Elöttem már megválaszolták.És lelombozlak,de a távirányitott toronynak is kell alap,hely a lőszernek.Egy nagyobb méretű lőszertipus esetén értelmes löszerkiszabatot is el kell helyezni valahova.Oroszok pl a torony alá rakták.
A 6fós rajt magad is keveselted.....
Azonkivűl tovább megyek.Az IFVnek nem csak mint IFV,hanem mint alváz, egyébb eszközhordozóként is helyt kéne állnia.Ebböl a szempontbol is jobbnak igérkezik a Lynx.
Kismillió fajta támogató és kiszolgáló járműre van szükség,amiknek közvetlenül kell tudnia a harcoló csapatokat kisérnie.Igencsak előnyös lenne ahol lehet,azonos alvázat használni.
A Puma fejlesztésének kezdetekor kikötés volt az akkor még szintén csak rajzasztalon lévő A400al való szállithatóság.Tudod ez akkor volt,amikor Te még csak 8éves voltál,én meg a 20as éveimben,de máig visszahat a járgányra.
Tényleg nem veled akarok folyamatosan kötekedni, de:
- ne izgulj, a PUMA-ban van hely attól, hogy a képeken a katonák elég sűrűn vannak. De ha minden kötél szakad, akkor a lőszert akár külsőleg is lehet málhazni. De a deszantajtó oldalán, két oldalt is vannak málházható tárolók:
De ennél pl. a lengyelek 3x ekkorát szoktak a Patriákra feltenni.
- A PSM-nek megvannak a tervei parancsnoki, a sebesültszállító, valamint a műszaki mentő járművekre, csak senki nem rendelte meg ezeket.
Ezek nem olyan átalakítasok, amelyeket ne lehetne típusonként 2 hónap alatt megépíteni. Ha a Respirator megbírkózott a Komondor sebesültszállítójával, vagy a EI a BTR átalakítasokkal (mondjuk ott kár volt

), akkor azt gondolom a KMW csak összedob 2-3 különböző berendezést. De minek?
Ha senki nincs olyan marha, hogy 6-8M USD-ért rendeljen sebesültszállítókat, amikor a BW is megoldja BvS-206-tal. Harmad áron!
A műszaki mentést pedig a Wiesent intézi, mivel a PUMA-k különben sem egyedül dolgoznak, hanem a Leopardokkal. De várj! Hiszen nekünk is lesznek Wiesent-jeink.
- az A400M-mel való szállíthatóság annyiban határozza meg a PUMA-t, hogy egy teljesen új, könnyű ötvözetű vázat fejlesztettek hozzá, ami sokkal ellenállóbb, és kisebb tömegű, mint a Marder-é.
De ez - valljuk be - nem csak szállíthatóságára volt jó hatassal, hanem a teljesítmény/tömeg arányra is.
Ha ez nem lenne, akkor nem lehetne ekkora tömeggel Stanag 6+-os védettségű jármű!