A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 763
20 949
113
Munkaerő hiány van az országban, szinte minden területen. Ebből, illetve az ország gazdasági teljesítményének jelentős növekedése kapcsán, a fizetések a versenyszférában elég komolyan nőnek, messze az infláció felett. Azonban az álláshirdetések még mindig lutri a munkát kereső, vagy munkahelyet váltani szándékozók számára. Alap információka megadnak, de pld, a fizetést nem jelenítik meg konkrétan, adott munkakörre. Elintézik azzal hogy "versenyképes bérezés". Amolyan nesze semmi, fogd meg jól. A jelentkező annyit tudhat biztosan, hogy iparági bérezés van az országban. Tehát például, ha autóiparban akar dolgozni, adott munkakörben, akkor ha van olyan ismerőse, aki az iparágban dolgozott, vagy épp azon a munkahelyen, ahova készül, akkor megkérdezi. A facebookon is sok álláshirdetés van. Egy hirdetésben láttam konkrét összeget bérezésre. Egy sárvári cég keresett targoncavezetőket. Na ők adtak meg kezdő, netto bérre 400.000 forintot. Minden más hirdetés esetében, a homályos "versenyképes fizetés" szerepel, a bérezét illető információban.

Másik csábításnak szánt varázskifejezés álláshirdetésekben, a "családbarát munkahely". Ez már kifejezett átverés általában. Aki ismeri ezt a világot, az már tudja is, hogy feltehetően több műszakos munkarend van, hétvégén túlóráztatással, amit ez az információ takar.
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 330
4 545
113
Másik csábításnak szánt varázskifejezés álláshirdetésekben, a "családbarát munkahely". Ez már kifejezett átverés általában. Aki ismeri ezt a világot, az már tudja is, hogy feltehetően több műszakos munkarend van, hétvégén túlóráztatással, amit ez az információ takar.
Minden relatív. Van ahol az már család barát, hogy a a férj meg a feleség úgy kap műszak beosztást, hogy az egyik mindig tudja vinni reggel gyereket oviba/suliba a másik meg délután haza tudja hozni. Egyes helyeken ez normalitás, míg máshol már hatalmas kedvezménynek van beállítva. És még sorolhatnám…
 

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
863
2 287
93
A kultúra szép hobbija kevés érdeklődőnek. A reálismeretek a civilizált lét alapjai.
Erősen kerekednek a szemeim. Valami nagyon nyakatekert elképzelésed lehet a civilizált létről, magyarul viselkedésről:eek:
A civilizáció maga a kultúra!
Máshol írtam, de itt is jogos:
Hát, valahogy úgy kellene kinézzen a prioritás nemzetgazdasági és nemzetbiztonsági szempontból, hogy:
  • reáltanár (enélkül szó szerint semmi nincs, csak Fekete-Afrika, ez a kormány legsúlyosabb nemzetvesztő árulása, ötszáz nettó kellene a minimum legyen a jelenlegi munkaerőpiacon egy matematika, kémia, fizika vagy biológia tanár fizetése és ehhez még jönnie kellene az ingyenes és kötelezően járó szolgálati lakásnak!)
  • eü. személyzet (orvostól a mentősig)
  • katona
  • rendőr
  • humántanár
Reáltanár nélkül nincs nemzetgazdaság, nincs közigazgatás, nincs hadsereg, nincs semmi. Senkit nem érdekel a bohóckodás irodalommal, meg ének-zenével, mert anélkül tökéletesen funkcionál egy ország, de világszínvonalú és a társadalom minden rétege számára elérhető matematika, fizika, kémia és biológia oktatás nélkül a legsötétebb harmadik világ van csak.
Tudod mi volt a 100% reál viselkedés kultúra nélkül?
Amikor a nagyon erős reál képzésű németek mértani pontossággal és emberség nélkül, gyártási folyamattá tették az emberi egyedek kiirtását!
Civilizáció nem létezik humán és reál tudás nélkül!
Mondj légyszi csak egy történelmi civilizációt, ahol nem volt magas fokú kultúra.

A tanár téma erős ingovány. A kitűnő lányunkat tavaly (5.oszt.) betették a legjobbak matek csoportjába. Nem tetszett, mert a korábbi tanár jó volt. Próbaképp 1 hónapig nem járt különórára, rögtön írt egy 3-as témazárót. Konkrétan semmit nem ért a tanár magyarázatából. Külön röhej volt, hogy az összerakott legjobbak csoportja írta a legrosszabb átlagot a 3 csoport közül, úgy, hogy egyforma volt a dolgozat! :hadonaszos:
Azóta természetesen jár továbbra is különtanárhoz (aki viszont szuper), így 5-ös.
Az anyagiakhoz: Namost a különtanár óránként 4000 Ft-ba kerül, tele van a délutánja. Számolj egy kicsit, napi 4 óra, 20 nap, 320.000 Ft tisztán, akkor miről beszélünk!!!!????
És nekem azért kell fizetnem, mert az állami oktatás tele van potyautasokkal. Ne izgulj, időnként járni kell nyelvtanból is, németből a feleségem foglalkozik velük és még most jön majd a fizika, kémia. Előre félek! Ezeket megnyerem én asszem, ha ráérek.
A történelemtanár meg konkrétan megutáltatta a tárgyat, miközben korábban az volt a kedvence. Online órán tavasszal nejem "beült", azt mondta, a végére azt hitte fejbe lövi magát! :D

Az év végén meg az ünnepségen dagad a melle a tanárnak, hogy milyen szép eredményeket értek el a diákok (megdícsérik, mint felkészítő tanárt), közben meg az összes gyerek az említett különtanárhoz jár!
Tapasztalatom: a tanári pályán a diplomaszerzés után nem sok felelősséget kell vállalni!
Ha jól tanul a gyerek, jó a tanár, ha rosszul, hülye a gyerek, kész.

Jó tanárnak járna az említett fizetés? Abszolút!!! De ahhoz kell országosan egyenszilárd teljesítmény is. A középszerűek természetesen itt is lehúzzák a jókat.
Általános és középiskolában semmilyen VILÁGSZÍNVONALÚ csinnadratta produkcióra nincs szükség matekból, meg a többiből!
Jó képességű, értelmes emberek kellenek. Na persze nem árt egy jó tanterv is. :oops:
Az az igazság, hogy a változásra való igény jórészt csak a szavak szintjén él. Igen sokan jól elvannak a magoltatás és gyerek általi fejből visszamondás posványában. Hja kérem, kényelmes mint állat. Az évi PISA tesztek meg beárazzák az elavult, nyomokban porosz rendszert tartalmazó ósdi oktatást.
Profi oktatást reklamálsz, de az nem megy profi oktatók és a velük szemben támasztott profi követelmények nélkül.
Ismerős, nem? Tisztára, mint a versenyszférában. :rolleyes: Na ez utóbbi megjelenése esetén azt hiszem tizedelődne a tanári állomány.
És végül, minden tiszteletem a jó tanároké!
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
518
1 439
93
A rendszert szokták szidni.
Is-is. Civilben egy nagygépes kapitány többszörösét keresi, mint a seregben. De még egy elsőtiszt, vagy kisgépes oktató is jelentősen többet, vagy összehasonlíthatót egy katonai pilótához képest.

Hogy mennyire tájékozódtak: nyilván tisztában voltak a pénzzel és azzal is, hogy a sereg sz.r. Ők elsősorban repülni akartak (meg pénzt keresni a repüléssel), nem azért vonultak be, mert álmaik netovábbja volt, hogy katonai pilóták lehessenek. A seregnek meg még erre a kis időre is kapóra jött a tapasztalatuk. De megtartani nem sikerült őket.
 
K

kamm

Guest
Másik csábításnak szánt varázskifejezés álláshirdetésekben, a "családbarát munkahely". Ez már kifejezett átverés általában. Aki ismeri ezt a világot, az már tudja is, hogy feltehetően több műszakos munkarend van, hétvégén túlóráztatással, amit ez az információ takar.
Itt NYS teruleten tulorat 1.5x szorzoval kell minimum elszamolni (oraber), bar sok speci munkara (mentos, tuzolto stb) kulon szabaly van, valamint kulonbozo beosztasokra (management, adminisztrato avagy professional class amiben pl salaried informatikus tanacsadas is benne van!) nem vonatkozik. Ugyanakkor a piac kikenyszeriti ott is - nekem a legjobb eddig egy cegnel a California szabalyok szerint 1.5x volt 0-4 ora overtime, majd 2x szorzo volt 4 oratol felfele (volt idoszak, amikor heti 5-6 ezer dollar kozott kaptam; igaz, aludni jartam csak haza.)
 
  • Tetszik
Reactions: honved
K

kamm

Guest
Is-is. Civilben egy nagygépes kapitány többszörösét keresi, mint a seregben. De még egy elsőtiszt, vagy kisgépes oktató is jelentősen többet, vagy összehasonlíthatót egy katonai pilótához képest.

Hogy mennyire tájékozódtak: nyilván tisztában voltak a pénzzel és azzal is, hogy a sereg sz.r. Ők elsősorban repülni akartak (meg pénzt keresni a repüléssel), nem azért vonultak be, mert álmaik netovábbja volt, hogy katonai pilóták lehessenek. A seregnek meg még erre a kis időre is kapóra jött a tapasztalatuk. De megtartani nem sikerült őket.
A papirok ingyenes megszerzese es a repult orak is elony kesobb a civil allashoz, nem?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
T

Törölt tag

Guest
Név szerint több, mint 10 embert ismerek, aki bevonult az elmúlt bő 1 évben a szállítókhoz. A kétharmaduk már nincs a seregnél!
Persze...a Wizz elkezdte visszavenni az embereket, csakhát nem u.azokkal a feltételekkel mint korábban.
Leginkább fele pénzért és lehetett menni pl. Kisinyovba. :((meg hasonló shithole helyekre)

Az aggasztó hogy milyen lehet a sereg ha még így is inkább visszamentek az emberek a Wizzhez mintsem hogy a seregnél repüljenek.
 
  • Szomorú
Reactions: krisss

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
31 860
139 838
113
Nem, a világ nem egy olyan egyszerű hely mint ahogyan te gondolod.
Szerintem blogen se arra gondol, hogy szántsuk be a humán okatást, a kultúrát meg a színházakat. Hanem hogy a reál oktatás kurvára leromlott és reálos tanárból eszméletlen hiány van és ezzel a problémával kezdeni kell valamit de baromi gyorsan.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
52 634
88 818
113
Szerintem blogen se arra gondol, hogy szántsuk be a humán okatást, a kultúrát meg a színházakat. Hanem hogy a reál oktatás kurvára leromlott és reálos tanárból eszméletlen hiány van és ezzel a problémával kezdeni kell valamit de baromi gyorsan.
Minden tanárból hiány van, nem csak reálosokból. A kölönbség annnyi, hogy a humán szakot végzett lehet tanár meg a mekiben kérdezheti, hogy üdítőt kérsz, a reálszakok meg a mérnökképzéssel versenyeznek. És amíg egy mérnök 3× annyit keres mint egy fizika tanár addig ez egy lefutott meccs.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
23 991
47 794
113
Minden tanárból hiány van, nem csak reálosokból. A kölönbség annnyi, hogy a humán szakot végzett lehet tanár meg a mekiben kérdezheti, hogy üdítőt kérsz, a reálszakok meg a mérnökképzéssel versenyeznek. És amíg egy mérnök 3× annyit keres mint egy fizika tanár addig ez egy lefutott meccs.
Szar nálunk a reáloktatás - nem csoda, hogy kevés a mérnök. Gyerekkoromban egészen műszaki érdeklődésű voltam, pláne a repülés érdekelt. Mindez tartott addig, míg gimiben a matek és a fizika tanárom le nem szoktatott róla. A fizikaoktatás annyira gyenge volt, hogy a 6 kötetes tankönyvből 2 vettünk végig egy olyan gimnáziumban, ami országosan is benne volt a top 40-ben...nem tudom, hogy nem rúgták ki azt a nőt. Valószínűleg elakarták tolni a nyugdíjig... Hőtan, optika szinte full kimaradt illetve amit erről tudok, azt nem tőle...

A humán-mekis példa amúgy kissé túlzó: a SSC-k tele vannak diplomás bölcsészekkel, a frissen végzettek nagyobb részt multis irodai munkában kötnek ki. Nyilván nem ők tervezik meg a következő iPhone-t, de azért meg lehet belőle élni a tanári állással ellentétben.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
K

kamm

Guest
Én álltam bele az irodalomszakos bölcsészekbe. Szeretek olvasni, bár inkább aktuális könyveket. Amit írtam, hogy vannak bölcsészszakok, amik lényegében önmaguk fenntartásáért léteznek, hogy a legjobb 10-15%-ból egyetemi oktató legyen és képezze a jövő bölcsészeit, míg 85-90% tudása csak műveltség marad, az életben gyakorlati hasznát nem veszik, igy a napi megélhetéshez szükséges tudást munka mellett, alatt szerzik, nem saját ötlet. Michel Houellebecq francia író, egyetemi tanártól vettem, aki mindezt önkritikusan fogalmazta meg egy nagyon jó regényében.

Ez arra mutat rá vanak szent tehenek, amik tízszeres állami dotációban részesülnek, esetleg más gyakorlati haszonnal rendelkező szakok kárára. Így hiába lesz sok felsőfokú végzettségű diák, a gazdaság mégegyszer annyi pénzből újraoktatja. Ha már tudás alapú társadomról beszélünk, sztem erre is kellene figyelni. Ezáltal is lehetne vonzó a magyar gazdaság.

Emellett természetesen az általános műveltség is fontos. De ugyanúgy önmaga paródiája is lehet sok humán szak. Erre már rengeteg példa van Nyugaton és egyre több itthon is. Ez egy nagyon rossz, általános progresszív trend, ami végeredményben elhülyüléshez vezet.
Bill Maher, aug 20 musor, a vegen a New Rules kozott, 47:10 korul kezdodik: https://www.stitcher.com/show/real-...drew-sullivan-jackie-calmes-max-rose-86246982

Mostantol a felszolgaloknak muszaj a teljesen ertektelen vegzettsegukkel bemutatkozni:
"Welcome to Applebees, I'm your server, Art History!" :D
"Oh, I'm sorry, I see your table hasn't been wiped - I'll go and get Gender Studies!" :D :D :D
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson and SilvioD
K

kamm

Guest
Szar nálunk a reáloktatás - nem csoda, hogy kevés a mérnök. Gyerekkoromban egészen műszaki érdeklődésű voltam, pláne a repülés érdekelt. Mindez tartott addig, míg gimiben a matek és a fizika tanárom le nem szoktatott róla. A fizikaoktatás annyira gyenge volt, hogy a 6 kötetes tankönyvből 2 vettünk végig egy olyan gimnáziumban, ami országosan is benne volt a top 40-ben...nem tudom, hogy nem rúgták ki azt a nőt. Valószínűleg elakarták tolni a nyugdíjig... Hőtan, optika szinte full kimaradt illetve amit erről tudok, azt nem tőle...

A humán-mekis példa amúgy kissé túlzó: a SSC-k tele vannak diplomás bölcsészekkel, a frissen végzettek nagyobb részt multis irodai munkában kötnek ki. Nyilván nem ők tervezik meg a következő iPhone-t, de azért meg lehet belőle élni a tanári állással ellentétben.
Err, hagyjuk mar ezeket az empirikus peldakat.
A magyar matematika-oktatas meg 10 eve is fenyevekkel jart a vilag tulnyomo tobbsege, peldaul az amerikai elott is, ugy 120-150 eve. Az azsiaiak sem jobbak, csak szethajtjak a gyerekeket es a tesztekre koncentralnak. FYI a Hungarian approach konkretan egy fogalom a nemzetkozi matekoktatasban, lasd az American Mathematical Society pareves cikket arrol, hogyan lehetne atemelni ennek az alapelveit az amerikai kozoktatasba: https://blogs.ams.org/matheducation...w-it-fits-the-american-educational-landscape/
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
23 991
47 794
113
Err, hagyjuk mar ezeket az empirikus peldakat.
A magyar matematika-oktatas meg 10 eve is fenyevekkel jart a vilag tulnyomo tobbsege, peldaul az amerikai elott is, ugy 120-150 eve. Az azsiaiak sem jobbak, csak szethajtjak a gyerekeket es a tesztekre koncentralnak. FYI a Hungarian approach konkretan egy fogalom a nemzetkozi matekoktatasban, lasd az American Mathematical Society pareves cikket arrol, hogyan lehetne atemelni ennek az alapelveit az amerikai kozoktatasba: https://blogs.ams.org/matheducation...w-it-fits-the-american-educational-landscape/
Egyetemi, akadémiai szinten lehet, hogy így van, de a közoktatásban nagyon nem. Lásd PISA eredmények...
 
K

kamm

Guest
Egyetemi, akadémiai szinten lehet, hogy így van, de a közoktatásban nagyon nem. Lásd PISA eredmények...
Jajj, hagyjal mar, baszki ezzel - ez az ostoba lobbiszoveg, ne vedd at, mert ertelmetlen. Ennek semmi koze a PISA meg akarmilyen tesztekhez, hulyeseg az egesz.
Olvasd el ujra, amit mondta, pont NEM a felsooktatasrol van szo, hanem az alsos- es felsos, de foleg a kozepiskolai matematikarol.
Konkretan ki is fejti az AMS (Amerikai Matematikai Tarsasag) szerzojenek az irasa, amit linkeltem (kiemeles tolem):

"One of the core benefits of the Hungarian approach, and one that I am excited for BSME participants to bring back to the US, is that students acquire the mathematical habits of mind that allow them to think like a mathematician. As Cuoco, Goldenberg, and Mark describe,

Much more important than specific mathematical results are the habits of mind used by the people who create those results. … The goal is not to train large numbers of high school students to be university mathematicians. Rather, it is to help high school students learn and adopt some of the ways that mathematicians think about problems. … Although it is necessary to infuse courses and curricula with modern content, what is even more important is to give students the tools they will need in order to use, understand, and even make mathematics that does not yet exist. (pp. 375-376)
Given the wide-spread adoption of the Common Core State Standards, as well as the recently published Mathematical Education of Teachers II (MET2) report by CBMS and NCTM’s Principles to Actions, our teachers are now expected to provide learning experiences that lead to the acquisition and development of students’ mathematical habits of mind, so that “all students learn to become mathematical thinkers and are prepared for any academic career or professional path that they choose.”* Preparing teachers with the knowledge and skill set to cultivate such a learning environment is now an important national need in mathematics education, and the Hungarian approach has the potential to play a critical role in this endeavor."

Mindezt 2015-ben irta. Erted, amikor mar huuu-de-rossz-a-PISA-eredmeny... ami pont annyit jelent ezugyben, mint amire a neve utal.
Nekem ket gyerekem jar itt iskolaba, nem akarod, hogy belekezdjek a sztorikba (pedig K-5 kozott NYS 4000+ public schooljabol az elso 10-20-ban levobe jart a nagyobbik; ma mar mindketten charter schoolban vannak.)

Ha van egyvalami, amiben nem szabad atvennunk a nyugati-azsiai feluletes (tesztorientalt) megkozelitest, akkor az az alap- es kozepszintu matekoktatas, abban nem veletlenul voltunk merce 100+ eve (azon keves teruletek egyike, amihez meg a komcsik sem nyultak hozza igazan, annyira jol mukodott.)
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
23 991
47 794
113
Jajj, hagyjal mar, baszki ezzel - ez az ostoba lobbiszoveg, ne vedd at, mert ertelmetlen. Ennek semmi koze a PISA meg akarmilyen tesztekhez, hulyeseg az egesz.
Olvasd el ujra, amit mondta, pont NEM a felsooktatasrol van szo, hanem az alsos- es felsos, de foleg a kozepiskolai matematikarol.
Konkretan ki is fejti az AMS (Amerikai Matematikai Tarsasag) szerzojenek az irasa, amit linkeltem (kiemeles tolem):

"One of the core benefits of the Hungarian approach, and one that I am excited for BSME participants to bring back to the US, is that students acquire the mathematical habits of mind that allow them to think like a mathematician. As Cuoco, Goldenberg, and Mark describe,


Given the wide-spread adoption of the Common Core State Standards, as well as the recently published Mathematical Education of Teachers II (MET2) report by CBMS and NCTM’s Principles to Actions, our teachers are now expected to provide learning experiences that lead to the acquisition and development of students’ mathematical habits of mind, so that “all students learn to become mathematical thinkers and are prepared for any academic career or professional path that they choose.”* Preparing teachers with the knowledge and skill set to cultivate such a learning environment is now an important national need in mathematics education, and the Hungarian approach has the potential to play a critical role in this endeavor."


Mindezt 2015-ben irta. Erted, amikor mar huuu-de-rossz-a-PISA-eredmeny... ami pont annyit jelent ezugyben, mint amire a neve utal.
Nekem ket gyerekem jar itt iskolaba, nem akarod, hogy belekezdjek a sztorikba (pedig K-5 kozott NYS 4000+ public schooljabol az elso 10-20-ban levobe jart a nagyobbik; ma mar mindketten charter schoolban vannak.)

Ha van egyvalami, amiben nem szabad atvennunk a nyugati-azsiai feluletes (tesztorientalt) megkozelitest, akkor az az alap- es kozepszintu matekoktatas, abban nem veletlenul voltunk merce 100+ eve (azon keves teruletek egyike, amihez meg a komcsik sem nyultak hozza igazan, annyira jol mukodott.)
Szóval PISA hülyeség, magyar matek oktatás kiváló...aha.
Akkor miért vagyunk STEM területeken ilyen szar helyen?
 
K

kamm

Guest
Szóval PISA hülyeség, magyar matek oktatás kiváló...aha.
Akkor miért vagyunk STEM területeken ilyen szar helyen?
Mi a rakrol beszélsz? Mi köze ennek a logikai készséghez, baszki? (Az hagyján, de egy magyar mérnök kb akarhol megallta a helyét, ahol láttam őket idekint, te meg teljesen fogalmatlan vagy erről.)
Lovesed nincs a témáról, engedd el.