A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Szerintem meg az van elönyben akit nem tudnak, hogy hol van!
Mert ha nem "látják", akkor nem is tudnak rá rakétát indítani. Sem radarosat, sem IR-t, sem IIR-t.
Aztán kezdj el egy kicsit gondolkodni! :)
Aztán majd rájössz, hogy a Growlerhez miért ragaszkodnak olyan nagyon!
A Gripen közel sem láthatatlan EW ide vagy oda. A Growler teljesen nas liga, a Gripen EW képessége a fasorban sincs ahoz képest.
 
  • Vicces
Reactions: Törölt tag
Ezt értem, de mire jó?
Most brain storming.

Hosszabb menetben kipihent katonák érkeznek az éles helyszínre.

Esetleg füst miatt azonnal el kell hagyni a Lynxet, de ott hagyni nem kell.

Necces helyre kell bemennie, de élőerőt nem akarsz kockáztatni, vagy nincs megfelelően képzett embered. Távvezérelve beviszed. Stb, stb...
 
Nem, csak ide hozhatják a hozzá kapcsolódó k+f egy részét.
Emiatt nem kell Orbánnak Johnsonnal randizni. De ehhez köthető a Rába féle tankfelújítás is - szerintem.
Pedig a britek felújítását otthon csinálják az RBSL üzemben.
Az angoloknak elég sok letárolt Challenger 2-ese van.
Összesen valami 448db készült. Ebből a LEP-en csak 148db fog átesni, 800M font értékben.
Ha mi is beszállnánk az ügybe, akkor mondjuk az alap járművekért valami jelképes összeget fizetünk (500ezer-1M font között valahol). Cserébe viszont közösen rendelhetünk az angolokkal modernizációs alkatrészeket. Így az angoloknak visszajön némi pénzmag a régi gépekért, + olcsóbbá válhat a egységnyi felújítás (amit valljuk be mindenki rohadt soknak tart), ha mondjuk nem 148db készletet kell lerendelni, hanem 248-at, vagy esetleg 300-at.
Nekünk meg összejönne 6-7M fontos áron egy Leo2 A7 szintű harckocsi, miközben a teknők jóval újabbak, mint a legtöbb elérhető használt Leo2 A4.
Ráadásul egy jelentős részük alig használt. Ne feledjük, a norvég A4-esek is eredetileg még hollandok voltak.
Az pedig, hogy utólag autonómra alakítjuk, csak hab a tortán. Mondjuk ahhoz még valami töltőgép is kellene!

De van még egy érdekes brainstormingom:

Ha mondjuk átvennénk az összes elérhető Challengert, akkor megkínálhatnánk mondjuk a szlovákokat és a cseheket is a felújított Challenger 3-asokkal.
Ha meg nekik nem kell, akkor is van opció.
Mivel folyik - a hírek szerint - a tárgyalás a 35mm-es Skyrangerről, így egy 50-70db-ot fel lehetne pakoltatni a RM-lal, amivel megoldható egy komplett láncos dandár közel légvédelmét.

Tegyük fel, hogy egy jövőbeli harckocsidandárban gyakorlatilag 70-80%-ban azonos alapon (Challenger 2) meg lehetne oldani a logisztikát.
 
Most brain storming.

Hosszabb menetben kipihent katonák érkeznek az éles helyszínre.

Esetleg füst miatt azonnal el kell hagyni a Lynxet, de ott hagyni nem kell.

Necces helyre kell bemennie, de élőerőt nem akarsz kockáztatni, vagy nincs megfelelően képzett embered. Távvezérelve beviszed. Stb, stb...
Rommá lőtt szakasz, sérült vagy halott sofőr és a gép visszaviszi biztonságba őket.
Beszorult szakaszért beküldeni, hogy kihozza őket.

Ha mondjuk átvennénk az összes elérhető Challengert,
Csak ha kefirt is veszünk mellé. :)
 
Én még fel akartam hozni -de végül mégse mertem, hogy a Skyrangereket rápakolhatnánk vasárban összevásárolt t-55 alvázakra is. :D
Nem tudom, hogy tisztában vagy-e vele, hogy ezek a Challengerek 99 óta vannak rendszerben, és a nagy részük évek óta nincs használatban. Nem mondom, hogy bejáratósak, de ez a megoldás kb. finn Leo2 A6-os beszerzés szintű üzlet. Ha nem is pénzügyileg, de újabb használt harckocsikat nem nagyon tudnál leakasztani. A torony pedig csak külsőre fog eltérni a Leo2 A7-től, belülről akár teljesen megegyezhet.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Nem tudom, hogy tisztában vagy-e vele, hogy ezek a Challengerek 99 óta vannak rendszerben, és a nagy részük évek óta nincs használatban. Nem mondom, hogy bejáratósak, de ez a megoldás kb. finn Leo2 A6-os beszerzés szintű üzlet. Ha nem is pénzügyileg, de újabb használt harckocsikat nem nagyon tudnál leakasztani. A torony pedig csak külsőre fog eltérni a Leo2 A7-től, belülről akár teljesen megegyezhet.
De a logisztikai rémááálom!? :rolleyes: :D
 
Most jön majd, hogy de ezeket ne hasonlítsd a T-72-höz, megérnééé, a mindenki számára imádott 'logisztikai rémálom' szópár hirtelen feledésbe merül. :D
Hát amennyiben a torony belseje (ágyú, műszerek, érzékelők, kezelőszervek) mind egyeznek, akkor a motor és az erőátvitel esetleges különbözősége megoldható készletezéssel. A T-72-esetén hogy oldod meg a töltőgép kiiktatását, és +1 fő beleszuszakolását?
 
Hát amennyiben a torony belseje (ágyú, műszerek, érzékelők, kezelőszervek) mind egyeznek, akkor a motor és az erőátvitel esetleges különbözősége megoldható készletezéssel. A T-72-esetén hogy oldod meg a töltőgép kiiktatását, és +1 fő beleszuszakolását?
Érdekes, mikor a logisztikai központ épülése és a Leo 2 upgrade vita futott egyszerre, még rettenetes zavart keltett volna az esetleges kétféle készlet. Van T-72-őnk, ez egy alapvetés. Van Leo 2-őnk és lesz is még, ez a másik. Naná, hogy akkor ez rettentő logisztikai rééémálom lenne, de a kretén angol szar faragása, az az évszázad biznisze B+! :D :D :D Csináltak egy gépet, amire csak ennyi NERA-t láttál jónak frontból rárakni harctéren, mert elfelejtették valahol menet közben, hogy frontból támadás érheti a gépet. :D
military-tanks.jpg


Szóval ez esetben csak készletezgetni kell kicsit, nem akkora gond, csak nehogy értelmesen számoljunk azzal, hogy az A7V felújítás esetén motorikusan és erőátviteli szinten is javarészt egyező gépet kapunk. CSak kis küllem eltérés mi? :D Lánctalp, kerekek(mind), lengőkarok, felfüggesztés összes kurva tartozéka, toronyforgató motorok, csapágyak, fogaskerekek, stabilizátor elemei, búvónyílások, motortér vezetékei meg az összes kurva minden, de ez angol, a finnek is csettintenének. :D

Szóval nehogy a meglévő T-72-őt húzzuk fel amivel lehet, soha senki nem vette ki elméletben sem a töltőgépet, meg nehogy Leo2-őt vegyünk még és/vagy újítsuk fel. :D

Legyen Challenger és akkor költöttünk olyanra ami még nincs, végre lesz négyféle hk itthon(de a belseje ugyanolyan :D ), de a háromféle az LOGISSSSZZTIKAI RÉMÁLOM! De ha lesz belül Leopard Challenger, az jobb mint a kívül-belül Leopard. :D
 
Emiatt nem kell Orbánnak Johnsonnal randizni. De ehhez köthető a Rába féle tankfelújítás is - szerintem.
Pedig a britek felújítását otthon csinálják az RBSL üzemben.
Az angoloknak elég sok letárolt Challenger 2-ese van.
Összesen valami 448db készült. Ebből a LEP-en csak 148db fog átesni, 800M font értékben.
Ha mi is beszállnánk az ügybe, akkor mondjuk az alap járművekért valami jelképes összeget fizetünk (500ezer-1M font között valahol). Cserébe viszont közösen rendelhetünk az angolokkal modernizációs alkatrészeket. Így az angoloknak visszajön némi pénzmag a régi gépekért, + olcsóbbá válhat a egységnyi felújítás (amit valljuk be mindenki rohadt soknak tart), ha mondjuk nem 148db készletet kell lerendelni, hanem 248-at, vagy esetleg 300-at.
Nekünk meg összejönne 6-7M fontos áron egy Leo2 A7 szintű harckocsi, miközben a teknők jóval újabbak, mint a legtöbb elérhető használt Leo2 A4.
Ráadásul egy jelentős részük alig használt. Ne feledjük, a norvég A4-esek is eredetileg még hollandok voltak.
Az pedig, hogy utólag autonómra alakítjuk, csak hab a tortán. Mondjuk ahhoz még valami töltőgép is kellene!

De van még egy érdekes brainstormingom:

Ha mondjuk átvennénk az összes elérhető Challengert, akkor megkínálhatnánk mondjuk a szlovákokat és a cseheket is a felújított Challenger 3-asokkal.
Ha meg nekik nem kell, akkor is van opció.
Mivel folyik - a hírek szerint - a tárgyalás a 35mm-es Skyrangerről, így egy 50-70db-ot fel lehetne pakoltatni a RM-lal, amivel megoldható egy komplett láncos dandár közel légvédelmét.

Tegyük fel, hogy egy jövőbeli harckocsidandárban gyakorlatilag 70-80%-ban azonos alapon (Challenger 2) meg lehetne oldani a logisztikát.
Ez mind igaz, és nagyon jó ötlet, de azért még lécci ne ajánlgasd a Challenger-jeinket senkinek.
;)
 
Ez a gondolatmenet nagyon félrement.

Ide bútorozik a Rheinmetall, itt épül autonóm járműveknek tesztpálya - - >A Rheinmetall szerződik az angolokkal a Challengerek modernizálására, aminek része az önvezetés.

Ebből nem következik az, hogy megvesszük a levedlett cuccaikat.
 
Ki számolta ki? Mert ha molni, akkor azt dobd ki! Nincsen tisztában, - vagy nem akar tisztában lenni - alapvető tulajdoni, és pénzügyi fogalmakkal.
Mellesleg már ő is revidiálta a Gripen beszerzések pénzügyi részét.

Ami pedig azt illeti, hogy mit lehet, és mit nem kompenzálni, azt döntsd el inkább az egyetlen eddigi svéd részvételű Red Flag eredményeiből.
Vagy a thai légierő kínai vendégszereplése kapcsán. Vagy a Su-27sk-t nem tartod elég erősnek, vagy a 10 pilonja nem elég neked?
"The Gripen has much lower drag. And far lower wing loading. It can reach supersonic speeds on dry thrust while carrying a full armament of four AMRAAM’s two Sidewinders and an external fuel tank."
Hogy miiiii?
 
Nem tudom, hogy tisztában vagy-e vele, hogy ezek a Challengerek 99 óta vannak rendszerben, és a nagy részük évek óta nincs használatban. Nem mondom, hogy bejáratósak, de ez a megoldás kb. finn Leo2 A6-os beszerzés szintű üzlet. Ha nem is pénzügyileg, de újabb használt harckocsikat nem nagyon tudnál leakasztani. A torony pedig csak külsőre fog eltérni a Leo2 A7-től, belülről akár teljesen megegyezhet.
Személy szerint nem gondolom, hogy arra kell építeni a jövő haderejét, hogy használ (22 éve van rendszerben!) technikát veszünk.
Ha már elköteleztük magunkat az új A7+ -ok terén, akkor ne akarjunk már másból venni használtan pluszt, úgy, hogy még a megrendelt darabok sem érkeztek be és másra is kell költeni, nem csak harckocsira.
Meg nem tudom, hogy egyáltalán eladók-e a Challengerek; fel sem merült szerintem, hogy eladóak lennének.
 
Szép jó reggelt!!

Ilyen drónvadász fegyvert anno a belgáknál láttam élesben.
"a magyar kormány megállapodott a Lynxekre kerülő 30 milliméteres Skyranger-tornyok gyártásáról, illetve tárgyalások folynak a 35 milliméteres toronyról is, amely statikus védelmi funkciókat láthat el. "

Őszintén gratulálok.
Ugyanarra a feladata két különböző űrméret.
A Z2026 kezd úgy kinézni, mint egy balkáni bazár.
És ha még az AEW gép egy új Embraer típus lesz, az lesz csak a hab a tortán.

Nem vezet sok jóra, ha minden szart "sose halunk meg" alapon katalógusból összevásárolgatunk.
 
Ez a gondolatmenet nagyon félrement.

Ide bútorozik a Rheinmetall, itt épül autonóm járműveknek tesztpálya - - >A Rheinmetall szerződik az angolokkal a Challengerek modernizálására, aminek része az önvezetés.

Ebből nem következik az, hogy megvesszük a levedlett cuccaikat.
Gondolkozz már egy kicsit!
Minek kellene az angol Challengereket idehozni különben, amikor nekik van saját önvezető és UGV fejlesztésük. A felújítás meg konkrétan a volt BAE Systems angliai gyárában fog lezajlani, amit felvásárolt a RM?