[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

✈️
Aero és Embraer bővíti együttműködését a C-390 Millenium programban
✈️

A AERO Vodochody és az Empresa Brasileira de Aeronáutica S.A. brazil repülőgépgyártó ma bejelentette a megállapodás módosításának aláírását, amely kibővíti ipari együttműködését a C-390 Millenium szállító repülőgép-programmal kapcsolatban.
1f4dc.png
Ez a kétéves ülés eredményeként létrejött megállapodás a 2022 júniusától kezdődő egyetértési megállapodáson és annak 2023 novemberétől történő módosításán alapul.
Az AERO Vodochody AEROSPACE a.s. 2011 óta vesz részt a C-390 repülőgép gyártásában, és felelősek vagyunk a kulcsfontosságú alkatrészekért, mint például a törzs hátulja, az ejtőernyősök és a személyzet ajtói, a raktér rámpa és még sok más.
Világsiker lett a C-390 program, Brazília mellett a repülőgép immár Ausztriában, Hollandiában, Portugáliában, Koreai Köztársaságban és Magyarországon is szolgál, és büszkék vagyunk arra, hogy az Aero szerepét erősíthetjük ebben a globálisan sikeres projektben.
A várható termelés növekedése több lehetőséget jelent a
1f1e8_1f1ff.png
légiközlekedési ipar számára ům
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

✈️
Aero és Embraer bővíti együttműködését a C-390 Millenium programban
✈️

A AERO Vodochody és az Empresa Brasileira de Aeronáutica S.A. brazil repülőgépgyártó ma bejelentette a megállapodás módosításának aláírását, amely kibővíti ipari együttműködését a C-390 Millenium szállító repülőgép-programmal kapcsolatban.
1f4dc.png
Ez a kétéves ülés eredményeként létrejött megállapodás a 2022 júniusától kezdődő egyetértési megállapodáson és annak 2023 novemberétől történő módosításán alapul.
Az AERO Vodochody AEROSPACE a.s. 2011 óta vesz részt a C-390 repülőgép gyártásában, és felelősek vagyunk a kulcsfontosságú alkatrészekért, mint például a törzs hátulja, az ejtőernyősök és a személyzet ajtói, a raktér rámpa és még sok más.
Világsiker lett a C-390 program, Brazília mellett a repülőgép immár Ausztriában, Hollandiában, Portugáliában, Koreai Köztársaságban és Magyarországon is szolgál, és büszkék vagyunk arra, hogy az Aero szerepét erősíthetjük ebben a globálisan sikeres projektben.
A várható termelés növekedése több lehetőséget jelent a
1f1e8_1f1ff.png
légiközlekedési ipar számára ům


"The new agreement confirms the strengthening of the partnership between Aero and Embraer to ensure long-term security of supply under the C-390 programme. A key element of this cooperation is to increase the Czech share of production, including moving some production directly to Aero and other Czech suppliers. In addition, production of the aircraft will be significantly increased – from four shipsets in 2024 to eight in 2025, to produce up to twelve shipsets per year in subsequent years. "

"Based on the planned increase in production and Aero’s increased share of the C-390 programme, the total annual value of deliveries will exceed 700 million CZK and grow in the coming years."
 
"Az új L-39-es repülőgép a Skyfox nevet kapta, az Aero új korszakba szeretne lépni vele A cseh Aero cég által gyártott új L-39-es oktatórepülőgép a mai napon a Skyfox hivatalos nevet kapta."

"A repülőgép sorozatgyártása 2023 májusától folytatódik az Aernél, jelenleg évi 12 géppel. Jövőre az éves számnak ugyanannyinak kell lennie, 2026-ban pedig évi 18 repülőgépre kell emelkednie a gyártásnak. "

forrás: https://www.hrot24.cz/clanek/novy-l...o-skyfox-aero-s-nim-chce-vstoupit-do-nove-ery
hivatalos: https://www.aero.cz/en/l-39-skyfox/
@Terminator, azt hiszem ki lehet egésziteni a topik elnevezéseket :)

Ettől az átnevezéstől rögtön korszerűbb lett!
A gyártást vajon minek pörgetik úgy arra a pár tucat megrendelt gépre? Ezzel akarnak versenyelőnyt szerezni, hogy gyorsabban szállítanak?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Pogány
Ettől az átnevezéstől rögtön korszerűbb lett!
A gyártást vajon minek pörgetik úgy arra a pár tucat megrendelt gépre? Ezzel akarnak versenyelőnyt szerezni, hogy gyorsabban szállítanak?
El kell olvasni a cikket: "Egy éven belül két-három új gyártási szerződést köthet az Aero – mondta Viktor Sotona, az Aero igazgatója." amit részletesebben nem kivántak még nyilvánosságra hozni.
Van egy magyar olvasata a gépnek Bobó végett, de ettől függetlenül még mindig egy faék egyszerű, modern, olcsón üzemben tartható kiképzőgépről (!) van szó, amivel - bárki mármit mond - megtalálták a piacon a torta szeletüket. Szemlátomást a gép kivülről design-ában nem változott, de teljesen áttervezték úgymond belülről. Ezzel kapcsolatban fent van a neten a tervezővel egy video-interjú, szépen elmondja mi mindenben NEM ugyanaz a gép mint látszatra hasonló kinézetű elődei. Hamár...korszerűségről beszélünk...
 
El kell olvasni a cikket: "Egy éven belül két-három új gyártási szerződést köthet az Aero – mondta Viktor Sotona, az Aero igazgatója." amit részletesebben nem kivántak még nyilvánosságra hozni.
Van egy magyar olvasata a gépnek Bobó végett, de ettől függetlenül még mindig egy faék egyszerű, modern, olcsón üzemben tartható kiképzőgépről (!) van szó, amivel - bárki mármit mond - megtalálták a piacon a torta szeletüket. Szemlátomást a gép kivülről design-ában nem változott, de teljesen áttervezték úgymond belülről. Ezzel kapcsolatban fent van a neten a tervezővel egy video-interjú, szépen elmondja mi mindenben NEM ugyanaz a gép mint látszatra hasonló kinézetű elődei. Hamár...korszerűségről beszélünk...
Akkor végül is csak az airframe ami abszolút korszerűtlen maradt.
Jár a keksz.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Pogány
Akkor végül is csak az airframe ami abszolút korszerűtlen maradt.
Jár a keksz.
"He?" o_O

Először is 2019-ben még az alapterv az volt, hogy 15 éves intervallum során az Aero Vodochody körülbelül az 1000 db alap szintű sugárhajtású kiképzőgépből álló potenciális piacból képes lesz/legyen legalább 150 repülőgépre rendelést szerezni. Az emlitett évi gyártási kapacitások mellett szerintem sinen vannak...

Másodszor meg sokminden fent van a neten, miben más ez a gép, mint a többi elődje, a svájci kabintetőtől a katapult ülésekig, amerikai és cseh fedélzeti elektronika, a hajtómű maga, de ugye újra kellett terveznie a repülőgép más kulcsfontosságú részeit, az új nedves szárnyakat, levegő beömlőit, de pl. a futóműveket is.
Szval...keksz
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Maszek vélemény: alapfokú kiképzőgépet bárki tud csinálni, nem kell neki hatalmas teljesítmény, világverő manőverezőképesség, csoda műszerezettség meg fegyverzet, csak jóindulatú repülési tulajdonságok, tartósság (ezt többször odaverik a kifutóhoz a kelleténél jobban) na meg megfizethetőség. Ezt már megcsinálták sokszor sokan rég óta. Az Alba teljesíti ezeket a követelményeket? Akkor jöhet kiképzőgépnek. De ha a "béroktatás" olcsóbb, akkor felesleges játékszer, a gyár burkolt állami támogatása. Szerintem. Felderíteni meg bombázni az Alba kapacitásával erőforráspazarlás, van jobb meg olcsóbb (drónok).
 
Kiképzőre oké, csak mivel itt multipurpose rettenetet akartak faragni arra is kellett volna némi gondolatot fordítani.
Oké, azt én sem értem. Ahhoz nagyobb méretű és teherbírású gép kellene erősebb hajtóművel.
A max. 400 kg-mal terhelhető felfüggesztési pont semmire nem elég. Önálló célfelderítő képesség (legalább elektrooptikai) és önvédelmi rendszer is kéne. Ezt igen nehezen sűrítik bele...talán ha elhagyják a második ülést...bár inkább az egész felderítő-szuperbombázó megrendelést el kellene hagynia HM-nek!
4 darabos mennyiségnek amúgy sincs értelme - még ha el is hisszük, hogy használható CAS/Attack gép lesz belőle...
 
  • Tetszik
  • Imádom
Reactions: gafzhu and J.G.