Joint Multi-Role Future Vertical Lift program - SB-1 Defiant (Sikorsky-Boeing)

Jobb ha belehúznak az oroszok a ka-92 programba míg Európába fel nem bukkan egy másik vetélytárs.

Legalább is én tudok róla hogy eruópa foglalkozna hasonló fejlesztéssel.
 
Building the future of vertical lift: SB>1 DEFIANT™ fuselage will undergo structural and load testing at #Boeing’s Mesa facility

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Itt a lehetőség, hogy beszálljunk az FVL-programba! Új szállítóheliket úgy sem veszünk már 2035-ig (vagy soha...). Viszont, ha ebbe beszállnánk, akkor a speciálisan magyar know-how-val a program sikeréhez igen nagy mértékben járulhatnánk hozzá, na meg így 2035 körül a létező legmodernebb helikhez jutnánk. :D:D

http://www.rotorandwing.com/2017/01/31/army-fvl-might-include-nations/


Ebben a hónapban megkezdődtek a V-280 földi vibrációs tesztjei.

https://www.verticalmag.com/news/v-280-valor-begins-ground-vibration-testing/
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram
Én most egy civil gépre hívom fel a figyelmet, ami nagyon gyorsan beelőz a "surranópályán". Elektromos, tehát halk, helyből száll fel, gyorsabb egy helikopternél. Ötletesen oldották meg a VTOL kivitelezést. Civil kivitel ugyan, de már most több mint egy koncepció, sőt már repül is - ami sok katonai fejlesztésről nem nagyon mondható el. ( a civil cégek egyszerűen nagyságrendekkel gyorsabbak mint a "szokott" katonai fejlesztések.- mondhatni, generációkkal előbbre járnak)
Egészen egyszerűen csak úgy kíváncsiságból ki kellene próbálni hajókon, helikopterfedélzetre való leszállásra, pár könnyű rakéta, gépfegyver....


http://index.hu/tech/2017/04/21/atment_a_teszten_a_repulo_auto/
"...A német vállalat most jutott túl az első próbarepülésén München közelében, és ha jól haladnak a további tesztekkel, akkor hamarosan ilyen gépek vehetik át a repülőterek és várok közt ingázó taxik munkáját.
A Lilium Jet függőlegesen száll fel, mint egy helikopter, de szárnyakkal halad előre, mint egy repülőgép. Elektromos hajtóműve miatt nem bocsát ki szennyező anyagokat, csendesen suhan az égen.
300 kilométer per óra a végsebessége, és 300 kilométert tud megtenni
A prototípus csak kétüléses, de már elkészült egy ötszemélyes változata is, ezzel már elég sok utast tud szállítani a pilóta..."

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.



To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni
Egészen egyszerűen csak úgy kíváncsiságból ki kellene próbálni hajókon, helikopterfedélzetre való leszállásra, pár könnyű rakéta, gépfegyver....
Kíváncsiságból lehet, de harcászati alkalmazásra a koncepció eleve alkalmatlan. Nincs semmi várakozási (loiter) képessége, semmi pánélzat, ha fegyvert teszel rá plusz légellenállás. Sehol szenzor, stb. Az ötszemélyes változat képességeit mindent elhagyva sem adnak értelmes képességet. Ha rárakod mindazt, ami harci géppé teszi a harci gépet, akkor a gép fel sem száll vagy képes lesz repülni kb. 15 percet.

A probléma az, hogy a harci helikopterek is lassan okafogyottá válnak az UCAV-k és a mini drónok miatt is. Borzalmasan drágák és borzalmasan törékenyek. Ez a vacak a világ összes létező fenyegetés HMZ-bej repülne. Én tutira nem ülnék bele, még a civil változatába se nagyon...
 
...A probléma az, hogy a harci helikopterek is lassan okafogyottá válnak az UCAV-k és a mini drónok miatt is...
A Galaktika sci-fi folyóiratban volt egy novella(?) a nyolcvanas években. A stílusa meglehetőse megdöbbentő volt, hiszen látnoki bizonyossággal írta le a fejlődés irányát a jövő haditechnikájában.
Ami megmaradt bennem, hogy például azt jósolta, amit most írsz: Madár és bogár méretű, önállóan és rajokban támadni képes gépeket jósolt, amik harcképtelenné teszik a hagyományos pl. repülőeszközöket, akár még a földön.
Lehet, hogy az írónak még a végén igaza lesz?

Csak minimum öt évfolyamot kéne lehurcolni a padlásról (pontosabban a padról, hiszen borsodi vagyok), s átnyálazni, hogy megkeressem...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Szittya
A Galaktika sci-fi folyóiratban volt egy novella(?) a nyolcvanas években. A stílusa meglehetőse megdöbbentő volt, hiszen látnoki bizonyossággal írta le a fejlődés irányát a jövő haditechnikájában.
Ami megmaradt bennem, hogy például azt jósolta, amit most írsz: Madár és bogár méretű, önállóan és rajokban támadni képes gépeket jósolt, amik harcképtelenné teszik a hagyományos pl. repülőeszközöket, akár még a földön.
Lehet, hogy az írónak még a végén igaza lesz?

Csak minimum öt évfolyamot kéne lehurcolni a padlásról (pontosabban a padról, hiszen borsodi vagyok), s átnyálazni, hogy megkeressem...
Mindent bele az én erdeklodesem gelkeltetted a cikk iránt
Ha minden igaz, akkor a párom nyári műtétje után itthon leszek vele, akkor nekiveselkedek a keresésnek.




Na szóval a fentebb írt soraim gyakorlatilag maradéktalanul beteljesültek; ma felmentem a szaunaforró pad'ra, s megkerestem a Galaktika gyűjteményemet, majd lecígölve, átnyálazva őket - az utolsó előttiben volt - megtaláltam a novellát!!!
Rám nem jellemző módon egész jól emlékeztem rá:eek:

Szerencsére megtaláltam a neten bemásolva, így már nem kell elvinni szkennelni.

Tehát Stanislaw Lem az írója a novellának.
Szégyellem, hogy nem emlékeztem a szerzőre:(

Mai - HTKA-t olvasó - szemmel is meglehetősen lebilincselő és igényes műnek tartom. Figyelembe kell venni, hogy 1983-ban(!) írta, s a Galaktikában 1986-ban jelent meg.
S azt sem árt figyelembe venni, hogy nem szakíró, s akkor még nem olvashatta - vagy mégis:eek: - Molni összes művét.;)
Persze lebukik néhol a nyelvezete, a fordítás társadalmi környezete.
Na meg időutazás ide, időutazás oda, bár megemlíti a Columbia űrsiklót, de nem ír annak katasztrófájáról.
Ejnye Nostradamus:confused:

Ezzel együtt szerintem számos elgondolkodtató meglátása van, mi több egész jól tippelt pár kérdésben az egyre gyorsuló és váratlan történelmi eseményekben bővelkedő elmúlt 34 év ellenére is.
Szeretnék én így előre tippelni a következő 30 évre nettel, meg HTKA-val felvértezve.

Jó olvasás élményt!

A 47. oldalon van egy kortárs író elemzése Stanislaw lemről.
A novella pedig a 61. oldalon kezdődik:
A XXI. század fegyverrendszerei avagy a tótágas evolúció

http://documents.tips/documents/galaktika074.html#


Na Uraim, várom a Stanislaw Lem.-i szintű jóslataitokat!:hadonaszos:
Molni, ha még nem zártad le az összefoglalódat:rolleyes:;)
 
A közeljövőben - talán még most Szeptemberben - lesz a Bell V-280 Valor szűzfelszállása.
A prototípus kész, a földi próbák zajlanak.
V-280-prototype.jpg

https://theaviationist.com/2017/08/...ext-generation-tilt-rotor-aircraft-prototype/
 
Nem értem, miért ragaszkodnak egy ilyen teljesítményű gépnél ehhez a Blackhawk-féle tehertérhez. Távolról se olyan sokoldalú a kialakítása, mint amire a gép teljesítménye predesztinálná, hiába érnek el az ilyen gépekkel 4-5 tonnás kapacitást.
És elgondolkodtató,hogy még maguk az amerikaiak is inkább továbbéltetik a Chinook platformot, hiszen még most is indul egy újabb, komoly upgrade ezen a típuson.
Ha van egy gépük, ami nagyot emel, miért nem csinálják meg megfelelő belső szállító kapacitással? Az oroszok, akik nem tudják, hirtelen melyik kezükbe harapjanak, még mindig találnak modernizálni valót a Mi-8-ason, de annak váltótípusát (Mi-38) is fejlesztgetik, ami hasonló, de inkább nagyobb belső tehertérrel rendelkezik. A többi, szintén közepes helikoptert gyártó állam, vagy ipari egyesülés is a Mi-8-ashoz hasonló méretű tehertérrel rendelkező gépeket gyárt és fejleszt, miközben a Blackhawk kénytelen ezen a téren szűkölködni, pedig emel az is 4 tonnát, ha nem többet. És ez a Valor most megörökölte ugyanazt a - szerintem - téves dizájnt.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Ha jól értem az a problémád hogy miért nincs teherrámpa?
Szerintem alapvetően arra céloz, hogy egyszerűen kicsi az emelhető tömeghez képest a géptest, nincs mit belepakolni. Függesztve meg ez nem vihet sok tonnát...
Lehet, hogy a Chinook lasabb, csak azzal tömeget ÉS térfogatot is lehet mozgatni.
 
Így van, ezt szerettem volna állítani :)
Hát talán azért, mert az új eszközzel az alábbi helikoptereket akarják kiváltani:
- UH 60 Black Hawk;
- AH 64 Apache;
- OH 58 Kiowa
A követelmény az volt hogy ezeket a helikoptereket egy közös, a korábbiaknál jóval gyorsabb, nagyobb hatótávolságú, nagyobb csúcsmagasságú géppel kell leváltani.
Olyan feladatokat kell ellátnia mint:
- személy és teher szállítás;
- fegyveres felderítés;
- támadás;
- CSAR;
- MEDEVAC
Ezekhez a feladatokhoz egy Chinook méretű tehertér v.színűleg nem csak felesleges de egyenesen hátrányos is lenne.
Amúgy a Chinookok leváltása még messze nem esedékes - köszönik de kiváló igáslovak és - ahogy Te is írtad - még javában fejlesztgetik őket.
 
Hát talán azért, mert az új eszközzel az alábbi helikoptereket akarják kiváltani:
- UH 60 Black Hawk;
- AH 64 Apache;
- OH 58 Kiowa
A követelmény az volt hogy ezeket a helikoptereket egy közös, a korábbiaknál jóval gyorsabb, nagyobb hatótávolságú, nagyobb csúcsmagasságú géppel kell leváltani.
Olyan feladatokat kell ellátnia mint:
- személy és teher szállítás;
- fegyveres felderítés;
- támadás;
- CSAR;
- MEDEVAC
Ezekhez a feladatokhoz egy Chinook méretű tehertér v.színűleg nem csak felesleges de egyenesen hátrányos is lenne.
Amúgy a Chinookok leváltása még messze nem esedékes - köszönik de kiváló igáslovak és - ahogy Te is írtad - még javában fejlesztgetik őket.

AO pedig azt akarja mondani,hogy tök felesleges gép a BH mert emberen kívül semmit nem tudsz érdemben belerakni(abból sem fér bele túl sok,zsákkal együtt meg Dachauban is több helye volt a raboknak mint ami a BH-n jut) mert kicsi a teherter.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed