Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

A 117-es eléggé 100%-on van, a füstje sárgás, ez már minimál fáklyára utal, a ilyenkor a kerozin egy része a maximális utánégetés áramlási viszonyaira méretezett forszázskamrában részben tökéletlenül ég el (kerozin betáplálás már megindul, de a fúvócső még zárt helyzetben van, emiatt az átáramlás mértéke is kisebb, a lángstsbilizátorok örvénygenerálása se a maximális) részben pedig a magas légfeleslegtényező miatt NOx szint us emelkedik, erre (is) utal a sárgásbarna füst.

A 117A projekt hajtóművek eleve húzott példányok, a Szu-35Sz AL-41F-1Sz hajtóműveit 86/143 kN széria fékpadi értékről 93/147kN-ra spanolták fel a PAK-FA program keretein belül.
Ez is részben magyarázza, hogy a kvázi ugyanolyan hajtóművekkel a Szu-57-es példányok miért füstölnek jobban, mint az amúgy elég tiszta Szu-35Sz gépek.

Szumma szummárum, ezen a repülésen (de a felszállásnál mindenképp) a 117-es erölködte végig a mutatványt. Ebben egyre biztosabb vagyok.


Azt írod,hogy a 30-as alapon ment végig de a 117Sz meg maximumon viszont törekedtek a feleslegesen nagy aszimetria elkerülésére. Ebből akkor az következik,hogy a 30-asegy brutál erős hajtómű lesz?Vagy csak azt láttuk,hogy egy kis rásegítés mellett a 117-es utánégető nélkül is képes megemelni a gépet?
 
A 117-es eléggé 100%-on van, a füstje sárgás, ez már minimál fáklyára utal, a ilyenkor a kerozin egy része a maximális utánégetés áramlási viszonyaira méretezett forszázskamrában részben tökéletlenül ég el (kerozin betáplálás már megindul, de a fúvócső még zárt helyzetben van, emiatt az átáramlás mértéke is kisebb, a lángstsbilizátorok örvénygenerálása se a maximális) részben pedig a magas légfeleslegtényező miatt NOx szint us emelkedik, erre (is) utal a sárgásbarna füst.

A 117A projekt hajtóművek eleve húzott példányok, a Szu-35Sz AL-41F-1Sz hajtóműveit 86/143 kN széria fékpadi értékről 93/147kN-ra spanolták fel a PAK-FA program keretein belül.
Ez is részben magyarázza, hogy a kvázi ugyanolyan hajtóművekkel a Szu-57-es példányok miért füstölnek jobban, mint az amúgy elég tiszta Szu-35Sz gépek.

Szumma szummárum, ezen a repülésen (de a felszállásnál mindenképp) a 117-es erölködte végig a mutatványt. Ebben egyre biztosabb vagyok.

Nem kockáztam ki videot de én abban se voltam biztos, hogy 30as megy. Nem kizárt, hogy ez egy biztonsági kör volt, hogy ha 30as leáll egy 117essel szépen vissza lehet hozni a gépet FBW szárnyvezérlés... szépen kompenzál stb.

@dudi Egy darab 117 tuti, hogy meg tudja emelni a gépet ekkora kifutón utánégető nélkül is.
 
Nem kockáztam ki videot de én abban se voltam biztos, hogy 30as megy. Nem kizárt, hogy ez egy biztonsági kör volt, hogy ha 30as leáll egy 117essel szépen vissza lehet hozni a gépet FBW szárnyvezérlés... szépen kompenzál stb.

@dudi Egy darab 117 tuti, hogy meg tudja emelni a gépet ekkora kifutón utánégető nélkül is.

Ezt te sem gondoltad komolyan ugye?Ennyi erővel semmit nem raktak az egyes hajtómű helyére csak a gázsugár terelőket...
 
Nem kockáztam ki videot de én abban se voltam biztos, hogy 30as megy. Nem kizárt, hogy ez egy biztonsági kör volt, hogy ha 30as leáll egy 117essel szépen vissza lehet hozni a gépet FBW szárnyvezérlés... szépen kompenzál stb.

@dudi Egy darab 117 tuti, hogy meg tudja emelni a gépet ekkora kifutón utánégető nélkül is.

Meg az sem világos nekem,hogy ha nem megy a 30-as akkor hogy a fenébe állhat le?
 
Ezt te sem gondoltad komolyan ugye?Ennyi erővel semmit nem raktak az egyes hajtómű helyére csak a gázsugár terelőket...

Az álló hajtómű és a légi alapjáraton dolgozó hajtómű között tolóerőben kb 200-250 kg van csupán. Azaz jóformán semmi.

És a videó alapján én sem vagyok biztos benne, hogy egyátalán járt a 30-as. Csak abból gondolom, hogy az FbW-nek is egyszerűbb alapont tartva kompenzálni a hiányát, mint folyton az álló hajtóművet kizárni a rendszerből.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Az álló hajtómű és a légi alapjáraton dolgozó hajtómű között tolóerőben kb 200-250 kg van csupán. Azaz jóformán semmi.

És a videó alapján én sem vagyok biztos benne, hogy egyátalán járt a 30-as. Csak abból gondolom, hogy az FbW-nek is egyszerűbb alapont tartva kompenzálni a hiányát, mint folyton az álló hajtóművet kizárni a rendszerből.

De mi értelme megreptetni egy álló hajtóművet?Értem,hogy az alapjárat kb semmilyen teljesítményt nem ad le de legalább valamilyen adattal szolgál a fejlesztőknek ellenben azzal,hogyha csak be van építve de nem jár.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
Ezt te sem gondoltad komolyan ugye?Ennyi erővel semmit nem raktak az egyes hajtómű helyére csak a gázsugár terelőket...
Biztos, hogy az új hajtómű egészben be volt építve, hiszen a tesztek kezdetben mindig teljes, normál felszállósúlyú gépre és légellenállásra vonatkoznak. Egyébként időnként tényleg látszik hogy a két hajtómű teljesen más üzemmódon működött, nézd meg pl. leszállásnál jól látszik, hogy mekkora különbség volt a kiömlő GSF-keresztmetszetek között.
 
De mi értelme megreptetni egy álló hajtóművet?Értem,hogy az alapjárat kb semmilyen teljesítményt nem ad le de legalább valamilyen adattal szolgál a fejlesztőknek ellenben azzal,hogyha csak be van építve de nem jár.
Mert Allesmor és hasonlók látját a difit, esetleg. A pórnép meg nem... Lehet verni a mellet... A fizetési mérföldköves fizetésről meg már írtam. Repült a hajtómű.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Mert Allesmor és hasonlók látját a difit, esetleg. A pórnép meg nem... Lehet verni a mellet... A fizetési mérföldköves fizetésről meg már írtam. Repült a hajtómű.
Nem trollkodásból mondom, de a "repült a hajtómű" egy szállítógép gyomrában is megállja a helyét... :D
 
Biztos, hogy az új hajtómű egészben be volt építve, hiszen a tesztek kezdetben mindig teljes, normál felszállósúlyú gépre és légellenállásra vonatkoznak. Egyébként időnként tényleg látszik hogy a két hajtómű teljesen más üzemmódon működött, nézd meg pl. leszállásnál jól látszik, hogy mekkora különbség volt a kiömlő GSF-keresztmetszetek között.

Ejektoros fúvócsőnél pont nem látszik nagy különbség a különféle üzemmódok között.
A Rafale-nál, Mirage 2000-nél, de még az elvetélt LOAN-nál sincs nagy kilépő keresztmetszetváltozás.
Ezenfelül a 117-es még az AL-31F-től örökölte meg azt a tulajdonságát, hogy leszálláskor a fúvócső zárva van az orrfutó berugózása plusz pár másodpercig.
Így ez nem mérvadó.
 
Csodálkoznék én is, ha csak a légellenállást/tömegét és a súlypontra való hatását tesztelték volna le az új hajtóműnek, ez még ha csak egy félkész cucc, akkor is ha már beépítenék valamit, csak megnézném üzem közben hogy mi hogy működik a valóságban. Egyszerűen csak ezt mondatja velem a logika.
 
OFF
khmm....

Rjazanyi csoda története megvan?
on

Ha felülről kiadták hogy X dátumig repülnie kell mert kell az anyag a médiába, akkor az repülni fog, ha a fene fenét eszik is....
na jó, ez kicsit túlzás, de elképzelhető.

De nem lehet hogy itt csak letesztelték a rendszereket, beépítve?
 
Én azt látom, hogy a leszálláskor a 30-as kiömlőjének átmérője nagyobb mint repülés közben. Tehát az a része biztosan müködött a hajtóműnek.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram
Azt a hajtóművet amit 30-as típusnak hívnak, valamilyen kezdetleges formájában már évekkel ezelőtt láttam földön próbapadon nyél gázon járatva.

Lehet hogy azóta minden elemét 100% ban kicserélték, de ha már be van építve egy gépbe, ami egyébként nem egy 4 hajtóműves teherszállító gép, hanem egy 2 hajtóműves PROTOTÍPUS állapotban lévő T-50/Szu-57, amely még kezdetlegesebb stádiumban van, mint a Kínaiak J-20-a, amelybe NEM MERIK használni a saját hajtóműveiket sem elővigyázatosságból, akkor szerintem nem raknak be egy működőképtelen hajtóművet az oroszok sem csak azért, hogy kockáztassanak egy protót egy AL-41 el reptetve.

Illetve ha meg ezen logika mentén menve, működő képes a 30 -as típus, akkor mi indokolná hogy a levegőben nem nézik meg hogy hogy muzsikál, ha már amúgy is be van építve, és próbapadon meg már használták régebben is?

Nekem csak nem áll össze az, hogy simán megreptetik vagy üzemképtelen(ez giga rizikó lett volna a Pak-Fa projectnek) állapotban, vagy úgy hogy működik, de akkor meg már nem nézik meg VÉGRE hogy a levegőben hogy működik.
 
Felszálláskor
MMjymdNNDX4.jpg
 
Egy belső információ: 6 летунов уже подготовлены на Т-50 (Су-57) в Ахтубе, первая пара серийных в мае следующего года.
 
Egy belső információ: 6 летунов уже подготовлены на Т-50 (Су-57) в Ахтубе, первая пара серийных в мае следующего года.
Kiváló, ebből gondolom velem együtt a törzsközönség annyit értett, hogy egy belső információ. Kicsit bővebben, magyarul esetleg :D?
 
  • Tetszik
Reactions: endre