A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Ez nem teljesen idetartozik, de érdekesség az Airbus kapcsán.


Illetve este iderepül, ezért (??), a francia külügyminiszter.
Elég sok katonai témát érintettek a francia külügyminiszteri látogatáson.


Maliban 20-ról 80-ra növeljük a létszámot.

Végezetül pedig a védelmi ipari együttműködést nevezte meg, és emlékeztetett arra, hogy a magyar honvédség harmichat helikoptert vásárolt az Airbustól, s a vállalat jelenleg alkatrészgyárat épít Gyulán. Emellett közölte, hogy megállapodtak a stratégiai együttműködés megindításáról az űriparban is.
 
A raj pk a főnök a járműben, ha kiszáll akkor a járműparancsnok a főnök.

Azokban a haderőkben ahol nincs külön parancsnoki gép ott a szakasz pk valamelyik raj jarművében ül és ott akkor természetesen ő a főnök. Ugyanez igaz akkor is ha a szakaszaltiszt valamelyik rajjal ül egy járműben.
A szakasz pk es szakaszaltiszt viszonylatában is az van, hogy a pk kiszáll de a szakaszaltiszt nem.
Hasonlóra gondoltunk csak nekem nem sikerült jól a kifejtés. :)
Köszi a tisztázást. ;)
 
Nah,szóval ez nem az a lőszergyár amire itt mindenki gondol.. Ezt ma írta alá Maróth,és pontosabban tölténygyár... !
Az eddig is volt svájci tulajdonban MFS néven, nem?
Azt gondoltam itt valami nagyobb kaliber fog készülni: 30mm, 120mm meg 155mm-esek. Ilyenről (is) volt szó ha nem tévedek...?
 
Az, hogy hogy alakul a parancsnoklás.

A rámpás gépeknél nincs olyan, hogy ki az első, mert egyszerre 2 ember száll ki.
de amit tölled kérdezett @pöcshuszár és amire én reagáltam helyetted (mert benne vóltál a pk pkh i vitába) és amire én reagáltam pöcshuszárnak az a desszantra irányult. és nem a pk pkh i ra. (te @Xpert el beszéltél a pk pkh ról nem huszárunkal akkor már.)
 
Látni tud jobban, de az érzekelés többi részében nulla. Egy 40 tonnas IFV-ben ülve soha semmilyen fogalmad nem lesz arról, hogy a kintlévők számára milyen erejű az ellenség tüze, milyen akadályt jelent a terep és még sorolhatnám eleg sokáig.
Erre van a dismount commander több helyen bevezetve.
Gyakorlatilag csak felcserélődik a rangsor.
De különben a Lynxben nem igazán lehet majd cserélgetni a parancsnokot. Azaz nem nagyon lehet azt megcsinálni, mint jelenleg sok országnál, hogy amikor a gépben van raj pk. akkor beül a toronyba, amikor meg deszant van, akkor kiszáll, és egy tartalék járműparancsnok a helyére ül. Egyszerűen nincs hely a mozgásra. Azt meg ugye nem feltételezzük, hogy majd a torony búvónyíláson keresztül fog deszantolni!
Tehát a torony személyzete állandó lesz, de a deszanttérből sosem fogja tudni úgy átlátni a taktikai helyzetképet, mint fentről a toronyból.
Tehát a másik opció, hogy teljesen különválasztod a jármű személyzetet, és a deszantot.
Ahogy én kivettem, valamennyire mintha a németeknél is ez lenne a helyzet a PUMA-ban.
Bár a PUMA-ban jóval egyszerűbb a helycsere, de ott sem minden esetben tart a raj pk. a deszanttal.

Szerintem ennek örülni fogsz dudi: Ilyet szerintem már régóta vadászol. (fordítózva)
 
  • Tetszik
Reactions: papi
Van e rendszeresítve egységes cls zsák?
Mi van benne?
https://combatgear.blog.hu/2019/06/18/cls_zsak
1.JPG
 
Erre van a dismount commander több helyen bevezetve.
Gyakorlatilag csak felcserélődik a rangsor.
De különben a Lynxben nem igazán lehet majd cserélgetni a parancsnokot. Azaz nem nagyon lehet azt megcsinálni, mint jelenleg sok országnál, hogy amikor a gépben van raj pk. akkor beül a toronyba, amikor meg deszant van, akkor kiszáll, és egy tartalék járműparancsnok a helyére ül. Egyszerűen nincs hely a mozgásra. Azt meg ugye nem feltételezzük, hogy majd a torony búvónyíláson keresztül fog deszantolni!
Tehát a torony személyzete állandó lesz, de a deszanttérből sosem fogja tudni úgy átlátni a taktikai helyzetképet, mint fentről a toronyból.
Tehát a másik opció, hogy teljesen különválasztod a jármű személyzetet, és a deszantot.
Ahogy én kivettem, valamennyire mintha a németeknél is ez lenne a helyzet a PUMA-ban.
Bár a PUMA-ban jóval egyszerűbb a helycsere, de ott sem minden esetben tart a raj pk. a deszanttal.

Szerintem ennek örülni fogsz dudi: Ilyet szerintem már régóta vadászol. (fordítózva)
de amikor bent van adesszant desszanttérbe nem kell neki átlátni a mindent csak ami a harcjárművet érinti. meg máskor is. (addig parancsot teljesít mint mindenki ilyen esetben a szakasz pk parancsát vagy a tuzpár parancsnok parancsát aki meg aujra a szakasz pk parancsát.)
ez a parancsuralmi rendszer. nem kell mással törődnie.
 
Az eddig is volt svájci tulajdonban MFS néven, nem?
Azt gondoltam itt valami nagyobb kaliber fog készülni: 30mm, 120mm meg 155mm-esek. Ilyenről (is) volt szó ha nem tévedek...?
Szerintem a Lynx-hez fognak többek között 30milist,de ez egy új megállapodás. Nincs köze a RUAG-hoz. Ez egy új project. Én sem tudok többet,de ma írták alá ez fix.
 
legyen sima egyszerű védelem.
a desszant kiszál a harcjáműből.
a raj pk felosztja a figyelési szektorokat jobb desszant bal desszant egyes tűzpár 2es tűzpár Harcjármű.
a harcjármú pk ja ugyan úgy végui a dolgát. ha valami bejön és nem a harcjármű szektorából. akkor a raj pk kivülről eldönti hogy mi legen a tehendő (nem biztos hogy a harcjárműnek tüzet kell nyitnia.) lehet desszant manővere szükséges vagy a harcjármű hátravonása. vagy bármi lehet.
de lehet olyan is hogy a eljes arcvonal a harcjárműjé ilyenkor. mert a desszant mozog. és akkor a mozgó mondja meg hogy neki hova van szüksége tűzre a kocsi pk dolga hogy megoldja hogy tudjom oda tüzet biztosítani ha átállásal akkor uj pozíciót foglal. (de erre van a kiképzés)

ha bent van a desszant. és nem kell kiszállni. a kocsi pk a jármű pkja. de a szakaszpk utasításait követi. (itt em abszolut önálló.) mindig parncsot fog kapni. a raj pk is parancsot kap... mindenki parancsot kap még többet is kapsz mint akarnád ilyen szituba hidd el.

képzeld úgy hogy 1 es tüzcsoport (jobbdeszant) 2 es tüzcsoport (bal desszant) 3 as tűzcsoport (harcjármű) ifv esetén.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Erre van a dismount commander több helyen bevezetve.
Gyakorlatilag csak felcserélődik a rangsor.
De különben a Lynxben nem igazán lehet majd cserélgetni a parancsnokot. Azaz nem nagyon lehet azt megcsinálni, mint jelenleg sok országnál, hogy amikor a gépben van raj pk. akkor beül a toronyba, amikor meg deszant van, akkor kiszáll, és egy tartalék járműparancsnok a helyére ül. Egyszerűen nincs hely a mozgásra. Azt meg ugye nem feltételezzük, hogy majd a torony búvónyíláson keresztül fog deszantolni!
Tehát a torony személyzete állandó lesz, de a deszanttérből sosem fogja tudni úgy átlátni a taktikai helyzetképet, mint fentről a toronyból.
Tehát a másik opció, hogy teljesen különválasztod a jármű személyzetet, és a deszantot.
Ahogy én kivettem, valamennyire mintha a németeknél is ez lenne a helyzet a PUMA-ban.
Bár a PUMA-ban jóval egyszerűbb a helycsere, de ott sem minden esetben tart a raj pk. a deszanttal.

Szerintem ennek örülni fogsz dudi: Ilyet szerintem már régóta vadászol. (fordítózva)
A PUMA-ban amennyire tudom a raj pk át tudja venni jármű pk optikája felett az irányítást, ezért nem is nagyon kell a helycsere. A németeknél is kiszáll a rajparancsnok.
 
azért nem a harcjármű pk ja irányít ebben az esetben mert a harcjármű nem ér rá jobbra ballra nézelődni a saját csapatokra miközbe biztosítja vagy figyeli a szektorát. (ha info jut hozzá azt továbbítja a pk nak aki eldönti a sztyeppen hogy mi is legyen a lépés.)

ha meg menetbe van vagy menetre késsz. akkor meg a komplett rajt (harcjárművestől desszantostol.) a szakasz pk irányítja. ő mondja meg hol haladjon (nem m re pontosan) mi legen a figyelési szektora. stb... ehhez nem kell beiktatni +1 láncszemet a pkt hogy majd mondja a pkh nak aki majd mondja a vezetőnek vagy a toronylövésznek az utasításokat.
a jármű pk nak a dolga ilyenkor az alternatív figyelési mód (pillangó kamera rések stb.) magyarázhat a desszantnak hogy a valószínűsíthető feladatvégrehalytáshoz milyen kezdő mozzanatokat kíván... stb... mit hozzanak mit ne hozzanak magukkal. elmondja a járműpknak hogy mit vár el tőlle. hova menjen mit csináljon. (drillezés miatt lehet elég egy szó vagy szám akár.) (mitt tudom én csigázzál vagy kuksoljál vagy veretősen vagy a 2est csapjuk stb...) és a pkh tudnifogja mert már 100x csinálták.
 
Erre van a dismount commander több helyen bevezetve.
Gyakorlatilag csak felcserélődik a rangsor.
De különben a Lynxben nem igazán lehet majd cserélgetni a parancsnokot. Azaz nem nagyon lehet azt megcsinálni, mint jelenleg sok országnál, hogy amikor a gépben van raj pk. akkor beül a toronyba, amikor meg deszant van, akkor kiszáll, és egy tartalék járműparancsnok a helyére ül. Egyszerűen nincs hely a mozgásra. Azt meg ugye nem feltételezzük, hogy majd a torony búvónyíláson keresztül fog deszantolni!
Tehát a torony személyzete állandó lesz, de a deszanttérből sosem fogja tudni úgy átlátni a taktikai helyzetképet, mint fentről a toronyból.
Tehát a másik opció, hogy teljesen különválasztod a jármű személyzetet, és a deszantot.
Ahogy én kivettem, valamennyire mintha a németeknél is ez lenne a helyzet a PUMA-ban.
Bár a PUMA-ban jóval egyszerűbb a helycsere, de ott sem minden esetben tart a raj pk. a deszanttal.

Szerintem ennek örülni fogsz dudi: Ilyet szerintem már régóta vadászol. (fordítózva)
Mikor Franciában rendszeresítették a VBCI t, ugyanez miatt volt kavarodás. A rajparancsnok a jármü parancsnoka is, vagy pedig hozzáadnak+1embert a jármü személyzetéhez. Az akkori álláspont az volt hogy jobb lenne 1 jármüparancsnok, de az változtatna az alegységek összetételén, létszámhiány is van, a raj jármüve igazából sosem távolodik el nagyon a rajtól, igy maradt a rajparancsnok aki a jármüben elfoglalja a pk i helyet. Egyébként a jármü a soför+lövész párossal is teljesen harcképes.
Én amondó vagyok, hogy a rajparancsnoknak mindig tisztában kell lennie az aktuális taktikai helyzettel, a mai okos rendszerekkel ez lehetséges, így mikor a raj a jármüben tartózkodik neki kell parancsnokolnia. Ugyanez igaz a deszantnál, neki kell tudnia mi mètre, ki kell szállnia. Ez persze több terhet ró rá ,manapság egyre kevésbé igaz hogy egy lövész hülyén is jó, rajparancsnok legyen a talpán aki megállja a helyét a mai modern technikával.