Par ev es ugyanott tartanank mint a mostani 72-es tankokkal. Ahany darab annyi fele, alkatresz ellatas maceras, cseh, lengyel, orosz, kis tetelek. Szerintem alkatresszel is xarul vagyunk, nem veletlen rebesgettek az alkatresz temat mar evekkel ezelott is.Szóval az a helyzet, hogy már egy csomót írtam arról, hogy mit kezdenék a T-72-esekkel. Ebbe most nem mászok bele, mert ha az lesz amit a fórumtársak java meg a hadvezetés akar, azaz a T-72 kuka, akkor a listád máris leszűkült.
Leo 2A4 12 db
Leo 2A7+ 44 db
Máris nem Kubinka és máris nem jelentős mennyiség a kétségtelen minőség mellett. Mivel az, hogy lesz-e még Leo 2A7+ ezen felül homályba burkolózik, ezért ha a nevezett gépeket be lehetne szerezni, engem nem idegesítene 44 db azokból is, esetleg némi műszaki támogatás. Téged igen? Szegényebb lenne a hadseregünk velük? Nem jelentene erőt ha 20 évre, akkor 20 évre úgy, hogy szétzúzza a környezetünk által felmutatható eszközök bármelyikét? A védelme egy 2E szintjén van, ha az L44-es löveg kap némi fejlesztést, tudja az új lőszereket. Gyakorlatilag a ködgránátvetőt kellene cserélni rajta, megfrissíteni a tűzvezetést, meg egy aknaelleni lemezt rárakni a hasára. Ha extrázni akarunk, akkor flw 200 még. Szerintem nem lenne elszomorító.
Azokhoz az A5-okhoz vennunk kene mar nem gyartasban, tehat elfekvo keszletben levo alkatreszeket a nemetektol, meg a svedektol is es meg ki tudja honnet.
Az A4-et most ugy mondtak azert tartjuk mert atmenet kulturalisan az 72 es az A7 kozt. Kepeznunk kene akkor A4-5-7 tipusra kezeloket. Minek?
2030-ra a 72-esek uzemkeptelenul, kikannibalizalva mennek valami lengyel cegen keresztul Afrikaba.
Addigra jo lene a muzeumba tolni melle az A4-et is 45 - 50 evi szolgalatuk utan.
A legfontosabb most hogy felalljon a nehez dandar, legyen megfelelo emberanyag hozza, erje el a harckeszultseget, bevethetoseget 2028-2030-ra. Ha ez megy, es a csillagok is jol allnak akkor be lehet szerezni meg 44-56 db A7-t egy ujabb zaszloaljnak. Nagyjabol 100 db modern A7-el megbekelnek amig beke van a kornyeken. Igy lenne egy kicsi de teljesen homogen, gyari minosegu zsir uj modern allomanyunk. Ebbe beleronditani barmilyen second hand mas tipusu jarmuvekkel luxus anyagilag es logisztikailag butasag.