Szállítógépek váltása a MH-nél

A gond az a C-130J-30 (hosszú törzsű) nem alkalmas tankernak.
Ahhoz a ròvid torzsű C-130J kell azokat meg már eladták.
Ezért vették a Franciák és a Németek is vegyesen a rövid és hosszú törzsű Hekuleseket.

Na ez érdekes azt nem tudtam,hogy az a plusz 4,6 m alkalmatlanná teszi a tanker szerepkörben.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Furcsa egy kicsit nekem mert eddig nem nyilvánított ennyire markánsan véleményt.A 390-t összehasonlítani a Szuhoj jet-l pedig nem szerencsés dolog az egy teljesen más történet.

Az idézett bloggernek jó cikkei vannak, ez a cikk az éppen aktuális Aranysas lapszámban is leközlésre került.

#Wilsonnak igaza van a cikk nem kicsit a C390 ellen szól, és ezért sajnos ellentmondásos. A C390-essel kapcsolatban ezt írja a cikkíró:

"Nem jó ellenérv, hogy a C-390 fedélzeti berendezései, rendszerei szinte kivétel nélkül nyugati importból származnak. Az integráció, a rendszerek együttműködése és még számos dolog befolyásolhatja negatív irányban a működési megbízhatóságot. "

Ugyanakkor a cikkben később említett C-27J gépnél ugyanezen tulajdonság (kiforrott, nyugati részegységek használata) már érdem:

"Előnye még, hogy a hajtóművek és a légcsavarok azonosak a C-130J Super Hercules-nél alkalmazottal, azaz a legfontosabb összetevő mögött ott van a tapasztalat és a bevált, kiváló műszaki háttér. "

Értem én, hogy egyiknél félig tele a pohár, a másiknál meg félig üres, de lehetne azért finomabban is megírni a cikket...

...már ha nem megrendelésre készült, csak akkor az [x] jelet ki kellene tenni a végén...
 
Ha nem A400-s vagy KC-390-t választjuk akkor ha tényleg eladják ezeket az angolok akkor (ha értelmes áron lehetne őket megvenni) jól járnánk ezekkel az angol
C-130J-30-l de valószínűleg egy eladás esetén már meg van a gazdájuk.
Az a gond, hogy az angolok rendszeresen eljátszák, hogy még bőven működő eszközöket kirántanak a szolgálatból, majd horror áron meghírdetik. Persze annyiért minek venné meg bárki is, ha a Nevadai sivatagból nagyjából ingyen kitárolnak gépeket, a nagyjavítást meg így is, úgy is ki kell fizetni. Ráadásul ilyenkor szokás komplett modernizáció is, mint ahogy most rendelt lengyel használt c-130-asok esetén.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
Az a gond, hogy az angolok rendszeresen eljátszák, hogy még bőven működő eszközöket kirántanak a szolgálatból, majd horror áron meghírdetik. Persze annyiért minek venné meg bárki is, ha a Nevadai sivatagból nagyjából ingyen kitárolnak gépeket, a nagyjavítást meg így is, úgy is ki kell fizetni. Ráadásul ilyenkor szokás komplett modernizáció is, mint ahogy most rendelt lengyel használt c-130-asok esetén.

Igen ez így van ezért írtam "ha meg lehet őket venni értelmes áron"
de mivel kiderült,hogy hosszított változat nem alkalmas tankernek így már számunkra ezek a gépek annyira nem érdekesek.Persze ha még aktuális(remélem igen),hogy a rámpás szállítógépeinknek képesnek kell lennie légi utántöltésre.
 
Igen ez így van ezért írtam "ha meg lehet őket venni értelmes áron"
de mivel kiderült,hogy hosszított változat nem alkalmas tankernek így már számunkra ezek a gépek annyira nem érdekesek.Persze ha még aktuális(remélem igen),hogy a rámpás szállítógépeinknek képesnek kell lennie légi utántöltésre.
Csak a kíváncsiságom és a történeti hűség szempontjából kérdezem meg, hogy miért ne lehetne alkalmassá tenni a j-30-as (hosszabb) verziót az utántöltésre?
Azt értem, hogy újként nem gyártanak ilyet, mert attól nem tud több üzemanyagot magával vinni, hogy hosszabb a törzse, de legalább többet is fogyaszt, így csökken az átadható üzemanyag. De mi akadályozza azt, hogy utólag beleépítsék az extra üzemanyag rendszert?
 
Csak a kíváncsiságom és a történeti hűség szempontjából kérdezem meg, hogy miért ne lehetne alkalmassá tenni a j-30-as (hosszabb) verziót az utántöltésre?
Azt értem, hogy újként nem gyártanak ilyet, mert attól nem tud több üzemanyagot magával vinni, hogy hosszabb a törzse, de legalább többet is fogyaszt, így csökken az átadható üzemanyag. De mi akadályozza azt, hogy utólag beleépítsék az extra üzemanyag rendszert?

Jó kérdés erre az utólagos beépítésre( lehet vagy nem és ha nem miért nem) én nem nagyon találtam infót bár az is igaz nem nagyon ástam bele magam a témába.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Csak a kíváncsiságom és a történeti hűség szempontjából kérdezem meg, hogy miért ne lehetne alkalmassá tenni a j-30-as (hosszabb) verziót az utántöltésre?
Azt értem, hogy újként nem gyártanak ilyet, mert attól nem tud több üzemanyagot magával vinni, hogy hosszabb a törzse, de legalább többet is fogyaszt, így csökken az átadható üzemanyag. De mi akadályozza azt, hogy utólag beleépítsék az extra üzemanyag rendszert?
Technikailag/műszakilag megoldható, de egyszerűen gazdaságilag fölösleges, így nem szokás egy nagyobb méretű, nagyobb méretű terhek szállítására is képes (tehát drágább!!) gépet tankernek átalakítani, mikor arra tökéletesen elég egy kisebb (tehát olcsóbb) változat is.
 
Technikailag/műszakilag megoldható, de egyszerűen gazdaságilag fölösleges, így nem szokás egy nagyobb méretű, nagyobb méretű terhek szállítására is képes (tehát drágább!!) gépet tankernek átalakítani, mikor arra tökéletesen elég egy kisebb (tehát olcsóbb) változat is.

Tehát nem a fentebb említett plusz 4.6m teszi alkalmatlanná a tanker szerepre.
Megnyugtató.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Igen, ez is lehetséges, sőt ha lecseng a COVID akkor az A330-200-ból is csinálhatnak MRTT tanker/szállítót
Én még nem hallottam arról, hogy egy ország használt A332 vagy A332F gépét az Airbus MRTT-vé alakította volna...!!! /- Pl. a versenytárs Boeing partnereinek is csak a KC-46A megjelenéséig volt engedélyezve a B762 tankerré alakítása.../
 
Én még nem hallottam arról, hogy egy ország használt A332 vagy A332F gépét az Airbus MRTT-vé alakította volna...!!! /- Pl. a versenytárs Boeing partnereinek is csak a KC-46A megjelenéséig volt engedélyezve a B762 tankerré alakítása.../
Olvasni, olvasni, olvasni
Dél Korea
Amúgy az összes MRTT kòzönséges A330 ként kezdi az életét.
A toulousei gyárósorról legördülő gépet átrepülik Spanyolországba (Getafe) és ott építik át őket MRTT változatra.
 
Olvasni, olvasni, olvasni
Dél Korea
Amúgy az összes MRTT kòzönséges A330 ként kezdi az életét.
A toulousei gyárósorról legördülő gépet átrepülik Spanyolországba (Getafe) és ott építik át őket MRTT változatra.
Olvasni...?!? - Úgy látom, hogy nem sikerült elolvasni a hozzászólásomat, mely szerint én még nem hallottam HASZNÁLT Airbus MRTT átalakításáról - miként most sem. A Koreaiak ugyanis vadiúj gépet vettek.
Szóval jobb ha belenyugszol abba, hogy az általunk használtan vásárolt ex-Qatar A332F-ből soha nem lesz MRTT...!
 
Olvasni...?!? - Úgy látom, hogy nem sikerült elolvasni a hozzászólásomat, mely szerint én még nem hallottam HASZNÁLT Airbus MRTT átalakításáról - miként most sem. A Koreaiak ugyanis vadiúj gépet vettek.
Szóval jobb ha belenyugszol abba, hogy az általunk használtan vásárolt ex-Qatar A332F-ből soha nem lesz MRTT...!
Nyuszika, ide ide jársz pofonért? :D:D:D
https://australianaviation.com.au/2015/07/raaf-to-acquire-two-additional-kc-30s/
"...Although four of the original five aircraft were converted from ‘green’ A330 airframes to their KC-30 configuration by Qantas Defence Services (now Northrop Grumman Australia Integrated Defence Services) at Brisbane Airport, the two new aircraft – secondhand ex Qantas A330-200 airliners – will be converted to tanker configuration by Airbus Defence and Space at Getafe, Spain..."
 
Nyuszika, ide ide jársz pofonért? :D:D:D
https://australianaviation.com.au/2015/07/raaf-to-acquire-two-additional-kc-30s/
"...Although four of the original five aircraft were converted from ‘green’ A330 airframes to their KC-30 configuration by Qantas Defence Services (now Northrop Grumman Australia Integrated Defence Services) at Brisbane Airport, the two new aircraft – secondhand ex Qantas A330-200 airliners – will be converted to tanker configuration by Airbus Defence and Space at Getafe, Spain..."
Jó öreg link, és azóta "érdekes módon" csak vadiúj MRTT-kről hallani. No meg olyanról, melyben a rivális Boeing megtiltja a használt B762-esek tankerré alakítását:

https://en.globes.co.il/en/article-boeing-seen-spiking-iais-iaf-tanker-bid-1001248908

Ez érthető, mert a gyártók érdeke hogy az új és drága tankereket vegyék az olcsóbb használtak helyett. Szerintem most már az Airbus is ezt csinálja, csak nem veri nagydobra... :)
 
Jó öreg link, és azóta "érdekes módon" csak vadiúj MRTT-kről hallani. No meg olyanról, melyben a rivális Boeing megtiltja a használt B762-esek tankerré alakítását:

https://en.globes.co.il/en/article-boeing-seen-spiking-iais-iaf-tanker-bid-1001248908

Ez érthető, mert a gyártók érdeke hogy az új és drága tankereket vegyék az olcsóbb használtak helyett. Szerintem most már az Airbus is ezt csinálja, csak nem veri nagydobra... :)
Szerintem most az Airbus bármit megtenne egy magyar A330MRTT és egy A319ISTAR/C4ISR megrendelésért, legyen bármilyen használt! :)
 
Szerintem most az Airbus bármit megtenne egy magyar A330MRTT és egy A319ISTAR/C4ISR megrendelésért, legyen bármilyen használt! :)
Ehhez képest nem vesznek használt A332-esből átalakított tankert, pedig most a Covid miatt olcsón lehet "megunt utasszállítót" venni...!!!
 
Jó öreg link, és azóta "érdekes módon" csak vadiúj MRTT-kről hallani. No meg olyanról, melyben a rivális Boeing megtiltja a használt B762-esek tankerré alakítását:

https://en.globes.co.il/en/article-boeing-seen-spiking-iais-iaf-tanker-bid-1001248908

Ez érthető, mert a gyártók érdeke hogy az új és drága tankereket vegyék az olcsóbb használtak helyett. Szerintem most már az Airbus is ezt csinálja, csak nem veri nagydobra... :)
Nem tudom tisztában vagy e vele hogy a B767 est a Boeing gyártja, az A-330 ast meg az Airbus.
Az hogy a Boeing megtiltotta az Izraelieknek hogy konkurenciát gyártsanak a KC-46 nak mennyiben tartozik az Airbusra? (semennyire...)

De szerintem maradjunk az eredeti témánál és a Wizzair A-330 nál.
Te azt állítottottad hogy:
"..Úgy látom, hogy nem sikerült elolvasni a hozzászólásomat, mely szerint én még nem hallottam HASZNÁLT Airbus MRTT átalakításáról .."

Ezt az állításodat teljes egészében cáfolja Ausztrál tanker beszerzés amikből kettő 2015 ben korábban a Quantasnál repülő használt gépekből lett átalakítva.
 
Nem tudom tisztában vagy e vele hogy a B767 est a Boeing gyártja, az A-330 ast meg az Airbus.
Az hogy a Boeing megtiltotta az Izraelieknek hogy konkurenciát gyártsanak a KC-46 nak mennyiben tartozik az Airbusra? (semennyire...)

De szerintem maradjunk az eredeti témánál és a Wizzair A-330 nál.
Te azt állítottottad hogy:
"..Úgy látom, hogy nem sikerült elolvasni a hozzászólásomat, mely szerint én még nem hallottam HASZNÁLT Airbus MRTT átalakításáról .."

Ezt az állításodat teljes egészében cáfolja Ausztrál tanker beszerzés amikből kettő 2015 ben korábban a Quantasnál repülő használt gépekből lett átalakítva.
Látom szövegértési nehézségeid vannak az általam írt "rivális Boeing" és a "jó öreg link, azóta "érdekes módon" csak vadiúj MRTT-kről hallani" kapcsán... :(

A Boeing döntése meg annyira tartozik az Airbusra, hogy a 2 gyártó árgus szemmel figyeli a másikat. - És "érdekes módon" a koreai üzlet óta az Airbus is csak vadiúj MRTT-ket értékesít, pedig most nagyon olcsón lehet használt A332-eseket venni...!!!
 
Látom szövegértési nehézségeid vannak az általam írt "rivális Boeing" és a "jó öreg link, azóta "érdekes módon" csak vadiúj MRTT-kről hallani" kapcsán... :(

A Boeing döntése meg annyira tartozik az Airbusra, hogy a 2 gyártó árgus szemmel figyeli a másikat. - És "érdekes módon" a koreai üzlet óta az Airbus is csak vadiúj MRTT-ket értékesít, pedig most nagyon olcsón lehet használt A332-eseket venni...!!!
Fogalmam sincs miért kevered a Boeinget az Airbus üzletébe...?

A lényeg hogy amit mondtál az meg lett cáfolva.
Az Airbus képes használt A330 ast MRTT változattá alakítani és volt is már példa ilyen üzletre.

Minden más csak mellébeszélés