A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 512
72 513
113
Megnyugodhattok, akkor is kelleni fog a humán hozzá mint annyi minden máshoz. Lesz elég reklámfilm meg videó,...meg propi ha valakinek igy jobban tetszik.
Cseh beszállitói videó a napokból,...a többit meg @Terminator vagy @Bálint linkelte azt hiszem:
Tele leszünk ilyenekkel,...a gyártósorról is. No para.
Azért nekem kicsit furcsa hogy az RM nem számol be a zalai gyárépítés folyamatáról a weboldalán vagy a közösségi médiában, se arról hogy aláírtak valamit.
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: arcas and polyfag

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 686
32 336
113
ez az Iveco nem bejövős senikinek.
Akkor legyen a sprinter.
3500kg össztömegűből 4X4 es hajtásba végülis lenne zárt dobozos és platós kivitel is. a maximális tehelhetőség viszont fele lenne az iveconak és a terpjáróképesség is gyengébb. B kategóriás jogosítvánnyal kb 1t teherig vezethető. ez végülis nem lenne olyan rossz.
alapár 12 millió környéke inkább felette a szóbajöhető variánsoknak. mire ebből használható jármű lessz az még 6 hogy terepbe is lehessen kapcsolni 4x4 et felezőt... és akkor itt elvállik a dolog kiviteltől függően. zárt dobozos áruszállító zárt dobozos személyszállító és platós verziókra azt lehet mondani hogy átlagosan 20 millióra jönne ki db ja 1-1-1 arányba. ez kb 300 járművet eredményezne a gyártói flottakedvezménnyel nem érdemes számolni azt további felszerelésbővítésre kellene fordítani verziótól függöen.
(az arányok némi nemű eltolásával vagy minden 4,-5. jármű 2 kerékmeghajtású változatának választásával (ami nem tudom mennyire lenne jó ötlet.) 30-40 db kisdobozos haszongépjármű kihozható lenne.
erre én azt mondanám hogy ez végülis elégséges mennyiség lenne a középtávon a tartalékos állománynak. terepjáró tehergépkocsikkal kiegészítve.(amik már többnyire rendelkezésre is állnak.)
ezzel a jármüflotta mennyiséggel már a logisztikába is méllyebben belehetne vonni a tartalékos alegységeket és bizonyos szintig önellátóak tudnának lenni anyagszállítás szempontjából. mivel B kategóriás jogosítvánnyal 1t körülbellüli teherig képesek árumozgatásra legálisan a sofőrök sem jelentenének problémátt. (Ez a legnagyobb előnye a másik a tartalékos helyörségek elhelyezkedése és a kisebb méretű szállitókapacitás igény teher tekintetében.)
Ez drágább lenne mint az Iveco féle vonal de mercédesz .minőség de a vele járó magasabb szervízköltség is...

Az aktív állománynak sem ártana a fenti verzíokból további ellátás a meglévő különböző márkák helyett ott is lehetne törekedni egységesítésre. (természetesen a már meglévő jó állapotúak megtartása melett.)
mivel a tartalékos állomány is rendelkezik már hasonló kategoriás járművekkel kis mennyiségben azok megtartása is javvalott. cseréjük nem szükséges. viszont ameddig gazdaságosan üzemeltethetőek a fenti megrendelt mennyiségből tartalék állomány képezhető (hisz balesetek nem kívánt nagymértékű meghibásodások bármikor előfordulhatnak így ideiglenes vagy tartós esetleg végleges pótlásról a rendszer képes lenne gondoskodni ugyan úgy ahogy megnövekedett feladatellátás soráni nagyobb járműigény kipufferolására is alkalmasak lehetnek a tartalékba helyezett járművek.)

bár gyengébb terepjáró képességet kapnánk az állomány egésszét nézve mivel könnyű logisztikai járművek akkora hátrányt nem szenvedne az alkalmazhatóságuk hisz elsődleges feladatuk a jó és normál minőségű utakon történne. rossz úton élettartamuk kisebb hányadát üzemelnék.) (ezért nem is lenne szükséges egy egy alegység összes járművének összkerék terephajtásúnak lennie az így megspórólt összegen kissebb kapacitású járművek szerezhetőek be amik olcsón üzemeltethetőek kisebb terhek vagy személyek mozgatására alkalmasak gazdaságos módon esetleg speciális változatok alakíthatóak ki ezekből (vagy a fenntebb szóbanforgó járműpark egy részének 2 kerék meghajtása esetén a megsporolandó összegből.) a kisebb kategórás járművek melett a nagyobb kategóriás járművek egy része speciális ideiglenes vagy állandó felépítménnyt kaphatnának pl mint üzemanyagtöltő mobil állomás vagy hiradós jármű esetleg speciális megfigyelő vagy értékelő mobil központ...) néhány jármű vonohoroggal történő ellátása javallott UFO beszerzésével vontatott rakományként a b kategoriával vezethető jármű össztömege ellenére is alkalmassá vállna nagyobb terhek mozgatására B kategoriás jogosítvánnyal rendelkező személyek esetében is. ezáltal tovább bővülnének az alegységek szállítmányozó képességei.

a költségek nagyjából 6-7 milliárd ft. hoszabb gyártói garancia vagy szervízhálozat igénybevétele esetén kiegészítőkkel (mind hagyomásnyos és speciális utánfutók több évszakos abroncsok és egyéb felszerelés és kiegészítők extrák igénybevételével a jármúpark egy részére bizonyos szolgáltatások az egésszére oktatással a felkészítők felkészítésével.) a végösszeg nagyjából 10 milliárd ft.

ami elég jelentős összeg ha hozzá vesszük az infrastruktürális fejlesztéseket. de az infrastrukturális fejlesztések Ha különböző szervek hajladóak objektumokat átengedni a honvédség használatára minden megye minden járásába (kivételt képez ezalol budapest.) 3-5 milliárd ft (átengedett oblyektumoktól függően.) különböző méretű és súlypontosított feladatú alegységek jöhetnek létre amik objektum fejlesztése a járműpark jelentős részének védett elhelyezését biztosítja. (ez a rész hoszú ezért most nem gépelem be de elég mélyen belemélyedtem a dologba.)

itt hagyom csak hoyg mutassam nem csak tagolva vagyok képes írni
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 790
113
Azért nekem kicsit furcsa hogy az RM nem számol be a zalai gyárépítés folyamatáról a weboldalán vagy a közösségi médiában, se arról hogy aláírtak valamit.
Ez egy szándéknyilatkozat volt a Várpalotai gyárról, még nem a végső deal. Meg miért reklámozza a német kampányfinisben, hogy Nemeto. helyett Magyaro.ra telepít át gyártást, munkahelyeket.
 
K

kamm

Guest
A 4x4 Daly -nél a military -ra gondolsz vagy civil verzióra?

Egyébként a román most (még) nem gyárt semmit. Ami viszont 100%, hogy amennyiben Iveco -t rendelnénk, akkor azt a román fogja gyártani.

Szerintem az RM abban a pillanatban kapna idegrángást, hogy bejelentenénk, hogy román Iveco -t szeretnénk teherautónak bármelyik szegmensbe. A románoknál ugye először az Agilis projekttel égtek be. Aztán a jó ideig "biztosnak" tűnő teherautó biznisz - itt ugye az RM főnök is sokáig magabiztosan nyilatkozgatott annak idején, hogy legalább ez megmaradt - ugrott, amikor bejelentették az Iveco teherautók kiválasztását illetve a romániai gyártást.

Szerintem az RM akármilyen formában, de kitalálna valamit erre a kategóriára is (akár árban, akár gyártásban, akár más német céget bevonva stb.), hogy ne gondolkozzunk annyira sokat a román gyártású Iveco -kban ...
Az hagyjan, de kb a teljes allomany is idegzsabat kapna roman gyartasu jarmuvek hallatan... hulyeseg az egesz, ha ilyesmi kell, ott vannak a nemetek, raadasul nem ertem, mi a banathoz kellene egy ujabb kisteherauto, amikor amugy is HXek vannak es abbol is van 4x4 modell.
 
  • Tetszik
  • Imádom
Reactions: vasszekely and dkes

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 512
72 513
113
Ez egy szándéknyilatkozat volt a Várpalotai gyárról, még nem a végső deal. Meg miért reklámozza a német kampányfinisben, hogy Nemeto. helyett Magyaro.ra telepít át gyártást, munkahelyeket.
Jó észrevétel! A 218 db Lynxen kívül van bármi más konkrét aláírva? Vagy mire mi van aláírva eddig? Kicsit összekeveredtem már a sok bejelentéssel és aláírással kapcsolatban...
 
K

kamm

Guest
Jó észrevétel! A 218 db Lynxen kívül van bármi más konkrét aláírva? Vagy mire mi van aláírva eddig? Kicsit összekeveredtem már a sok bejelentéssel és aláírással kapcsolatban...
A 8x8-at is alairtak meg anno, ugy remlik, a Varpalotarol meg mar most is ugy beszelt Maroth, hogy 2-3 even belul allni fog es 5 even belul fullon lesz a gyartas.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 686
32 336
113
Az hagyjan, de kb a teljes allomany is idegzsabat kapna roman gyartasu jarmuvek hallatan... hulyeseg az egesz, ha ilyesmi kell, ott vannak a nemetek, raadasul nem ertem, mi a banathoz kellene egy ujabb kisteherauto, amikor amugy is HXek vannak es abbol is van 4x4 modell.
De nincs és nem is lessznek román gyártásu ivecok. semmien pláne nem Daily !!!!
A románok annyit csinálnak hogy az ivecotol megvásárolt jármüveikre ŐK RAKNAK PLATOT. ennyi és semmi több!!! senki másnak nem foglyák csinálni csak maguknak ... sima felépitményezés amit csinálnak
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 686
32 336
113
Bocsánat meg felfestik a mintákat az egyszínűre festett Olaszországi járművekre. (ami nemtudom mennyire gyáerási folyamat nem folyamatos felületképzés.)
ami meg nem kap mintát az román zőld színü lessz.


A specifikációk szerint a megállapodás 2902 multifunkcionális platformot (8X8, 6X6 és 4X4) tartalmaz, az alábbiak szerint osztva:

ACMC kis teherbírású szállítókocsi - 254 db
Hűtős
teherautó AFF - 59 db Közepes teherbírású teherautó ACMD - 536 db
Közepes teherbírású teherautó ACMD- MAC (taktikai teherautó alváz) - 499 db
AOR
emelőkocsi - 21 db Speciális konténeres teherautó ATCS - 284 db
konténeres teherautó ATCS -MAC (taktikai teherautó alváz) - 34 db ACCL -MAC közepes kapacitású tartályhajó
- 89 db
ACCL -MAC közepes kapacitású tartályhajó (taktikai teherautó alváz) - 40 db
ACAP közepes kapacitású vízszállító tartályhajó - 102 db
Kapacitás szállító teherautó nagy ACMR - 503 db
ACMR -MAC nagy kapacitású szállítás teherautó (taktikai teherautó alváz) - 108 db
Nyerges nyerges vontató - ATS nyerges vontató félpótkocsival nehéz és túlméretes felszerelések szállítására STEG - 119 darab
Nyerges nyerges vontató - ATS -MAC (taktikai teherautó alváz) nyergesvontató - 13 db
ATC Autotranscontainer - 199 db
Jármű csörlővel és daruval a helyreállításhoz és VRE kipufogó - 42 db


ennyit csinálnak ezeket a felépítményeket teszi rá az olasz járművekre
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 686
32 336
113
Nem akarom sztrománozni a topikot de.
iveco-1.jpg
ígymennek olaszországból az ivecok. ezt felépítményezik a románok...
Felejcsétek el hogy ez egy gyár vagy hogy romániába ivecot gyártanak semmi ilyesmiről még csak szó sincs egy sima szimpla felépítményező üzem. és nem gyártanak külföldre nem felépitményeznek más országnak nem is ehetik... vagy ha teszik akkor azt a gyártó engedélye nélkül.
egy egy speciális változatra tesznek rá kabint fent olvasható hogy milyen változatok lessznek (de azok a kabinok sem román kabinok csak bizonyos felszerelések elhelyezése miatt egyszerübb az olasznak nem rátenni mint hogy a román leszedje majd visszategye... (mert hülyén adták le a rendelést a románok) de ez a fülke ráhelyezés is csak pár tucat járművet érint.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 783
30 563
113
ez az Iveco nem bejövős senikinek.
Akkor legyen a sprinter.
3500kg össztömegűből 4X4 es hajtásba végülis lenne zárt dobozos és platós kivitel is. a maximális tehelhetőség viszont fele lenne az iveconak és a terpjáróképesség is gyengébb. B kategóriás jogosítvánnyal kb 1t teherig vezethető. ez végülis nem lenne olyan rossz.
alapár 12 millió környéke inkább felette a szóbajöhető variánsoknak. mire ebből használható jármű lessz az még 6 hogy terepbe is lehessen kapcsolni 4x4 et felezőt... és akkor itt elvállik a dolog kiviteltől függően. zárt dobozos áruszállító zárt dobozos személyszállító és platós verziókra azt lehet mondani hogy átlagosan 20 millióra jönne ki db ja 1-1-1 arányba. ez kb 300 járművet eredményezne a gyártói flottakedvezménnyel nem érdemes számolni azt további felszerelésbővítésre kellene fordítani verziótól függöen.
(az arányok némi nemű eltolásával vagy minden 4,-5. jármű 2 kerékmeghajtású változatának választásával (ami nem tudom mennyire lenne jó ötlet.) 30-40 db kisdobozos haszongépjármű kihozható lenne.
erre én azt mondanám hogy ez végülis elégséges mennyiség lenne a középtávon a tartalékos állománynak. terepjáró tehergépkocsikkal kiegészítve.(amik már többnyire rendelkezésre is állnak.)
ezzel a jármüflotta mennyiséggel már a logisztikába is méllyebben belehetne vonni a tartalékos alegységeket és bizonyos szintig önellátóak tudnának lenni anyagszállítás szempontjából. mivel B kategóriás jogosítvánnyal 1t körülbellüli teherig képesek árumozgatásra legálisan a sofőrök sem jelentenének problémátt. (Ez a legnagyobb előnye a másik a tartalékos helyörségek elhelyezkedése és a kisebb méretű szállitókapacitás igény teher tekintetében.)
Ez drágább lenne mint az Iveco féle vonal de mercédesz .minőség de a vele járó magasabb szervízköltség is...

Az aktív állománynak sem ártana a fenti verzíokból további ellátás a meglévő különböző márkák helyett ott is lehetne törekedni egységesítésre. (természetesen a már meglévő jó állapotúak megtartása melett.)
mivel a tartalékos állomány is rendelkezik már hasonló kategoriás járművekkel kis mennyiségben azok megtartása is javvalott. cseréjük nem szükséges. viszont ameddig gazdaságosan üzemeltethetőek a fenti megrendelt mennyiségből tartalék állomány képezhető (hisz balesetek nem kívánt nagymértékű meghibásodások bármikor előfordulhatnak így ideiglenes vagy tartós esetleg végleges pótlásról a rendszer képes lenne gondoskodni ugyan úgy ahogy megnövekedett feladatellátás soráni nagyobb járműigény kipufferolására is alkalmasak lehetnek a tartalékba helyezett járművek.)

bár gyengébb terepjáró képességet kapnánk az állomány egésszét nézve mivel könnyű logisztikai járművek akkora hátrányt nem szenvedne az alkalmazhatóságuk hisz elsődleges feladatuk a jó és normál minőségű utakon történne. rossz úton élettartamuk kisebb hányadát üzemelnék.) (ezért nem is lenne szükséges egy egy alegység összes járművének összkerék terephajtásúnak lennie az így megspórólt összegen kissebb kapacitású járművek szerezhetőek be amik olcsón üzemeltethetőek kisebb terhek vagy személyek mozgatására alkalmasak gazdaságos módon esetleg speciális változatok alakíthatóak ki ezekből (vagy a fenntebb szóbanforgó járműpark egy részének 2 kerék meghajtása esetén a megsporolandó összegből.) a kisebb kategórás járművek melett a nagyobb kategóriás járművek egy része speciális ideiglenes vagy állandó felépítménnyt kaphatnának pl mint üzemanyagtöltő mobil állomás vagy hiradós jármű esetleg speciális megfigyelő vagy értékelő mobil központ...) néhány jármű vonohoroggal történő ellátása javallott UFO beszerzésével vontatott rakományként a b kategoriával vezethető jármű össztömege ellenére is alkalmassá vállna nagyobb terhek mozgatására B kategoriás jogosítvánnyal rendelkező személyek esetében is. ezáltal tovább bővülnének az alegységek szállítmányozó képességei.

a költségek nagyjából 6-7 milliárd ft. hoszabb gyártói garancia vagy szervízhálozat igénybevétele esetén kiegészítőkkel (mind hagyomásnyos és speciális utánfutók több évszakos abroncsok és egyéb felszerelés és kiegészítők extrák igénybevételével a jármúpark egy részére bizonyos szolgáltatások az egésszére oktatással a felkészítők felkészítésével.) a végösszeg nagyjából 10 milliárd ft.

ami elég jelentős összeg ha hozzá vesszük az infrastruktürális fejlesztéseket. de az infrastrukturális fejlesztések Ha különböző szervek hajladóak objektumokat átengedni a honvédség használatára minden megye minden járásába (kivételt képez ezalol budapest.) 3-5 milliárd ft (átengedett oblyektumoktól függően.) különböző méretű és súlypontosított feladatú alegységek jöhetnek létre amik objektum fejlesztése a járműpark jelentős részének védett elhelyezését biztosítja. (ez a rész hoszú ezért most nem gépelem be de elég mélyen belemélyedtem a dologba.)

itt hagyom csak hoyg mutassam nem csak tagolva vagyok képes írni
Unimogon kivűl mindent felejts el,mi Mercédes.Iveco Terrian (kisiveco katonai leszármazottja) nagyságrenddel jobb,mint a Sprinter.
 
  • Tetszik
Reactions: Shadow

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 385
8 928
113
Az hagyjan, de kb a teljes allomany is idegzsabat kapna roman gyartasu jarmuvek hallatan... hulyeseg az egesz, ha ilyesmi kell, ott vannak a nemetek, raadasul nem ertem, mi a banathoz kellene egy ujabb kisteherauto, amikor amugy is HXek vannak es abbol is van 4x4 modell.

Amennyiben az Unimog -ból indulnánk ki (meg Honvédségből), akkor talán mint a Mistral-3 -sok hordozóplatformja jut eszembe. Amennyire jól tudom van kb. 54 jármű. Azt, hogy máshol is használják-e azt nem tudom. Ezek ugye több, mint 20 évesek - nem tudom meddig akarják használni. Itt persze maga a koncepció is kérdéses lehet - főleg, ha akarnak bármilyen szinten is csapatokat kísérgetni majd - hogy mennyire jó egy olyan nyílt hordozóplatform, ahol a kezelők nemcsak a kézifegyverek tüzétől, de igazából még az időjárás viszontagságaitól sincs védve ...

Ugyanakkor @Szittya eredeti kiindulópontja mégis érdekes lehet. Az volt a kiindulópont, hogy B kategóriás jogosítvánnyal vezethető kisteherautó, amire embert tömegével lehet találni (bár gondolom a Honvédségnél a teherautó sofőr képzés sem akkora probléma talán). Namost pl. az Unimog -hoz annyira nem értek, de annak lehet nem elég a B jogsi - majd kijavítanak.

Viszont itt hozta fel a fórumtárs a Iveco Daily 4x4 -et. Mindenekelőtt - erre se Mistral nem fog menni, sem csapatokat nem fog kísérgetni semmilyen szempontból. A kérdés az lehet inkább valóban, hogy szükség lehet-e erre a kategóriára? Konkrétan ebből 3 féle kiszerelés van bruttó tömegre: 3500/5500/7000 Kg. B jogsinál maradva akkor marad a legkisebb. Ugye ez nem a HX kategóriája. Tehát a kérdés - kell ez a kategória nekünk? Én nem vagyok biztos benne ...
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Szittya, nem akarlak megbántani, nagyon sok témában igazat adtam neked, de...

Nem akarok belemenni a román vagy nem román gyártás témakörébe.

1, Nem olvastam a cikket, hogy akár Olaszország, akár Románia akar vásárolni tőlünk bármilyen fegyvert. Tudnád linkelni? Vagy csak úgy megy be az ember a boltba, hogy veszek tőled 300 forintért kenyeret, ha hajlandó vagy ellentételezésként 1000 forintért festéket venni. Nem világos, hogy mi választottuk ki Olaszország tekintetében, hogy ki az, aki tőlünk vásárolni akar, mert van egy áruja, amit szívesen rendelnénk ellentételezésnek, vagy valaki meghirdetett valami export termékünket nyertesnek, és mi próbáljuk értelmesen elkölteni az ellentételezésnek kért összeget. (Csehországnál remélhetőleg tényleg a végfázisban van Lynx, nem lepődnék meg azon, ha Tátra kínálatot nézegetnél. Pisti azt "sugallta", hogy Németországot érdekli az önjáró aknavető, itt mondjuk inkább tűnik ez a mi Lynx rendelésének ellentételezésnek, a győztes biztatásának, de egyébként érted. Szlovák részről is szóba kerülhet a Tátra... A lómaiakról annyi hírem, hogy nagyon halványan, nagyon távlatosan elvileg lesz ott is egy tender. Nem, nem a végfázisban van és még azt sem jelentették be, hogy lesz.)

2, Te a leghangsúlyosabb érvnek azt tetted meg, hogy az önkénteseknek lenne erre szüksége, mert önállóak lennének logisztikában és B jogsi is elég hozzá. Ha ennyi az összes indok, akkor miért kell önállóvá tenni a tarcsit, ha ennek az az ára, hogy egy másik kategóriára van szükségük a szállítmányozáshoz egy teljesen másik gyártótól. Nem kerek a történet, ahogy te előadtad. Ne az legyen már a szempont, hogy sofőrtől kevesebbet kell követelni! (Meg akkor hogy kell elképzelni? Hétköznap állnak ezek a furgonok, hétvégén meg aki éppen bejön az évi 1-2 kiképzésre, az beül a volán mögé és megy vele egész nap? Vagy hogy lenne ez az önellátóak a logisztikában?)

3, Hogy áll az Iveco az önvezető gépjárművekkel? A Man HX3-asával szemben teljesen logikus követelmény lenne, ha a magyar kormány kikötné, hogy Zalában kezdjék meg az autonóm kutatást. Ma nem realitás, de holnap már teljesen jogos követelmény. És Budapest boldogan ad segítséget is ehhez. Nem pár darabos beszerzés ellentételezéséről beszélünk, hanem valamiben piacvezető lehet a későbbiekben. 10-20 darabos tételeknél meg ez inkább tűnik fő kérdésnek.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 443
113
Unimogon kivűl mindent felejts el,mi Mercédes.Iveco Terrian (kisiveco katonai leszármazottja) nagyságrenddel jobb,mint a Sprinter.
Egész végig erről beszélt!
En vegkepp nem ertem, mit magyarazol...

image.png

Tehát @Szittya ezt a gépet nézte ki, mint ellentételezési opciót.

Ez az Iveco Daily (8x8) katonai leszármazottja.
Van neki sima 4x4-es és páncélozott 4x4-es verziója.
A civil Daily
iveco_newdaily_cab-tipper-5-1-700x467.jpg

A civil Daily 4x4
06-1.jpg

A katonai Daily 4x4:
IDV_MUV%20(1)%202600x1290px.jpg


Ez utóbbi 7 tonnás max súlyig és 4t teherbírásig van hitelesítve.

A románok ebben a szegmensben nem vesznek gépeket az Iveco-tól. Amit vesznek annak csak a vég-vég szerelése folyik náluk. És csak a 20 tonnás kategória felett. De ebben a kategóriában nem gyárt a MAN (és ezzel együtt a RM) sem járművet.
Egyedül a viszonylag új TGE van, de annak nem készült terepre alkalmas verziója.
MAN_Einzelkabine_Freisteller.png


Az az igazság, hogy a RM portfolióján elég nagy lukak vannak. Természetesen náluk is a német piac a legfontosabb, és mivel ott az Unimog akkora egyeduralkodó, hogy nem is nagyon van értelme ellene bármit indítani.

Különben érdekes ez a piac is, mivel valamennyire elkezdett tisztulni a kép.
Annak, hogy a RM és a KMW összebalhézott, egyenes következménye volt, hogy a KMW-t az Iveco irányába lökte. Az Ő együttműködésük régebbre vezethető vissza, de több KMW eszköznek is Iveco az alapja. Pl. GFF4-nek, vagy a AGM kerekes, 8x8-as verziójának.
Mi több a BW is aktívan elkezdett Ivecokat venni... :oops:

Kétségtelen, hogy a defence szegmensben a Mercinek és az Iveconak van a legteljesebb termékpalettája:
csm_HD_ST_Contact-Defence_7b09737f34.jpg

1210503.jpg


A kérdés inkább az, hogy szükség van-e egy Daily 4x4 alapú járműre. Különösen a békeidős logisztikai célokra. Mert a Honvédség nem túl régen már szerzett be Sprintereket. A katonai rendészeknek illetve a mentőszolgálat mentőivel gyakorlatilag megegyező mentőautókat - békeidős használatra.
De csapatszállításra a Rendőrség is elég sok Sprinterrel rendelkezik.

Értem @Szittya , hogy ellentételezésben gondolkodsz, de itthonra eléggé idegen típus, és nem biztos, hogy megéri felrúgni a kiépült kapcsolatrendszert a Mercivel. Én attól tartok, hogy nehogy úgy járjunk, mint a mentők, amikor megvették a jól kinéző VW mentőket, és csak szívtak vele. Aztán a vége az lett, hogy csak visszatértek a Mercik beszerzéséhez.
Én ezzel a range-dzsel húznám le a következő 20 évet
Páncélozatlan:
Hilux, Sprinter, Unimog, MAN HX
Páncélozott, vagy opcionálisan pancélozott:
NMS, Gidrán, Unimog, Man HX.

De MAN HX típusváltás miatt, azzal sem lenne komoly bajom, ha teljes Merci transformáció lenne.
Nálam még nincs annyira komolyan beakadva a HX3 lemez.
A HX3 akkor lenne nagy buli, ha tényleg lenne közünk a gyartásához....
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 869
113
ez az Iveco nem bejövős senikinek.
Nekem bejövős, pár éve talán már felhoztam, hogy nem lenne hülyeség. Elég jó katonai variációk léteznek, amik sok igényt kielégíthetnek, főleg a tartalékosoknál.
De azóta látszik, hogy más a haderőfejlesztés iránya és módja -mint, hogy egyszerűen megvásárolnánk a kellő darabszámú egységet. Ami nem is baj.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 686
32 336
113
Egész végig erről beszélt!


Tehát @Szittya ezt a gépet nézte ki, mint ellentételezési opciót.

Ez az Iveco Daily (8x8) katonai leszármazottja.
Van neki sima 4x4-es és páncélozott 4x4-es verziója.
A civil Daily
iveco_newdaily_cab-tipper-5-1-700x467.jpg

A civil Daily 4x4
06-1.jpg

A katonai Daily 4x4:
IDV_MUV%20(1)%202600x1290px.jpg


Ez utóbbi 7 tonnás max súlyig és 4t teherbírásig van hitelesítve.

A románok ebben a szegmensben nem vesznek gépeket az Iveco-tól. Amit vesznek annak csak a vég-vég szerelése folyik náluk. És csak a 20 tonnás kategória felett. De ebben a kategóriában nem gyárt a MAN (és ezzel együtt a RM) sem járművet.
Egyedül a viszonylag új TGE van, de annak nem készült terepre alkalmas verziója.
MAN_Einzelkabine_Freisteller.png


Az az igazság, hogy a RM portfolióján elég nagy lukak vannak. Természetesen náluk is a német piac a legfontosabb, és mivel ott az Unimog akkora egyeduralkodó, hogy nem is nagyon van értelme ellene bármit indítani.

Különben érdekes ez a piac is, mivel valamennyire elkezdett tisztulni a kép.
Annak, hogy a RM és a KMW összebalhézott, egyenes következménye volt, hogy a KMW-t az Iveco irányába lökte. Az Ő együttműködésük régebbre vezethető vissza, de több KMW eszköznek is Iveco az alapja. Pl. GFF4-nek, vagy a AGM kerekes, 8x8-as verziójának.
Mi több a BW is aktívan elkezdett Ivecokat venni... :oops:

Kétségtelen, hogy a defence szegmensben a Mercinek és az Iveconak van a legteljesebb termékpalettája:
csm_HD_ST_Contact-Defence_7b09737f34.jpg

1210503.jpg


A kérdés inkább az, hogy szükség van-e egy Daily 4x4 alapú járműre. Különösen a békeidős logisztikai célokra. Mert a Honvédség nem túl régen már szerzett be Sprintereket. A katonai rendészeknek illetve a mentőszolgálat mentőivel gyakorlatilag megegyező mentőautókat - békeidős használatra.
De csapatszállításra a Rendőrség is elég sok Sprinterrel rendelkezik.

Értem @Szittya , hogy ellentételezésben gondolkodsz, de itthonra eléggé idegen típus, és nem biztos, hogy megéri felrúgni a kiépült kapcsolatrendszert a Mercivel. Én attól tartok, hogy nehogy úgy járjunk, mint a mentők, amikor megvették a jól kinéző VW mentőket, és csak szívtak vele. Aztán a vége az lett, hogy csak visszatértek a Mercik beszerzéséhez.
Én ezzel a range-dzsel húznám le a következő 20 évet
Páncélozatlan:
Hilux, Sprinter, Unimog, MAN HX
Páncélozott, vagy opcionálisan pancélozott:
NMS, Gidrán, Unimog, Man HX.

De MAN HX típusváltás miatt, azzal sem lenne komoly bajom, ha teljes Merci transformáció lenne.
Nálam még nincs annyira komolyan beakadva a HX3 lemez.
A HX3 akkor lenne nagy buli, ha tényleg lenne közünk a gyartásához....
véleményem szerint nagy szükség lenne rá. de nem csak a Daily re hanem az egész kisteherflotta bővítésére elsősorban tartalékosok részéről.

1. Jogosítványok. B kategóriával a katonának álló emberek zöme rendelkezik. Míg C kategóriással töredéke.
2. A tartalékos alegységek kis alegységek. Béke időben példátlan az hogy az összes tartalékos be legyen hívva egy alegységnél egyszerre. (ez nem zárja ki hogy ne fordulhatna elő ilyen.) de az esetek 99,99% ban nem így van. és mivel kiasalegységek az esetek túlnyomó részébe a Rába Ural nagy. (teermészetesen szükségük van hasonló kategóriás járművekre is nem helyettük kellene) hanem mellettükk hogy 1t körüli rakományért ne kelljen rábát mozgatni többszörös áron. mert a logisztikájuk nagy része békében 1 t körüli össztehet.
3. egy akármilyen helyzet legyen háborús vagy katasztrófa a több jrmű nagyobb mozgásszabadságot eredményez... nem a homokot kellene hordani velük természetesen a töltés lábba vagy sebesűlteket kimenteni a tűzharc környezetéből. számos más kissebb feladat van amit könnyűszerrel el lehet látni velük. (hisz ember van aki vezesse és műszakilag is megbízható konstruktciók hisz pénz keresetére lettek kitalálva. ami ha nem menne hatásossan vele a kutyának nem kellene.)
4. Infrastruktúrálisan a garázstól a műhelyen át a mosóig és az üzemanyag vételezési lehetőségik. Gazdaságosabb. ugyan úgy ahogy a megvásárlása és üzemeltetése is speciális járművekhez képest.
5. Tartalékos állománynak szánnám főleg logisztikai feladatokra amire jellemző lessz a jövőben a széttagoltság. tehát egy megyén bellűl több egymástól távolabb eső helyörség megléte. így pláne szükséges a kishaszon kategória az ár a vezethetőség és a szállítási képesség igénye miatt (ami teher vagy személy szállítás igényének 2/3 részben lefedi a kategória kapacitása.)
6. úgy ahogy a csomagfutárok és kisebb szállítmányozó cégek megoldják a pontból b be juttatást c érintésével. ugyan úgy ezekkel is megoldható. Tehát mind a tartalékos mind az aktív egységek magasabb egységek logisztikájának s nagy segítséget jelentene hisz nekik is vannak kissebb terhű igényeik amik mozgatásába ezek a tartalékos járművek épp úgy beszállhatnának mint civil életben a nagy árúszállító kamionok mellett a kishaszongépjárművek kiegészítésnek... (egy belsőhasználatos pontrendszerrel még ösztönözve is lehetnének az egységek alegységek hogy besegítsenek a logisztikába. ugyan olyan internnetes vagy zárt hálózatos módszerel megoldható az esetleges rendelésfelvétel vagy foglalás mint a civíl életbe vannak különböző ezzel foglalkozó oldalak ott is . mint pl. a hegellman szokta árulni a munkákat. fuvarbörze a kisebb kezdők reklámot meg nem csinálok a nagyoknak. rendszerhez hasonlóan. raklapos áruk esetében nagyon népszerűek ezek a gyújtőoldalak.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán