[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 482
35 638
113

✈️
Aero és Embraer bővíti együttműködését a C-390 Millenium programban
✈️

A AERO Vodochody és az Empresa Brasileira de Aeronáutica S.A. brazil repülőgépgyártó ma bejelentette a megállapodás módosításának aláírását, amely kibővíti ipari együttműködését a C-390 Millenium szállító repülőgép-programmal kapcsolatban.
1f4dc.png
Ez a kétéves ülés eredményeként létrejött megállapodás a 2022 júniusától kezdődő egyetértési megállapodáson és annak 2023 novemberétől történő módosításán alapul.
Az AERO Vodochody AEROSPACE a.s. 2011 óta vesz részt a C-390 repülőgép gyártásában, és felelősek vagyunk a kulcsfontosságú alkatrészekért, mint például a törzs hátulja, az ejtőernyősök és a személyzet ajtói, a raktér rámpa és még sok más.
Világsiker lett a C-390 program, Brazília mellett a repülőgép immár Ausztriában, Hollandiában, Portugáliában, Koreai Köztársaságban és Magyarországon is szolgál, és büszkék vagyunk arra, hogy az Aero szerepét erősíthetjük ebben a globálisan sikeres projektben.
A várható termelés növekedése több lehetőséget jelent a
1f1e8_1f1ff.png
légiközlekedési ipar számára ům
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 818
82 325
113

✈️
Aero és Embraer bővíti együttműködését a C-390 Millenium programban
✈️

A AERO Vodochody és az Empresa Brasileira de Aeronáutica S.A. brazil repülőgépgyártó ma bejelentette a megállapodás módosításának aláírását, amely kibővíti ipari együttműködését a C-390 Millenium szállító repülőgép-programmal kapcsolatban.
1f4dc.png
Ez a kétéves ülés eredményeként létrejött megállapodás a 2022 júniusától kezdődő egyetértési megállapodáson és annak 2023 novemberétől történő módosításán alapul.
Az AERO Vodochody AEROSPACE a.s. 2011 óta vesz részt a C-390 repülőgép gyártásában, és felelősek vagyunk a kulcsfontosságú alkatrészekért, mint például a törzs hátulja, az ejtőernyősök és a személyzet ajtói, a raktér rámpa és még sok más.
Világsiker lett a C-390 program, Brazília mellett a repülőgép immár Ausztriában, Hollandiában, Portugáliában, Koreai Köztársaságban és Magyarországon is szolgál, és büszkék vagyunk arra, hogy az Aero szerepét erősíthetjük ebben a globálisan sikeres projektben.
A várható termelés növekedése több lehetőséget jelent a
1f1e8_1f1ff.png
légiközlekedési ipar számára ům


"The new agreement confirms the strengthening of the partnership between Aero and Embraer to ensure long-term security of supply under the C-390 programme. A key element of this cooperation is to increase the Czech share of production, including moving some production directly to Aero and other Czech suppliers. In addition, production of the aircraft will be significantly increased – from four shipsets in 2024 to eight in 2025, to produce up to twelve shipsets per year in subsequent years. "

"Based on the planned increase in production and Aero’s increased share of the C-390 programme, the total annual value of deliveries will exceed 700 million CZK and grow in the coming years."
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 818
82 325
113

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 831
12 537
113
"Az új L-39-es repülőgép a Skyfox nevet kapta, az Aero új korszakba szeretne lépni vele A cseh Aero cég által gyártott új L-39-es oktatórepülőgép a mai napon a Skyfox hivatalos nevet kapta."

"A repülőgép sorozatgyártása 2023 májusától folytatódik az Aernél, jelenleg évi 12 géppel. Jövőre az éves számnak ugyanannyinak kell lennie, 2026-ban pedig évi 18 repülőgépre kell emelkednie a gyártásnak. "

forrás: https://www.hrot24.cz/clanek/novy-l...o-skyfox-aero-s-nim-chce-vstoupit-do-nove-ery
hivatalos: https://www.aero.cz/en/l-39-skyfox/
@Terminator, azt hiszem ki lehet egésziteni a topik elnevezéseket :)

Ettől az átnevezéstől rögtön korszerűbb lett!
A gyártást vajon minek pörgetik úgy arra a pár tucat megrendelt gépre? Ezzel akarnak versenyelőnyt szerezni, hogy gyorsabban szállítanak?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Pogány

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 316
24 782
113
Ettől az átnevezéstől rögtön korszerűbb lett!
A gyártást vajon minek pörgetik úgy arra a pár tucat megrendelt gépre? Ezzel akarnak versenyelőnyt szerezni, hogy gyorsabban szállítanak?
El kell olvasni a cikket: "Egy éven belül két-három új gyártási szerződést köthet az Aero – mondta Viktor Sotona, az Aero igazgatója." amit részletesebben nem kivántak még nyilvánosságra hozni.
Van egy magyar olvasata a gépnek Bobó végett, de ettől függetlenül még mindig egy faék egyszerű, modern, olcsón üzemben tartható kiképzőgépről (!) van szó, amivel - bárki mármit mond - megtalálták a piacon a torta szeletüket. Szemlátomást a gép kivülről design-ában nem változott, de teljesen áttervezték úgymond belülről. Ezzel kapcsolatban fent van a neten a tervezővel egy video-interjú, szépen elmondja mi mindenben NEM ugyanaz a gép mint látszatra hasonló kinézetű elődei. Hamár...korszerűségről beszélünk...
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 510
132 287
113
El kell olvasni a cikket: "Egy éven belül két-három új gyártási szerződést köthet az Aero – mondta Viktor Sotona, az Aero igazgatója." amit részletesebben nem kivántak még nyilvánosságra hozni.
Van egy magyar olvasata a gépnek Bobó végett, de ettől függetlenül még mindig egy faék egyszerű, modern, olcsón üzemben tartható kiképzőgépről (!) van szó, amivel - bárki mármit mond - megtalálták a piacon a torta szeletüket. Szemlátomást a gép kivülről design-ában nem változott, de teljesen áttervezték úgymond belülről. Ezzel kapcsolatban fent van a neten a tervezővel egy video-interjú, szépen elmondja mi mindenben NEM ugyanaz a gép mint látszatra hasonló kinézetű elődei. Hamár...korszerűségről beszélünk...
Akkor végül is csak az airframe ami abszolút korszerűtlen maradt.
Jár a keksz.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Pogány

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 316
24 782
113
Akkor végül is csak az airframe ami abszolút korszerűtlen maradt.
Jár a keksz.
"He?" o_O

Először is 2019-ben még az alapterv az volt, hogy 15 éves intervallum során az Aero Vodochody körülbelül az 1000 db alap szintű sugárhajtású kiképzőgépből álló potenciális piacból képes lesz/legyen legalább 150 repülőgépre rendelést szerezni. Az emlitett évi gyártási kapacitások mellett szerintem sinen vannak...

Másodszor meg sokminden fent van a neten, miben más ez a gép, mint a többi elődje, a svájci kabintetőtől a katapult ülésekig, amerikai és cseh fedélzeti elektronika, a hajtómű maga, de ugye újra kellett terveznie a repülőgép más kulcsfontosságú részeit, az új nedves szárnyakat, levegő beömlőit, de pl. a futóműveket is.
Szval...keksz
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 771
10 764
113
Maszek vélemény: alapfokú kiképzőgépet bárki tud csinálni, nem kell neki hatalmas teljesítmény, világverő manőverezőképesség, csoda műszerezettség meg fegyverzet, csak jóindulatú repülési tulajdonságok, tartósság (ezt többször odaverik a kifutóhoz a kelleténél jobban) na meg megfizethetőség. Ezt már megcsinálták sokszor sokan rég óta. Az Alba teljesíti ezeket a követelményeket? Akkor jöhet kiképzőgépnek. De ha a "béroktatás" olcsóbb, akkor felesleges játékszer, a gyár burkolt állami támogatása. Szerintem. Felderíteni meg bombázni az Alba kapacitásával erőforráspazarlás, van jobb meg olcsóbb (drónok).
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 299
43 525
113
Kiképzőre oké, csak mivel itt multipurpose rettenetet akartak faragni arra is kellett volna némi gondolatot fordítani.
Oké, azt én sem értem. Ahhoz nagyobb méretű és teherbírású gép kellene erősebb hajtóművel.
A max. 400 kg-mal terhelhető felfüggesztési pont semmire nem elég. Önálló célfelderítő képesség (legalább elektrooptikai) és önvédelmi rendszer is kéne. Ezt igen nehezen sűrítik bele...talán ha elhagyják a második ülést...bár inkább az egész felderítő-szuperbombázó megrendelést el kellene hagynia HM-nek!
4 darabos mennyiségnek amúgy sincs értelme - még ha el is hisszük, hogy használható CAS/Attack gép lesz belőle...
 
  • Tetszik
  • Imádom
Reactions: gafzhu and J.G.