[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Természetesen senki nem fogja tudni megerősíteni hogy a kritikus fileok mekkora része az ami törlődik és mi az ami nem, DE.
Az F35 minden felszállás előtt igényli az adatkapcdolatot a Reprograming Laboratory-val.
Lsd. lenti cikk 3.29 pont
https://www.aph.gov.au/Parliamentar...efence_and_Trade/JointStikeFighter/Report/c03
magyarul:
"...3.29 Néhány beadvány aggodalmának adott hangot az F-35 adatcserére való támaszkodása miatt.
39] Mr. Archibald arra figyelmeztet, hogy az adatcsere megszakadása jelentősen veszélyeztetheti az F-35 hatékonyságát, és megjegyezte, hogy a gép foduló ideje erősen függ az adatkapcsolat sebességétől amikor repülőgép letölti és feltölti a szükséges adatok .
Az összes F-35 szoftver laboratórium az Egyesült Államokban található. Ez olyan sebezhetőségeket teremt a globális F-35 flotta működésében és fenntartásában, amelyek csak most kezdtek megérteni. A legnagyobb kockázat az, hogy mivel az F-35 nem képes hatékonyan működni Egyesült Államokban lévő szoftverlaboratóriumokkal és a logisztikai támogató számítógépeivel való állandó adatcsre nélkül a kétirányú információáramlás bármilyen zavara veszélyezteti a bevetés hatékonyságát..."
Ha szemét akarok lenni, ha nincs műholdas netkapcsolat, akkor a helyi UPC is kiüti az F-35-öst, ha nincs kábeles net?
 
  • Tetszik
Reactions: Anti and Terminator
K

kamm

Guest
Ez a különbség nem egy állandó, fix érték, radar és géptípus és pozíció-specifikus, függ a radar és a célgép irányától, földi elhelyezési pozíciójától, a vadászgép és a célpont repülési magasságától is, és percről-percre változhat is.

Az uj fedelzeti radarok mar a hazi DJi dronodat is kiszurjak joval visual range felett azaz az F-35 cross section elonyenek a jelentoseg rohamosan csokken.
Ahogy valaki irta korabban, az elektronika par even belul lenullazza az egesz stealth előnyt, nem véletlenül nem erőlködött vele a Saab, nem véletlenül nem fog a kötelező korokon kivul tobbet rakolteni az FCAS program sem.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
K

kamm

Guest
Micsoda hülyeség, még nagyobb, mint a fogalmatlan kefires marhasagod. Gyakorlatilag bármit írtunk, te ignoraltad és most deklaralod az előre kijelentett hülyeséget, hogy igazad volt.

Szenzációs vitakultura.

De ha már fön voltál a hegytetőn,azt amit láttál,az már a memoriádban van.Ujra felmenni nem tudsz,hogy ismét körülnézz.
Viszont nem várható,hogy környékünkön olyan gyors legyen a haditechnikai fejlődés,hogy ez előbb okozzon problémát,mint hogy a gépek amúgy is földrekényszerűljenek a hagyományos logisztikai támogatás hiánya miatt.És a Gripen logisztikai támogatását ugyanúgy tudják blokkolni.
Várhatóan olcsóbb lesz az üzemeltetése a Gripen E-nek.Ennyi a várható előnye a svéd gépnek,de minden más tekintetben nagyságrendnyi hátrányban van.Harcérték arányra vetitve meg már jóval drágább a svéd gép.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 829
36 443
113
Micsoda hülyeség, még nagyobb, mint a fogalmatlan kefires marhasagod. Gyakorlatilag bármit írtunk, te ignoraltad és most deklaralod az előre kijelentett hülyeséget, hogy igazad volt.

Szenzációs vitakultura.
Te emlegetsz vitakultúrát????
Megbocsás,de nagyapám egy idevágó mondása jut eszembe rólad
A hülyeség baxa a nyomorúságot.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
46 971
90 240
113
Az uj fedelzeti radarok mar a hazi DJi dronodat is kiszurjak joval visual range felett azaz az F-35 cross section elonyenek a jelentoseg rohamosan csokken.
Ahogy valaki irta korabban, az elektronika par even belul lenullazza az egesz stealth előnyt, nem véletlenül nem erőlködött vele a Saab, nem véletlenül nem fog a kötelező korokon kivul tobbet rakolteni az FCAS program sem.

Az a kommunikációja a német/francia/svéd/angol gyártóknak, hogy a mi radarunk "mindent lát/ látni fog". Ha nem lenne jelentősége a csökkentett észlelhetőségnek, akkor minek kezdtek bele a Tempest (angol-svéd-olasz) és a FCAS (német-francia-spanyol) típusok fejlesztésébe és miért néznek ki úgy mint az F-35?

Kiskereskedelmi drónokkal bombáznak állásokat Szíriában, anélkül hogy hatékonyan védekezni tudnának ellene az oroszok. És egy-két gyakorlaton már bebizonyosodott, hogy a nyugati légvédelem is tehetetlen lenne az ilyen támadások ellen. Még van hová fejlődni a radaroknak.
 
K

kamm

Guest
Te emlegetsz vitakultúrát????
Megbocsás,de nagyapám egy idevágó mondása jut eszembe rólad
A hülyeség baxa a nyomorúságot.

Nezd, mi tenyeket irtunk vagy kerdeztunk (en pl allitom, higy az E/F-rol.semmit nem tudni meg az okos Saab PR-on kivul.) Az F-35-rol tobb helyen leirtak, hogy a fedelzeti szoftverrendszernek *muszaj* kapcsolodnia a remote serverhez - en szinte biztosan area tipprlek, hogy meg az OS boothoz is eloszor remote key upgrade kell a volume decryptionhoz, utana indul csak be a teljes rendszer. Azt is rebesgettek hogy a britek kapnak ilyen lokal servert, akarmilyen okbol (sokfelet rebesgettek, mert Tier1, mert ok a britek etc.)
Emellett világos, hogy semmilyen gép nem repül olyan rendszerrel, hogy elfogása eseten azon bármi használható maradjon. Régen ezt bitang crytoval oldották meg, ma már erre rájön a boot time remote load/update, ujabb security layer.
Azzal nincs baj, ha megkerdojelezed oket, de ahhoz illik ellenervet hozni.
A tied abbol allt, hogy "ez sántít" avagy nem letezik, mert te nem tudod elhinni (=nem passzol a prekoncepciodhoz.) A kefires marhaság után nehéz lesz komolyan venni bármit, ha nem hozol ellenervet, csak szólok...
 
K

kamm

Guest
Az a kommunikációja a német/francia/svéd/angol gyártóknak, hogy a mi radarunk "mindent lát/ látni fog". Ha nem lenne jelentősége a csökkentett észlelhetőségnek, akkor minek kezdtek bele a Tempest (angol-svéd-olasz) és a FCAS (német-francia-spanyol) típusok fejlesztésébe és miért néznek ki úgy mint az F-35?

Nem azt írtam, hogy magasrol tesznek ra, hanem hogy nem izzadnak emiatt annyira. Cross section reduction régi tortenet, nem az F-22/F-35-tel kezdődött, nem is Amerikaban.

Kiskereskedelmi drónokkal bombáznak állásokat Szíriában, anélkül hogy hatékonyan védekezni tudnának ellene az oroszok.

Milyen radarjaik vannak, hogyan hasznaljak őket stb. Millió dolgon múlik, de kétlem, hogy a legújabb nyugatiakat hasznalnak...

És egy-két gyakorlaton már bebizonyosodott, hogy a nyugati légvédelem is tehetetlen lenne az ilyen támadások ellen. Még van hová fejlődni a radaroknak.

Persze, de most allnak csak rendszerbe tömegesen az új radarok, nem véletlenül írtam pár (5-10) évet, mire a Gripenek utodjat szállítjak majd, a mostani F-35 cross-section elonye minimalissa zsugorodik.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 829
36 443
113
Nezd, mi tenyeket irtunk vagy kerdeztunk (en pl allitom, higy az E/F-rol.semmit nem tudni meg az okos Saab PR-on kivul.) Az F-35-rol tobb helyen leirtak, hogy a fedelzeti szoftverrendszernek *muszaj* kapcsolodnia a remote serverhez - en szinte biztosan area tipprlek, hogy meg az OS boothoz is eloszor remote key upgrade kell a volume decryptionhoz, utana indul csak be a teljes rendszer. Azt is rebesgettek hogy a britek kapnak ilyen lokal servert, akarmilyen okbol (sokfelet rebesgettek, mert Tier1, mert ok a britek etc.)
Emellett világos, hogy semmilyen gép nem repül olyan rendszerrel, hogy elfogása eseten azon bármi használható maradjon. Régen ezt bitang crytoval oldották meg, ma már erre rájön a boot time remote load/update, ujabb security layer.
Azzal nincs baj, ha megkerdojelezed oket, de ahhoz illik ellenervet hozni.
A tied abbol allt, hogy "ez sántít" avagy nem letezik, mert te nem tudod elhinni (=nem passzol a prekoncepciodhoz.) A kefires marhaság után nehéz lesz komolyan venni bármit, ha nem hozol ellenervet, csak szólok...
Azért sántit,mert épeszű állam nem szolgáltatja ki magát annyira,hogy totális kontrolt adjon egy mégoly szövetséges hatalomnak is a hadereje kulcsfegyverneméhez.Törökök azért aligha kepesztenének,hogy legyen egy gépük,amit nem kontrolálhatnak...
Házi dronok mióta épülnek csökkentett észlelhetőségű technológiával?Dél Korea nem képes önállóan ilyet csinálni,de Ahmed összerakja a sufniban.....
Az új radarok is ugyanazoknak a fizikai törvényeknek engedelmeskednek,mint a régiek.Javaslom elolvasni Hpaps idevágó irásait.
Ma,mikor a mi Gripenjeinken nincs AESA radar,hiába régi vas,a fejlettebb harcelektronikája miatt a Kfir block 60 fölényben lenne vele szemben.Mert manapság a bvr harc a döntő.1982 óta nem lőttek le gá-val vadászgépet.Manőverező légiharcban lenne hátrányban,de az elől meg a nagyobb sebessége miatt ki tud térni.Persze ezen a Gripen harcelektronikájának fejlesztésével lehet változtatni.(megjegyzem,mikor előálltam a tejtermékkel,még nem volt C modernizációs program/kiárúsitás,mert akkor még azoknak a kibelezésével akarták a svédek épiteni az E-ket.Egyszerűen semmilyen más "olcsó" vadászgépajánlat nem volt a piacon).Másik kérdés viszont,hogy fogalmunk sincs,hogy mennyi szolgálati idő mard a svédek használt C-iben,és azokat modernizálva mennyiért adnák.Mert lehet osztani az észt amerikábol,hogy ennyi meg annyi új gép kéne,de azzal is kéne számolni,hiogy miböl?Kifizeted?
Napersze,kibicnek semmi se drága....
 
K

kamm

Guest
Azért sántit,mert épeszű állam nem szolgáltatja ki magát annyira,hogy totális kontrolt adjon egy mégoly szövetséges hatalomnak is a hadereje kulcsfegyverneméhez.Törökök azért aligha kepesztenének,hogy legyen egy gépük,amit nem kontrolálhatnak...
Házi dronok mióta épülnek csökkentett észlelhetőségű technológiával?Dél Korea nem képes önállóan ilyet csinálni,de Ahmed összerakja a sufniban.....
Te mi a bánatrol beszélsz?
A hazi dron kicsi, ezert kicsi a RCS, ezen mi olyan komplikált logika számodra?

Az új radarok is ugyanazoknak a fizikai törvényeknek engedelmeskednek,mint a régiek.Javaslom elolvasni Hpaps idevágó irásait.
:D
Te total fogalmatlan vagy a temahoz, ez most mar egyértelmű. Szamtalan leiras van arról, merre fejlodnek a radarok, a gyerekes klisék pufogtatasa helyett szerintem kezdj el olvasgatni inkabb.

Ma,mikor a mi Gripenjeinken nincs AESA radar,hiába régi vas,a fejlettebb harcelektronikája miatt a Kfir block 60 fölényben lenne vele szemben.Mert manapság a bvr harc a döntő.1982 óta nem lőttek le gá-val vadászgépet.Manőverező légiharcban lenne hátrányban,de az elől meg a nagyobb sebessége miatt ki tud térni.Persze ezen a Gripen harcelektronikájának fejlesztésével lehet változtatni.(megjegyzem,mikor előálltam a tejtermékkel,még nem volt C modernizációs program/kiárúsitás,mert akkor még azoknak a kibelezésével akarták a svédek épiteni az E-ket.Egyszerűen semmilyen más "olcsó" vadászgépajánlat nem volt a piacon).Másik kérdés viszont,hogy fogalmunk sincs,hogy mennyi szolgálati idő mard a svédek használt C-iben,és azokat modernizálva mennyiért adnák.Mert lehet osztani az észt amerikábol,hogy ennyi meg annyi új gép kéne,de azzal is kéne számolni,hiogy miböl?Kifizeted?
Napersze,kibicnek semmi se drága....

A kefirek, már megint. :D Egy 60 éves design, mai szinten gyakorlatilag hulladek. A Gripenekrol sem sikerült sokat elolvasnod, az is latszik... anugy mindenki számára vilagos már, hogy az nem is kérdés, hogy E/F lesz a következő generáció - a kérdés csak az, hogy mikor, pénz meg arra van, amire a politika akarja, hogy legyen, ez szintén köztudott.
Tenyleg ne eroltessuk ezt a vitat addig, amig te gyomorbol probalsz ervelni, reszemrol befejeztem.
 
T

Törölt tag

Guest
Azért sántit,mert épeszű állam nem szolgáltatja ki magát annyira,hogy totális kontrolt adjon egy mégoly szövetséges hatalomnak is a hadereje kulcsfegyverneméhez.
Minden stratégiainak minősûlő nemzetközi fegyver vásárlás egyben egy politikai nyilatkozat arról hogy ki-kinek a szövetségese és megerősítése egy mély bizalmi viszonynak.
Ha valaki F35 öst vesz az egy egyértelmű tanuság tétel arról hogy a vásárló ország az USA szövetségese.
Bizonyos országok esetèben ez a szoros szövetség egyértelmű (pl. a Five Eyes orszàgok) más országok esetèben kevésbé.

Mindenesetre egy olyan országnak aki nem tudja eldönteni egyértelműen hogy kinek az oldalán is áll és újra, meg újra az állandó kudarc hintapolitikával próbálkozik (Berlin, Moszkva, Isztambul) annak tényleg nem való az F35.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 434
14 853
113
Minden stratégiainak minősûlő nemzetközi fegyver vásárlás egyben egy politikai nyilatkozat arról hogy ki-kinek a szövetségese és megerősítése egy mély bizalmi viszonynak. Ha valaki F35 öst vesz az egy egyértelmű tanuság tétel arról hogy a vásárló ország az USA szövetségese. Bizonyos országok esetèben ez a szoros szövetség egyértelmű (pl. a Five Eyes orszàgok) más országok esetèben kevésbé. Mindenesetre egy olyan országnak aki nem tudja eldönteni egyértelműen hogy kinek az oldalán is áll és újra, meg újra az állandó kudarc hintapolitikával próbálkozik (Berlin, Moszkva, Isztambul) annak tényleg nem való az F35.

Bizonyos országoknak, önmagukon erőt véve és önkritikát gyakorolva figyelembe kell vennie a feltétlen bizalom kérdését az 1918, 1921, 1945 és 1956-os ígéretek fényében, azok ígérőitől és "betartóitól".


Amikor egy "üzletben" a szerződés-szegést nem tudjuk számonkérni, sőt még a számonkérést is meg tudja/teheti büntetni a másik fél, akkor nem szabad/szokás üzletet kötni. Én ide sorolom az F-35 kategóriát: megvédhetem magam,
1; ha engedi,
2; de a (lehet, hogy vérrel szerzett) infóimat használni szeretné/fogja. "Csak" az USA közel-múlt béli gyakorlatából indulok ki. (Boaááááá)

Az USA kibic Európában, annak előnyeivel (neki) és hátrányaival (Európának).
 
M

molnibalage

Guest
Az uj fedelzeti radarok mar a hazi DJi dronodat is kiszurjak joval visual range felett azaz az F-35 cross section elonyenek a jelentoseg rohamosan csokken.
Ahogy valaki irta korabban, az elektronika par even belul lenullazza az egesz stealth előnyt, nem véletlenül nem erőlködött vele a Saab, nem véletlenül nem fog a kötelező korokon kivul tobbet rakolteni az FCAS program sem.
Egy úgy bugyutaság, ahogy van. A Nebo méretű radar képes egy -30 dBsm méretű tárgyat zavarmentes környezetben úgy 90 km-ről követésbe venni. Az, hogy kis drónokat ilyen környezetben egyes radarok képesek 10-15 km annak semmi köze a stealth végéhez. Amikor az F-35 50 km+ távolságból dobálja az SDB salvokat...

És az RCS modellek szerint az elnyelő festék nélkül is a jellemző stealth tartományban a -30 dB inkább a legrosszabb érték. Az F-22 esetén néhol -40 dBsm-re is beesik...

Az európai anti-stealth propaganda szépen megtette a hatását...
 
T

Törölt tag

Guest
Egy úgy bugyutaság, ahogy van. A Nebo méretű radar képes egy -30 dBsm méretű tárgyat zavarmentes környezetben úgy 90 km-ről követésbe venni. Az, hogy kis drónokat ilyen környezetben egyes radarok képesek 10-15 km annak semmi köze a stealth végéhez. Amikor az F-35 50 km+ távolságból dobálja az SDB salvokat...

És az RCS modellek szerint az elnyelő festék nélkül is a jellemző stealth tartományban a -30 dB inkább a legrosszabb érték. Az F-22 esetén néhol -40 dBsm-re is beesik...

Az európai anti-stealth propaganda szépen megtette a hatását...
A srác teljesen fogalmatlan...
Olyanokat ír hogy "...A hazi dron kicsi, ezert kicsi a RCS..." :D

Mintha a tárgy fizikai méretének szoros köze lenne a radar keresztmetszetéhez.:rolleyes:
Ez alapján a Luneburg szelencék teljesen használhatatlanok lennének egy B2-nek meg óriási lenne az RCS-e.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 894
4 422
113
Természetesen senki nem fogja tudni megerősíteni hogy a kritikus fileok mekkora része az ami törlődik és mi az ami nem, DE.
Az F35 minden felszállás előtt igényli az adatkapcdolatot a Reprograming Laboratory-val.


A frissítéshez biztosan. A működéshez, a korábbi, korábban már letöltött adatok használatához viszont... Nos, én átolvastam, amiket a múltkor betettél és a mostaniakat is, de sehol nem láttam azt egyértelműen, hogy kuka lenne a gép, ha nem tudna kapcsolódni (ami amúgy egyébként is elég nagy faszság lenne, mert mennyi idő is kellene ahhoz, hogyha a teljes adatbázist és nem csak a frissítést kéne minden egyes felszállás előtt letöltenie és telepítenie.... akár több tucat perc, ami kb. ki is nyírná a gép reakcióidejét és így hülye lenne, aki ezt így ebben a formában megvenné 100-200 millió $/darab áron...). Persze lehet, hogy van "kill switch" (ami ugyanígy lehet minden FBW-s "szoftvervezérelt" és zárt forráskódú gép esetén, legyen az amcsi, orosz, kínai, francia, stb.), de azt nem fogják elárulni, sőt, mindent megtesznek, hogy a vevők ne is tudjanak róla.
 
  • Tetszik
Reactions: Negan
T

Törölt tag

Guest
A frissítéshez biztosan. A működéshez, a korábbi, korábban már letöltött adatok használatához viszont...
Értelek és bizonyosan igazad is van hogy nem nullára törlődik a memótia mikor lekapcsolják a hajtóművet ès a fedélzeti számítógépet.
Viszont szerintem az is bizonyosnak látszik hogy az F35 nek ahhoz hogy teljes harcértékű legyen szoros kapcsolatban kell lennie a háttér software laboratóriummal.

Az hogy egy repülő eszköz fedélzetén nem tárolódhat fixen nemzetbiztonsági szempontból érzékeny adat fontos katonai standard.
Többek között ez külünbözteti meg a katonai drónokat egy civil DJI dróntol. Egy katonai drón ha leesik nem szabad hogy visszafejthető legyen hogy honnan szállt fel, milyen útvonalon repült, milyen adatokat továbbított stb...

Egy F35 előnyét a többi 4 gen. gépekkel szemben a STEALTH jellemzőin kívül a szenzor fúzió adja. Ez rendszer rendezi, kombinálja a radartól, a DAS rendszerből érkező adatokat mission data filokból származó adatokkal és így biztosítja az állandó informàciós előnyt.

Ennek a szenzor fúziónak a kulcseleme a mission data fileokban tárolt nehéz munkával, minden hírszerzési ág bevonásával összegyűjtött és karban tartott "könyvtár". Ha ez egy gép elvesztése miatt az ellenség kezébe kerülne az igazi tragédia lenne. Szerintem ezt az adatbázist nem tárolják fixen a gép memóriájában hanem minden felszállás előtt letöltik a folyamatosan frissített verziót.
 
  • Tetszik
Reactions: Anti

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 445
90 403
113
Értelek és bizonyosan igazad is van hogy nem nullára törlődik a memótia mikor lekapcsolják a hajtóművet ès a fedélzeti számítógépet.
Viszont szerintem az is bizonyosnak látszik hogy az F35 nek ahhoz hogy teljes harcértékű legyen szoros kapcsolatban kell lennie a háttér software laboratóriummal.

Az hogy egy repülő eszköz fedélzetén nem tárolódhat fixen nemzetbiztonsági szempontból érzékeny adat fontos katonai standard.
Többek között ez külünbözteti meg a katonai drónokat egy civil DJI dróntol. Egy katonai drón ha leesik nem szabad hogy visszafejthető legyen hogy honnan szállt fel, milyen útvonalon repült, milyen adatokat továbbított stb...

Egy F35 előnyét a többi 4 gen. gépekkel szemben a STEALTH jellemzőin kívül a szenzor fúzió adja. Ez rendszer rendezi, kombinálja a radartól, a DAS rendszerből érkező adatokat mission data filokból származó adatokkal és így biztosítja az állandó informàciós előnyt.

Ennek a szenzor fúziónak a kulcseleme a mission data fileokban tárolt nehéz munkával, minden hírszerzési ág bevonásával összegyűjtött és karban tartott "könyvtár". Ha ez egy gép elvesztése miatt az ellenség kezébe kerülne az igazi tragédia lenne. Szerintem ezt az adatbázist nem tárolják fixen a gép memóriájában hanem minden felszállás előtt letöltik a folyamatosan frissített verziót.

Azaz a gépen van.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 829
36 443
113
Értelek és bizonyosan igazad is van hogy nem nullára törlődik a memótia mikor lekapcsolják a hajtóművet ès a fedélzeti számítógépet.
Viszont szerintem az is bizonyosnak látszik hogy az F35 nek ahhoz hogy teljes harcértékű legyen szoros kapcsolatban kell lennie a háttér software laboratóriummal.

Az hogy egy repülő eszköz fedélzetén nem tárolódhat fixen nemzetbiztonsági szempontból érzékeny adat fontos katonai standard.
Többek között ez külünbözteti meg a katonai drónokat egy civil DJI dróntol. Egy katonai drón ha leesik nem szabad hogy visszafejthető legyen hogy honnan szállt fel, milyen útvonalon repült, milyen adatokat továbbított stb...

Egy F35 előnyét a többi 4 gen. gépekkel szemben a STEALTH jellemzőin kívül a szenzor fúzió adja. Ez rendszer rendezi, kombinálja a radartól, a DAS rendszerből érkező adatokat mission data filokból származó adatokkal és így biztosítja az állandó informàciós előnyt.

Ennek a szenzor fúziónak a kulcseleme a mission data fileokban tárolt nehéz munkával, minden hírszerzési ág bevonásával összegyűjtött és karban tartott "könyvtár". Ha ez egy gép elvesztése miatt az ellenség kezébe kerülne az igazi tragédia lenne. Szerintem ezt az adatbázist nem tárolják fixen a gép memóriájában hanem minden felszállás előtt letöltik a folyamatosan frissített verziót.
Namost,ha a bevetés inditásakor letöltik,akkor a gépen van bevetés közben.....Vagyis ha lelövik,és valamiféle törlőautomata nem törli,az ellenség kezébe kerülhet,ha egybemarad a kérdéses memóriatár,és fel tudják törni a kódolását.Szóval semmi értelme törölni akkor,amikor a bevetés után a saját reptéren leszáll,mikor rajta van az ellenséges léktérben.Mert rajta kell legyen,különben nem tudja használni.Ergo,logikailag is hülyeség ez a letöröljük amikor hazatér a gép.
A repülési adatokat is rögziteniük kell az ellen légterében is,különben hogy a pékben fogják kielemezni őket,ha visszatér a gép?
Szóval ez a gombnyomásra használhatatlanná teszem a gépet,mert törlöm a REH könyvtárat,már csak ezért is hülyeség.Főleg,hogy rendszerei attol még működnek.Egy ilyen letiltó gomb miért nem mondjuk a hajtóművezérlést tiltja le inkább?Akkor fel se lehetne szállni a géppel.....
A forditóval is az jött ki a cikkekből,hogy frissit a rendszer.Ha elmarad a frissités,hát repül a már meglévő adatokkal.Meg gyűjt a saját érzékelőivel.
 
T

Törölt tag

Guest
Namost,ha a bevetés inditásakor letöltik,akkor a gépen van bevetés közben.....Vagyis ha lelövik,és valamiféle törlőautomata nem törli,az ellenség kezébe kerülhet,ha egybemarad a kérdéses memóriatár,és fel tudják törni a kódolását.Szóval semmi értelme törölni akkor,amikor a bevetés után a saját reptéren leszáll,mikor rajta van az ellenséges léktérben.Mert rajta kell legyen,különben nem tudja használni.Ergo,logikailag is hülyeség ez a letöröljük amikor hazatér a gép.
A repülési adatokat is rögziteniük kell az ellen légterében is,különben hogy a pékben fogják kielemezni őket,ha visszatér a gép?
Szóval ez a gombnyomásra használhatatlanná teszem a gépet,mert törlöm a REH könyvtárat,már csak ezért is hülyeség.Főleg,hogy rendszerei attol még működnek.Egy ilyen letiltó gomb miért nem mondjuk a hajtóművezérlést tiltja le inkább?Akkor fel se lehetne szállni a géppel.....
A forditóval is az jött ki a cikkekből,hogy frissit a rendszer.Ha elmarad a frissités,hát repül a már meglévő adatokkal.Meg gyűjt a saját érzékelőivel.
Abban az eszközben, amivel ezen sorokat írod, is van egy úgynevezett RAM. Gondolom ez ismerős kifejezés. Ha a RAM nem kap áramot, akkor törlődik a tartalma.
Értelemszerűen lelövés esetén nincs is szükség "törlőautomatikára", de egy "pattintás" is áramtalaníthatja az ilyen típusú tárolót.
Egy normál működés közbeni rendszerhiba esetén meg gondolom műholdas kapcsolaton keresztül is megkaphatja a frissítet/recovery adatokat.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
M

molnibalage

Guest
Abban az eszközben, amivel ezen sorokat írod, is van egy úgynevezett RAM. Gondolom ez ismerős kifejezés. Ha a RAM nem kap áramot, akkor törlődik a tartalma.
Értelemszerűen lelövés esetén nincs is szükség "törlőautomatikára", de egy "pattintás" is áramtalaníthatja az ilyen típusú tárolót.
Egy normál működés közbeni rendszerhiba esetén meg gondolom műholdas kapcsolaton keresztül is megkaphatja a frissítet/recovery adatokat.
Remek. A drónban szerinted nem RAM van?
Rudi rugózását kicsit erősnek érzem a kinyert adatok kapcsán. Ha HDD lenne ezeken még amit kinyernének sanszosan az sem érne semmit és igen sanszosan kódolt fájlokról van szó. Kicsit túlgondoltnak érzem ezt az egész függést vagy inkább nem egészen tisztázottnak.
 
  • Tetszik
Reactions: Negan