Azt nyugodtan elfelejtheted,hogy egy DM63 az L/55-ből kilőve gyengébb mint az amerikai M829A4 az L/44-ből.Sajnos a fizikát még amerikában sem lehet meghágni!Ráadásul a kutya se mondta,hogy nem lőhetik egymás lőszereit!Mitől lenne olyan istencsászár a Leopard-2A7? Semmiféle előnye nincs az M1A2C-hez képest. Na jó, a fogyasztást leszámítva.
1, A Leo páncélzata jó eséllyel gyengébb
2, az amerikai uránlőszer a legjobb a világon. Ezen az L/55 ágyú sem változtat
3, mindkét típus jópár tonnát hízott az évtizedek során. Csakhogy a Leopard már a erőtartalékainak végén jár, nagyon kellene oda már egy erősebb motor. Az Abrams turbináját kevésbé viselte meg a tömegnövekedés. +600Nm forgatónyomaték az qrva sok. Amúgy már a németek is megjegyezték, az A6-os Leo jóval lomhább mint a régi A4-es.
4, a Leopardnál még csak tervezik az aktív védelmet. Az M1A2C már azzal épül.
5, hol az RCWS a Leopardnál?
6 és végül, a Leopardnál még mindig ott van az életveszélyes lőszertároló... Azon kívül alig 15 db a készenléti lőszer.
+1 védelmi hiányosság a Leopardnál. A kompozit páncélzat kb. a torony első 2/3-át védi csak. A hátsó rész, ahol pontosan a készenléti lőszert tárolják, alig 12+30mm vékony. Ez nem kihívás egy modern 30mm-es gépágyúnak sem.
Miben jobb?A páncélzata köszöni szépen nem rosszabb.Lehet itt uránozni, de az kizárólag a torony homlokpáncelján van(a Leopardnak meg titán és wolfram) sehol máshol.
Ráadásul a KE elleni védelem csak 1 aspektus, a HEAT ellen soha nem volt jobb az Abrams és most sem az.
Amit a motorról írsz meg nem igaz!Ugyanolyan erős mindkét motor de az A7 még mindig könnyebb mint az M1A2 pláne az M1A2C...A nyomaték valóban nagyobb a gázturbinában,de ezzel újfent kimerültek az előnyök és az amerikaiak szerint is rossz választás volt a gázturbina!
Harcászati elektronikában különbséget tenni nem nagyon lehet a két típusk közt így ezt el is hagyhatjuk.