Értem.igen meg is kaptad rá a választ:
Ez egy holland Boxer.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Értem.igen meg is kaptad rá a választ:
Pedig kénytelenek lesznek, mert különben ügyfelet fognak veszíteni.
Gondolj bele, ha a románok odamennek, hogy 80-100-120-200 db kellene nekik. A németek mondanak nekik egy 2026-28-as dátumot, akkor milyen gyorsan fognak elmenni az amerikaiakhoz M1-ért? Meg megveszik a USA használt feleslegét is.
Persze hogy jelenleg ez a kényelmes tempó ok nekik de ez nem lesz mindig így. Ha pedig sikerült rámelegíteni egy országra a típust, akkor onnantól 30-40 éven keresztül fix tervezhető melót jelent a folyamatos korszerűsítés.
Én ennek örülök. Ilyen apróságok is befolyásolhatják egy háború kimenetelét, ha egy kicsit is hozzá tudnának tenni, akkor már megérte.
Tavaly ősszel adtak el 162db-ot Marokkónak (használtak, modernizáltak), meg pár hónapja (júl elején) újabb 108db -ot Tajvannak 2Mrd USD értékben (ezek vadonat újak).Semmilyen gyorsan.Az amcsik nem nagyon gyártanak már tankot ha jól emlékszem.
Tényleg a kíváncsiság vezet: Mennyivel növekedett így a MH harcértéke? Megállapodás nélkül nem hívhatnák be őket? Vagy mi?Én ennek örülök. Ilyen apróságok is befolyásolhatják egy háború kimenetelét, ha egy kicsit is hozzá tudnának tenni, akkor már megérte.
Még rugózok egy kicsit a témán. Valószínűleg a logisztikai ezrednél eltöltött múltam miatt hajlamos vagyok minden harcjárműnél mérlegelni, hogy hogyan lehet 1 napnál tovább működtetni. Ha nem egy kétfordulós hadászati nukleáris robbanófejekkel ütésváltást értünk háború alatt, akkor a gépesített haderőt üzemben tartáshoz nélkülözhetetlen a működő úthálózat. De hogy ne csak a levegőbe beszéljek: Egy 44 tonnás T-72M1 harckocsi 300-600 liter között eszik harci körülmények között, terepadottságoktól függően. Nem gondolom, hogy az 56 tonnás PzH2000 fogyasztása ettől jelentősen kedvező mértékben eltérne. Szerény kalkulációm szerint 44db Leopard 2 és 24db Pzh2000 fogyasztása elérheti a 40.800 litert óránként (ismétlem harci körülmények között). Ez egy napra vetítve felszaladhat 300.000 liter felé. Ebben nincsennek benne a dandárhoz rendelt APC / IFV járművek fogyasztása. Egy nyerges üzemanyag szállító tartálykocsi kapacitása max. 25.000 liter, tehát minimum 12 tartálykocsi folyamatos ingázása szükséges ahhoz, hogy páncélos erőink ne degradálódjanak 1 napon belül gyengén felfegyverzett gyalogsággá. Dicsőséges előre nyomulásunk közben az ellenfél viszonylag ritkán teszi meg azt a szívességet, hogy teli töltőállomásokat hagyj hátra a kedvünkért. És akkor még nem beszéltünk az elpuffogtatott lőszer pótlásáról, mert a járműben betárolt készlet kb. 15-30 percre elegendő egy parázsabb ütésváltás esetén, ha már olyan háborúról beszélünk, ahol annak örülünk, hogy nem a laktanyában bombázott szét az ellenfél. Ezért lihegek a témán, hogy kell a jó állapotban lévő úthálózat.
A lánctalpas járműveknél a standard eljárás, hogy vasútra rakjuk (remélve, hogy nem a laktanyánál lepett meg minket az ellenfél, ez esetben nyilván ez nem szükséges ). Majd a frontvonalhoz legközelebb eső biztosított vasútállomásnál kirakjuk, és onnan megy a saját lábán/lánctalpán. Nem tudjátok meg, mennyire komplikált megszervezni akár 1 század páncélos vasúti szállítása 1 vonalas vasúton (viszonylag ritka a dupla sínpár hazánkban). Ezért jó a gumikerekes 8x8, mert harcértékben kisebb, de legalább időben ott van ahol kell és itatni is tudjuk (már ha valaki nem tépte fel az aszfaltot a lánctalpassal, egy vagány „mer’ kit érdekel a holnap!” felkiáltással).
Tavaly ősszel adtak el 162db-ot Marokkónak (használtak, modernizáltak), meg pár hónapja (júl elején) újabb 108db -ot Tajvannak 2Mrd USD értékben (ezek vadonat újak).
Meg 2017 decembertől elkezdtek egy 786db-os modernizációs programot az amerikai, szaudi, kuvaiti tankokra.
Az USA már nagyon rég nem gyàrt tankot és licenst sem adtak / adnak el , főleg nem az Abramsét...Tavaly ősszel adtak el 162db-ot Marokkónak (használtak, modernizáltak), meg pár hónapja (júl elején) újabb 108db -ot Tajvannak 2Mrd USD értékben (ezek vadonat újak).
Meg 2017 decembertől elkezdtek egy 786db-os modernizációs programot az amerikai, szaudi, kuvaiti tankokra.
Igen, azt nagyon sokan elfelejtik, hogy a lánctalpas járműveket is tulajdonképpen kizárólag kerekesek "logisztikázzák". Nekünk sem lesz más. Talán a PTSZ-ek ezért lettek felújítva, megtartva, de azok se nem hosszútávú megoldások. Meg elegen sincsenek. Jó részüket megkapta a katasztrófa védelem. (alternatívák: Bv-210, Bronco ?)Még rugózok egy kicsit a témán. Valószínűleg a logisztikai ezrednél eltöltött múltam miatt hajlamos vagyok minden harcjárműnél mérlegelni, hogy hogyan lehet 1 napnál tovább működtetni. Ha nem egy kétfordulós hadászati nukleáris robbanófejekkel ütésváltást értünk háború alatt, akkor a gépesített haderőt üzemben tartáshoz nélkülözhetetlen a működő úthálózat. De hogy ne csak a levegőbe beszéljek: Egy 44 tonnás T-72M1 harckocsi 300-600 liter között eszik harci körülmények között, terepadottságoktól függően. Nem gondolom, hogy az 56 tonnás PzH2000 fogyasztása ettől jelentősen kedvező mértékben eltérne. Szerény kalkulációm szerint 44db Leopard 2 és 24db Pzh2000 fogyasztása elérheti a 40.800 litert óránként (ismétlem harci körülmények között). Ez egy napra vetítve felszaladhat 300.000 liter felé. Ebben nincsennek benne a dandárhoz rendelt APC / IFV járművek fogyasztása. Egy nyerges üzemanyag szállító tartálykocsi kapacitása max. 25.000 liter, tehát minimum 12 tartálykocsi folyamatos ingázása szükséges ahhoz, hogy páncélos erőink ne degradálódjanak 1 napon belül gyengén felfegyverzett gyalogsággá. Dicsőséges előre nyomulásunk közben az ellenfél viszonylag ritkán teszi meg azt a szívességet, hogy teli töltőállomásokat hagyj hátra a kedvünkért. És akkor még nem beszéltünk az elpuffogtatott lőszer pótlásáról, mert a járműben betárolt készlet kb. 15-30 percre elegendő egy parázsabb ütésváltás esetén, ha már olyan háborúról beszélünk, ahol annak örülünk, hogy nem a laktanyában bombázott szét az ellenfél. Ezért lihegek a témán, hogy kell a jó állapotban lévő úthálózat.
A lánctalpas járműveknél a standard eljárás, hogy vasútra rakjuk (remélve, hogy nem a laktanyánál lepett meg minket az ellenfél, ez esetben nyilván ez nem szükséges ). Majd a frontvonalhoz legközelebb eső biztosított vasútállomásnál kirakjuk, és onnan megy a saját lábán/lánctalpán. Nem tudjátok meg, mennyire komplikált megszervezni akár 1 század páncélos vasúti szállítása 1 vonalas vasúton (viszonylag ritka a dupla sínpár hazánkban). Ezért jó a gumikerekes 8x8, mert harcértékben kisebb, de legalább időben ott van ahol kell és itatni is tudjuk (már ha valaki nem tépte fel az aszfaltot a lánctalpassal, egy vagány „mer’ kit érdekel a holnap!” felkiáltással).
Ezeket az új gyártásokat nem a Közel-Keleti gyárak teljesítik?
A taivani beszerzés forrás linkjében:Az USA már nagyon rég nem gyàrt tankot és licenst sem adtak / adnak el , főleg nem az Abramsét...
Majdnem…Az USA már nagyon rég nem gyàrt tankot és licenst sem adtak / adnak el , főleg nem az Abramsét...
Merő véletlenségből voltam katona és szintén véletlenül a Vay Ádám Logisztikai ezrednél. Mi ezt bifláztuk be, hogyan és milyen útvonalon lássuk el hős első lépcsős alakulatainkat a frontvonalban. Döbbenet, hogy egy dandár mekkora hadianyagot emészt fel napi szinten, és ezt iszonyú nehéz biztosítani, ha valamelyik vagány gyerek 60-70 km/h sebességgel végigdübörög a lánctalpassal az úton.
Az USA már nagyon rég nem gyàrt tankot és licenst sem adtak / adnak el , főleg nem az Abramsét...
Majdnem…
Egyiptom 1200 db-ot saját maga gyárt / gyártott (kis jóindulattal…)
Kis kiegészítés. Ezek butított harckocsik DU-s páncélzat nélkül. Tehát ezek szellemi termékként amerikai harckocsik, de képesség terén nagyon nem. Sokkal gyengébb a páncélvédettség.Egyiptom magának gyártja az M1-eseket.
Kis kiegészítés. Ezek butított harckocsik DU-s páncélzat nélkül. Tehát ezek szellemi termékként amerikai harckocsik, de képesség terén nagyon nem. Sokkal gyengébb a páncélvédettség.
DU páncélzat csak az USA M1-ken van, amúgy az egyiptomi M1-ek minden másban u.olyanokKis kiegészítés. Ezek butított harckocsik DU-s páncélzat nélkül. Tehát ezek szellemi termékként amerikai harckocsik, de képesség terén nagyon nem. Sokkal gyengébb a páncélvédettség.
Tudnátok valami forrást, képet berakni, te vagy aki még úgy gondolja, hogy a gumibetétes lánctalp miszlikre szedi az aszfaltot.
Csak mert szerintem ezt most kicsit túlgondoljátok. Ok, hogy a gumibetét nélküli láncok nagyon rongáltják az aszfaltot, de a gumibetétesek esetében ez már nem hinném, hogy akkora gond.
60-al már láttam menni úgy hogy az aszfaltnak semmi baja nem volt.Nincs tapasztalatom a gumibetétes lánctalppal felszerelt Leopard 2 vagy Pzh2000 közúti alkalmazhatóságáról, ezért kérdeztem egy korábbi hozzászólásomban, hogy van-e valakinek pontos információja, mennyivel haladhatnak anélkül, hogy feltépnék az aszfaltot. Amikor még én voltam katona, akkor még csak T-72M1 volt, és azt nem lehetet számottevő sebességgel közútra engedni, ha utána akartuk küldeni az üzemanyagszállító Ural-t is. Mivel Németországban láttam rendszámtáblás Leopard 2-t közúton (igaz, csak állt), így meggyőzhető vagyok, ha valaki tud mondani pontos adatot.
Bocs az előbb lemaradt a link a 786db-os felújításhoz.Tavaly ősszel adtak el 162db-ot Marokkónak (használtak, modernizáltak), meg pár hónapja (júl elején) újabb 108db -ot Tajvannak 2Mrd USD értékben (ezek vadonat újak).
Meg 2017 decembertől elkezdtek egy 786db-os modernizációs programot az amerikai, szaudi, kuvaiti tankokra.
Különben alapvetően lényegtelen, hogy honnan szállítja le GDLS a tankokat. Ez a lehetséges vevőket nem fogja érdekelni.Ezeket az új gyártásokat nem a Közel-Keleti gyárak teljesítik?