A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Továbbra sincs nagyon említés sem róla.

Az szerintem nem mostanaban lesz. a BTRek elgurigaznak egy darabig, no meg sok minden fugg attol, hogyan sikerul a RM gyar Zalaban, no meg a nagypolitikaban is... ha Boxert is oda tudjak majd vinni, az ujabb 4-5 evnyi munka plusz akkor el tudom kepzelni, hogy mindennel egyutt a Boxereket Patria vagy alatta lehetne beszerezni (es azzal nehez ervelni, hiaba kedvelem a Patriat jobban.)
 

Az egyik következő combos beszerzés a vadászgépek lesznek (a Harangozó-féle 1000-1300 milliárd Ft, az 3,3-4,3 milliárd $).
Azt írja, hogy majd még eldöntik, megvesszük-e a Gripeneket maradványértéken. Jó nagy hülyeség lenne nem megvenni őket, akár Gripen E/F, akár F-35 lesz a váltótípus.

Az egesz cikk egy zagyva marhasag, a nyogvenyelos, erezhetoen masodik-harmadik nyelvkent hasznalt angoljarol mar nem is beszelve.

PL "and with the 36 H145M / H225M Airbus helicopters we can rank first" - az kinos 'angoltalansagot' ignoralva, miben is? Esetleg az eletkorukban. :)
 
  • Tetszik
Reactions: tomsinner and kamm
Az egesz cikk egy zagyva marhasag, a nyogvenyelos, erezhetoen masodik-harmadik nyelvkent hasznalt angoljarol mar nem is beszelve.

PL "and with the 36 H145M / H225M Airbus helicopters we can rank first" - az kinos 'angoltalansagot' ignoralva, miben is? Esetleg az eletkorukban. :)
Igen, azt én is vártam, hogy mitől lesz a miénk a térség legerősebb légiereje?
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Igen, azt én is vártam, hogy mitől lesz a miénk a térség legerősebb légiereje?

Pont attol, amitol szerinte 36 db konnyu ill kozepes helikopterrel majd "can rank first"... :D

Azért van abban valami "furcsa" hogy egy magyar oldalon angolul olvasod a híreket... persze sose lehet tudni, volt már olyan hogy mást írtak le ugyanazon az oldalon angolul mint magyarul :)

November 23-án jelent meg ez a hír magyarul, eddig tartott amíg lefordították. Ha jól látom, szó szerint.

Es akkor finoman fogalmaztal. :D
 
Én úgy olvastam, ez zártvégű lízingkonstrukció. A lízing végén automatikusan magyar tulajdonba kerül.
Ha mégsem, akkor jelképes összegért és egy modernizálásért és egy újabb század Gripenért cserében fog maradni. A NASAMS után nincsenek kétségeim. A politikai vita miatti bizonytalan beszerzés, csak tárgyalástechnika.

Jol olvastad, ezt kiveseztek itt mar parszor, lizing vegen mienk, fogalmatlan az egesz cikk.
Az ujabb szazad (ok) meg szerintem meg alakulnak majd, mint pupos gyerek a pres alatt, pl ez a brazil-sved-magyar-cseh perihelium a repulogepiparban egyre erdekesebb...
 
Ezt én nem lájkolom.

Ez nem jelent sokat onmagaban. Egy logisztikai kozpont melle nagyon kellene a repter, de nem kell nagyon komoly belole szerintem: egy landing strip eleg, ahol a MIllenium, esetleg az Atlas landolhat ill felszallhat es annyi. Ide nem fog C-17 meg nagyobbak jonni, nem kell ket kilometeres felszallopalya meg mindenfele kiszolgalo epulet. :P
 
Ez nem jelent sokat onmagaban. Egy logisztikai kozpont melle nagyon kellene a repter, de nem kell nagyon komoly belole szerintem: egy landing strip eleg, ahol a MIllenium, esetleg az Atlas landolhat ill felszallhat es annyi. Ide nem fog C-17 meg nagyobbak jonni, nem kell ket kilometeres felszallopalya meg mindenfele kiszolgalo epulet. :p
Senki nem fog teherrepteret építeni 30 km-re pápától még mindig. Amennyibe kerülne a reptér üzemeltetés és felhúzása 25 évig járnak a kamionok a logisztikai bázis meg pápa közt nonstop.
 
Senki nem fog teherrepteret építeni 30 km-re pápától még mindig. Amennyibe kerülne a reptér üzemeltetés és felhúzása 25 évig járnak a kamionok a logisztikai bázis meg pápa közt nonstop.

De ez azert ott van, nem kell nullarol epiteni, nem? Vagy teljesen lerohadt?
 
Senki nem fog 30km-re egymástól 2 repteret üzemeltetni,nincs ilyen hülye a világon.
50 km. Évtizedekig működött a két repülőtér együtt. Gyerek koromban állandóan néztük a helikoptereket, amik ott repkedtek a fejünk fölött. Amikor a pápai repteret felújították, akkor a Mig-21 -esek is Szentkirályszabadjára költöztek. Az AN-26 -osok meg hosszú ideig ott állomásoztak.

Szerintem azért Szentkirályszabadját zárták be, mert zavarta a Balaton parton a nyaralókat a légi forgalom. Nem vagyok szakértő, de szerintem jobb helyen van mint Pápa. Kb. a Dunántúl közepe. Északról és nyugatról a Bakony védi, délről a Balaton. + a közelben van Veszprém, Székesfehérvár, a bakonyi gyakorlóterek.
 
50 km. Évtizedekig működött a két repülőtér együtt. Gyerek koromban állandóan néztük a helikoptereket, amik ott repkedtek a fejünk fölött. Amikor a pápai repteret felújították, akkor a Mig-21 -esek is Szentkirályszabadjára költöztek. Az AN-26 -osok meg hosszú ideig ott állomásoztak.

Szerintem azért Szentkirályszabadját zárták be, mert zavarta a Balaton parton a nyaralókat a légi forgalom. Nem vagyok szakértő, de szerintem jobb helyen van mint Pápa. Kb. a Dunántúl közepe. Északról és nyugatról a Bakony védi, délről a Balaton. + a közelben van Veszprém, Székesfehérvár, a bakonyi gyakorlóterek.

Akkor volt három vadászrepülő, meg mittudom én éppen hány helikopteres ezred.
Most nincs.
 
Senki nem fog 30km-re egymástól 2 repteret üzemeltetni,nincs ilyen hülye a világon.
Az a gond, hogy az a terület másra nemigen használható, vagy csak rettenetesen sok pénz belefektetésével. Igazság szerint nem értem, hogy miért nem a területre került a raktárbázis. Miért kellett a szomszédságban felépíteni a raktárbázist, amikor erre a területre is felhúzható lett volna?
Szerintem ezt a területet is a Honvédségnek kellene hasznosítani, mivel tökéletes helyen van ahhoz, hogy mondjuk a Bakonyi Kiképzőközpontnak az egyik telepe legyen.
A romvárost eddig is használták helységharc kiképzésekre. Csak tovább kellene fejleszteni.
De pl. magát a repülőteret is lehetne hasznosítani helikopter bázisként.
Pl. a dunántúli SAR készenlét szerintem ideálisabb helyen lenne itt, mint Pápán.
Tornyot sem biztos, hogy kellene itt üzemeltetni. Ez szerintem minimális személyzettel elmenne.

A nyugati oldalán vissza lehetne adni egy jelentős részt művelésre.
A keleti oldalt meg akár hadiipari ipari parkká lehetne fejleszteni.

Ezek csak ötletelések, de szerintem az nyilvánvaló, hogy ezt ha eddig nem sikerült a civil szférában hasznosítani, akkor ezután sem lesz könnyű.

Én pl. azt is el tudnám képzelni, hogy egy vadi új komplexumot húzzanak itt fel katonai képzési céllal. Ide lehetne költöztetni "Táborfalvát", de még a többi katonai képzést is (elsősorban a szentendrei akadémiára gondolok). Szentendrét meg át lehetne adni egy valódi lövész zászlóaljnak.

De ha itt tartunk, akkor miért ne lehetne repülőtérként hasznosítani? Költözhetne ide mondjuk az alap pilótaképzés. Zlinestül, Mókusostul.
Pápa bővítése ugye sínen van. De ha ott bővítenék a HAW-t, és továbi szállítógépek költöznek oda (a mi KC-390-eseink is!), akkor szerintem lesz ott elég gép, amiről gondoskodni kell. Kérdés még, hogy egy esetleges második Gripen század honnan lenne üzemeltetve. Mert jelenleg csak Kecskemét és Pápa alkalmas erre.
Szolnok - jelen állás szerint - csurig lesz helikopterekkel. Kecskeméten meg ott vannak a Gripenek, meg a szállítóflotta maradéka.
Szóval szerintem a katonai vonalon sokkal nagyobb a hasznosítási lehetőség, mint ami a civil vonalon kínálkozik.
 
50 km. Évtizedekig működött a két repülőtér együtt. Gyerek koromban állandóan néztük a helikoptereket, amik ott repkedtek a fejünk fölött. Amikor a pápai repteret felújították, akkor a Mig-21 -esek is Szentkirályszabadjára költöztek. Az AN-26 -osok meg hosszú ideig ott állomásoztak.

Szerintem azért Szentkirályszabadját zárták be, mert zavarta a Balaton parton a nyaralókat a légi forgalom. Nem vagyok szakértő, de szerintem jobb helyen van mint Pápa. Kb. a Dunántúl közepe. Északról és nyugatról a Bakony védi, délről a Balaton. + a közelben van Veszprém, Székesfehérvár, a bakonyi gyakorlóterek.

Az egyik helikopterbázis volt!
 
Az a gond, hogy az a terület másra nemigen használható, vagy csak rettenetesen sok pénz belefektetésével. Igazság szerint nem értem, hogy miért nem a területre került a raktárbázis. Miért kellett a szomszédságban felépíteni a raktárbázist, amikor erre a területre is felhúzható lett volna?
Szerintem ezt a területet is a Honvédségnek kellene hasznosítani, mivel tökéletes helyen van ahhoz, hogy mondjuk a Bakonyi Kiképzőközpontnak az egyik telepe legyen.
A romvárost eddig is használták helységharc kiképzésekre. Csak tovább kellene fejleszteni.
De pl. magát a repülőteret is lehetne hasznosítani helikopter bázisként.
Pl. a dunántúli SAR készenlét szerintem ideálisabb helyen lenne itt, mint Pápán.
Tornyot sem biztos, hogy kellene itt üzemeltetni. Ez szerintem minimális személyzettel elmenne.

A nyugati oldalán vissza lehetne adni egy jelentős részt művelésre.
A keleti oldalt meg akár hadiipari ipari parkká lehetne fejleszteni.

Ezek csak ötletelések, de szerintem az nyilvánvaló, hogy ezt ha eddig nem sikerült a civil szférában hasznosítani, akkor ezután sem lesz könnyű.

Én pl. azt is el tudnám képzelni, hogy egy vadi új komplexumot húzzanak itt fel katonai képzési céllal. Ide lehetne költöztetni "Táborfalvát", de még a többi katonai képzést is (elsősorban a szentendrei akadémiára gondolok). Szentendrét meg át lehetne adni egy valódi lövész zászlóaljnak.

De ha itt tartunk, akkor miért ne lehetne repülőtérként hasznosítani? Költözhetne ide mondjuk az alap pilótaképzés. Zlinestül, Mókusostul.
Pápa bővítése ugye sínen van. De ha ott bővítenék a HAW-t, és továbi szállítógépek költöznek oda (a mi KC-390-eseink is!), akkor szerintem lesz ott elég gép, amiről gondoskodni kell. Kérdés még, hogy egy esetleges második Gripen század honnan lenne üzemeltetve. Mert jelenleg csak Kecskemét és Pápa alkalmas erre.
Szolnok - jelen állás szerint - csurig lesz helikopterekkel. Kecskeméten meg ott vannak a Gripenek, meg a szállítóflotta maradéka.
Szóval szerintem a katonai vonalon sokkal nagyobb a hasznosítási lehetőség, mint ami a civil vonalon kínálkozik.
Vannak álmok és remények.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag