Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Kezdem azt hinni, hogy szerinted ugyanaz a sisak megy egy vadászgépnek mint egy hari helikopternek.
Dehogy! Miért gondolod ezt?

Mi-28nm

434314_original.jpg


su-57

103371529_1945327715602018_5380222853747122233_n.jpg
 
Arról van valami infó, hogy a videó elején a SZU-57 amiről a közeli felvétel készült az széria vagy csak demó gép?
Nem akarom fikázni, de elég érdekes, hogy egy 5.generációs gépen a kabin körül kilátszanak a kereszthornyos csavarok hornyai 3:22-nél pedig konkrétan a csavarok kiállnak a lemezek síkjából és a tankolócső környékén a lemezek élei sincsenek egy síkban, ami növeli a radarhullám visszaverő felületet.
A kabin alatt az analóg szenzor (gondolom nyomásmérő) csövének megléte is érdekes.
Lehet, ez a gép pont azért ilyen, hogy ne lehessen valós infót fényképezni a gépről?

Elég vicces, hogy a videó elején az amerikai katona nő mutogat, hogy az oroszok ne filmezzék az F-35-öst.
Ez nem Szu-57, hanem egy T-50 protó, amit full legerősebbre szegecseltek össze, hogy kibírja azt az eszement műrepülést, amit végrehajtanak vele.
Szériagépek felületét az átadásos videókon meg lehet nézni. Én kivetnivalót nem találtam azokon.
 
Ez nem Szu-57, hanem egy T-50 protó, amit full legerősebbre szegecseltek össze, hogy kibírja azt az eszement műrepülést, amit végrehajtanak vele.
Szériagépek felületét az átadásos videókon meg lehet nézni. Én kivetnivalót nem találtam azokon.
Hagyjuk már ezt a hülyeséget. A prototípus nem lehet szerkezezileg erősebb, mint a széria, mert akkor nem érneknsemmit azok a mérések amiket végrehajtanak vele. A prototípusnak akkor van értelme, ha a legjobban hasonlít a szériagépre.
 
Ez nem Szu-57, hanem egy T-50 protó, amit full legerősebbre szegecseltek össze, hogy kibírja azt az eszement műrepülést, amit végrehajtanak vele.
Szériagépek felületét az átadásos videókon meg lehet nézni. Én kivetnivalót nem találtam azokon.
Rendben, így már érthető, de a videó elején nem T-50 van hanem SZU-57.
Tudsz átadásos videót linkelni?
 
Hagyjuk már ezt a hülyeséget. A prototípus nem lehet szerkezezileg erősebb, mint a széria, mert akkor nem érneknsemmit azok a mérések amiket végrehajtanak vele. A prototípusnak akkor van értelme, ha a legjobban hasonlít a szériagépre.
Kioktatsz egy repülőmérnöki végzettséggel rendelkező pilótát. Tudsz, te :D
Egyébként az a "hülyeség" amiről írt, az egy tény. A 054-es egy a T-50-es 4-ik prototípusa. Van 11 prototípus, a 4-ik példány meg valami miatt ki lett választva külföldi szereplésre. Maradt elég prototípus a szerkezeti mérésekhez. A "költő" arra gondolhat, hogy a "prototípus tákolásba" tizenpár év alatt bőven belefér egy többszörös szerkezeti megerősítés is, ami a Szuhojnál nem példa nélküli. Amit akár a későbbiekben, kulturáltabb formában beépítenek a szériagépek gyártásába. A Szu-35BM protókon lévő nagy titánkeretet úgy látom már sikerült elfelejteni. Pedig aztán az is, kultúráltabb formában, de ugyanazt a célt ugyanazzal az eredménnyel elérve bekerült a Szu-35Sz szériagépekbe. Miért éppen a 054-es lett kiválasztva a külföldi turnéra? Mert az mutatja a legkevesebbet a műrepülése kivételével és nem kell egyéb, ismert fő kutatás-fejlesztési irányokra használni (együttműködés a Szuhoj Sz-70-el,amire ott a 053-as, vagy éppen az új AL-51-es tesztjeire,amire pedig ott a 052) . Se radarblokkoló a szívócsatornákban, se semmi nagyon friss különleges rendszer. A gép olyan szinten a program "ősállapotában" lévő állapotot reprezentál, hogy még a leszállófényszórói is hagyományosak. A széria Szu-57-eseket kizárólag LED-es leszállófényszórókkal gyártják az oroszok.
 
Kioktatsz egy repülőmérnöki végzettséggel rendelkező pilótát. Tudsz, te :D
Egyébként az a "hülyeség" amiről írt, az egy tény. A 054-es egy a T-50-es 4-ik prototípusa. Van 11 prototípus, a 4-ik példány meg valami miatt ki lett választva külföldi szereplésre. Maradt elég prototípus a szerkezeti mérésekhez. A "költő" arra gondolhat, hogy a "prototípus tákolásba" tizenpár év alatt bőven belefér egy többszörös szerkezeti megerősítés is, ami a Szuhojnál nem példa nélküli. Amit akár a későbbiekben, kulturáltabb formában beépítenek a szériagépek gyártásába. A Szu-35BM protókon lévő nagy titánkeretet úgy látom már sikerült elfelejteni. Pedig aztán az is, kultúráltabb formában, de ugyanazt a célt ugyanazzal az eredménnyel elérve bekerült a Szu-35Sz szériagépekbe. Miért éppen a 054-es lett kiválasztva a külföldi turnéra? Mert az mutatja a legkevesebbet a műrepülése kivételével és nem kell egyéb, ismert fő kutatás-fejlesztési irányokra használni (együttműködés a Szuhoj Sz-70-el,amire ott a 053-as, vagy éppen az új AL-51-es tesztjeire,amire pedig ott a 052) . Se radarblokkoló a szívócsatornákban, se semmi nagyon friss különleges rendszer. A gép olyan szinten a program "ősállapotában" lévő állapotot reprezentál, hogy még a leszállófényszórói is hagyományosak. A széria Szu-57-eseket kizárólag LED-es leszállófényszórókkal gyártják az oroszok.
A hülyeséget. A proto azert van, hogy a majdani szériagépről kapjanak minél pontosabb adatokat. Erről szól a teljes berepülesi program. Nincs értelme erősebbre csinálni, mert akkor fals adatokat kapsz. Szerinted pl van értelme egy erősebb sárkánnyal farasztásos teszteket végezni, majd egy gyengébb sárkányt anélkül sorozatban gyártani, hogy elvégezted volna a fárasztásos teszteket?

Amivel próbálkozol az is hülyeség, hisz ha úgy csinálnák ahogy kitalaltad akkor a prototípusok egy részének repülési ideje lószart nem erene, azaz kb feleslegesen repülnek a sárkany szempontjából.

Amit felvetnek hiányosságnak, annak semmi köze a szerkezeti megerősítéshez, pusztán igénytelen kivitelezés.
 
  • Vicces
  • Robot
Reactions: megazez and fip7
Hagyjuk már ezt a hülyeséget. A prototípus nem lehet szerkezezileg erősebb, mint a széria, mert akkor nem érneknsemmit azok a mérések amiket végrehajtanak vele. A prototípusnak akkor van értelme, ha a legjobban hasonlít a szériagépre.
Akkor nem voltam érthető.
Egy repülőgép, amit műrepülésre használnak, szükségszerűen torzulásokat szenved el a sárkányában, tekintve az rugalmasan deformálódik. Ezt a szegecsek is kapják, és a rájuk ható terhelések jellege miatt ezek igencsak megszenvedik, mivel oldhatatlan kötések, ami mivel alakkal köt, azonnal kilazuláshoz, majd kotyogáshoz vezet.

Szóval ha egy gép műrepül, akkor a szerkezete nem módosul, ellenben optimális olyan fogyóeszközöket felhasználni, melyek ezt jobban bírják, olcsóbban cserélhetőek és könnyebb őket gyakran cserélni.
Egy széria Szu-57 a legritkább esetben van szanaszét csavarva, így ott szépen elmunkált szabvány szegecseket tesznek be, mert az elsődleges az LO tulajdonságok fenntartása, a sebesség, stb... Természetesen ha sérülés van cserélnek, ha valami erre vonatkozó limitet átlép (pl. egy hard landing után is van kötelező check, nemhogy egy sok G-s terhelésre). Csakhogy ritkán kell.
Na most egy műrepülésre használt gépen nyugodtan lehet kilógó, elnagyolt csavarozás/szegecselés, mert nem számit a stealth jellemzők fenntartása, ellenben könnyebb cserélni, olcsóbb, könnyebb beütni egy szegecselő pisztollyal meg egy blokkal, vagy már csak vizuálisan ellenőrizni (melyik hullott ki, vagy nyúlik ki a feje), minden ilyen intenzív bemutató után. Lásd USAF F-22 békebeli állapota odahaza... vs. ha kimegy mondjuk a közel keletre.

Szóval nem a gép szerkezete más, hanem a felhasznált elemek optimalizálása a bemutatórepülésre van belőve, nem harci bevetésre. Ahhoz meg durva, strapabíró szegecselés sokkal jobb, minta szépen eldolgozott fejek.
 
Akkor nem voltam érthető.
Egy repülőgép, amit műrepülésre használnak, szükségszerűen torzulásokat szenved el a sárkányában, tekintve az rugalmasan deformálódik. Ezt a szegecsek is kapják, és a rájuk ható terhelések jellege miatt ezek igencsak megszenvedik, mivel oldhatatlan kötések, ami mivel alakkal köt, azonnal kilazuláshoz, majd kotyogáshoz vezet.

Szóval ha egy gép műrepül, akkor a szerkezete nem módosul, ellenben optimális olyan fogyóeszközöket felhasználni, melyek ezt jobban bírják, olcsóbban cserélhetőek és könnyebb őket gyakran cserélni.
Egy széria Szu-57 a legritkább esetben van szanaszét csavarva, így ott szépen elmunkált szabvány szegecseket tesznek be, mert az elsődleges az LO tulajdonságok fenntartása, a sebesség, stb... Természetesen ha sérülés van cserélnek, ha valami erre vonatkozó limitet átlép (pl. egy hard landing után is van kötelező check, nemhogy egy sok G-s terhelésre). Csakhogy ritkán kell.
Na most egy műrepülésre használt gépen nyugodtan lehet kilógó, elnagyolt csavarozás/szegecselés, mert nem számit a stealth jellemzők fenntartása, ellenben könnyebb cserélni, olcsóbb, könnyebb beütni egy szegecselő pisztollyal meg egy blokkal, vagy már csak vizuálisan ellenőrizni (melyik hullott ki, vagy nyúlik ki a feje), minden ilyen intenzív bemutató után. Lásd USAF F-22 békebeli állapota odahaza... vs. ha kimegy mondjuk a közel keletre.

Szóval nem a gép szerkezete más, hanem a felhasznált elemek optimalizálása a bemutatórepülésre van belőve, nem harci bevetésre. Ahhoz meg durva, strapabíró szegecselés sokkal jobb, minta szépen eldolgozott fejek.
Nincs értelme. Egy prototípus amit műrepülésre használnak értelmetlen úgy, hogy nem azonyos erősségű a sárkányszerkezete mint a szériagépnek. Miért? Mert egy erősebb sárkánnyal nem tudsz egzakt adatokat gyűjteni a gyengébb szerekzetű sárkánnyal épülő szériagépekhez. Az pedig egy elég erős feltételezés, hogy van az oroszoknak egy olyan prototípusuk amit kizárólag műrepülésre használnak és ennek a műrepülésnek nem célja az, hogy adatokat gyűjtsenek a szériagépekhez. Ez azt jelentené, hogy van egy gépük amit légiparádékon való parasztvakításra üzemeltetnek.
 
  • Vicces
Reactions: fip7
A prototípusnak akkor van értelme, ha a legjobban hasonlít a szériagépre.
Ez alapján már-már úgy tűnik, hogy a prototípust a szériagép alapján építik. :eek:

A prototípust azért építik, hogy a tervezés/"rajzasztal" előre nem látott hibáit kipuhatolják, a szükséges módosításokat elvégezhessék és tesztelhessék, hogy a végtermékben minél kevesebb hiba maradjon "befagyva".
 
"Ez a teljesen logikátlan feltételezés amivel megpróbáljátok megmagyarázni a nyilvánvalót."




Én nem magyarázok semmit.
A 054-es kb. minden repnapon ugyanazt az egy-két programot repüli attól függően, hogy milyen az aktuális időjárás.
Nincs már ott semmi mérni való. A gép teljesítette feladatát, mint protó, és most új munkakört kapott, mint reklám arc. Ennyi.
 
Ez alapján már-már úgy tűnik, hogy a prototípust a szériagép alapján építik. :eek:

A prototípust azért építik, hogy a tervezés/"rajzasztal" előre nem látott hibáit kipuhatolják, a szükséges módosításokat elvégezhessék és tesztelhessék, hogy a végtermékben minél kevesebb hiba maradjon "befagyva".
Nem, nem tűnik úgy. Nincs értelme olyan prototípusokat építeni, amik szándékosan eltérnek a szériagéppektől, mert akkor nem tudod felhasználni a mérések eredményeit.
"Ez a teljesen logikátlan feltételezés amivel megpróbáljátok megmagyarázni a nyilvánvalót."




Én nem magyarázok semmit.
A 054-es kb. minden repnapon ugyanazt az egy-két programot repüli attól függően, hogy milyen az aktuális időjárás.
Nincs már ott semmi mérni való. A gép teljesítette feladatát, mint protó, és most új munkakört kapott, mint reklám arc. Ennyi.
Még az oroszok is azt mondják, hogy nem állt le a Felon tesztprogramja (annak ellenére, hogy megkezdődött a korlátozott ütemű sorozatgyártás).
 
Akkor nem voltam érthető.
Egy repülőgép, amit műrepülésre használnak, szükségszerűen torzulásokat szenved el a sárkányában, tekintve az rugalmasan deformálódik. Ezt a szegecsek is kapják, és a rájuk ható terhelések jellege miatt ezek igencsak megszenvedik, mivel oldhatatlan kötések, ami mivel alakkal köt, azonnal kilazuláshoz, majd kotyogáshoz vezet.

Szóval ha egy gép műrepül, akkor a szerkezete nem módosul, ellenben optimális olyan fogyóeszközöket felhasználni, melyek ezt jobban bírják, olcsóbban cserélhetőek és könnyebb őket gyakran cserélni.
Egy széria Szu-57 a legritkább esetben van szanaszét csavarva, így ott szépen elmunkált szabvány szegecseket tesznek be, mert az elsődleges az LO tulajdonságok fenntartása, a sebesség, stb... Természetesen ha sérülés van cserélnek, ha valami erre vonatkozó limitet átlép (pl. egy hard landing után is van kötelező check, nemhogy egy sok G-s terhelésre). Csakhogy ritkán kell.
Na most egy műrepülésre használt gépen nyugodtan lehet kilógó, elnagyolt csavarozás/szegecselés, mert nem számit a stealth jellemzők fenntartása, ellenben könnyebb cserélni, olcsóbb, könnyebb beütni egy szegecselő pisztollyal meg egy blokkal, vagy már csak vizuálisan ellenőrizni (melyik hullott ki, vagy nyúlik ki a feje), minden ilyen intenzív bemutató után. Lásd USAF F-22 békebeli állapota odahaza... vs. ha kimegy mondjuk a közel keletre.

Szóval nem a gép szerkezete más, hanem a felhasznált elemek optimalizálása a bemutatórepülésre van belőve, nem harci bevetésre. Ahhoz meg durva, strapabíró szegecselés sokkal jobb, minta szépen eldolgozott fejek.
Ha jól értelmezem amit mondasz, akkor minden vadászgép protója hasonló evoluciót jár be mint jelen topik tárgya.
Egy-egy modell csak szerkezeti váz a szerelhetőség, hozzáférés miatt, kialakitáshoz, szerkezeti szilárdsághoz.
Egy-egy modell hajtómű teszeteléshez, guruló probákhoz.
Egy-egy modell klimatikus tesztelések miatt.
Több modell a légi tesztekhez ahol vannak olyan modellek amiket türéshatárig tesztelenek maximálisan amivel meghatározzák a maximális és minimális engedélyezett terhelhetőségeket is.
Ez utobbi esetben nem kell, hogy szép legyen, csak bírja a strapát és könyebben, olcsóbban lehessen helyre pofozni.
 
Ha jól értelmezem amit mondasz, akkor minden vadászgép protója hasonló evoluciót jár be mint jelen topik tárgya.
Egy-egy modell csak szerkezeti váz a szerelhetőség, hozzáférés miatt, kialakitáshoz, szerkezeti szilárdsághoz.
Egy-egy modell hajtómű teszeteléshez, guruló probákhoz.
Egy-egy modell klimatikus tesztelések miatt.
Több modell a légi tesztekhez ahol vannak olyan modellek amiket türéshatárig tesztelenek maximálisan amivel meghatározzák a maximális és minimális engedélyezett terhelhetőségeket is.
Ez utobbi esetben nem kell, hogy szép legyen, csak bírja a strapát és könyebben, olcsóbban lehessen helyre pofozni.
Ezzel ott a baj, hogy minden prototípus gyűjti az üzemórát (nem csak a repülési üzemórát, hanem minden mást is), de ezek az üzemórák csak akkor adódhatnak össze, ha minden prototípus a legjobban hasonlít egymásra. Ha teszem azt kell 10.000 óra üzemeltetési tapasztalat a prototípusoktól, akkor ezt a 10.000 órát csak akkor tudja minden prototípus gyűjteni, ha azok a lehető legegyformábbak. Ha van 10 prototípusod, amiből 8 a lehető legegyforább, 2 meg nem, akkor az a kettő nem gyűjti az üzemeltetési tapasztalatot. Tehát ilyenformán tök feleslegesen üzemelteted őket. Persze a 10.000 óra összejön akkor is, ha a 10 prototípusod 3 féle vagy 4 féle vagy 2 féle, épp csak sokkal lassabban és sokkal drágábban.