Egész végig erről beszélt!
Tehát
@Szittya ezt a gépet nézte ki, mint ellentételezési opciót.
Ez az Iveco Daily (8x8) katonai leszármazottja.
Van neki sima 4x4-es és páncélozott 4x4-es verziója.
A civil Daily
A civil Daily 4x4
A katonai Daily 4x4:
Ez utóbbi 7 tonnás max súlyig és 4t teherbírásig van hitelesítve.
A románok ebben a szegmensben nem vesznek gépeket az Iveco-tól. Amit vesznek annak csak a vég-vég szerelése folyik náluk. És csak a 20 tonnás kategória felett. De ebben a kategóriában nem gyárt a MAN (és ezzel együtt a RM) sem járművet.
Egyedül a viszonylag új TGE van, de annak nem készült terepre alkalmas verziója.
Az az igazság, hogy a RM portfolióján elég nagy lukak vannak. Természetesen náluk is a német piac a legfontosabb, és mivel ott az Unimog akkora egyeduralkodó, hogy nem is nagyon van értelme ellene bármit indítani.
Különben érdekes ez a piac is, mivel valamennyire elkezdett tisztulni a kép.
Annak, hogy a RM és a KMW összebalhézott, egyenes következménye volt, hogy a KMW-t az Iveco irányába lökte. Az Ő együttműködésük régebbre vezethető vissza, de több KMW eszköznek is Iveco az alapja. Pl. GFF4-nek, vagy a AGM kerekes, 8x8-as verziójának.
Mi több a BW is aktívan elkezdett Ivecokat venni...
Kétségtelen, hogy a defence szegmensben a Mercinek és az Iveconak van a legteljesebb termékpalettája:
A kérdés inkább az, hogy szükség van-e egy Daily 4x4 alapú járműre. Különösen a békeidős logisztikai célokra. Mert a Honvédség nem túl régen már szerzett be Sprintereket. A katonai rendészeknek illetve a mentőszolgálat mentőivel gyakorlatilag megegyező mentőautókat - békeidős használatra.
De csapatszállításra a Rendőrség is elég sok Sprinterrel rendelkezik.
Értem
@Szittya , hogy ellentételezésben gondolkodsz, de itthonra eléggé idegen típus, és nem biztos, hogy megéri felrúgni a kiépült kapcsolatrendszert a Mercivel. Én attól tartok, hogy nehogy úgy járjunk, mint a mentők, amikor megvették a jól kinéző VW mentőket, és csak szívtak vele. Aztán a vége az lett, hogy csak visszatértek a Mercik beszerzéséhez.
Én ezzel a range-dzsel húznám le a következő 20 évet
Páncélozatlan:
Hilux, Sprinter, Unimog, MAN HX
Páncélozott, vagy opcionálisan pancélozott:
NMS, Gidrán, Unimog, Man HX.
De MAN HX típusváltás miatt, azzal sem lenne komoly bajom, ha teljes Merci transformáció lenne.
Nálam még nincs annyira komolyan beakadva a HX3 lemez.
A HX3 akkor lenne nagy buli, ha tényleg lenne közünk a gyartásához....