A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Par ev es ugyanott tartanank mint a mostani 72-es tankokkal. Ahany darab annyi fele, alkatresz ellatas maceras, cseh, lengyel, orosz, kis tetelek. Szerintem alkatresszel is xarul vagyunk, nem veletlen rebesgettek az alkatresz temat mar evekkel ezelott is.
Azokhoz az A5-okhoz vennunk kene mar nem gyartasban, tehat elfekvo keszletben levo alkatreszeket a nemetektol, meg a svedektol is es meg ki tudja honnet.
Az A4-et most ugy mondtak azert tartjuk mert atmenet kulturalisan az 72 es az A7 kozt. Kepeznunk kene akkor A4-5-7 tipusra kezeloket. Minek?
2030-ra a 72-esek uzemkeptelenul, kikannibalizalva mennek valami lengyel cegen keresztul Afrikaba.
Addigra jo lene a muzeumba tolni melle az A4-et is 45 - 50 evi szolgalatuk utan.
A legfontosabb most hogy felalljon a nehez dandar, legyen megfelelo emberanyag hozza, erje el a harckeszultseget, bevethetoseget 2028-2030-ra. Ha ez megy, es a csillagok is jol allnak akkor be lehet szerezni meg 44-56 db A7-t egy ujabb zaszloaljnak. Nagyjabol 100 db modern A7-el megbekelnek amig beke van a kornyeken. Igy lenne egy kicsi de teljesen homogen, gyari minosegu zsir uj modern allomanyunk. Ebbe beleronditani barmilyen second hand mas tipusu jarmuvekkel luxus anyagilag es logisztikailag butasag.

Oké akkor induljunk ki abból, hogy 100 db A7+-ra mákfingnyi esély sincs. Akkor mi legyen?

Nem akarok pánikot kelteni, de figyeljétek már a híradásokat járványügyben, szerintetek ez afelé tart, hogy még veszünk, meg még veszünk valamit?
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
.
Oké akkor induljunk ki abból, hogy 100 db A7+-ra mákfingnyi esély sincs. Akkor mi legyen?

Nem akarok pánikot kelteni, de figyeljétek már a híradásokat járványügyben, szerintetek ez afelé tart, hogy még veszünk, meg még veszünk valamit?
Oszinten sajnos igen a fele tart a vilag hogy fegyverekre lessz szukseg. /ha nem lessz penz a7 re akkor marad a lynx 120 al ha mar gyarjuk./
 
Oké akkor induljunk ki abból, hogy 100 db A7+-ra mákfingnyi esély sincs. Akkor mi legyen?

Nem akarok pánikot kelteni, de figyeljétek már a híradásokat járványügyben, szerintetek ez afelé tart, hogy még veszünk, meg még veszünk valamit?

A járvány egy dolog, az augusztusi ipari adatok meg egy másik. Majd azt figyeld. A szeptemberit meg pláne.
 
Erre hozták létre anno a levente mozgalmat. Ami kb. egy az egyben lenyúlta a cserkészpróba rendszert és kissé nagyobb hangsúlyt fektetett főleg a legifősebb korosztálban a katonai előképzésben. Mondjuk elméletben nem volt rosz elképzelés, hogy a levente vitorlázók a légierőhöz, a biciklisek a gyorscsapatokhoz, ejtőernyős leventék az ejtőernyősökhöz kerüljenek, stb. Kb. általános előkiképzés, hogy ne azzal mennyen el az idő, a kiképzésen, hogy kel ejtőernyőzni, amikor már valakinek van több ugrása is.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
És ha Maróth célozgatása új gyár stb bejelentésre a kebabos kocsik itteni gyártására vonatkozna?
Valószinuleg a török gyártás, ahogy @pöcshuszár írta olcsóbb, én azt teszem hozzá, hogy gyorsabb is. Karbantartó üzem viszont a darabszám miatt kötelező.

De mivel a törököket bármikor megszankciózhatják ( ezzel a német ipar tökönlőné magát, bár ilyenre már több példa volt), nem ördögtől való, hogy egy finn-lengyel (Patria - Rosomak) kopi alapján, lesz itt is gyártás.

És ha a törökök üzbég Yalcin üzletére gondolok, ahol Tarlon néven, helyi gyártásában készül több száz üzbég Yalcin, akkor a törökök is nyitottak ilyen együttműködésre. Én most erre az üzleti modellre fogadnék. Ezzel nem lenne támadható sem itthon, sem hosszabb távon Uniós szinten sem a beszerzés. Plusz igazából mi is jól járnánk.

Egyébként én az együttműködést az Aselsan török céggel erőltetném. A Nurol Makina inkább autógyártó, ezt a tudást már ismerjük, viszont a komolyabb új technológia az Aselsan mögött van. Ők adják a a távirányítású fegyverrendszert a kebabos kocsikhoz. Ezenfelül, ahogy a honlapjukon olvastam elég széles spektrumon dolgoznak: katonai kommunikációs rendszerek, műholdas kommunikáció stb.
 
Ember!
Először legyen normális fizetés, és legyenek feltöltve a meglévő alakulatok. Meg legalább egy olyan optikája meg éjjellátója legyen a katonának, mint egy tehetősebb vadásznak. Szó szerint ezrek hiányoznak a lövészalakulatoktól. Ezrek, érted?

Ember!
Először legyen normális fizetés, és legyenek feltöltve a meglévő alakulatok. Meg legalább egy olyan optikája meg éjjellátója legyen a katonának, mint egy tehetősebb vadásznak. Szó szerint ezrek hiányoznak a lövészalakulatoktól. Ezrek, érted?

Ember!
Először olvasd a fórumot!

De a kedvedért idézem kb. az egyik formában, amit szoktam javasolni.
Sokadszor (Érted, sokadszor !!!) :

"...
FIGYELEM!
Sokszor szóba kerül a "legénység" kérdése, ami szerintem a kulcs kérdés. A baráti "Home-pub"-ok azt "dobták", hogy egy 6-9 hónapos ̶s̶o̶r̶k̶a̶t̶o̶n̶a̶i̶ "honvédelmi felkészítő képzés" lenne a megoldás, ahol: - az időtartam (6-9 hónap) nem okoz jelentős késést senkinek a tanulmányaiban, hiszen illeszkedik a civil élet oktatási rendszeréhez.,
- az oktatás és fizikai felkészítés (és szocializálás!!!) a feladatai
- 2-3 szakma (kb. 10-ból választhatóan),
- +jogosítvány megszerzését tennék lehetővé, amit a civil életben is tudnak használni
(- A "jövő közmunkásai" probléma megoldva/csökkentve!!! ;) )
- aki "nagyon nem akarja" ezt, az "váltsa meg" ("x" összeggel, na ez a "bukott pénz" nagyon nem fog tetszeni a liberal-party-főiskolásoknak :p ),
- ennyi emberből "marad" a honvédségnél elég továbbszolgáló -szerintem- .

Ha lehet alkotó kritikát hozzatok, ha nem lehet... ...hmmmm, demokrácia van, ez van :(

u.i: tudom hogy volt már kitárgyalva, de ez a (civil és katonai területen is hasznosítható), képzésre és fizikai "épülésre" koncentráló megoldás, jó ütemezéssel, újszerűbb/jobb az általunk ("home-pub"-team) korábban -itt és másutt- olvasott javaslatoknál.
..."

A hozzászólásod szakmai részével - mint olvasható - qrvára egyetértek.
A formájával - mint olvasható - qrvára NEM !



U.i: Én és más nem csak kritikát "üvölt be" a fórumra, hanem javaslatot is.
Az jobban mutat.
. . . mert jobb ! :)

Te is "Dobj be!" valamit ! :hadonaszos:

Kössssz !
 
Valószinuleg a török gyártás, ahogy @pöcshuszár írta olcsóbb, én azt teszem hozzá, hogy gyorsabb is. Karbantartó üzem viszont a darabszám miatt kötelező.

De mivel a törököket bármikor megszankciózhatják ( ezzel a német ipar tökönlőné magát, bár ilyenre már több példa volt), nem ördögtől való, hogy egy finn-lengyel (Patria - Rosomak) kopi alapján, lesz itt is gyártás.

És ha a törökök üzbég Yalcin üzletére gondolok, ahol Tarlon néven, helyi gyártásában készül több száz üzbég Yalcin, akkor a törökök is nyitottak ilyen együttműködésre. Én most erre az üzleti modellre fogadnék. Ezzel nem lenne támadható sem itthon, sem hosszabb távon Uniós szinten sem a beszerzés. Plusz igazából mi is jól járnánk.

Egyébként én az együttműködést az Aselsan török céggel erőltetném. A Nurol Makina inkább autógyártó, ezt a tudást már ismerjük, viszont a komolyabb új technológia az Aselsan mögött van. Ők adják a a távirányítású fegyverrendszert a kebabos kocsikhoz. Ezenfelül, ahogy a honlapjukon olvastam elég széles spektrumon dolgoznak: katonai kommunikációs rendszerek, műholdas kommunikáció stb.

Én meg - ha van még rá lehetöség (csekély az esélye) - inkább kifarolnék ebböl a török bizniszböl. (Mutatóba jöjjön pár darab).
A jelenleg folyó történések azt vetítik elöre, hogy egyáltalán nem biztos, hogy ennek a cuccnak az üzemeltetése egyszerü lesz (már akkor, ha bármiben is függünk a török beszállítóktól, és nem csak a jármüvek DNS-ét (furán hangzik, mondjuk ezt így magyarul a DNA után szabadon?) vesszük tölük, de minden alternativ helyekröl jön.)
Föleg, hogy abban sem vagyok biztos, hogy egy elkövetkezö - hipotetikus - konfliktusban mi egy oldalon leszük velük.
Maradnék a német-francia-svéd-(olasz) vonalnál, minden mást minimálisra vennék.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
Ezt már én is említettem, de valamiért eddig egy szót sem szólnak róla.
Tökölön pl van cég ahol a test vagy nagyobb gépekhez részegységek legyárthatók. A felderítő rendszereken kívül minden megoldható idehaza.


Az általad említett feladatokra az NMS és részben a Yalcin is alkalmas.

Rotax motort mindenbe!

Maradnék a német-francia-svéd-(olasz) vonalnál, minden mást minimálisra vennék.

Velük sem biztos, hogy egy oldalon leszünk.
Én igazából, ha lehet, ki is maradnék a dologból. Esetleg a végén beszállni a győztesek oldalán.
 
Én meg - ha van még rá lehetöség (csekély az esélye) - inkább kifarolnék ebböl a török bizniszböl. (Mutatóba jöjjön pár darab).
A jelenleg folyó történések azt vetítik elöre, hogy egyáltalán nem biztos, hogy ennek a cuccnak az üzemeltetése egyszerü lesz (már akkor, ha bármiben is függünk a török beszállítóktól, és nem csak a jármüvek DNS-ét (furán hangzik, mondjuk ezt így magyarul a DNA után szabadon?) vesszük tölük, de minden alternativ helyekröl jön.)
Föleg, hogy abban sem vagyok biztos, hogy egy elkövetkezö - hipotetikus - konfliktusban mi egy oldalon leszük velük.
Maradnék a német-francia-svéd-(olasz) vonalnál, minden mást minimálisra vennék.
Egy eseti konfliktis nem kell, hogy felülírjon stratégiai célokat. Mivel a törökök egyre erőteljesebben lesznek újra itt a Balkánon és a gazdaságos, alternativ, oroszoktól független, azeri gázszallitas csak rajtuk keresztül valósulhat meg, igy a jó viszony stratégiai érdek. Nem lesz egyszerű, de ha gazdaságos energiafüggetlenséget akarunk kevés más út létezik.

Ami a mákunk, hogy a német gazdaságot durván érintene egy török szankció és mivel már min. 3 millió török házon belül van, komoly politikai kockázata is van a dolognak. Hamar felgyulladhat Hans kocsija a háza előtt, attól meg feszült lesz és feljön az AFD.

Mutti ezt tudja és már intézkedett is.
"Merkel és Michel próbálja csillapítani a gázmezők miatti háborús veszélyt a görögök és törökök között"
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...s-veszelyt-a-gorogok-es-torokok-kozott-449054

A franciákkal ellentétben neki a konfliktus csitítása az érdeke, nem a kardcsörtetés.
És mivel most nem etnikai, poltikai konfliktusról van szó, hanem kőkemény üzleti alkuról, ki mennyit szakítson a tengeri gázmezőből, sztem sikerülni is fog.

Mindezektől függetlenül nekem tetszenek a kebabos verdák, ha a katonák szerint is elfogadható, akkor egy helyi ipari beruházással együtt még jó üzlet is lehet.
Azért a Patria-Rosomak konstrukciót irtam, mert ha jól tudom ott a lengyel fél függetlensége nagy a finn cégtől. És az üzbégek is hasonló üzletet kötöttek a törökökkel, szóval van sansz ilyen megállapodásra.

Bocsi, ha elkanyarodtam nagyon a topik fő csapásától.
 
Velük sem biztos, hogy egy oldalon leszünk.
Én igazából, ha lehet, ki is maradnék a dologból. Esetleg a végén beszállni a győztesek oldalán.

Homonyik Sándor klasszikusa csendült fel a fejemben hirtelen.

Szóval igen, valószínüleg mindenki erröl álmodozik, de ezt a luxust nem mindenki engedheti meg magának.
Én amúgy nem egy világégésre gondoltam fentebb, csak egy eszkalálódni látszó török-EU konfliktusról. Itt - mivel a birodalom részei vagyunk - túl sok mozgástér nincs.
 
Egy eseti konfliktis nem kell, hogy felülírjon stratégiai célokat. Mivel a törökök egyre erőteljesebben lesznek újra itt a Balkánon és a gazdaságos, alternativ, oroszoktól független, azeri gázszallitas csak rajtuk keresztül valósulhat meg, igy a jó viszony stratégiai érdek. Nem lesz egyszerű, de ha gazdaságos energiafüggetlenséget akarunk kevés más út létezik.

Ami a mákunk, hogy a német gazdaságot durván érintene egy török szankció és mivel már min. 3 millió török házon belül van, komoly politikai kockázata is van a dolognak. Hamar felgyulladhat Hans kocsija a háza előtt, attól meg feszült lesz és feljön az AFD.

Mutti ezt tudja és már intézkedett is.
"Merkel és Michel próbálja csillapítani a gázmezők miatti háborús veszélyt a görögök és törökök között"
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...s-veszelyt-a-gorogok-es-torokok-kozott-449054

A franciákkal ellentétben neki a konfliktus csitítása az érdeke, nem a kardcsörtetés.
És mivel most nem etnikai, poltikai konfliktusról van szó, hanem kőkemény üzleti alkuról, ki mennyit szakítson a tengeri gázmezőből, sztem sikerülni is fog.

Mindezektől függetlenül nekem tetszenek a kebabos verdák, ha a katonák szerint is elfogadható, akkor egy helyi ipari beruházással együtt még jó üzlet is lehet.
Azért a Patria-Rosomak konstrukciót irtam, mert ha jól tudom ott a lengyel fél függetlensége nagy a finn cégtől. És az üzbégek is hasonló üzletet kötöttek a törökökkel, szóval van sansz ilyen megállapodásra.

Bocsi, ha elkanyarodtam nagyon a topik fő csapásától.

Szívesen osztanám az optimizmusod.
Reméljük neked lesz igazad.
(Ennyi geopol talán idefér a beszerzésekhez)
 
Pont ugyanerre lesz kétfajta kebabos (Yörük és Yelcin) meg, ha nagyon akarnánk "vakargatni", akkor a Komondor is ... Meg a missziókban levő kisc

A videót a gyár miatt tettem be és nem a Sherpa miatt. Ha figyelmesen megnézed látszik, hogy nem egy lábbon áll ez az üzem sem. A videóban új eszközök gyártása, civil gépek átépítése és felújítás is folyik. Ha utána olvasol akkor azt fogod találni, hogy itt képesek az összes Arquus gép összeszerelésére. Pár hónapja éppen Bastionokt csavaroztak meg öreg TRM 2000 teherautókat újítottak itt fel, miközben alkatrészeket gyártanak a Nexter Scorpin program gépeihez is.
Szóval a mondandóm az volt, hogy a Lynx után simán lehet itt akár saját részre más RM érdekeltségébe eső gépeket összerakni, sőt ugyanaz az üzem vihetné akár a már most is rendszerben lévő MAN/Mercedes/Rába gépek nagyjavítását amibe később majd becsatlakozhat a Leo, PZH meg az itt összerakott mindenféle egyéb gép is akár modernizációval összekötve.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely