A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Nem tudom, hogy van-e hozzá köze, de 2018-ban amikor az A319-esek érkeztek és amikor a sok Airbus helikopter megrendelése bejelentésre került, azt mondták hogy létre kell hozni az állami tulajdonú repülő eszközök üzemeltetéshez szükséges javító-karbantartó hátteret is. Lehet hogy ez már az?

122922099_354097052591015_2814285173978122592_n.jpg
Ez elvileg 1 heavy (vagy 4 medium) gép befogadására szolgál majd, a jelenlegi hangárokba a 767-es a legnagyobb gép, ami befér (meg a Tristar, de abból mostanában nem sok jár errefelé...).
 
120 db rakéta... (+60 db opció)

Ez így földi légvédelemre és két század Gripenre/bármire kevés lesz... ez így csak vagy-vagy.

A legjobb esetben ez szerintem is 60 ER és 60 C7/C8.

Jelenleg 40 db 2008-as AIM-120C5-je van a Honvédségnek. Ha ezek mennek a földi indítókban (azt mondták ezért lett NASAMS), akkor kell helyette legalább ennyi új a Gripenekre. 14 Gripen egyszeri teljes felfegyverzése légvédelmi feladatra az 56 rakéta. Ha csak 2 rakétával számolunk gépenként, akkor az kétszeri felfegyverzésre elég. A 60 db C7/C8 az a meglévő 14 Gripenhez reális mennyiség.

A 60 db ER meg csak a légvédelembe jó. És megy mellé a 40 régi C5.

Ha egyszer majd lesz második század, akkor jöhet hozzá a "+60 db opció" rakéta.

Igen.

Én úgy spekuláltam fentebb, hogy (a meglévö)
40C5 + 40C8 + 40ER szolgálja a SAM funkciókat 10 ütegben, kétszeres javadalmazással (kettesével a hatos indítókba). 40C8 meg megy AAM funkciókat ellátni a C5 helyére.

Ha lesz még egy század (mondjuk Gripen), akkor lehívjuk a 60 további C8-at. Optimális esetben az új vadászbeszerzés 12 együlésest és 4 kétülésest tartalmaz majd (2x12 fighter századokba, plusz 6 a kiképzöszázadba). Így a 100 C8 pont mehetne minden együlésesre kettesével 2x javadalmazással.

Szóval az én tippem 80C8 + 40ER a mostani pakkban.

A pontos megoszlást nem hiszem, hogy megtudjuk valaha is, de nekem így volna logikus.
 
Nem tudom, hogy van-e hozzá köze, de 2018-ban amikor az A319-esek érkeztek és amikor a sok Airbus helikopter megrendelése bejelentésre került, azt mondták hogy létre kell hozni az állami tulajdonú repülő eszközök üzemeltetéshez szükséges javító-karbantartó hátteret is. Lehet hogy ez már az?

122922099_354097052591015_2814285173978122592_n.jpg


"Új repülőgép-karbantartó hangárt létesít Budapesten az Aeroplex Kft.

Újabb mérföldkőhöz érkezett a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren megvalósuló fejlesztés-sorozat: a mai napon ünnepélyes keretek között letették az Aeroplex Közép-Európai Légijármű Műszaki Központ Kft. újonnan épülő hangárjának alapkövét. Az új repülőgép-karbantartó bázis 8000 m2-en növeli meg a budapesti repülőtéren található karbantartó kapacitásokat, amely már 2022 februárjától a partnerek rendelkezésére áll."
2021. januártól az ACE átveszi a WizzAir gépek üzemeltetését a LH Technik-től.
 
"It is always, Mr. Laskawi, it’s always a mixture. So my latest expectations, I explained in Q1 was around EUR4bn. And here to some extent there is an expectation for an Eastern country included. But in case, and it is always then a digital decision, in case we will get this contract, and this could be a multibillion contract, we have a clear chance to exceed the EUR4b."

Kb: Mindig, Mr Laskaw, ez mindig egy mix. Legutolso varakozasaim szerint, ahogy emlitettem, az elso negyedev 4 milliard euro korul volt. Es itt egy bizonyos szinten varhato, hogy egy keleti orszag ebben benne lesz - de ebben az esetben, mint mindig, akkor [kell?] a digitalis (???) dontes, ebben az esetben meglesz a szerzodes es ez egy tobbmilliardos szerzodes lehet, akkor valos esely van arra, hogy meghaladjuk a 4 milliardot."

Igen, szerintem is itt kb erre gondolhatott a költö, hisz a kérdés is úgy szólt mennyi az annyi és hogy az annyiban benne van-e az a bizonyos ország a keletiblokkból.

A legutolsó várakozásom - mint azt az elsö negyedévben kifejtettem - kb 4Md EUR. És ebben, egy bizonyos mértékben, számításaink szerint egy keleti ország (gal kapcsolatos biznisz) is benne foglaltatik. De akkor - és ez minden esetben egy vagy-igen-vagy-nem döntés -, ha ezt a szerzödést megcsípjük, akkor az egy több milliárdos biznisz lehet, amivel valós esély van akár a 4Md túlszárnyalására is.

A digitális itt valszeg bináris és ez itt csak annyi, hogy nincs köztes érték: ha bejön 4+B, ha nem jön be, akkor arról most nem beszélünk.
 
2021. januártól az ACE átveszi a WizzAir gépek üzemeltetését a LH Technik-től.

Nem tudom, ki jár jobban.
Nagy pénz, persze, de de itt egy kicsit mindenki hülye.
A Wizz folyton cigánykodik, mindig kitalálnak valamit, hogy ne kelljen fizetni, vagy csak később.
A négy hét hosszú C szintű ellenőrzést a Lufi kitapossa az embereiből 3 héten, az ACE-nál meg elgóbéskodnak vele 5 hétig...
Rep.szerelők helyett meg felvesznek mindenféle gyülevész népséget, amennyit csak lehet, a szerelő meg arra van, hogy aláírjon, mert PART követelmény.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
Igen.

Én úgy spekuláltam fentebb, hogy (a meglévö)
40C5 + 40C8 + 40ER szolgálja a SAM funkciókat 10 ütegben, kétszeres javadalmazással (kettesével a hatos indítókba). 40C8 meg megy AAM funkciókat ellátni a C5 helyére.

Ha lesz még egy század (mondjuk Gripen), akkor lehívjuk a 60 további C8-at. Optimális esetben az új vadászbeszerzés 12 együlésest és 4 kétülésest tartalmaz majd (2x12 fighter századokba, plusz 6 a kiképzöszázadba). Így a 100 C8 pont mehetne minden együlésesre kettesével 2x javadalmazással.

Szóval az én tippem 80C8 + 40ER a mostani pakkban.

A pontos megoszlást nem hiszem, hogy megtudjuk valaha is, de nekem így volna logikus.

Szia. 10 üteg nagyon sok lesz . Inkább 4 ütegre lesz elég ez a mennyiség.
 
Amugy ez miert van szentirasnak veve hogy ha egy szalonkommunista elkottyintja magat hogy lesz egy 4-5 milliordos tetel hogy az csakis egyetlen egy dolgot tartalmazhat es nem pedig valamilyen csomagrol van szo?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Nem tudom, hogy van-e hozzá köze, de 2018-ban amikor az A319-esek érkeztek és amikor a sok Airbus helikopter megrendelése bejelentésre került, azt mondták hogy létre kell hozni az állami tulajdonú repülő eszközök üzemeltetéshez szükséges javító-karbantartó hátteret is. Lehet hogy ez már az?
"Új repülőgép-karbantartó hangárt létesít Budapesten az Aeroplex Kft.
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren megvalósuló fejlesztés-sorozat: a mai napon ünnepélyes keretek között letették az Aeroplex Közép-Európai Légijármű Műszaki Központ Kft. újonnan épülő hangárjának alapkövét. Az új repülőgép-karbantartó bázis 8000 m2-en növeli meg a budapesti repülőtéren található karbantartó kapacitásokat, amely már 2022 februárjától a partnerek rendelkezésére áll."
erről korábban
https://forum.htka.hu/threads/hun-airbus-helicopters-h145m-hforce.1518/#post-465956
és
https://forum.htka.hu/threads/helikopterbeszerzés.158/page-264#post-481029
 
Nem tudom, hogy van-e hozzá köze, de 2018-ban amikor az A319-esek érkeztek és amikor a sok Airbus helikopter megrendelése bejelentésre került, azt mondták hogy létre kell hozni az állami tulajdonú repülő eszközök üzemeltetéshez szükséges javító-karbantartó hátteret is. Lehet hogy ez már az?

122922099_354097052591015_2814285173978122592_n.jpg


"Új repülőgép-karbantartó hangárt létesít Budapesten az Aeroplex Kft.

Újabb mérföldkőhöz érkezett a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren megvalósuló fejlesztés-sorozat: a mai napon ünnepélyes keretek között letették az Aeroplex Közép-Európai Légijármű Műszaki Központ Kft. újonnan épülő hangárjának alapkövét. Az új repülőgép-karbantartó bázis 8000 m2-en növeli meg a budapesti repülőtéren található karbantartó kapacitásokat, amely már 2022 februárjától a partnerek rendelkezésére áll."

Új repülőgép-karbantartó hangárt létesít Budapesten az Aeroplex Kft.

"...a szakemberek pedig szinte valamennyi légijármű típus karbantartását képesek elvégezni."
 
Mi folyik itt ? ))

Nem lehet, hogy ezeket mind a Kaleta-botrany miatt valtjak le most csendben?

Amugy ez miert van szentirasnak veve hogy ha egy szalonkommunista elkottyintja magat hogy lesz egy 4-5 milliordos tetel hogy az csakis egyetlen egy dolgot tartalmazhat es nem pedig valamilyen csomagrol van szo?

Talan nezd vissza az interjut. Konkrétan egyetlen tetelt emlit, ezen buktak ki, a mereten.

Kommunistazni meg ertelmetlen 2020-ban, amikor a faszi talan 40 ha lehet...
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson and Blitz97
Aztán majd jól meglepődünk :)
Single purchase item, emlekezz. Az egyik sem ekkora osszeg. A legnagyobb a SAMP/T lenne, de amint azt mar par helyen irtam (lasd SAMP/T topic), szamunkra egy szingapuri (hoppa, megint SG :p) lepteku kiepites hibatlanul eleg es az kb $800 millio es 1 millard dollar koze esne maximum, Astereket is beleertve.
Semmi nem jon 4-5 milliard dollar kozelebe, az csakis egy masodik szazad fighter lehet szerintem.

Viszont azért vagyok biztos az F-35-ben, mert a Gripen ügylet nem tartana ilyen sokáig. Legalábbis vicces lenne és erőltetett 15 évig elhúzni.
Másrészt úgy gondolom, hogy a civil törvény ügyében (benyújtott javaslat a visszavonásra) tett gesztus NASAMS-ot hozhat (egyelőre bejelentést természetesen) rövid időn belül.
További prognózisom, hogy APC, valamint géppuska beszerzés helyett gyártás lesz. Ebben az esetben az a megérzésem, hogy a németekkel lesz még (vagy kisebb horderejű, vagy esetleg hosszabb távú) biznisz, itt a két favoritom a Skyranger és a MEADS.
A török kebabos csodák érkezése viszont egyre bizonytalanabb, valószínűleg halasztást nyer.
A Z2026 (2032) program időben egyre jobban expandol.
 
Nem lehet, hogy ezeket mind a Kaleta-botrany miatt valtjak le most csendben?

Talan nezd vissza az interjut. Konkrétan egyetlen tetelt emlit, ezen buktak ki, a mereten.

Kommunistazni meg ertelmetlen 2020-ban, amikor a faszi talan 40 ha lehet...

Hol talalom?

Nekem ez az egyetlen 4-5 milliardos tetel akkor is gyanus. Ez mar inkab 2 szazadnak fellene meg nem egynek nem - be is b.szna ha bejelentenek hogy vettek egy szazad Gripen meg GlobalEye-t 5 milliardert? :p:D
 
Viszont azért vagyok biztos az F-35-ben, mert a Gripen ügylet nem tartana ilyen sokáig. Legalábbis vicces lenne és erőltetett 15 évig elhúzni.
Másrészt úgy gondolom, hogy a civil törvény ügyében (benyújtott javaslat a visszavonásra) tett gesztus NASAMS-ot hozhat (egyelőre bejelentést természetesen) rövid időn belül.
További prognózisom, hogy APC, valamint géppuska beszerzés helyett gyártás lesz. Ebben az esetben az a megérzésem, hogy a németekkel lesz még (vagy kisebb horderejű, vagy esetleg hosszabb távú) biznisz, itt a két favoritom a Skyranger és a MEADS.
A török kebabos csodák érkezése viszont egyre bizonytalanabb, valószínűleg halasztást nyer.
A Z2026 (2032) program időben egyre jobban expandol.


Egyre jobban expandál? (ha már idegen szavakat használunk, akkor próbáljuk meg helyesen :p) Na mesélj, mit tudsz?