A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 677
32 317
113
felvetődött itt a mercedesnek feldobni az új csarnokért cserébe a megrendelést. (kishaszongépjármű gyártás egy részének áthelyezését.)
ehez a tartalékos állomány kb 300 as db száma kevés. elenyésző mennyiség. de ha ehhez hozzávennénk az aktív állomány kb 200 járműves igényét. A belügyi a rendőrség szintén 300 körüli a navosok 200 körüli a büntetésvégrehajtás 100 körüli a katasztrófavédelem 200 a mentősök 500 a vízügy 50 vezető állami szervek 100 antsz 50 többségben állami tulajdonu stratégiai cégek össz kb 1000 db os igényét. ez már 3000 db járművet jelentene. ez már egy kezdeti 2-5 % os kaacitáslekötés (későbbiekben ehhez még jöhet egy 1000 db os opció esetleg.) ezzel már lehetne mi kezdeni ez nem csekély ajánlat lenne. mindenesetre ilyen végszámokat már le lehetne tenni az az asztalra. Ez azt jelentené hogy az állam elköteleződik adott szegmensbe a mercedes melett.
De ehhez erőssen belekellene nyúlni a támogatási pályázati rendszerbe. de ha már bele lenne nyúlva és közös kalapból történnének a járművek biztosítása (állami gigamegrendelés majd szétosztás.) akkor már az önkormányzatokat is bele lehetne vonni a kőrbe ami 5-7000 további kishaszongépjárművet eredményezne. (igaz ez időbe jobban elnyújtva mint a fentiek.) Ez így már 10.000 kishaszongépjármű lenne dobozosok áruszállító személyszállító platósok két és négy kerék hajtásosok vegyesen. ami az önkormányzatok nagymértékű gépjárműigénye miatt újabb csomagokra lehetne számítani plussz az önkormányzati cégek egy részének bevonásával. az opciós szám 4-5000 ig is felkúszhatna...
ez így már érv lenne a gyár ide telepítésére. A nagy kérdés hogy a Mercedes egy ilyen üzletet hogy tudna elősegíteni mind anyagi források tekintetében EU s pénzek mind a pályázati rendszer állami szereplőinek hazánkban ily mértékű változtatásában. (nem lenne példanélküli főleg ha egy minisztérium végezné a beszerzést giga mennyiségre hivatkozva.) de ellenzéki oldalról biztos fogás lenne keresve az ügyön. tehát olyan gárdának is kellene levezényelni aki tényleg nem lop és nem bepalizható a fölösleges extrákkal és valóban jó a piacinál jelentősen olcsóbb ajálatot lenne képes kialkudni ekkora flotta esetében (tekintettel a késöbbi üzemeltetésre és szervizelésre elköteleződésre a márka iránt reklámra a lakosság körében ami további jelentős bevételt generálna a gyártónak.)
De ha botrányba fulladna egy ekkora volumenü beszerzés a teremtett munkahelyek fügvénye sem számítana hatalmas pofon lenne a kormánynak egy elhibázott vagy elszerencsétlenkedett vagy elkorrunpált gigabeszerzés. De ha jól csinálnák sok munkahely teremtődne a szemméylgépjármű gyártás mellett a kishaszongépjármű is megtelepedne hazánkban nagyobb volumenbe ami egy teljesen más világ. Az ország állami gépjárműparkja nagymértékben egységesedne ami logisztikai szempontból nagy könnyebség és anyagi szempontból is hasznos lenne. És mivel márka és minőség valószínűleg a megelégedettség is meglenne. Természetesen egy bizonyos rétegnek mint mindig meg kellene magyarázni hogy egy prémium kategóriás járműcsalád nagyméretű rendszeresítése miért előnyösebb egy középkategóriás járműcsaládnál (ez megint egy buktató lehet ha itt rosszul komunikál valaki az alsóbb rétegeknek.)
igazából nem egy egyszerű ügy de nem megugorhatatlan csak igazán jó emberek kellenének a levezénylésére akik a projekt méretére tekintettel példátlan becsülettel és tisztánlátással végeznék a dolgukat. más különben egy évek múlva is felemlegetendő baklövés lenne belölle.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 677
32 317
113
felvetődött itt a mercedesnek feldobni az új csarnokért cserébe a megrendelést. (kishaszongépjármű gyártás egy részének áthelyezését.)
ehez a tartalékos állomány kb 300 as db száma kevés. elenyésző mennyiség. de ha ehhez hozzávennénk az aktív állomány kb 200 járműves igényét. A belügyi a rendőrség szintén 300 körüli a navosok 200 körüli a büntetésvégrehajtás 100 körüli a katasztrófavédelem 200 a mentősök 500 a vízügy 50 vezető állami szervek 100 antsz 50 többségben állami tulajdonu stratégiai cégek össz kb 1000 db os igényét. ez már 3000 db járművet jelentene. ez már egy kezdeti 2-5 % os kaacitáslekötés (későbbiekben ehhez még jöhet egy 1000 db os opció esetleg.) ezzel már lehetne mi kezdeni ez nem csekély ajánlat lenne. mindenesetre ilyen végszámokat már le lehetne tenni az az asztalra. Ez azt jelentené hogy az állam elköteleződik adott szegmensbe a mercedes melett.
De ehhez erőssen belekellene nyúlni a támogatási pályázati rendszerbe. de ha már bele lenne nyúlva és közös kalapból történnének a járművek biztosítása (állami gigamegrendelés majd szétosztás.) akkor már az önkormányzatokat is bele lehetne vonni a kőrbe ami 5-7000 további kishaszongépjárművet eredményezne. (igaz ez időbe jobban elnyújtva mint a fentiek.) Ez így már 10.000 kishaszongépjármű lenne dobozosok áruszállító személyszállító platósok két és négy kerék hajtásosok vegyesen. ami az önkormányzatok nagymértékű gépjárműigénye miatt újabb csomagokra lehetne számítani plussz az önkormányzati cégek egy részének bevonásával. az opciós szám 4-5000 ig is felkúszhatna...
ez így már érv lenne a gyár ide telepítésére. A nagy kérdés hogy a Mercedes egy ilyen üzletet hogy tudna elősegíteni mind anyagi források tekintetében EU s pénzek mind a pályázati rendszer állami szereplőinek hazánkban ily mértékű változtatásában. (nem lenne példanélküli főleg ha egy minisztérium végezné a beszerzést giga mennyiségre hivatkozva.) de ellenzéki oldalról biztos fogás lenne keresve az ügyön. tehát olyan gárdának is kellene levezényelni aki tényleg nem lop és nem bepalizható a fölösleges extrákkal és valóban jó a piacinál jelentősen olcsóbb ajálatot lenne képes kialkudni ekkora flotta esetében (tekintettel a késöbbi üzemeltetésre és szervizelésre elköteleződésre a márka iránt reklámra a lakosság körében ami további jelentős bevételt generálna a gyártónak.)
De ha botrányba fulladna egy ekkora volumenü beszerzés a teremtett munkahelyek fügvénye sem számítana hatalmas pofon lenne a kormánynak egy elhibázott vagy elszerencsétlenkedett vagy elkorrunpált gigabeszerzés. De ha jól csinálnák sok munkahely teremtődne a szemméylgépjármű gyártás mellett a kishaszongépjármű is megtelepedne hazánkban nagyobb volumenbe ami egy teljesen más világ. Az ország állami gépjárműparkja nagymértékben egységesedne ami logisztikai szempontból nagy könnyebség és anyagi szempontból is hasznos lenne. És mivel márka és minőség valószínűleg a megelégedettség is meglenne. Természetesen egy bizonyos rétegnek mint mindig meg kellene magyarázni hogy egy prémium kategóriás járműcsalád nagyméretű rendszeresítése miért előnyösebb egy középkategóriás járműcsaládnál (ez megint egy buktató lehet ha itt rosszul komunikál valaki az alsóbb rétegeknek.)
igazából nem egy egyszerű ügy de nem megugorhatatlan csak igazán jó emberek kellenének a levezénylésére akik a projekt méretére tekintettel példátlan becsülettel és tisztánlátással végeznék a dolgukat. más különben egy évek múlva is felemlegetendő baklövés lenne belölle.
De további bővítés érhető el megrendelésben ha a közút is bevonásra kerülne ott is elég tetemes a járműiény biizonyos közlekedési társaságok amik még szóbajöhető szeretet szolgálatok bevonhatók lennének külsösként a programba vagy épp az oktatási intézmények. ezekkel tovább lehetne növelni a db számot.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 869
113
oktatási intézmények
Szolgálati autónak elfogadnék egy 4x4-es Iveco-t, üzemanyag és szer_vizelési költséggel. De a viccet félretéve, mert aztat itten nem szabad: sajnos nemigazán van nyoma, hogy a különböző szervezeti egységek, vagy civil-védelmi szektor közös beszerzésekben, vagy más téren össze tudták volna hangolni a sokszor közös érdekeket -azaz a megrendelés darabszámának növelésével az ár és a támogatás (support) hátterének megszervezését, olcsóbbítását. Ezért elméletben szép, de valójában meg nem látom, hogy nagyon működne.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 677
32 317
113
Szolgálati autónak elfogadnék egy 4x4-es Iveco-t, üzemanyag és szer_vizelési költséggel. De a viccet félretéve, mert aztat itten nem szabad: sajnos nemigazán van nyoma, hogy a különböző szervezeti egységek, vagy civil-védelmi szektor közös beszerzésekben, vagy más téren össze tudták volna hangolni a sokszor közös érdekeket -azaz a megrendelés darabszámának növelésével az ár és a támogatás (support) hátterének megszervezését, olcsóbbítását. Ezért elméletben szép, de valójában meg nem látom, hogy nagyon működne.
ezért írtam azt a sok sort. hogy ezt meg kellene teremteni flottaegységesítést akkora tétlekhez (ez természetesen a szervízhátteret is igényelne külön.)
nem feltétlen kellene minden járműnek a több tízezerből 4x4 esnek lennie egy ilyen rendelés esetén (4x4 es verzió egy extra az alapmodellben.) oktatási intézményeknek sima sprinter kisbusz mint ahogy eddig is sima 2 kerékmeghajtású kisbuszok áltak rendelkezésre.
mint írtam ehhez egy közös kalap kellene központi beszerzéssel majd a bezerzést lebonyolító miniszterséghez benyujtandó pályázat útján lehetne hozzáférhetővé tenni (szécényi programhoz hasonlóan.) De ebben az esetben ez egy igen nagy szervezői kézséget igényelne és sok kockázatot rejtene magába hisz több tízezer kishaszongépjárműről lenne szó.
amiért írtam azt a sok sort az nem más mint amit az elején is említettem mégpedig hogy valaki 2-300 kishaszongépjárművel akarta vólna rábeszélni a mercedest egy új gyártócsarnok megnyitására. (ami egy vicc mennyiség lenne ha fel lenne hozva a mergának.) sőt egyenesen az RM et is houta valaki hogy majd ez a bagatel tétel miatt portfóliót vesz fel (kifejlesztgyárt ect.)
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 869
113
De ebben az esetben ez egy igen nagy szervezői kézséget igényelne és sok kockázatot rejtene magába hisz több tízezer kishaszongépjárműről lenne szó.
Nem ezt hívják úgy, hogy flottakezelő?

Nem látom, hogy ez a közeljövőben, az általad felskiccelt formában meg tudna valósulni. Meg nem tudom, hogy ez a versenyszabályokkal nem menne e szembe?
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 677
32 317
113
a kiinduló tézisem 2-300 középkategóriás kishazongépjárműről szólt a tartalékos állomány részére. (én az ivecot néztem ki ) mint olyant aki a számunkra összes szükséges járművet letudná szállítani nagyfokú azonosság mellett. Másodsorban ellentételezés gyanánt ha magyar terméket vásárólnának. mert ez kb olyan szint hogy hogy párszáz 120 as aknavető eladást az olaszoknak megzsírozzon (ami a hirtenberg 60 as rendszeresítése miatt nem esélytelen.) vagy pl Pro Patria termékek ellentételezéseként.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 677
32 317
113
Nem ezt hívják úgy, hogy flottakezelő?

Nem látom, hogy ez a közeljövőben, az általad felskiccelt formában meg tudna valósulni. Meg nem tudom, hogy ez a versenyszabályokkal nem menne e szembe?
ezt írom én is hogy nem lenne egyszerű a megvalósítása.
azért írtam mert eggyesek szerint honvédségi járműbeszerzéssel rálehetne venni a mergát a gyárbővítésre. (ami önmagába igen csak kevés lenne ehhez erre próbáltam ráreflektálni.) mert ahhoz egy országos szintű beszerzés kellene több tízezer db ba aminek a levezénylése (többek között az általam sorolt buktatók miatt nem lenne egyszerű. nem lenne lehetetlen még hasznos is lehetne de egy ilyen kaliberű kirakat beszerzés levezénylésére kevesen lennének alkalmasak és egy hibázás esetén az aktuális kormáánynak akkora pofon lenne mint siker esetén haszon) ezért nem vállalta még be senki 30 év alatt.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 869
113
Jó, hát azt hiszed, hogy el is olvasom, amire reagálok? Olyan sokat írsz mostanában. :) :p
A merci nem azért fog fejleszeni, mert veszünk pár száz vasat. Max szervízhálózatban segít. De nem olyan nagy tétel -szerintem. Én bíztam benne, a gyárlátogatás után meg még inkább, hogy kiszervezik az Unimog, vagy a G osztály gyártás (legalább egy jelentős részét) Magyarországra. De eddig nem látom, hogy ez megtörténne.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 677
32 317
113
Jó, hát azt hiszed, hogy el is olvasom, amire reagálok? Olyan sokat írsz mostanában. :) :p
A merci nem azért fog fejleszeni, mert veszünk pár száz vasat. Max szervízhálózatban segít. De nem olyan nagy tétel -szerintem. Én bíztam benne, a gyárlátogatás után meg még inkább, hogy kiszervezik az Unimog, vagy a G osztály gyártás (legalább egy jelentős részét) Magyarországra. De eddig nem látom, hogy ez megtörténne.
egyébként ezért is szoktam tördelni (meg úgy könnyeben reagálok.) mert amúgy sokat szoktam írni csak több kommentbe. (így ömlesztve a felét nem olvassa el a többség pláne hogy előrre hátra nyúlók a gondolatokba (és nincs időm rendes utalásokat írni és kedvem sem hogy további X karaktert bepötyögjek evvel is növelve a sorok számát. nehezen is követhető.) ami ugye félreértésekhez vezethet.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
9 525
29 722
113
Igen, ez ki lett elvileg tesztelve, aztán maradtak a réginél....Mármint nekem ez az infóm.
Közbeszerzési értesítőből...

Tájékoztató az eljárás eredményéről

1. rész
A beérkezett ajánlatok száma: 3
A nyertes ajánlattevő neve: Felni Gépipari és Kereskedelmi Kft.
A szerződés/rész végleges összértéke: 8 399 000.00 HUF


2. rész
A beérkezett ajánlatok száma: 3
A nyertes ajánlattevő neve: Felni Gépipari és Kereskedelmi Kft.
A szerződés/rész végleges összértéke: 17 110 500.00 HUF


3. rész
A beérkezett ajánlatok száma: 5
A nyertes ajánlattevő neve: Continental Hungaria Gumiabroncs Kereskedelmi Kft.
A szerződés/rész végleges összértéke: 7 379 610.00 HUF


4. rész
A beérkezett ajánlatok száma: 5
A nyertes ajánlattevő neve: Continental Hungaria Gumiabroncs Kereskedelmi Kft.
A szerződés/rész végleges összértéke: 15 771 184.00 HUF


5. rész
A beérkezett ajánlatok száma: 4
A nyertes ajánlattevő neve: Future Consulting Services Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
A szerződés/rész végleges összértéke: 16 335 000.00 HUF


6. rész
A beérkezett ajánlatok száma: 5
A nyertes ajánlattevő neve: Continental Hungaria Gumiabroncs Kereskedelmi Kft.
A szerződés/rész végleges összértéke: 6 336 135.00 HUF
A Felni Gépipari és Kereskedelmi KFT.?
 
  • Vicces
Reactions: LMzek 2.0
W

Wilson

Guest
ezért írtam azt a sok sort. hogy ezt meg kellene teremteni flottaegységesítést akkora tétlekhez (ez természetesen a szervízhátteret is igényelne külön.)
nem feltétlen kellene minden járműnek a több tízezerből 4x4 esnek lennie egy ilyen rendelés esetén (4x4 es verzió egy extra az alapmodellben.) oktatási intézményeknek sima sprinter kisbusz mint ahogy eddig is sima 2 kerékmeghajtású kisbuszok áltak rendelkezésre.
mint írtam ehhez egy közös kalap kellene központi beszerzéssel majd a bezerzést lebonyolító miniszterséghez benyujtandó pályázat útján lehetne hozzáférhetővé tenni (szécényi programhoz hasonlóan.) De ebben az esetben ez egy igen nagy szervezői kézséget igényelne és sok kockázatot rejtene magába hisz több tízezer kishaszongépjárműről lenne szó.
amiért írtam azt a sok sort az nem más mint amit az elején is említettem mégpedig hogy valaki 2-300 kishaszongépjárművel akarta vólna rábeszélni a mercedest egy új gyártócsarnok megnyitására. (ami egy vicc mennyiség lenne ha fel lenne hozva a mergának.) sőt egyenesen az RM et is houta valaki hogy majd ez a bagatel tétel miatt portfóliót vesz fel (kifejlesztgyárt ect.)
Ehhez csak akarat kellene semmi más...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 427
113
A Felni Gépipari és Kereskedelmi KFT.?
A Felni Kft. az 1. és 2. pontokban nyerte meg a tendert. (Kraz, Ural és DAC gumi köpeny, belső, és védőszalag. )
A BTR gumi a 6.-ban volt.
6. rész: BTR-80 páncélozott szállító harcjárműre gumiabroncs
  • TJ/365/80-R20 MPT-81 152K TL gumiabroncs 45 db
Viszont ez azért érdekes, mert a BTR elvileg R18-as gumikon fut.
Valaki üzletet lát egy teszt BTR modernizációban?
Mondjuk a Currus a modern dolgok megérkezése után eléggé szarban lesz.
Itt a lengyel BRDM gumik tesztje.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 590
5 194
113
A Felni Kft. az 1. és 2. pontokban nyerte meg a tendert. (Kraz, Ural és DAC gumi köpeny, belső, és védőszalag. )
A BTR gumi a 6.-ban volt.

Viszont ez azért érdekes, mert a BTR elvileg R18-as gumikon fut.
Valaki üzletet lát egy teszt BTR modernizációban?
Mondjuk a Currus a modern dolgok megérkezése után eléggé szarban lesz.
Itt a lengyel BRDM gumik tesztje.

2016/17ben már letesztelte a Currus a 20-as Conti gumit, 4 év kellett, hogy meg is rendeljék

https://www.google.com/url?sa=t&sou...Vaw3fL5JwY_c8PqiTGFuJ_VfE&cshid=1631734964169