is több céghez, karbantartási feladatokat is végez, képzési programja is van. A 8+4 gépre 60-70 milliárd forintot írtak 2022-ben. 2022-ben 15,6 milliárd forint volt az adózás előtti nyeresége. [Mélyebben nem mentem most bele]

[Nem állítom, hanem kérdem!]
 
Nem lenne jobb látásmód, ha nem a haderő oldaláról nézzük a vételt?
Oké, legyárt nekünk pár gépet, aminek egy része még az elutasító álláspontúak zöme szerint is szükséges. Na de nem csak katonai felhasználású gépeket gyárt, illetve nem csak magyar megrendelésre; hanem beszállító is több céghez, karbantartási feladatokat is végez, képzési programja is van. A 8+4 gépre 60-70 milliárd forintot írtak 2022-ben. 2022-ben 15,6 milliárd forint volt az adózás előtti nyeresége. [Mélyebben nem mentem most bele]

[Nem állítom, hanem kérdem!]
Előtte meg 10 évig volt technikai csődben szarrá adosodva amit mi kifizettünk, és csak a L-39 NG fejlesztési költségei 40+ gép után térülnek csak meg.
Technikailag ez az üzlet ha marad a jelenlegi tendencia kb 2030-as évek közepéig akkor fogja visszahozni az árát.

Üzleti szempontból még rosszabb a helyzet.
 
Előtte meg 10 évig volt technikai csődben szarrá adosodva amit mi kifizettünk, és csak a L-39 NG fejlesztési költségei 40+ gép után térülnek csak meg.
Technikailag ez az üzlet ha marad a jelenlegi tendencia kb 2030-as évek közepéig akkor fogja visszahozni az árát.

Üzleti szempontból még rosszabb a helyzet.
Soha nem fog ez az uzlet ugy meg terulni mint ahogy fent remelik/remeltek
 
Fejleszthetnének nagyobb teljesítményű kiképző/hatci gépet is, vagy sugárhajtású drónt. Bármit, ami könnyebben és nagyobb mennyiségben eladható, mint az NG.
Ott volt az F/A 259 Striker projekt. Na annak lenne piaca, és abból nyugodt szívvel vehettünk volna egy századot.
 
  • Imádom
Reactions: LMzek 2.0
Fejleszthetnének nagyobb teljesítményű kiképző/hatci gépet is, vagy sugárhajtású drónt. Bármit, ami könnyebben és nagyobb mennyiségben eladható, mint az NG.
"Fejleszthetnének" - csak ehhez valakinek be kellene tolni pár száz millió eurót. Ha cég jelenleg sem nyereséges, akkor nincs miből fejleszteni. Amúgy ezeket terv szintjén a mostani vezérigazgató is emlegette egy interjúban, csak hát mibűűűű!
Ott volt az F/A 259 Striker projekt. Na annak lenne piaca, és abból nyugodt szívvel vehettünk volna egy századot.
Arról is volt hír, hogy a mi "felderítőnk" valójában könnyű harci gép is lenne vagyis több funkciós: azért rendeltük meg ezt hogy legyen mibűű kifejleszteni ezt verziót és talán akkor exportja is lenne.

Bár könnyű harci repülőgépnek is kicsi a terhelhetősége: 1300 kg körüli fegyvert lehet ráaggatni és egyik felfüggesztője sem bír el 500 kg-ot. Konkrétan a Super Tucano 200 kg-val többet bír el!
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74
Arról is volt hír, hogy a mi "felderítőnk" valójában könnyű harci gép is lenne vagyis több funkciós: azért rendeltük meg ezt hogy legyen mibűű kifejleszteni ezt verziót és talán akkor exportja is lenne.

Bár könnyű harci repülőgépnek is kicsi a terhelhetősége: 1300 kg körüli fegyvert lehet ráaggatni és egyik felfüggesztője sem bír el 500 kg-ot. Konkrétan a Super Tucano 200 kg-val többet bír el!
Szar az egész ahogy van... vissza kéne mondani az összes gépet a céget meg eladni a fenébe....
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
Szar az egész ahogy van... vissza kéne mondani az összes gépet a céget meg eladni a fenébe....
Ha továbbra sem veszik ezeket a gépeke sztem el lesz adva cég - bukóval.
Jó lenne ha gépeket visszamondanák, de ezek le lesznek szállítva sztem - egy része biztosan.
Abban bízom, hogy "felderítőket" dobjuk: 2028-re lettek ígérve és minden csúszik, szóval addigra bármi lehet... :oops:

Egyénként azért is necces ez az üzlet, mert ennyire bizonytalan az AERO sorsa. Nem biztos, hogy 10 év múlva létezni fog ez a cég és akkor dobhajuk ki a 39-eseket, mert nem lesz hozzá support.
 
Egyénként azért is necces ez az üzlet, mert ennyire bizonytalan az AERO sorsa. Nem biztos, hogy 10 év múlva létezni fog ez a cég és akkor dobhajuk ki a 39-eseket, mert nem lesz hozzá support.
Pont ezért mondom, hogy vissza kell mondani az egészet a picsába a céget meg eladni és hagyni hogy összedőljön a saját romjába...
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen and J.G.
Bár könnyű harci repülőgépnek is kicsi a terhelhetősége: 1300 kg körüli fegyvert lehet ráaggatni és egyik felfüggesztője sem bír el 500 kg-ot. Konkrétan a Super Tucano 200 kg-val többet bír el!

Ez L-159 alapon van, nem L-39. Nézd meg az adatait.
 

Ez L-159 alapon van, nem L-39. Nézd meg az adatait.
mondjuk ha már könnyű harci gép, akkor F/A-50, bár használt Gripen-C sem igazán drágább...inkább Gripenből kellene több.
Ha vennénk még 8 darabot, akkor lenne 2x12 vagy is két "minimalista" századunk. Kb. ennél a méretnél kezdődik az "igazi légierő" egy ekkora ország esetén...
Kétséges hogy van-e értelme könnyű harci repülőnek egy peer-to-pear / near-pear háborúban - pláne a drónok korában...
 
  • Tetszik
Reactions: Pista a hegyről
mondjuk ha már könnyű harci gép, akkor F/A-50, bár használt Gripen-C sem igazán drágább...inkább Gripenből kellene több.
Ha vennénk még 8 darabot, akkor lenne 2x12 vagy is két "minimalista" századunk. Kb. ennél a méretnél kezdődik az "igazi légierő" egy ekkora ország esetén...
Kétséges hogy van-e értelme könnyű harci repülőnek egy peer-to-pear / near-pear háborúban - pláne a drónok korában...
Igaz, de ha már muszáj valamit venni, akkor ezt kellett volna.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen



Ennek a tanúsítványnak a megszerzése kulcsfontosságú az ilyen konfigurációjú repülőgépek LOM PRÁGA és államunk igényeinek megfelelő üzemeltetéséhez. Ez is egy másik jelentős mérföldkő, amely kijelenti, hogy az Aero képes továbbfejleszteni az L-39NG repülőgépeket a nemzetközi piacon lévő ügyfelek igényei szerint. A típusalkalmassági bizonyítvány minden újonnan gyártott ilyen típusú légi járművet feljogosít arra, hogy légialkalmassági bizonyítványt állítson ki, rendszámot rendeljen hozzá, és bekerüljön a légiközlekedési nyilvántartásba. A típusalkalmassági bizonyítvány megnyitja az utat a repülőgép további módosításai előtt, amelyeket új ügyfeleknek ajánlhatnak fel. Az L-39NG.T1 repülőgép tanúsítványát határidő nélkül adták ki, ami azt jelenti, hogy az ilyen típusú repülőgépek teljes gyártási idejére érvényes. Az Európai Unió és az Észak-atlanti Szövetség rendszereivel való teljes kompatibilitása miatt az L-39NG repülőgép katonai pilóták képzésére is bevethető különböző országokban, így a modern légierő univerzális és megbízható platformja.
 
2024. május 31.

2024. május 31.

"Ősszel nem csak „nagyvas” érkezik Kecskemétre, de a tervek szerint L-39NG-kkel is bővül a magyar katonai flotta.
- Az első oktatóink az új típusra nyáron indulnak az Aero Vodochody bázisára elsajátítani a szükséges tudnivalókat. Mindhárman Kanadában, az NFTC színeiben is hasonló beosztásban repültek, ők alapíthatják meg majd az NG kiképző századot. Később csatlakozik hozzájuk egy szintén nagy tapasztalattal rendelkező egykori kollégánk, aki az Emirátusokban nevelte a jövő pilótáit. Nagyon jó csapat lesz!"
Azért az durva hogy a kecskeméti bázis parancsnoka május végén még csak nem is sejtette hogy az augusztus-szeptemberre ígért első négy L-39-esből egy sem fog idén megérkezni...
 
Azért az durva hogy a kecskeméti bázis parancsnoka május végén még csak nem is sejtette hogy az augusztus-szeptemberre ígért első négy L-39-esből egy sem fog idén megérkezni...
Sztem ott a megfejtés a három linkelt hozzászólásodban.

Először is ha május végén jelent meg az Aranysasban, akkor inkább tavasz közepi interjú .

Kettő. Nem a bázisparancsnok mondta az őszi érkezést, hanem az újságíró állította a kérdésben. Amire azzal reagált a bázisparancsnok, hogy ősszel indulnak a pilóták a csehekhez. Úgymond diplomát matikusan nem reagált, akkor még a nem nyilvános részre.

Három.Sok mindennel összefügghet a késes. Most itt páran egyből nyomnák nincs pénz. Vagy a cseheket a cseh cég előre sorolta. Lehet sok minden, de talán a Saab -AV április végi megállapodás a legfontosabb. Igyekezbek célzottan Gripenspecifikussá tenni az L-39NG-t már most.

Azaz magyar gépnek indult az első négy, de cseh lett belőle, így a miénk a kövi 4 lesz Ez mindig a megékezésig izgalmas. Ki emlékszik már, számít mennyit késett az első Pzh vagy a LYNX??
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos
Sztem ott a megfejtés a három linkelt hozzászólásodban.

Először is ha május végén jelent meg az Aranysasban, akkor inkább tavasz közepi interjú .
Február 23-án írták alá a Gripen szerződést és az egyéb területeken történő együttműködést a svédekkel. Két lehetőség van: ha eleve Gripen kompatibilis L-39NG volt a cél (már Maróth beszélt ilyesmiről), akkor mindenki sejthette legkésőbb már februárban hogy ebből augusztusra nem lesz kompatibilis L-39NG. Utána még 3 hónap kellett csak az egyetértési megállapodás aláírásához, ami még csak egy megvalósíthatósági tanulmány elkészítéséről szól. A másik lehetőség hogy az első 4 gépet nem tervezték kompatibilissé tenni és csak később a nyár folyamán történt valami, amiért átengedték őket a cseheknek.
Kettő. Nem a bázisparancsnok mondta az őszi érkezést, hanem az újságíró állította a kérdésben. Amire azzal reagált a bázisparancsnok, hogy ősszel indulnak a pilóták a csehekhez. Úgymond diplomát matikusan nem reagált, akkor még a nem nyilvános részre.
Olvasd el még egyszer. Minek küldték volna ki nyáron a pilótákat, ha tudták hogy idén nem lesz kész egy magyar gép sem? És ahogy linkelted, a képzési rendszer tanúsítványa is csak szeptember végére lett meg. Ha jövő év elején érkeznek az első gépek, akkor mostanában kellene kimenni a pilótáknak. Ha év közepén, akkor ráérnek jövőre kimenni. Majd figyeljük a híreket.
Három.Sok mindennel összefügghet a késes. Most itt páran egyből nyomnák nincs pénz. Vagy a cseheket a cseh cég előre sorolta. Lehet sok minden, de talán a Saab -AV április végi megállapodás a legfontosabb. Igyekezbek célzottan Gripenspecifikussá tenni az L-39NG-t már most.
Igen, valószínűleg az utolsó pillanatig halogatott Gripen megállapodás okozta hogy csak utána május végén lett aláírva az Aero-Saab egyetértési megállapodás, aminek az lett a következménye hogy idén már nem lesz kész a "gripenesített" L-39NG... de ezen kívül lehet még más oka is.
Azaz magyar gépnek indult az első négy, de cseh lett belőle, így a miénk a kövi 4 lesz Ez mindig a megékezésig izgalmas.
Igen, a megfejtés a három linkelt hozzászólásodban van. És a kérdés az, hogy mikor lett átengedve az első 4 gép a cseheknek. És hogy tényleg csak az első négy lett-e átengedve...
Ki emlékszik már, számít mennyit késett az első Pzh vagy a LYNX??
Ezek szerint még te is emlékszel rá hogy sokat késtek... és hogy 2023 végére itt kellett volna lenni a 46 db német Lynxnek.
 
Február 23-án írták alá a Gripen szerződést és az egyéb területeken történő együttműködést a svédekkel. Két lehetőség van: ha eleve Gripen kompatibilis L-39NG volt a cél (már Maróth beszélt ilyesmiről), akkor mindenki sejthette legkésőbb már februárban hogy ebből augusztusra nem lesz kompatibilis L-39NG. Utána még 3 hónap kellett csak az egyetértési megállapodás aláírásához, ami még csak egy megvalósíthatósági tanulmány elkészítéséről szól. A másik lehetőség hogy az első 4 gépet nem tervezték kompatibilissé tenni és csak később a nyár folyamán történt valami, amiért átengedték őket a cseheknek.

Olvasd el még egyszer. Minek küldték volna ki nyáron a pilótákat, ha tudták hogy idén nem lesz kész egy magyar gép sem? És ahogy linkelted, a képzési rendszer tanúsítványa is csak szeptember végére lett meg. Ha jövő év elején érkeznek az első gépek, akkor mostanában kellene kimenni a pilótáknak. Ha év közepén, akkor ráérnek jövőre kimenni. Majd figyeljük a híreket.

Igen, valószínűleg az utolsó pillanatig halogatott Gripen megállapodás okozta hogy csak utána május végén lett aláírva az Aero-Saab egyetértési megállapodás, aminek az lett a következménye hogy idén már nem lesz kész a "gripenesített" L-39NG... de ezen kívül lehet még más oka is.

Igen, a megfejtés a három linkelt hozzászólásodban van. És a kérdés az, hogy mikor lett átengedve az első 4 gép a cseheknek. És hogy tényleg csak az első négy lett-e átengedve...

Ezek szerint még te is emlékszel rá hogy sokat késtek... és hogy 2023 végére itt kellett volna lenni a 46 db német Lynxnek.
22.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0