És most mire bizonyíték? Hogy a szovjet önállóan hülye és alsóbrendű faj? Vagy mire megy ki a játék?
Nem tudom neked meg miért fáj, hogy a szovjetek is csináltak SZART. Mint bárki más. Angolok is, németek is, amerikaiak is. Azért azt bírom, hogy ha valaki valami rosszat mond egy adott típusról, jogosan, akkor te már egyből általánosításon gondolkodsz.
A helyzet a következő.
A II.Vh-ban a szovjeteknek volt egy rakás könnyű tankjuk. Ipari hulladék mind. Volt a T-34-es. Nem szar, de csak egy gyenge közepes konstrukció. Meg is látszott a harctéri eredményein. Aztán voltak a nehéztankjaik. KV-1, remek gép a háború elején. ISz-2. Mestermű, a II.Vh egyik legjob nehézharckocsija.
Aztán jött a háború utáni időszak. ISz-3. Hatalmas, orbitális bukás. T-44, hulladék, bár megmutatta az utat előre.
50-es évek, T-54. A kezdeti nehézségek után a világ egyik legjobb harckocsija a Centurionnal együtt. Jobb mint az amcsi M48. T-10, szintén egy egész jó tank, de igazán jó csak a T-10M lesz.
60-as évek. Az amerikai M60A1 megjelenése miatt enyhe szovjet hátrány, de nem jelentős, T-62 alig marad el tőle. A T-55 még mindig egy remek gép.
70-es évek. T-64. Hatalmas szovjet MINŐSÉGI fölény. Ebben az időszakban a NATO hatalmas bajban lett volna.
80-as évek, a hanyatlás. T-64 és 80 még mindig jó típusok világviszonylatban is, de a hőképes célzórendszerk hiánya már rendkívül hátrányosan érinti őket.
90-es évek: T-72, egyre erősebb, már évtizedes lemaradás a nyugat mögött.
Itt azért egy kis kitérőt kell tenni. A szovjetek, majd az oroszok a 90-es évekre bizony ismét visszavették volna az előnyüket, ami akár a mai napig tartott volna, ha az Uralvagonzavod, a T-72 gyártója nem keveri a szart. Objekt-490A, Objekt-477. Erősebbek lettek volna az Armatánál is, már akkoriban.
Szóval hol is van itt a szovjet/orosz konstrukciókkal szembeni általános elutasítás?