na közeledünk, közeledünk...
vagyis az alacsonyabb literteljesítmény a szovjet hk tervezők számára egy korlátot jelentett...vagyis ha kellően védett és mozgékony tankot akartak, akkor egyszerűen kisméretű tankot kellett csinálni
és hiába volt könnyebb a motor, mivel a löket tréfogata még nagyobb is volt mint a német MTU ezért az egyébként is szűkös belső térből ne vett el kevesebb teret...meg gondolom a 115-ös ágú "szerelvényei" is több helyet foglaltak
magyarán az van, hogy bár "papíron" úgy tűnik, hogy a szovjetek nek sokkal jobban sikerült a mozgékonyság-védelem-tűzerő hármas mentén balanszolni a hk-ikat, ezt ők nem azért tudták megtenni, mert technológiai előnyük lett volna hk építésben, hanem azért mert b*sztak a gép ergonómiájára....
csak azért ne felejtsük el, hogy a németek is ott voltak a 2. Vh-ban és nekik is voltak tapasztalataik...
@dudi írta, hogy egy német csóka azt nyilatkozta a Leo2!! kapcsán, hogy a tigris tágasabb volt...akkor el lehet képzelni, hogy az akkori viszonyok között a Tigrisben milyen ergonómia volt....úgyhogy lehet a németeknek más volt a fő "take away" a 2. Vh-ból