A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

De most akkor az audi gyar (pl) az nem gyar? Ne toljuk tul szerintem.
Ha ugy érted,hogy önálló hazai autógyártó képesség,ami akkor is működőképes,ha nincs külfőldi alkatrészellátás,akkor bizony nem gyár,csak összeszerelő üzem.Pl a motor legalapvetőbb része,a blokk Németországban készűl.....
Ugyanez érvényes a fegyvergyártásra.Ha se alapvető alapanyagot(fegyveracélt),se alapvető részegységet(cső,zár) nem tudunk hazai forrásbol biztositani,nincs önálló fegyvergyártásunk.Ez csak a Cz-nek végzett összeszerelő bérmunka.
A műanyag tokot itthon gyártják hozzá,vagy az is import részegység?
Ez is valami,de messze nem az az önálló fegyvergyártó bázis,amit anno a FÉG,Danuvia,DiGép,Diósgyőri Nemesacélmű négyesfogat adott.
 
Ezek jó dolgok lennének de szerintem ahhoz hogy ilyeneket gyártsunk/fejlesszünk első lépésben kéne egy ilyen lőpor gyár:
https://www.mbnamenska.com/

Szerbek maguknak gyártják/fejlesztik a rakéta hajtóanyagot. Én inkább abban reménykedem hogy a nagy hadiipari együttműködés vége az lesz hogy nálunk is épül egy ilyen. Persze ehhez kéne felvevő piac. Ezzel nekik is gondjuk van és az oroszoknál kilincselnek hogy vegyenek tőlük lőport:
https://sputniknews.com/europe/201706281055031159-serbia-russia-gunpowder/

Persze ha valaki mondjuk megveszi a RUAG Ammotech-et teremthet magának hozzá piacot...

Minek kellene még egy lőpor- vagy lőszergyár? Balatonfűzfőn ott van a giga lőszergyár - amennyire tudom magyar tulajdonnal (Fűzfő ugye történelmileg is igen erős lőpor- és lőszergyártásban - van ott egy raklap civil cég is ezen tevékenységi körrel).

https://index.hu/gazdasag/2016/01/13/balatonfuzfo_loporgyar_munkahely_robbanas_turizmus/

Avagy ott a siroki RUAG katonai lőszegyártó - pont tavaly volt jelentős bővítés is itt: https://www.heol.hu/pr/kozel-harommilliard-forint-ertekben-fejlesztik-a-siroki-loszergyarat-1811819/

Amennyiben kellene még, akkor akár ezek bővítésével vagy akár újakat is lehetne létrehozni. Ez talán még menne önerőből is ...

Ha ugy érted,hogy önálló hazai autógyártó képesség,ami akkor is működőképes,ha nincs külfőldi alkatrészellátás,akkor bizony nem gyár,csak összeszerelő üzem.Pl a motor legalapvetőbb része,a blokk Németországban készűl.....
Ugyanez érvényes a fegyvergyártásra.Ha se alapvető alapanyagot(fegyveracélt),se alapvető részegységet(cső,zár) nem tudunk hazai forrásbol biztositani,nincs önálló fegyvergyártásunk.Ez csak a Cz-nek végzett összeszerelő bérmunka.
A műanyag tokot itthon gyártják hozzá,vagy az is import részegység?
Ez is valami,de messze nem az az önálló fegyvergyártó bázis,amit anno a FÉG,Danuvia,DiGép,Diósgyőri Nemesacélmű négyesfogat adott.

Sőt. Persze az Audi is gyár - csak nem a mienk. Ezt tényleg nem értettem, hogy 'Gaudi' hogy gondolta. Amennyiben lenne valami fennforgás, akkor einstandolnánk az Audi -t meg egyéb német üzemeket gyártósorostul, know-how -al és mindenestül? A németek meg közben néznének, mint a "birkák" ... o_O Ebből a szempontból szinte mindegy is mit csinálnak ott.

Így van - csak saját tulajdonban levő cég, saját tudásbázissal (fejlesztéssel) illetve gyártósorral a mienk. Más nem. Persze lehet innen onnan szerszámgépeket, technológiát vagy licenszeket beszerezni, de ezek részletkérdések ...
 
Minek kellene még egy lőpor- vagy lőszergyár? Balatonfűzfőn ott van a giga lőszergyár - amennyire tudom magyar tulajdonnal (Fűzfő ugye történelmileg is igen erős lőpor- és lőszergyártásban - van ott egy raklap civil cég is ezen tevékenységi körrel).

https://index.hu/gazdasag/2016/01/13/balatonfuzfo_loporgyar_munkahely_robbanas_turizmus/

Avagy ott a siroki RUAG katonai lőszegyártó - pont tavaly volt jelentős bővítés is itt: https://www.heol.hu/pr/kozel-harommilliard-forint-ertekben-fejlesztik-a-siroki-loszergyarat-1811819/

Amennyiben kellene még, akkor akár ezek bővítésével vagy akár újakat is lehetne létrehozni. Ez talán még menne önerőből is ...



Sőt. Persze az Audi is gyár - csak nem a mienk. Ezt tényleg nem értettem, hogy 'Gaudi' hogy gondolta. Amennyiben lenne valami fennforgás, akkor einstandolnánk az Audi -t meg egyéb német üzemeket gyártósorostul, know-how -al és mindenestül? A németek meg közben néznének, mint a "birkák" ... o_O Ebből a szempontból szinte mindegy is mit csinálnak ott.

Így van - csak saját tulajdonban levő cég, saját tudásbázissal (fejlesztéssel) illetve gyártósorral a mienk. Más nem. Persze lehet innen onnan szerszámgépeket, technológiát vagy licenszeket beszerezni, de ezek részletkérdések ...
Füzfő nincs már meg jó ideje.
 
Minek kellene még egy lőpor- vagy lőszergyár? Balatonfűzfőn ott van a giga lőszergyár - amennyire tudom magyar tulajdonnal (Fűzfő ugye történelmileg is igen erős lőpor- és lőszergyártásban - van ott egy raklap civil cég is ezen tevékenységi körrel).

https://index.hu/gazdasag/2016/01/13/balatonfuzfo_loporgyar_munkahely_robbanas_turizmus/

Avagy ott a siroki RUAG katonai lőszegyártó - pont tavaly volt jelentős bővítés is itt: https://www.heol.hu/pr/kozel-harommilliard-forint-ertekben-fejlesztik-a-siroki-loszergyarat-1811819/

Amennyiben kellene még, akkor akár ezek bővítésével vagy akár újakat is lehetne létrehozni. Ez talán még menne önerőből is ...



Sőt. Persze az Audi is gyár - csak nem a mienk. Ezt tényleg nem értettem, hogy 'Gaudi' hogy gondolta. Amennyiben lenne valami fennforgás, akkor einstandolnánk az Audi -t meg egyéb német üzemeket gyártósorostul, know-how -al és mindenestül? A németek meg közben néznének, mint a "birkák" ... o_O Ebből a szempontból szinte mindegy is mit csinálnak ott.

Így van - csak saját tulajdonban levő cég, saját tudásbázissal (fejlesztéssel) illetve gyártósorral a mienk. Más nem. Persze lehet innen onnan szerszámgépeket, technológiát vagy licenszeket beszerezni, de ezek részletkérdések ...

Fűzfőn nincs lőszergyár.
Atyaisten, dehogy. Pusztán a "gyár" fogalmát segítettem helyre tenni. Hogy jön ide az einstand?
Szinte minden gyárnak van beszállítói lánca, attól még gyár. Ha nem is minden részegységet helyben gyártanak.Tudjátok az úgy van, hogy az FN se helyben önti a fegyveracélt.
Hogy nekünk meg nincs fegyverminőségű acélgyártásunk az országban, hát az nem a fegyvergyár hibája. Meg talán hirtelen egy modern acélmű se úgy megy, hogy csettintünk. De mindegy, nem is értem, hová vezet ez, meg mivégre vitatkoztok ilyeneken.
Bakker, nem volt semmi, most van egy gyár, ahol tök jó cuccokat "rakunk össze" (a szkeptikusok kedvéért). Mindezt meg is vehettük volna, cakumpakk, az jobb lett volna? Lehet, hogy egyébként igen, de önállóbb biztosan nem.
 
Off

Ha ugy érted,hogy önálló hazai autógyártó képesség,ami akkor is működőképes,ha nincs külfőldi alkatrészellátás,akkor bizony nem gyár,csak összeszerelő üzem.Pl a motor legalapvetőbb része,a blokk Németországban készűl.....
Ugyanez érvényes a fegyvergyártásra.Ha se alapvető alapanyagot(fegyveracélt),se alapvető részegységet(cső,zár) nem tudunk hazai forrásbol biztositani,nincs önálló fegyvergyártásunk.Ez csak a Cz-nek végzett összeszerelő bérmunka.
A műanyag tokot itthon gyártják hozzá,vagy az is import részegység?
Ez is valami,de messze nem az az önálló fegyvergyártó bázis,amit anno a FÉG,Danuvia,DiGép,Diósgyőri Nemesacélmű négyesfogat adott.
Ne bosszants ezzel az összeszerelő üzem bullshittel! Pl. a kísérleti elektromotor fejlesztő központ is Győrben van. A győri a legmodernebb Audi gyár!! Ez azért is van, mert szinte a legújabb! Bizonyos részei 50-70%-ban robotizáltak. Ugyanígy a Merci és gondolom a BMW is lesz.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Ha ugy érted,hogy önálló hazai autógyártó képesség,ami akkor is működőképes,ha nincs külfőldi alkatrészellátás,akkor bizony nem gyár,csak összeszerelő üzem
Ez egyszerűen értelmezhetetlen. Ilyen alapon sehol a világon sincs autógyár!! Ezek a hálózatok ma már teljesen globalizáltak. Nem úgy működik hogy mindent helyben barkacsolnak, meg megvarrják az üléseket.

A fegyvergyártást nem ismerem, de nem hiszem, hogy nagy vonalakban másképp kellene működnie. Egyszerűen vannak gazdaságossági szempontok.
 
Minek kellene még egy lőpor- vagy lőszergyár? Balatonfűzfőn ott van a giga lőszergyár - amennyire tudom magyar tulajdonnal (Fűzfő ugye történelmileg is igen erős lőpor- és lőszergyártásban - van ott egy raklap civil cég is ezen tevékenységi körrel).

https://index.hu/gazdasag/2016/01/13/balatonfuzfo_loporgyar_munkahely_robbanas_turizmus/

Avagy ott a siroki RUAG katonai lőszegyártó - pont tavaly volt jelentős bővítés is itt: https://www.heol.hu/pr/kozel-harommilliard-forint-ertekben-fejlesztik-a-siroki-loszergyarat-1811819//

A fűzfői gyár nem épült meg.
https://www.hirbalaton.hu/balatonfu...alan-tamogatas-felhasznalas-hvg-hurtl-hirado/

Magyrországon továbbra sincs lőporgyártás.
A RUAG lőszer részlege meg épp eladó a siroki gyárral együtt. Ki tudja annak is mi lesz a sorsa...
 
Van valami forrásod erre? Ugye a belorusz T-72-k ehhez a hadrendhez érkeztek volna:



Tudsz hozzátenni valamit akkor a BTR-el szerelt lövészdandárok felépítéséhez? Mert a nehézdandárok biztos így néztek volna ki a kilencvenes évek tervezete szerint, de a kerekes dandárokról keveset tudni!
Neten nem találtam semmi érdemlegest,de gyűrtem az agyam egy kicsit...
Kalocsaiaknak már akkor se jutott BMP,neki is BTReik voltak,meg ha jol emlékszem a debrecenieknek is.
Eredeti tervekben még felderitő osztály volt,1-1 század BMP,BTR felderitő változat(tervbe vették a hazai átépitést,de tudtommal nem realizálódott),meg dzsipek.Pct századot is osztály szintre akarták fejleszteni.
Légvédelem "nehéz"dd-ként(akkor még csak gépesitett/páncélos-gépesitett dd-nak hivták) egy vegyes osztály volt tervezve,Kub/Mistral.Azthiszem azt pont a kalocsai dd meg is kapta,mielőtt megszüntették.Viszont ha megvalósul a BMP modernizáció,tataiak Stingereket kaptak volna rájuk.
Tertalékos dd-ok légvédelmére akarták hátravonni a Sztrelát.
Tartalékos felderitőknek is a BTR átépités járgányt szánták,századnyit dd-onként.
Ami fontos,hogy minden elsőlépcsős dd-hoz terveztek egy ellátó ezredet,de tudtommal az ellátók sose lettek ezred szintűek,csak a dd szervezet logisztikai zl-ja valósult meg.
Pct századot is osztály szintre tervezték,azthiszem,ezt is csak a kalocsaiaknál valósult meg.Tervezték a Spike és a Bill beszerzését,de egyikből se lett semmi.(ugyebár akkoriban szerbeknél állt a bál)
Tüzér lobby már akkor le akarta cserélni az elsőlépcsősök dd közvetlen tüzérségét PzH-ra.20+ évvel később most végre 1osztálynyi jön is végre.
Meg persze müszaki utász zl minden dd-nak,elsőlépcsősöknek komolyabbat,aminek aknaszóró járművei vannak.
Ha valaki jobban emlékszik,vagy talál valamit a neten,kiegészitheti/javithatja
 
Off


Ne bosszants ezzel az összeszerelő üzem bullshittel! Pl. a kísérleti elektromotor fejlesztő központ is Győrben van. A győri a legmodernebb Audi gyár!! Ez azért is van, mert szinte a legújabb! Bizonyos részei 50-70%-ban robotizáltak. Ugyanígy a Merci és gondolom a BMW is lesz.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.



Ez egyszerűen értelmezhetetlen. Ilyen alapon sehol a világon sincs autógyár!! Ezek a hálózatok ma már teljesen globalizáltak. Nem úgy működik hogy mindent helyben barkacsolnak, meg megvarrják az üléseket.

A fegyvergyártást nem ismerem, de nem hiszem, hogy nagy vonalakban másképp kellene működnie. Egyszerűen vannak gazdaságossági szempontok.
Azért irtam,hogy ha önálló hazai atógyártásrol beszélünk,az nincs.Ugyanez érvényes a fegyvergyártásra.Szemantikai kérdés,hogy magát az összeszerelő üzemet gyárnak mondjuk e.Szerintem azonban hazai gyártóbázisnak csak az tekinthető,ami külfőldi beszállitó nélkül is üzemképes.Ilyenünk nincs.Amig nincs olyan belföldi beszállitó,aki a külfőldi részegységek kiváltására képes hazai előállitásu alkatrészre,addig nincs hazai gyártóbázis.Egy sima kereskedelmi embargóval taccsra tehető a gyártás.
 
Azért irtam,hogy ha önálló hazai atógyártásrol beszélünk,az nincs.Ugyanez érvényes a fegyvergyártásra.Szemantikai kérdés,hogy magát az összeszerelő üzemet gyárnak mondjuk e.Szerintem azonban hazai gyártóbázisnak csak az tekinthető,ami külfőldi beszállitó nélkül is üzemképes.Ilyenünk nincs.Amig nincs olyan belföldi beszállitó,aki a külfőldi részegységek kiváltására képes hazai előállitásu alkatrészre,addig nincs hazai gyártóbázis.Egy sima kereskedelmi embargóval taccsra tehető a gyártás.

Akkor a világon sehol nincs önálló autógyártás...
Embargóval akkor is taccsra lehetne tenni ha minden 100%-ban itthoni lenne.Ha nem veszi meg senki amit gyártasz akkor hiába gyártod.Egy 10milliós ország meg nem tud eltartani kereslettel egy Audi vagy Merci méretű gyárat.
 
Azért irtam,hogy ha önálló hazai atógyártásrol beszélünk,az nincs.Ugyanez érvényes a fegyvergyártásra.Szemantikai kérdés,hogy magát az összeszerelő üzemet gyárnak mondjuk e.Szerintem azonban hazai gyártóbázisnak csak az tekinthető,ami külfőldi beszállitó nélkül is üzemképes.Ilyenünk nincs.Amig nincs olyan belföldi beszállitó,aki a külfőldi részegységek kiváltására képes hazai előállitásu alkatrészre,addig nincs hazai gyártóbázis.Egy sima kereskedelmi embargóval taccsra tehető a gyártás.
Igazából pont most a koronavírus járvány miatt derült ki, hogy a globalizáció mennyire kinyírt bármiféle önálló gyártást, kínában megállt az élet és az ipar legtöbb területén összefosták magukat, hogy se alapanyag nincs se részegység.
 
Nem.
A Solothurn anti-tank S 18-100 lett licenszelve azutan, hogy a Solothurnt mar vasaroltuk.
A Danuvia gyartotta 1936-tol egeszen 43-ig, 36M 20mm neven kerult bevezetesre, peldaul a 38M Toldin es a Csaban. Van errol egy egesz oldal a
Ratnik 3 – Oroszország szuperharcosa
https://militarymachine.com/ratnik-3/
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Nekünk is lesz valami hasonló?

Ezek total komolytalan dolgok.
 
Akkor a világon sehol nincs önálló autógyártás...
Embargóval akkor is taccsra lehetne tenni ha minden 100%-ban itthoni lenne.Ha nem veszi meg senki amit gyártasz akkor hiába gyártod.Egy 10milliós ország meg nem tud eltartani kereslettel egy Audi vagy Merci méretű gyárat.
Igazából pont most a koronavírus járvány miatt derült ki, hogy a globalizáció mennyire kinyírt bármiféle önálló gyártást, kínában megállt az élet és az ipar legtöbb területén összefosták magukat, hogy se alapanyag nincs se részegység.
Csak mig a németek,franciák képesek háborús helyzetben hazai beszállitóval kiváltani az importot,mi nem.Ők tudják folytatni a gyártást,csak drágábban,mi meg sehogy.
Nem.
A Solothurn anti-tank S 18-100 lett licenszelve azutan, hogy a Solothurnt mar vasaroltuk.
A Danuvia gyartotta 1936-tol egeszen 43-ig, 36M 20mm neven kerult bevezetesre, peldaul a 38M Toldin es a Csaban. Van errol egy egesz oldal a


Ezek total komolytalan dolgok.
Őőőő,géppuskárol volt szó.36M nehézpuska.Toldiba,Turánba,Csabába gp a Gebauer gp volt.
 
  • Tetszik
Reactions: Robur
Hehe, szepen eltunt a fele a kommentemnek... :)

Csak mig a németek,franciák képesek háborús helyzetben hazai beszállitóval kiváltani az importot,mi nem.Ők tudják folytatni a gyártást,csak drágábban,mi meg sehogy.

Őőőő,géppuskárol volt szó.36M nehézpuska.Toldiba,Turánba,Csabába gp a Gebauer gp volt.

En altalaban a Rheinmetallrol beszeltem meg hogy mit gyartottunk. Ezek amugy konkretan anti-tank gun neven mentek es voltak a ket magyar panceloson, de amugy guglizd meg, fenn van a konyv, amiben konkretan leirjak ezt. :)
 
Hehe, szepen eltunt a fele a kommentemnek... :)



En altalaban a Rheinmetallrol beszeltem meg hogy mit gyartottunk. Ezek amugy konkretan anti-tank gun neven mentek es voltak a ket magyar panceloson, de amugy guglizd meg, fenn van a konyv, amiben konkretan leirjak ezt. :)
Igen,rajtuk volt a 36M,de RM gp nem.Mert nem gyártottunk RM gp-t.És RM gp licencgyártást irtál.És a 36M svájci volt,nem német.