Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Honnan, mondjuk a Боевые машины Уралвагонзавода című hazugsághegyből?Neked pedig érdemes lenne a btvt és más Harkov szimpatizáns (vagyis inkább "dögöljönmegrohadtUVZ") források mellett máshonnan is értesülnöd, mert eddig igen-igen részrehajló véleményen vagy, ami nem igazán fedi a valóságot.
A párt ilyen szinten nem szólt bele. Meghatározták az alapvető követelményeket, és ennyi. A részletes műszaki megoldásokkal nem foglalkoztak."Ezt a lapot osztotta nekik a párt, erre ment az RnD-jük, míg a nagy pénzt Harkovba nyomták.
Nem feltűnő, hogy a külső, és a belső elrendezése is ugyanaz... á nem...Azt meg, hogy a T-15 egy 299 ... Pfejjistenem. Ez is ilyen tizenéves színvonalú megfejtés - hasonlóan néz ki, biztos koppintás. Persze...
Mi került belőle a T-55/62-re? A futógörgő meg nem is hasonlít...A 140 annyira volt zsákutca, hogy az arra rakott dolgokból bőven kerültek a T55/62-re, míg a futógörgői a T-72-ig eljutottak.
Akkor jó lenne újra elolvasnod azt a bizonyos könyvet.Az 1971-es teszteken már a prototípus GDT-1000T is 340 üzemórát hozott, 1972-re elérte az 500-at. (Forrás: Pavlov T-80 könyve)
Ezt a problémát később kijavították.A belső csillapítású, fémpofás kerekek (a T-64-esé) a gumipofás kerekeknél 6-7x nagyobb erőt fejtenek ki a lánctalpra normális "kemény" felületeken, 43,5 - 65,5km/h közt. Ez okozza pl a T-64-esen jelentkező vibrációt, ami semmilyen más kocsin nem figyelhető meg, és ez a futómű alapvető hibája. Ez jóval nagyobb hőterhelést helyez a kerekekre, mely cserében jelentősen rontja a kerekekben lévő gumi csillapítók üzemidejét és csillapítási képességét a gumipofás kerekekhez képest. 43km/h felett gyakorlatilag teljesen elszáll a belső csillapítók hőmérséklete, ami cserében 1-3 óra alatt teljesen rottyra vágja a gumi tömítéseket.
Jaroslaw Wolski:Aha, erre van valami forrásod is, vagy csak úgy kilegóztad hogy "hábiztos a gonoszkommunistaUVZ volt"
Ha belenézel az akkori szovjet specialistának szóló szakirodalomba, látni fogod, hogy ők olyan nyugati harckocsi fejlesztésekre számítottak, amelyek teljesen irreálisak voltak. (80-as évek elején ~1000mm+-os védelemmel rendelkező harckocsik, M1A2 terv 1500mm-es védelemmel + reaktív páncéllal. Agyrém.) Ez az elképesztő paranoia vezetett az állandóan változó löveg követelményhez, nem az "UVZ lobbi".
Például hol az előrelépés mondjuk a személyzet védelme terén? Tűzerő? Felfüggesztés? Erőátviteli rendszer? (motorcsere 1 nap...)Az meg, hogy a 90M ne lenne előrelépés... Hát - ezt elteszem a viccesbe.
Hát ez az egy nem jött be nekik... csak hát közbejött az a fránya SzU felbomlása...Mit lehet tökéletesíteni? Mondjuk a hajtást. Vagy ki lehet küszöbölni a gépek egyik Achillesz sarkát, a teknő frontpáncélján a vezető előtti gyenge pontot, amit meg is tettek, csak hát a fránya UVZ lobbi miatt nem került gyártásba ez az UVZ megoldás.![]()
Mégis működött, elégedettek voltak vele...a 787 egy idióta konstrukció. "Fogjunk egy T-72-est, vegyük ki a löveget, fogjunk két gépágyút és tegyük a torony KÉT OLDALÁRA, hogy mind a kettőt kölön kelljen stabilizálni!" Ja, hogy lesz ez a fegyverzet az irányzékkal szinkronizálva és rendesen belőve? Rejtély.
Az Objekt-781 teljesítette ezeket a követelményeket. Az Objekt-199 (BMPT) nem.Eredeti követelmény: Páncéltörő fegyverek leküzdésére optimalizált páncélos melyet harckocsi alakulatokba lehet integrálni. Nagy rombolóerő, képesség több cél szimultán lefogására vagy pusztítására.
Igen, ez lett az Objekt-199. Csakhogy ezt egy normál harckocsi legalább ugyan olyan jól, de inkább jobban tudja.Megvalósult eredmény: Páncélozott jármű amely immár alkalmasabb az ellenséges harckocsik pusztítására a saját nagy mennyiségben hordozott, nagyhatótávolságú páncéltörő fegyvereivel.
Tévedés. A 781-es erősen módosított T-72B alvázra épült. Akárcsak a 199.Persze, lehet nyavalyogni, hogy a 781 így meg úgy, csak megint beleütközünk a legfontosabb tényezőbe: A pénzbe. A 781-hez teljesen új teknőt meg igazából mindent kéne építeni, míg a mai BMPT T-72-es teknők felhasználásával készül.
Most őszintén, volt bármi jelentős amit elértek a fejlesztések terén? Bármi eredeti saját ötlet?Gondolom elég önmagunkak hazudozás után valahogy ki lehet matekozni, hogy a hülye UVZ soha semmit nem tudott csinálni, de valahogy mégis hatalmas lobbi ereje volt, de ennek ellenére mindegyik next-gen harckocsi fejlesztési versenyből kihullott a 80-as évek legvégéig.
Az új torony azért marhára nem kis mértékű változás a T-90-nél. A T-90A pedig hány év után az első rendszeresített szovjet/orosz harckocsi amin a torony és a teknő is hegesztett?Mégis működött, elégedettek voltak vele...
Az Objekt-781 teljesítette ezeket a követelményeket. Az Objekt-199 (BMPT) nem.
Igen, ez lett az Objekt-199. Csakhogy ezt egy normál harckocsi legalább ugyan olyan jól, de inkább jobban tudja.
Tévedés. A 781-es erősen módosított T-72B alvázra épült. Akárcsak a 199.
Most őszintén, volt bármi jelentős amit elértek a fejlesztések terén? Bármi eredeti saját ötlet?
T-55: A T-54-es kissé módosított, modernizált utódja.
T-62: Nagyon durván leegyszerűsítve, egy T-55 ami nagyobb fegyvert volt képes hordozni.
T-72: A T-64 primitív, és legkevésbé sem olcsó koppintása
T-90: Kismértékben módosított T-72B, a T-80U tűzvezető rendszerével.
Az eredeti T-90 a T-72B kismértékben módosított, öntött tornyát kapta. A T-90A-nál egy dolog miatt tértek át a hegesztett toronyra: öntött toronyra gyártókapacitás megszűnt. Igazából ez nem baj, mert a hegesztett tornyot egyszerűbb, olcsóbb gyártani.Az új torony azért marhára nem kis mértékű változás a T-90-nél. A T-90A pedig hány év után az első rendszeresített szovjet/orosz harckocsi amin a torony és a teknő is hegesztett?
A hegesztett torony az teljesen új technológia volt az oroszoknál sorozatgyártásban, azt is ki kellett talalni valakinel. És nem mellesleg mindenben jobb a hegesztett torony mint az öntött.Az eredeti T-90 a T-72B kismértékben módosított, öntött tornyát kapta. A T-90A-nál egy dolog miatt tértek át a hegesztett toronyra: öntött toronyra gyártókapacitás megszűnt. Igazából ez nem baj, mert a hegesztett tornyot egyszerűbb, olcsóbb gyártani.
Már a 80-as évek végén "kitalálták". A T-90A tornya az Objekt-187 alapján készült. Nagyjából ugyanazt a védelmet nyújtja mint a régebbi öntött, jelentéktelen mértékben erősebb csak.A hegesztett torony az teljesen új technológia volt az oroszoknál sorozatgyártásban, azt is ki kellett talalni valakinel. És nem mellesleg mindenben jobb a hegesztett torony mint az öntött.
Nem létezik olyan öntvény ami erősebb lenne mint a hengerelt acél. Persze ettől lehet erősebb egy öntött torony a hegesztettnél, de akkor ott vagy nem azonos a technológiai színvonal vagy jóval több anyag van az öntött toronyban.Már a 80-as évek végén "kitalálták". A T-90A tornya az Objekt-187 alapján készült. Nagyjából ugyanazt a védelmet nyújtja mint a régebbi öntött, jelentéktelen mértékben erősebb csak.
Valahol olvastam ( ne kérdezd hol, mikor), hogy a Csecsen háborúk hívták életre.Mondjuk azt elmagyarázhatná nekem valaki, hogy mi a bűbánatnak a Terminator vagy BMPT vagy épp mi az adott evben az aktuális neve(akármelyik gyártó akármelyik változata).
Erre jó az IFV...Valahol olvastam ( ne kérdezd hol, mikor), hogy a Csecsen háborúk hívták életre.
Városban, hegyek között a nagy csőemelkedés és a tűzgyorsaság hiányzott. Sok,kicsit célra kellett lőni, ami egy tankal nem nagyon volt megvalósítható.
"Shilka" -val próbálkoztak, de gyenge volt a védelme, ezért pimpelték ki a "Terminator"-t. Elméletileg városi harcra fejlesztették, gyalogságot támogatni.
Persze tévedhetek...
Ez egy extra tűztámogató jármű, szükség esetén csapatlégvédelmi képességel.Erre jó az IFV...
Eredetileg a harckocsi alegységekbe integrálva kellett volna mozognia, hogy IPTR-eket és lőállásokat küzdjön le, akár többet is egyszerre. Pár hónapja írtam is, hogy a 70-es évek végén 80-as évek elején vetették fel az ötletet, mikor elkaszálták a "dobjunk rá atomot oszt cső" doktrínát.Erre jó az IFV...
Erre jó az IFV.Ez egy extra tűztámogató jármű, szükség esetén csapatlégvédelmi képességel.
Olyan raksit raksz rá amilyet csak akarsz.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..