[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 579
97 711
113

Az Aero Vodochody Afrika iránti megújult érdeklődése összhangban van a kontinensen a kiképzőrepülőgépek iránti növekvő keresettel. "Egyiptom stratégiai fekvésű ország, amely központi szerepet játszik a regionális biztonságban és védelemben" - mondta Viktor Sotona, az AERO Vodochody igazgatótanácsának elnöke és elnöke. "Történelmi kapcsolataink fűződnek Egyiptommal az 1960-as évekig. A modern oktatórepülőgépek iránti növekvő kereslet ideálissá teszi folyamatos együttműködésünket."

Az L-39NG kettős képességekkel rendelkezik, kiképzési és könnyű harci küldetéseket is kínál. Különféle fegyverrendszerek befogadására való képességével ez a repülőgép olyan küldetéseket támogat, mint az ISR műveletek és a közeli légi támogatás. Akár négy órás működési képessége tovább javítja az üzemi környezetben való alkalmasságát.

A regionális képességek erősítése
Az L-39NG jelenléte az egyiptomi légikiállításon kiemeli az Aero Vodochody repülőgép-eladási stratégiáját és a regionális támogató struktúrák megerősítését. Filip Kulštrunk, az Aero ügyvezető alelnöke a repülőgép egyedülálló előnyét hangsúlyozta: "Az L-39NG az egyetlen olyan fejlett oktatórepülőgép, amely képes nyugati és keleti repüléselektronikai platformokat is kínálni, lehetővé téve a könnyű átmenetet ezek között a rendszerek között."

Az Aero Vodochody azt tervezi, hogy szorosan együttműködik az egyiptomi légierővel annak érdekében, hogy az L-39NG-t beépítsék képzési programjaiba. Ezenkívül a vállalat egy egyiptomi karbantartási, javítási és nagyjavítási (MRO) központ létrehozását vizsgálja, amely javítaná a helyi támogatást és a működési hatékonyságot.

Az Aero Vodochody bizonyított múltra tekint vissza Afrikában, a közelmúltban végrehajtott projektek között szerepel három modernizált L-39ZA Albatros repülőgép Nigériába szállítása és az L-39NG Szenegálban történő bemutatása. 2019-ben az Aero Vodochody Szenegált tette az L-39NG első vásárlójává a Light Attack konfigurációban. A vállalat Afrikán túl a globális piacra is behatolt, kínálatfejlesztésekkel Vietnamban és Csehországban. Vietnam lett az első ország, amely integrálta az Aero új L-39NG kiképző repülőgépét.

2023-ban az Aero Vodochody továbbfejlesztette gyártási képességeit egy új gyártósor megnyitásával, amelyet a repülőgép törzsének szenteltek. Az új vonal a várakozások szerint két éven belül évi 24 repülőgépre növeli az Aero gyártási kapacitását, kielégítve az ügyfelek globális keresletét.

Hosszú távú partnerség
Az Aero L-39 Albatros exportsiker volt Afrikában, számos afrikai ország már üzemelteti ezt a repülőgépet, köztük Nigéria, Algéria, Angola, a Közép-afrikai Köztársaság, Egyiptom, Egyenlítői-Guinea, Etiópia, Ghána, Líbia, Mali és Dél-Szudán , Tunézia és Uganda.

Eközben a növekvő katonai jelenléttel rendelkező Algéria az L-39NG fejlett kiképző repülőgép beszerzését vizsgálja, hogy lecserélje elöregedett L-39 Albatros repülőgépparkját. A Cseh Köztársaságban gyártott L-39NG demonstrátor a héten érkezett Algériába, hogy megkezdje a próbarepülések sorozatát, amelyek célja annak felmérése, hogy alkalmas-e az algériai légierő kiképzési igényeire. Az Algériai Légierő nagy múltra tekint vissza az L-39 Albatros típussal kapcsolatban, több mint két évtizede 54 repülőgépet üzemeltetett. Míg az Albatros jól betöltötte szerepét, az L-39NG jelentős előrelépést jelent a technológia és a képességek tekintetében.

Hasonlóképpen, a Nigériai Légierő (NAF) fontolgatja az új L-39NG fejlett kiképző és könnyű támadógép Csehországtól való beszerzését – közölte a légi vezérkari főnök (CAS), Hasan Abubakar légimarsall. „A légi vezérkari főnök feljegyzése a repülősökhöz” című kiadványában a CAS felfedte, hogy a cseh légitársaság főnökével megvitatta a NAF meglévő L-39ZA Albatros repülőgép-flottája továbbfejlesztésének és az új L-39NG repülőgép beszerzésének lehetőségét. A légi személyzet 2023 szeptemberében Prágában tett látogatása során.

Ezenkívül a finanszírozási korlátok miatt késik Ghána azon szándéka, hogy hat L-39NG Albatros könnyű támadó és kiképző repülőgépet vásároljon a cseh Aero Vodochody cégtől. Ghána védelmi minisztere két éve, augusztus 2-án kérte a parlament jóváhagyását hat L-39NG repülőgép megvásárlásához, egy 111 millió euró (132 millió dollár) értékű ügylet keretében, amely a kapcsolódó termékeket és szolgáltatásokat, valamint egy földi kiképzési rendszert és a hat repülőgép. A felvásárlást a ghánai parlament védelmi és belügyi bizottsága 2021. december 17-én felülvizsgálta és jóváhagyta.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 511
132 291
113
Sírók a hatalmas újításokon, és hogy a gyártó ország, saját magának előbb szállítatja le a repülőgépeit ... Most, hogy kurvára sincs pénz, erre hivatkozva (vis.major) faszán le lehetne mondani négy gyakorló repülőgép kivételével a többi vacak beszerzéséről, és abból a pénzből ha már repülőgép kell, akkor talán JAS-39 vagy egy KC-390 is kijöhetne...
Szerinted miért oda szallítják?
Mert nekünk kapóra jött, hogy nem kell most fizetni és direkt átadtuk....

Nem a csehek talàltàk ki.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 614
6 104
113

Az Aero Vodochody Afrika iránti megújult érdeklődése összhangban van a kontinensen a kiképzőrepülőgépek iránti növekvő keresettel. "Egyiptom stratégiai fekvésű ország, amely központi szerepet játszik a regionális biztonságban és védelemben" - mondta Viktor Sotona, az AERO Vodochody igazgatótanácsának elnöke és elnöke. "Történelmi kapcsolataink fűződnek Egyiptommal az 1960-as évekig. A modern oktatórepülőgépek iránti növekvő kereslet ideálissá teszi folyamatos együttműködésünket."

Az L-39NG kettős képességekkel rendelkezik, kiképzési és könnyű harci küldetéseket is kínál. Különféle fegyverrendszerek befogadására való képességével ez a repülőgép olyan küldetéseket támogat, mint az ISR műveletek és a közeli légi támogatás. Akár négy órás működési képessége tovább javítja az üzemi környezetben való alkalmasságát.

A regionális képességek erősítése
Az L-39NG jelenléte az egyiptomi légikiállításon kiemeli az Aero Vodochody repülőgép-eladási stratégiáját és a regionális támogató struktúrák megerősítését. Filip Kulštrunk, az Aero ügyvezető alelnöke a repülőgép egyedülálló előnyét hangsúlyozta: "Az L-39NG az egyetlen olyan fejlett oktatórepülőgép, amely képes nyugati és keleti repüléselektronikai platformokat is kínálni, lehetővé téve a könnyű átmenetet ezek között a rendszerek között."

Az Aero Vodochody azt tervezi, hogy szorosan együttműködik az egyiptomi légierővel annak érdekében, hogy az L-39NG-t beépítsék képzési programjaiba. Ezenkívül a vállalat egy egyiptomi karbantartási, javítási és nagyjavítási (MRO) központ létrehozását vizsgálja, amely javítaná a helyi támogatást és a működési hatékonyságot.

Az Aero Vodochody bizonyított múltra tekint vissza Afrikában, a közelmúltban végrehajtott projektek között szerepel három modernizált L-39ZA Albatros repülőgép Nigériába szállítása és az L-39NG Szenegálban történő bemutatása. 2019-ben az Aero Vodochody Szenegált tette az L-39NG első vásárlójává a Light Attack konfigurációban. A vállalat Afrikán túl a globális piacra is behatolt, kínálatfejlesztésekkel Vietnamban és Csehországban. Vietnam lett az első ország, amely integrálta az Aero új L-39NG kiképző repülőgépét.

2023-ban az Aero Vodochody továbbfejlesztette gyártási képességeit egy új gyártósor megnyitásával, amelyet a repülőgép törzsének szenteltek. Az új vonal a várakozások szerint két éven belül évi 24 repülőgépre növeli az Aero gyártási kapacitását, kielégítve az ügyfelek globális keresletét.

Hosszú távú partnerség
Az Aero L-39 Albatros exportsiker volt Afrikában, számos afrikai ország már üzemelteti ezt a repülőgépet, köztük Nigéria, Algéria, Angola, a Közép-afrikai Köztársaság, Egyiptom, Egyenlítői-Guinea, Etiópia, Ghána, Líbia, Mali és Dél-Szudán , Tunézia és Uganda.

Eközben a növekvő katonai jelenléttel rendelkező Algéria az L-39NG fejlett kiképző repülőgép beszerzését vizsgálja, hogy lecserélje elöregedett L-39 Albatros repülőgépparkját. A Cseh Köztársaságban gyártott L-39NG demonstrátor a héten érkezett Algériába, hogy megkezdje a próbarepülések sorozatát, amelyek célja annak felmérése, hogy alkalmas-e az algériai légierő kiképzési igényeire. Az Algériai Légierő nagy múltra tekint vissza az L-39 Albatros típussal kapcsolatban, több mint két évtizede 54 repülőgépet üzemeltetett. Míg az Albatros jól betöltötte szerepét, az L-39NG jelentős előrelépést jelent a technológia és a képességek tekintetében.

Hasonlóképpen, a Nigériai Légierő (NAF) fontolgatja az új L-39NG fejlett kiképző és könnyű támadógép Csehországtól való beszerzését – közölte a légi vezérkari főnök (CAS), Hasan Abubakar légimarsall. „A légi vezérkari főnök feljegyzése a repülősökhöz” című kiadványában a CAS felfedte, hogy a cseh légitársaság főnökével megvitatta a NAF meglévő L-39ZA Albatros repülőgép-flottája továbbfejlesztésének és az új L-39NG repülőgép beszerzésének lehetőségét. A légi személyzet 2023 szeptemberében Prágában tett látogatása során.

Ezenkívül a finanszírozási korlátok miatt késik Ghána azon szándéka, hogy hat L-39NG Albatros könnyű támadó és kiképző repülőgépet vásároljon a cseh Aero Vodochody cégtől. Ghána védelmi minisztere két éve, augusztus 2-án kérte a parlament jóváhagyását hat L-39NG repülőgép megvásárlásához, egy 111 millió euró (132 millió dollár) értékű ügylet keretében, amely a kapcsolódó termékeket és szolgáltatásokat, valamint egy földi kiképzési rendszert és a hat repülőgép. A felvásárlást a ghánai parlament védelmi és belügyi bizottsága 2021. december 17-én felülvizsgálta és jóváhagyta.
.
.
Erősen féligazság szagú állitás, ezek a legveszélyesebb formái a hazugságnak. Mert igaz, hogy üzemeltették, de...

"Az Aero L-39 Albatros exportsiker volt Afrikában, számos afrikai ország már üzemelteti ezt a repülőgépet, köztük Nigéria, Algéria, Angola, a Közép-afrikai Köztársaság, Egyiptom, Egyenlítői-Guinea, Etiópia, Ghána, Líbia, Mali és Dél-Szudán , Tunézia és Uganda."
.
...szerintetek ezen illusztris lista országai közül mennyi fizetett tényleg, és mennyi (pl Angola...) kapta szovjet behatásra, "politikai előnyökért" cserébe a gépet, azaz kb ingyen?
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 835
12 545
113
.
.
Erősen féligazság szagú állitás, ezek a legveszélyesebb formái a hazugságnak. Mert igaz, hogy üzemeltették, de...

"Az Aero L-39 Albatros exportsiker volt Afrikában, számos afrikai ország már üzemelteti ezt a repülőgépet, köztük Nigéria, Algéria, Angola, a Közép-afrikai Köztársaság, Egyiptom, Egyenlítői-Guinea, Etiópia, Ghána, Líbia, Mali és Dél-Szudán , Tunézia és Uganda."
.
...szerintetek ezen illusztris lista országai közül mennyi fizetett tényleg, és mennyi (pl Angola...) kapta szovjet behatásra, "politikai előnyökért" cserébe a gépet, azaz kb ingyen?

Hát nem is azt írják, hogy megvették! :D :D
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 823
82 328
113
Fourth Industrial Revolution in Practice: Aero Implements Cutting-Edge IT Systems for Digitization and Management...
 

Juvi

Well-Known Member
2022. március 28.
245
2 492
93
Nem értem, hogy miért ekézitek az L-39-es beszerzéseket! Korábban is volt alapszintű képzés a Delfinekkel, Albatroszokkal.
Miért jó az, hogy rengeteget fizetünk olyanért Kanadában amit itthon is meg tudunk oldani? Amit meg nem az kellene máshonnét megvenni. Kanada amúgy sem nagy barátunk.
Másik, hogy az értelmetlen légiparádék helyett végre az Anatolian Eagle-ön kellene brillírozni! Ott is lehetne az új L39/JAS39 kombóval tréningezni.
 
  • Imádom
Reactions: Kim Philby

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
4 166
14 106
113
Nem értem, hogy miért ekézitek az L-39-es beszerzéseket! Korábban is volt alapszintű képzés a Delfinekkel, Albatroszokkal.
Miért jó az, hogy rengeteget fizetünk olyanért Kanadában amit itthon is meg tudunk oldani? Amit meg nem az kellene máshonnét megvenni. Kanada amúgy sem nagy barátunk.
Másik, hogy az értelmetlen légiparádék helyett végre az Anatolian Eagle-ön kellene brillírozni! Ott is lehetne az új L39/JAS39 kombóval tréningezni.
A mennyiseget ekezzuk 12 folosleges (eredetileg sokkal tobbet akartak,de halisten mondtak h nem) meg abbol amit rendeltunk 4db ilyen felderito amit most fejlesztenek ki? Mennyibe kerul ez mit fog tudni? Tobb ertelme lenne ala irni vegre a male dron beszerzest es meg pilota elete sincs veszelyben ha le lovik…stb stb
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 309
8 805
113
A mennyiseget ekezzuk 12 folosleges (eredetileg sokkal tobbet akartak,de halisten mondtak h nem) meg abbol amit rendeltunk 4db ilyen felderito amit most fejlesztenek ki? Mennyibe kerul ez mit fog tudni? Tobb ertelme lenne ala irni vegre a male dron beszerzest es meg pilota elete sincs veszelyben ha le lovik…stb stb

Nekem az is eszembe jutott, hogy a 4 db felderítő Alba árából esetleg kijönne egy business jet tele pakolva Izraeli felderítő rendszerekkel.
De természetesen ma már a drone-ok az elsődleges prioritás.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and Kávé

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 509
5 439
113
Nekem az is eszembe jutott, hogy a 4 db felderítő Alba árából esetleg kijönne egy business jet tele pakolva Izraeli felderítő rendszerekkel.
De természetesen ma már a drone-ok az elsődleges prioritás.
Kettő business jet nem elég?
Ha akarták volna, már régen tele pakolták volna a Falconokat minden jóval!
De itthon nem az a jellemző, hogy kihasználjuk a gépekben rejlő képességeket!
Lásd mi-24 helik újra aktiválása, fegyverzet nélkül, Airbus helikre a H-force rendszer fegyverzetét csak mutatóba rendeltük meg, a Gripenek lehetséges képességeit, a mai napig nem használjuk ki, illetve a közelmúltban kezdtük csak el..... De fegyverzet ezekhez is csak mutatóban lesz, mert hát a "békéhez erő kell, folytatjuk a munkát"!
De ahogy olvasom, a legújabb szerzemény, a KC-390 Embraer gépünk képességein is spóroltak!
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 511
132 291
113
Nem értem, hogy miért ekézitek az L-39-es beszerzéseket! Korábban is volt alapszintű képzés a Delfinekkel, Albatroszokkal.
Miért jó az, hogy rengeteget fizetünk olyanért Kanadában amit itthon is meg tudunk oldani? Amit meg nem az kellene máshonnét megvenni. Kanada amúgy sem nagy barátunk.
Másik, hogy az értelmetlen légiparádék helyett végre az Anatolian Eagle-ön kellene brillírozni! Ott is lehetne az új L39/JAS39 kombóval tréningezni.
Mert a felsőbb szintű tréning ugyan úgy nem itthon lesz ugyan úgy pézért.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 835
12 545
113
Nem értem, hogy miért ekézitek az L-39-es beszerzéseket! Korábban is volt alapszintű képzés a Delfinekkel, Albatroszokkal.
Miért jó az, hogy rengeteget fizetünk olyanért Kanadában amit itthon is meg tudunk oldani? Amit meg nem az kellene máshonnét megvenni. Kanada amúgy sem nagy barátunk.
Másik, hogy az értelmetlen légiparádék helyett végre az Anatolian Eagle-ön kellene brillírozni! Ott is lehetne az új L39/JAS39 kombóval tréningezni.

A Delfinek idejében amúgy sokszor ennyi vadászunk volt.
Itt évi 2-3 pilótáért akarják ezeket a gépeket.