[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

Mondjuk a T-50 APG-67, vagy EL/M-2032 radarja sem AESA.
De a koreai T-50, az orosz/olasz Jak-130/M-346, a kínai JL-10/L15, a tajvani T-5, az amcsi T-7 még viszonylag megfizethető árú, többségükben szuperszonikus, többfunkciós fegyverhordozók, kifejezetten támadó és légi rendészeti feladattal és mellesleg gyakorló gépek is. Nem túl sokkal elmaradva a 3. generációs vadászgépek teljesítményétől.
Egészen más kategória, mint az L-159.
NG
Az L-39 egyetlen versenyelőnye az ára, ami miatt a 3. világban, főleg Afrikában esetleg el lehet adni kis pénzű országoknak, olyan kis tételekben, amiért a nagyobb versenytársak már nem szívesen hajolnak le.

Lehet álmodozni a nagyok piacairól, de tudomásul kell venni, hogy a fegyverüzleteket politikai alapon, érdekérvényesítő képesség alapján, megvesztegetéses alapon, ellentételezéssel és végül az ár, illetve a tényleges műszaki tudás alapján kötik. Magyarországnak, Csehországnak és az AV-nak világpolitikai ereje nincs. Érdekérvényesítő képességünk közel nulla. Megvesztegetni is csak kis tételben tudunk. Ellentételezést sem tudunk érdemben felajánlani. Az AV termékei műszakilag sem élvonalbeliek. Tehát bármilyen drága fejlesztés, ami az árat elrontaná, gyakorlatilag lenullázza a potenciális piacokat. Annyit lehet rajtuk reszelgetni, ami még olcsó, műszakilag egyszerű, hasznos és marketing szempontból is eladhatóbbá teszi a gépet.

Azt is tudomásul kell venni, hogy bármilyen részegység, amit az AV külföldről vesz, azt a veszélyt hordozza, hogy a gyártó ország letiltja a reexportot, mert el akarja lehetetleníteni az AV-t, mint versenytársat, ha az egy komolyabb üzletbe ütné bele az orrát. Az amcsi hajtómű is ilyen, de a radar, vagy egyéb nehezen helyettesíthető részegység, alkatrész is ilyen lenne. Minél több ilyen van belepakolva a gépbe, annál esélyesebb, hogy valaki megfúrja az AV üzleteit.

Kár álmodozni a szuper L-X59+++-ról, mert csak egy méretes pénzügyi bukta lenne belőle.

Tökéletes leírása az AV és L-39NG piaci lehetőségeinek az én többszöri próbálkozásomnál jobban és érthetőbben megfogalmazva.

Ezután a piaci elemzés után már jobban érthető, hogy miért tartom kulcskérdésnek a jelenlegi hajtómű lecserélését egy
  1. nem embargózható,
  2. erősebb, (kicsit nehezebb),
  3. hasonló fogyasztású,
  4. magyar gyártású,
  5. jóval olcsóbb(10-15m $ közötti),

"erőforrásra", amivel a létrejött rep-gépsokkal piacképesebb és nagyoknak "snassz" piaci szeletke milliárdjait meg lehet csípni, és az így gazdaságossá növekedett darabszámból megfizethetőbb eszközökkel tudjuk a saját légierőt ellátni!


Egy ilyen olcsó, mindenki által saját igény szerint "felékszerezhető/-díszíthető" politikai kockázat nélküli gépnek sok kísérletező és vállalkozó kedvű érdeklődőt sejtek, akár közel-Keleti háborúk drón-napszámosaként.

Erről a területről még utód finanszírozást is elképzelhetőnek tartok, mert az ukránnokkel kezdett ilyen együttműködésekről semmi továbbit nem hallani.
Helyettük egy fejlesztői pozíció...

A hajtómű ügyben pedig ebben a kategóriábana vadul érdeklődő törökök, mellett a kínaiak, iIdia, Dél-Amerika...
 
Ez tetszeni fog LMzek kollegának!


Nem a cím érdekes. Arról már tudunk. De az ukránok valamit hadoválnak egy amerikai Calspan Corporation megbízásról, ahol ők autonóm irányításra sw upgradet tudnak. Nem misztifikálnám túl, inkább megvárnám, hogy ki mit tud erről a vállalatról? A gyártó honlapjára rápillantva úgy látom, hogy űr- és repipar tekintetében külön katonai részlege is van.
Ukrán mércével mérik a gépet. Nekik nagyon imponáló a hasznos teher. Meg az egyre növekvőbb megrendelés szám.
 
  • Hűha
Reactions: LMzek 2.0
Ez tetszeni fog LMzek kollegának!


Nem a cím érdekes. Arról már tudunk. De az ukránok valamit hadoválnak egy amerikai Calspan Corporation megbízásról, ahol ők autonóm irányításra sw upgradet tudnak. Nem misztifikálnám túl, inkább megvárnám, hogy ki mit tud erről a vállalatról? A gyártó honlapjára rápillantva úgy látom, hogy űr- és repipar tekintetében külön katonai részlege is van.
Ukrán mércével mérik a gépet. Nekik nagyon imponáló a hasznos teher. Meg az egyre növekvőbb megrendelés szám.
A kulcsszo a DARPA, nem a Calspan - a DARPA a Defense Advanced Research Project Agency, csak olyan "apro" projekteket vitt sikerre, mint pl az ARPANET (1969) - utobbi csirabol nott ki a ma internet neven ismert wide-area network. :cool:
 
Feltalálta a KAI T-50 Golden Eagle-t azzal a különbséggel, hogy az használható, kiforrott és 25 M USD/db áron korlátlanul leszállítják a koreaiak. :)
Nem tudom, hogy mikor néztél rá az árakra, de az utóbbi 2 T-50 megrendelés a 40M-s kategóriában volt.
Idén júliusban rendelt Indonézia 6db gépet 240M USD áron.
Aztán Thaiföld rendelt még 2 darabot augusztusban 78M-ért.

Ezzel nem a T-50 erényeit akarom kissebbíteni, csak az arányokat pontosítani.
 
A kulcsszo a DARPA, nem a Calspan - a DARPA a Defense Advanced Research Project Agency, csak olyan "apro" projekteket vitt sikerre, mint pl az ARPANET (1969) - utobbi csirabol nott ki a ma internet neven ismert wide-area network. :cool:

Akkor még van valamennyi esélye, hogy olyan kiképző gépet csinál az NG-ből, ami a magyar pilótáknak és a HTKA fórumozóinak kielégíti az elvárását. De nagyon kell kapaszkodnia, mert csak úgy nem fogadunk el semmit! :)
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag

Nem a cím érdekes. Arról már tudunk. De az ukránok valamit hadoválnak egy amerikai Calspan Corporation megbízásról, ahol ők autonóm irányításra sw upgradet tudnak. Nem misztifikálnám túl, inkább megvárnám, hogy ki mit tud erről a vállalatról? A gyártó honlapjára rápillantva úgy látom, hogy űr- és repipar tekintetében külön katonai részlege is van.
Ukrán mércével mérik a gépet. Nekik nagyon imponáló a hasznos teher. Meg az egyre növekvőbb megrendelés szám.
Itt olvashattál már eddig róla:

2020. július 9. Aero L-39 Albatros, L-59 Super Albatros topik

2020. július 25. A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai topik

2021. március 24. Gondolatok a légiharcászatról topik

2021. július 27. Gondolatok a légiharcászatról topik
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and LMzek 2.0
Azt is tudomásul kell venni, hogy bármilyen részegység, amit az AV külföldről vesz, azt a veszélyt hordozza, hogy a gyártó ország letiltja a reexportot, mert el akarja lehetetleníteni az AV-t, mint versenytársat, ha az egy komolyabb üzletbe ütné bele az orrát. Az amcsi hajtómű is ilyen, de a radar, vagy egyéb nehezen helyettesíthető részegység, alkatrész is ilyen lenne. Minél több ilyen van belepakolva a gépbe, annál esélyesebb, hogy valaki megfúrja az AV üzleteit.

Kár álmodozni a szuper L-X59+++-ról, mert csak egy méretes pénzügyi bukta lenne belőle.
.
.
Az is lehet, hogy nem is országokban, meg légierőkben kéne gondolkozni, hanem civil felhasználásban. A mostani L-39 felhasználók többsége is civil, és százával repülnek gépek az USA-ban. Lehet, hogy ezt a piacot kéne belőni, és jóáras, full civil gépeket eladni az erre láthatóan létező civil piacnak, ill akár kiképzéssel foglalkozó magáncégeknek. Pl csak a Draken Internaitonalnal tényleg repül(t) 23 (!!) darab L-159-es?
(Szerintem ez az NG másra amúgy se lehet jó, katonai értéke nulla)
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Élesbe forduk az AV biznisz, a kocka el van vetve.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az MFB max. 54 milliard HUF-nyi fejlesztési hitelt ad a HSC Aerojet Zrt-nek, 80%-os állami kezességvállalással (ez dec. 31-ig él) ,

Valszeg azért van ez a datum, mert addig lebonyolítják az AV vételt. Inkább kérdezem.

Ha jól tudom a HSC Aerojet 51%-os tulajdonos Szalay-Bobrovniczky és 49%-os tulajdonosa a cseh Omnipol.

Ha jól értem a linkekt cikkeket, a cseh versenyhivataltól az engedélyeket megkapták. Annyi csavar van a sztoriban az eredeti tavalyi hírekhez képest, hogy a szlovák Penta eladta az AV reptér üzemeltetését is. Ezt nem csodálom, mert tavaly óta nagyon bedarálták a céget Szlovákiában.

Így állnak az AV tavalyi számai.

A legfrissebb közzétett gazdasági eredmények szerint az Aero Vodochody üzemi vesztesége 383 millió CZK (5.3milliard HUF) értékcsökkenés előtt volt az előző évben. A bevételek 2,9 milliárd koronát ( 40 milliárd HUF) tettek ki. Tavaly a cég eredetileg arra számított, hogy megduplázza az eladásokat, és visszatér a fekete számokhoz. 1300 embert foglalkoztat.

@PavolR
Vmi félrement a forditásban, fekete számok, lszi nézz rá, innen vettem.


 
Élesbe forduk az AV biznisz, a kocka el van vetve.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az MFB max. 54 milliard HUF-nyi fejlesztési hitelt ad a HSC Aerojet Zrt-nek, 80%-os állami kezességvállalással (ez dec. 31-ig él) ,

Valszeg azért van ez a datum, mert addig lebonyolítják az AV vételt. Inkább kérdezem.

Ha jól tudom a HSC Aerojet 51%-os tulajdonos Szalay-Bobrovniczky és 49%-os tulajdonosa a cseh Omnipol.

Ha jól értem a linkekt cikkeket, a cseh versenyhivataltól az engedélyeket megkapták. Annyi csavar van a sztoriban az eredeti tavalyi hírekhez képest, hogy a szlovák Penta eladta az AV reptér üzemeltetését is. Ezt nem csodálom, mert tavaly óta nagyon bedarálták a céget Szlovákiában.

Így állnak az AV tavalyi számai.

A legfrissebb közzétett gazdasági eredmények szerint az Aero Vodochody üzemi vesztesége 383 millió CZK (5.3milliard HUF) értékcsökkenés előtt volt az előző évben. A bevételek 2,9 milliárd koronát ( 40 milliárd HUF) tettek ki. Tavaly a cég eredetileg arra számított, hogy megduplázza az eladásokat, és visszatér a fekete számokhoz. 1300 embert foglalkoztat.

@PavolR
Vmi félrement a forditásban, fekete számok, lszi nézz rá, innen vettem.


Egyébként most, hogy lassan pont kerül az úgy végére, kövi lépésben megtudhatjuk a Gripenek sorsát is. Auguaztus végére ígértek egy bejelentés a Gripen fegyverzetfejlesztés ügyében. Abból mar lehet következtetni a jövőre és sztem idén a Saab biznisz is sinre kerül, megtudjuk az Harangozó féle több mint 1.000 milliárdos repülős honvédelmi bizittsági jóváhagyás sorsát. Sztem a 2 üzlet összefügg és remélhetőleg nagy durranás lesz, mint a zalai Lynx biznisz.
 
Élesbe forduk az AV biznisz, a kocka el van vetve.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az MFB max. 54 milliard HUF-nyi fejlesztési hitelt ad a HSC Aerojet Zrt-nek, 80%-os állami kezességvállalással (ez dec. 31-ig él) ,

Valszeg azért van ez a datum, mert addig lebonyolítják az AV vételt. Inkább kérdezem.

Ha jól tudom a HSC Aerojet 51%-os tulajdonos Szalay-Bobrovniczky és 49%-os tulajdonosa a cseh Omnipol.

Ha jól értem a linkekt cikkeket, a cseh versenyhivataltól az engedélyeket megkapták. Annyi csavar van a sztoriban az eredeti tavalyi hírekhez képest, hogy a szlovák Penta eladta az AV reptér üzemeltetését is. Ezt nem csodálom, mert tavaly óta nagyon bedarálták a céget Szlovákiában.

Így állnak az AV tavalyi számai.

A legfrissebb közzétett gazdasági eredmények szerint az Aero Vodochody üzemi vesztesége 383 millió CZK (5.3milliard HUF) értékcsökkenés előtt volt az előző évben. A bevételek 2,9 milliárd koronát ( 40 milliárd HUF) tettek ki. Tavaly a cég eredetileg arra számított, hogy megduplázza az eladásokat, és visszatér a fekete számokhoz. 1300 embert foglalkoztat.

@PavolR
Vmi félrement a forditásban, fekete számok, lszi nézz rá, innen vettem.


@Green Leader
Nem akarok feladatot adni, de ez jó sztorinak tűnik, utánajárni. Már ha nem nyaralsz. o_O
 
1-200e $ használt darabokból kellemes árú drónvadász-drónokat lehetne építeni!
...a Dron-Hunter kategória még szabad! Ébresztőőőő!!!

Arab-vidékről még egy pár (tucat-millió)"gombot" is bedobnának a fejlesztésbe ha egy jó kis CGI-s marketinget össze tudnak (inkább akarnak) majd dobni!

Időben kéne már végre valamit elkezdeni, nem csak csilliárd-milliókért rohanni a lekésett jövő után!
 
Élesbe forduk az AV biznisz, a kocka el van vetve.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az MFB max. 54 milliard HUF-nyi fejlesztési hitelt ad a HSC Aerojet Zrt-nek, 80%-os állami kezességvállalással (ez dec. 31-ig él) ,

Valszeg azért van ez a datum, mert addig lebonyolítják az AV vételt. Inkább kérdezem.

Ha jól tudom a HSC Aerojet 51%-os tulajdonos Szalay-Bobrovniczky és 49%-os tulajdonosa a cseh Omnipol.

Ha jól értem a linkekt cikkeket, a cseh versenyhivataltól az engedélyeket megkapták. Annyi csavar van a sztoriban az eredeti tavalyi hírekhez képest, hogy a szlovák Penta eladta az AV reptér üzemeltetését is. Ezt nem csodálom, mert tavaly óta nagyon bedarálták a céget Szlovákiában.

Így állnak az AV tavalyi számai.

A legfrissebb közzétett gazdasági eredmények szerint az Aero Vodochody üzemi vesztesége 383 millió CZK (5.3milliard HUF) értékcsökkenés előtt volt az előző évben. A bevételek 2,9 milliárd koronát ( 40 milliárd HUF) tettek ki. Tavaly a cég eredetileg arra számított, hogy megduplázza az eladásokat, és visszatér a fekete számokhoz. 1300 embert foglalkoztat.

@PavolR
Vmi félrement a forditásban, fekete számok, lszi nézz rá, innen vettem.


Ebben a cikkben még ennyit írnak:
"The merger of competitors occurs mainly in the areas of aircraft production, ie in the development, production and service of training and light combat aircraft, subcontracting supplies of aircraft airframe parts to other aircraft manufacturers and the operation of Vodochody Airport."
 
Egyébként most, hogy lassan pont kerül az úgy végére, kövi lépésben megtudhatjuk a Gripenek sorsát is. Auguaztus végére ígértek egy bejelentés a Gripen fegyverzetfejlesztés ügyében. Abból mar lehet következtetni a jövőre és sztem idén a Saab biznisz is sinre kerül, megtudjuk az Harangozó féle több mint 1.000 milliárdos repülős honvédelmi bizittsági jóváhagyás sorsát. Sztem a 2 üzlet összefügg és remélhetőleg nagy durranás lesz, mint a zalai Lynx biznisz.
Nagyon remélem hogy igazad lesz mert önnmagában semmi értelme nem lenne ennek a businesnek.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
A fejlesztős topicba már betettem, hogy szerintem a 120M EUR irgalmatlanul sok lóvé. Ne feledjük, hogy társtulaj lesz továbbra is az Omnipol. De érdekesség még, hogy maga az AERO, egy közös vállalat tulajdonába kerül, aminek meg a székhelye itt lesz idehaza.
 
Mivel szeretem a konteókat. :D

Egy cseh oldal folyamatisan azzal rémisztgeti a prágai közvéleményt, hogy rajtunk keresztül a ruszkik szerzik meg az AV-t. Fogalmam sincs, mire alapozzák.

Viszont ma rágugliztam erre a hírre. Véletlen? :cool:

 
Itt ez a lényeg??

a repülőgép -repülőgép -alkatrészek alvállalkozásba adásában más repülőgépgyártóknak

Kikövezik az utat egy hazai vállalatnak?
ez a Szalay-Bobrovniczky nem Csaba véletlenűl egyébként Nyugodtan megtehetnék fejlesztéseket ígyís úgyís eszközőlni kell akkor az miért ne történhetne magyarországon zőldmezőbe.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0