Joint Multi-Role Future Vertical Lift program - SB-1 Defiant (Sikorsky-Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Jobb ha belehúznak az oroszok a ka-92 programba míg Európába fel nem bukkan egy másik vetélytárs.

Legalább is én tudok róla hogy eruópa foglalkozna hasonló fejlesztéssel.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 841
4 181
113
Itt a lehetőség, hogy beszálljunk az FVL-programba! Új szállítóheliket úgy sem veszünk már 2035-ig (vagy soha...). Viszont, ha ebbe beszállnánk, akkor a speciálisan magyar know-how-val a program sikeréhez igen nagy mértékben járulhatnánk hozzá, na meg így 2035 körül a létező legmodernebb helikhez jutnánk. :D:D

http://www.rotorandwing.com/2017/01/31/army-fvl-might-include-nations/


Ebben a hónapban megkezdődtek a V-280 földi vibrációs tesztjei.

https://www.verticalmag.com/news/v-280-valor-begins-ground-vibration-testing/
 

krokomach

Well-Known Member
2010. április 27.
10 729
11 462
113
Én most egy civil gépre hívom fel a figyelmet, ami nagyon gyorsan beelőz a "surranópályán". Elektromos, tehát halk, helyből száll fel, gyorsabb egy helikopternél. Ötletesen oldották meg a VTOL kivitelezést. Civil kivitel ugyan, de már most több mint egy koncepció, sőt már repül is - ami sok katonai fejlesztésről nem nagyon mondható el. ( a civil cégek egyszerűen nagyságrendekkel gyorsabbak mint a "szokott" katonai fejlesztések.- mondhatni, generációkkal előbbre járnak)
Egészen egyszerűen csak úgy kíváncsiságból ki kellene próbálni hajókon, helikopterfedélzetre való leszállásra, pár könnyű rakéta, gépfegyver....


http://index.hu/tech/2017/04/21/atment_a_teszten_a_repulo_auto/
"...A német vállalat most jutott túl az első próbarepülésén München közelében, és ha jól haladnak a további tesztekkel, akkor hamarosan ilyen gépek vehetik át a repülőterek és várok közt ingázó taxik munkáját.
A Lilium Jet függőlegesen száll fel, mint egy helikopter, de szárnyakkal halad előre, mint egy repülőgép. Elektromos hajtóműve miatt nem bocsát ki szennyező anyagokat, csendesen suhan az égen.
300 kilométer per óra a végsebessége, és 300 kilométert tud megtenni
A prototípus csak kétüléses, de már elkészült egy ötszemélyes változata is, ezzel már elég sok utast tud szállítani a pilóta..."




 
  • Tetszik
Reactions: Roni
M

molnibalage

Guest
Egészen egyszerűen csak úgy kíváncsiságból ki kellene próbálni hajókon, helikopterfedélzetre való leszállásra, pár könnyű rakéta, gépfegyver....
Kíváncsiságból lehet, de harcászati alkalmazásra a koncepció eleve alkalmatlan. Nincs semmi várakozási (loiter) képessége, semmi pánélzat, ha fegyvert teszel rá plusz légellenállás. Sehol szenzor, stb. Az ötszemélyes változat képességeit mindent elhagyva sem adnak értelmes képességet. Ha rárakod mindazt, ami harci géppé teszi a harci gépet, akkor a gép fel sem száll vagy képes lesz repülni kb. 15 percet.

A probléma az, hogy a harci helikopterek is lassan okafogyottá válnak az UCAV-k és a mini drónok miatt is. Borzalmasan drágák és borzalmasan törékenyek. Ez a vacak a világ összes létező fenyegetés HMZ-bej repülne. Én tutira nem ülnék bele, még a civil változatába se nagyon...
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 018
113
...A probléma az, hogy a harci helikopterek is lassan okafogyottá válnak az UCAV-k és a mini drónok miatt is...
A Galaktika sci-fi folyóiratban volt egy novella(?) a nyolcvanas években. A stílusa meglehetőse megdöbbentő volt, hiszen látnoki bizonyossággal írta le a fejlődés irányát a jövő haditechnikájában.
Ami megmaradt bennem, hogy például azt jósolta, amit most írsz: Madár és bogár méretű, önállóan és rajokban támadni képes gépeket jósolt, amik harcképtelenné teszik a hagyományos pl. repülőeszközöket, akár még a földön.
Lehet, hogy az írónak még a végén igaza lesz?

Csak minimum öt évfolyamot kéne lehurcolni a padlásról (pontosabban a padról, hiszen borsodi vagyok), s átnyálazni, hogy megkeressem...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Szittya

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 018
113
A Galaktika sci-fi folyóiratban volt egy novella(?) a nyolcvanas években. A stílusa meglehetőse megdöbbentő volt, hiszen látnoki bizonyossággal írta le a fejlődés irányát a jövő haditechnikájában.
Ami megmaradt bennem, hogy például azt jósolta, amit most írsz: Madár és bogár méretű, önállóan és rajokban támadni képes gépeket jósolt, amik harcképtelenné teszik a hagyományos pl. repülőeszközöket, akár még a földön.
Lehet, hogy az írónak még a végén igaza lesz?

Csak minimum öt évfolyamot kéne lehurcolni a padlásról (pontosabban a padról, hiszen borsodi vagyok), s átnyálazni, hogy megkeressem...
Mindent bele az én erdeklodesem gelkeltetted a cikk iránt
Ha minden igaz, akkor a párom nyári műtétje után itthon leszek vele, akkor nekiveselkedek a keresésnek.




Na szóval a fentebb írt soraim gyakorlatilag maradéktalanul beteljesültek; ma felmentem a szaunaforró pad'ra, s megkerestem a Galaktika gyűjteményemet, majd lecígölve, átnyálazva őket - az utolsó előttiben volt - megtaláltam a novellát!!!
Rám nem jellemző módon egész jól emlékeztem rá:eek:

Szerencsére megtaláltam a neten bemásolva, így már nem kell elvinni szkennelni.

Tehát Stanislaw Lem az írója a novellának.
Szégyellem, hogy nem emlékeztem a szerzőre:(

Mai - HTKA-t olvasó - szemmel is meglehetősen lebilincselő és igényes műnek tartom. Figyelembe kell venni, hogy 1983-ban(!) írta, s a Galaktikában 1986-ban jelent meg.
S azt sem árt figyelembe venni, hogy nem szakíró, s akkor még nem olvashatta - vagy mégis:eek: - Molni összes művét.;)
Persze lebukik néhol a nyelvezete, a fordítás társadalmi környezete.
Na meg időutazás ide, időutazás oda, bár megemlíti a Columbia űrsiklót, de nem ír annak katasztrófájáról.
Ejnye Nostradamus:confused:

Ezzel együtt szerintem számos elgondolkodtató meglátása van, mi több egész jól tippelt pár kérdésben az egyre gyorsuló és váratlan történelmi eseményekben bővelkedő elmúlt 34 év ellenére is.
Szeretnék én így előre tippelni a következő 30 évre nettel, meg HTKA-val felvértezve.

Jó olvasás élményt!

A 47. oldalon van egy kortárs író elemzése Stanislaw lemről.
A novella pedig a 61. oldalon kezdődik:
A XXI. század fegyverrendszerei avagy a tótágas evolúció

http://documents.tips/documents/galaktika074.html#


Na Uraim, várom a Stanislaw Lem.-i szintű jóslataitokat!:hadonaszos:
Molni, ha még nem zártad le az összefoglalódat:rolleyes:;)
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A közeljövőben - talán még most Szeptemberben - lesz a Bell V-280 Valor szűzfelszállása.
A prototípus kész, a földi próbák zajlanak.
V-280-prototype.jpg

https://theaviationist.com/2017/08/...ext-generation-tilt-rotor-aircraft-prototype/
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 816
67 102
113
Nem értem, miért ragaszkodnak egy ilyen teljesítményű gépnél ehhez a Blackhawk-féle tehertérhez. Távolról se olyan sokoldalú a kialakítása, mint amire a gép teljesítménye predesztinálná, hiába érnek el az ilyen gépekkel 4-5 tonnás kapacitást.
És elgondolkodtató,hogy még maguk az amerikaiak is inkább továbbéltetik a Chinook platformot, hiszen még most is indul egy újabb, komoly upgrade ezen a típuson.
Ha van egy gépük, ami nagyot emel, miért nem csinálják meg megfelelő belső szállító kapacitással? Az oroszok, akik nem tudják, hirtelen melyik kezükbe harapjanak, még mindig találnak modernizálni valót a Mi-8-ason, de annak váltótípusát (Mi-38) is fejlesztgetik, ami hasonló, de inkább nagyobb belső tehertérrel rendelkezik. A többi, szintén közepes helikoptert gyártó állam, vagy ipari egyesülés is a Mi-8-ashoz hasonló méretű tehertérrel rendelkező gépeket gyárt és fejleszt, miközben a Blackhawk kénytelen ezen a téren szűkölködni, pedig emel az is 4 tonnát, ha nem többet. És ez a Valor most megörökölte ugyanazt a - szerintem - téves dizájnt.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
M

molnibalage

Guest
Ha jól értem az a problémád hogy miért nincs teherrámpa?
Szerintem alapvetően arra céloz, hogy egyszerűen kicsi az emelhető tömeghez képest a géptest, nincs mit belepakolni. Függesztve meg ez nem vihet sok tonnát...
Lehet, hogy a Chinook lasabb, csak azzal tömeget ÉS térfogatot is lehet mozgatni.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Így van, ezt szerettem volna állítani :)
Hát talán azért, mert az új eszközzel az alábbi helikoptereket akarják kiváltani:
- UH 60 Black Hawk;
- AH 64 Apache;
- OH 58 Kiowa
A követelmény az volt hogy ezeket a helikoptereket egy közös, a korábbiaknál jóval gyorsabb, nagyobb hatótávolságú, nagyobb csúcsmagasságú géppel kell leváltani.
Olyan feladatokat kell ellátnia mint:
- személy és teher szállítás;
- fegyveres felderítés;
- támadás;
- CSAR;
- MEDEVAC
Ezekhez a feladatokhoz egy Chinook méretű tehertér v.színűleg nem csak felesleges de egyenesen hátrányos is lenne.
Amúgy a Chinookok leváltása még messze nem esedékes - köszönik de kiváló igáslovak és - ahogy Te is írtad - még javában fejlesztgetik őket.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 868
85 414
113
Hát talán azért, mert az új eszközzel az alábbi helikoptereket akarják kiváltani:
- UH 60 Black Hawk;
- AH 64 Apache;
- OH 58 Kiowa
A követelmény az volt hogy ezeket a helikoptereket egy közös, a korábbiaknál jóval gyorsabb, nagyobb hatótávolságú, nagyobb csúcsmagasságú géppel kell leváltani.
Olyan feladatokat kell ellátnia mint:
- személy és teher szállítás;
- fegyveres felderítés;
- támadás;
- CSAR;
- MEDEVAC
Ezekhez a feladatokhoz egy Chinook méretű tehertér v.színűleg nem csak felesleges de egyenesen hátrányos is lenne.
Amúgy a Chinookok leváltása még messze nem esedékes - köszönik de kiváló igáslovak és - ahogy Te is írtad - még javában fejlesztgetik őket.

AO pedig azt akarja mondani,hogy tök felesleges gép a BH mert emberen kívül semmit nem tudsz érdemben belerakni(abból sem fér bele túl sok,zsákkal együtt meg Dachauban is több helye volt a raboknak mint ami a BH-n jut) mert kicsi a teherter.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed