A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Mondtam, hogy remek név a Nomad 4x4, nemzetközi szó, tökéletes.

Amúgy a Skyranger 30 logikus választás, míg a Mantis 35mm szintén hibátlan objektumvedelemre (plane, ha pesz mellé majd Cheetah is, azaz teljes Skynex.)
Ebben az esetben Cheetah kerül a 30-as Skyrangerre is?
Annyit el tudsz árulni, hogy a Skyranger 30 már a +1 milliárd a Lynx árában, vagy nem?
 
Szép jó reggelt!!

Ilyen drónvadász fegyvert anno a belgáknál láttam élesben.
Challenger 3???
Átvesszük a kivont Challengereket?
Beszállunk a LEP-be, amivel olcsóbbá tehetjük?
Mondjuk így gyakorlatilag full Leo 2 kompatibilis belsejű harckocsikat kapunk.
 
Challenger 3???
Átvesszük a kivont Challengereket?
Beszállunk a LEP-be, amivel olcsóbbá tehetjük?
Mondjuk így gyakorlatilag full Leo 2 kompatibilis belsejű harckocsikat kapunk.
Igen és még modernizáljuk hozzá a T-72-ket. Természetesen mindet gombokért.

Itt az önvezetésen volt a hangsúly, hogy abban lehet magyar hozzáadott érték és nyilván bevétel. Mert ahogy látjuk, a haderőfejlesztés és hadiipar fejlesztés egyik sarokköve a bevétel termelés.
Mondjuk nem tudom, hogy egy vezetővel ellátott harcjármű esetében mire jó az önvezetés, ha csak itt nem vezetéstámogató rendszerről van igazából szó és nem teljes önvezetésről.
 
Igen és még modernizáljuk hozzá a T-72-ket. Természetesen mindet gombokért.

Itt az önvezetésen volt a hangsúly, hogy abban lehet magyar hozzáadott érték és nyilván bevétel. Mert ahogy látjuk, a haderőfejlesztés és hadiipar fejlesztés egyik sarokköve a bevétel termelés.
Mondjuk nem tudom, hogy egy vezetővel ellátott harcjármű esetében mire jó az önvezetés, ha csak itt nem vezetéstámogató rendszerről van igazából szó és nem teljes önvezetésről.
Most jön majd, hogy de ezeket ne hasonlítsd a T-72-höz, megérnééé, a mindenki számára imádott 'logisztikai rémálom' szópár hirtelen feledésbe merül. :D
 
Most jön majd, hogy de ezeket ne hasonlítsd a T-72-höz, megérnééé, a mindenki számára imádott 'logisztikai rémálom' szópár hirtelen feledésbe merül. :D
Én még fel akartam hozni -de végül mégse mertem, hogy a Skyrangereket rápakolhatnánk vasárban összevásárolt t-55 alvázakra is. :D
 
Én még fel akartam hozni -de végül mégse mertem, hogy a Skyrangereket rápakolhatnánk vasárban összevásárolt t-55 alvázakra is. :D
Jó ötlet, erre van még sok elérhető Leo 1 is. Sztem a Lynxet is mondjuk vissza, a kiszuperált Cahllykbők kell inkább ifv-t csinálni, hisz ahogy itt már leírták a 30 mm a múlt, megfelelő védelmet csak egy MBT-ből átalakított ifv adhat. Ez lenne csak az igazi innováció önvezető ifv Chally alapon.
Szarkazmus off.
 
Igen és még modernizáljuk hozzá a T-72-ket. Természetesen mindet gombokért.

Itt az önvezetésen volt a hangsúly, hogy abban lehet magyar hozzáadott érték és nyilván bevétel. Mert ahogy látjuk, a haderőfejlesztés és hadiipar fejlesztés egyik sarokköve a bevétel termelés.
Mondjuk nem tudom, hogy egy vezetővel ellátott harcjármű esetében mire jó az önvezetés, ha csak itt nem vezetéstámogató rendszerről van igazából szó és nem teljes önvezetésről.
Az amerikai Lynxnél követelmény, hogy önvezető is legyen. De mondok jobbat, a magyar kírásban is szerepelt, hogy a jövőben kell ezzel az opcióval rendelkeznie. Innen logikusan következik, miert Zalaegerszegre esett a helyszín. Ide eleve épített az állam egy ilyen városi tesztpályát. Ehhez jön az off road, a többi az RM Hu dolga.
 
Challenger 3???
Átvesszük a kivont Challengereket?
Beszállunk a LEP-be, amivel olcsóbbá tehetjük?
Mondjuk így gyakorlatilag full Leo 2 kompatibilis belsejű harckocsikat kapunk.
Inkább arrol van szó, hogy az RM csinálja a Challenger upgrade-t. Ha mi áthozatjuk a félig állami magyar RM-be az önvezető K+F-et, akkor szükséges allamok közti megállapodás, haaz RM ezt el akarja adni UK-be. Igazából ennek van ertelme, nem a Szamár összeszerelésének, azt mki megoldja, főleg a nagy államok. Viszont a zsiros hozzáadott érték itt lesz. Ennek nagyon drukkolok!!
 
Az amerikai Lynxnél követelmény, hogy önvezető is legyen. De mondok jobbat, a magyar kírásban is szerepelt, hogy a jövőben kell ezzel az opcióval rendelkeznie. Innen logikusan következik, miert Zalaegerszegre esett a helyszín. Ide eleve épített az állam egy ilyen városi tesztpályát. Ehhez jön az off road, a többi az RM Hu dolga.
Ezt értem, de mire jó?
 
Egyébként tegnap néztem a régi szovjet honvédségi hídvetőt. Azt hiszem T-55 alapokon van. Hát izé..... kínos, ahogy füstöl meg szerencsétlenkedik egy Leopard mellett. T-72 szintén. A Leopardot azért tudod, hogy jön, mert remeg a föld, a T-72-őt azért, mert 20 méteres körzetben tömény füst van.

Most akkor kepzeljük el T55 alapokon a román a TR85-öt vs. Leopard A4 esetleg A7. Ha én román lennék az afgán haderő tálibok elleni taktikáját választanám. :D

Tudom, hogy fenti totál fikció, de jó volt belegondolni. :cool:
 
Ki tudja, az ember által felügyelt önműködő gép szerintem csak egy lépcsőfok a teljesen autonóm, gépek által vívott harcászathoz vezető úton.
Elképzelem, ahogy iszogatnak a világpolgárok egy teraszon Párizsban, aztán egyszercsak megjelenik egy rakés helyi meg egy rakás német robot, elkezdik ócskavasra lőni egymást civil áldozatok nélkül, erre a teraszon iszogatók elkezdik kurvaanyázni egymást, fizikai atrocitás nélkül, merthát háború van. :D Ritka értelmetlen lesz az egész, mármint olyan pótcselekvés, amiben még a pótcselekvés is robotokra van bízva. Ez baromság. :D