felvetődött itt a mercedesnek feldobni az új csarnokért cserébe a megrendelést. (kishaszongépjármű gyártás egy részének áthelyezését.)
ehez a tartalékos állomány kb 300 as db száma kevés. elenyésző mennyiség. de ha ehhez hozzávennénk az aktív állomány kb 200 járműves igényét. A belügyi a rendőrség szintén 300 körüli a navosok 200 körüli a büntetésvégrehajtás 100 körüli a katasztrófavédelem 200 a mentősök 500 a vízügy 50 vezető állami szervek 100 antsz 50 többségben állami tulajdonu stratégiai cégek össz kb 1000 db os igényét. ez már 3000 db járművet jelentene. ez már egy kezdeti 2-5 % os kaacitáslekötés (későbbiekben ehhez még jöhet egy 1000 db os opció esetleg.) ezzel már lehetne mi kezdeni ez nem csekély ajánlat lenne. mindenesetre ilyen végszámokat már le lehetne tenni az az asztalra. Ez azt jelentené hogy az állam elköteleződik adott szegmensbe a mercedes melett.
De ehhez erőssen belekellene nyúlni a támogatási pályázati rendszerbe. de ha már bele lenne nyúlva és közös kalapból történnének a járművek biztosítása (állami gigamegrendelés majd szétosztás.) akkor már az önkormányzatokat is bele lehetne vonni a kőrbe ami 5-7000 további kishaszongépjárművet eredményezne. (igaz ez időbe jobban elnyújtva mint a fentiek.) Ez így már 10.000 kishaszongépjármű lenne dobozosok áruszállító személyszállító platósok két és négy kerék hajtásosok vegyesen. ami az önkormányzatok nagymértékű gépjárműigénye miatt újabb csomagokra lehetne számítani plussz az önkormányzati cégek egy részének bevonásával. az opciós szám 4-5000 ig is felkúszhatna...
ez így már érv lenne a gyár ide telepítésére. A nagy kérdés hogy a Mercedes egy ilyen üzletet hogy tudna elősegíteni mind anyagi források tekintetében EU s pénzek mind a pályázati rendszer állami szereplőinek hazánkban ily mértékű változtatásában. (nem lenne példanélküli főleg ha egy minisztérium végezné a beszerzést giga mennyiségre hivatkozva.) de ellenzéki oldalról biztos fogás lenne keresve az ügyön. tehát olyan gárdának is kellene levezényelni aki tényleg nem lop és nem bepalizható a fölösleges extrákkal és valóban jó a piacinál jelentősen olcsóbb ajálatot lenne képes kialkudni ekkora flotta esetében (tekintettel a késöbbi üzemeltetésre és szervizelésre elköteleződésre a márka iránt reklámra a lakosság körében ami további jelentős bevételt generálna a gyártónak.)
De ha botrányba fulladna egy ekkora volumenü beszerzés a teremtett munkahelyek fügvénye sem számítana hatalmas pofon lenne a kormánynak egy elhibázott vagy elszerencsétlenkedett vagy elkorrunpált gigabeszerzés. De ha jól csinálnák sok munkahely teremtődne a szemméylgépjármű gyártás mellett a kishaszongépjármű is megtelepedne hazánkban nagyobb volumenbe ami egy teljesen más világ. Az ország állami gépjárműparkja nagymértékben egységesedne ami logisztikai szempontból nagy könnyebség és anyagi szempontból is hasznos lenne. És mivel márka és minőség valószínűleg a megelégedettség is meglenne. Természetesen egy bizonyos rétegnek mint mindig meg kellene magyarázni hogy egy prémium kategóriás járműcsalád nagyméretű rendszeresítése miért előnyösebb egy középkategóriás járműcsaládnál (ez megint egy buktató lehet ha itt rosszul komunikál valaki az alsóbb rétegeknek.)
igazából nem egy egyszerű ügy de nem megugorhatatlan csak igazán jó emberek kellenének a levezénylésére akik a projekt méretére tekintettel példátlan becsülettel és tisztánlátással végeznék a dolgukat. más különben egy évek múlva is felemlegetendő baklövés lenne belölle.
ehez a tartalékos állomány kb 300 as db száma kevés. elenyésző mennyiség. de ha ehhez hozzávennénk az aktív állomány kb 200 járműves igényét. A belügyi a rendőrség szintén 300 körüli a navosok 200 körüli a büntetésvégrehajtás 100 körüli a katasztrófavédelem 200 a mentősök 500 a vízügy 50 vezető állami szervek 100 antsz 50 többségben állami tulajdonu stratégiai cégek össz kb 1000 db os igényét. ez már 3000 db járművet jelentene. ez már egy kezdeti 2-5 % os kaacitáslekötés (későbbiekben ehhez még jöhet egy 1000 db os opció esetleg.) ezzel már lehetne mi kezdeni ez nem csekély ajánlat lenne. mindenesetre ilyen végszámokat már le lehetne tenni az az asztalra. Ez azt jelentené hogy az állam elköteleződik adott szegmensbe a mercedes melett.
De ehhez erőssen belekellene nyúlni a támogatási pályázati rendszerbe. de ha már bele lenne nyúlva és közös kalapból történnének a járművek biztosítása (állami gigamegrendelés majd szétosztás.) akkor már az önkormányzatokat is bele lehetne vonni a kőrbe ami 5-7000 további kishaszongépjárművet eredményezne. (igaz ez időbe jobban elnyújtva mint a fentiek.) Ez így már 10.000 kishaszongépjármű lenne dobozosok áruszállító személyszállító platósok két és négy kerék hajtásosok vegyesen. ami az önkormányzatok nagymértékű gépjárműigénye miatt újabb csomagokra lehetne számítani plussz az önkormányzati cégek egy részének bevonásával. az opciós szám 4-5000 ig is felkúszhatna...
ez így már érv lenne a gyár ide telepítésére. A nagy kérdés hogy a Mercedes egy ilyen üzletet hogy tudna elősegíteni mind anyagi források tekintetében EU s pénzek mind a pályázati rendszer állami szereplőinek hazánkban ily mértékű változtatásában. (nem lenne példanélküli főleg ha egy minisztérium végezné a beszerzést giga mennyiségre hivatkozva.) de ellenzéki oldalról biztos fogás lenne keresve az ügyön. tehát olyan gárdának is kellene levezényelni aki tényleg nem lop és nem bepalizható a fölösleges extrákkal és valóban jó a piacinál jelentősen olcsóbb ajálatot lenne képes kialkudni ekkora flotta esetében (tekintettel a késöbbi üzemeltetésre és szervizelésre elköteleződésre a márka iránt reklámra a lakosság körében ami további jelentős bevételt generálna a gyártónak.)
De ha botrányba fulladna egy ekkora volumenü beszerzés a teremtett munkahelyek fügvénye sem számítana hatalmas pofon lenne a kormánynak egy elhibázott vagy elszerencsétlenkedett vagy elkorrunpált gigabeszerzés. De ha jól csinálnák sok munkahely teremtődne a szemméylgépjármű gyártás mellett a kishaszongépjármű is megtelepedne hazánkban nagyobb volumenbe ami egy teljesen más világ. Az ország állami gépjárműparkja nagymértékben egységesedne ami logisztikai szempontból nagy könnyebség és anyagi szempontból is hasznos lenne. És mivel márka és minőség valószínűleg a megelégedettség is meglenne. Természetesen egy bizonyos rétegnek mint mindig meg kellene magyarázni hogy egy prémium kategóriás járműcsalád nagyméretű rendszeresítése miért előnyösebb egy középkategóriás járműcsaládnál (ez megint egy buktató lehet ha itt rosszul komunikál valaki az alsóbb rétegeknek.)
igazából nem egy egyszerű ügy de nem megugorhatatlan csak igazán jó emberek kellenének a levezénylésére akik a projekt méretére tekintettel példátlan becsülettel és tisztánlátással végeznék a dolgukat. más különben egy évek múlva is felemlegetendő baklövés lenne belölle.