[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

32karakter

Well-Known Member
2011. február 21.
1 154
2 360
113
Iszonyú készletből gazdálkodtunk és rengeteg érték volt benne. Légierős verzióban így is kinézhetett volna:

I. Fázis (1990-2000):
2szd Mig-29, 1szd Mig-23 vagy Mig-21. Esetleg Albatroszon megtartva az állományt. Repterek: Taszár, Pápa, Kunmadaras.

II. Fázis (2000-2020):
3szd Mig-29HU (gombokért +moldáv gépek pl és izraeli-orosz modernizáció) vegyes orosz, izraeli, francia fegyverzettel és kisméretű (svéd) AWACS beszerzése

III. Fázis (2020-2030):
3szd Mig-29HU üzemidő hosszabbítás
+ típusváltásra készülés mind harci, minde aew+c fronton. Nem amerikai ötödik generációs 2030-tól.
Repterek: Pápa, Kunmadaras +Mezőkővesd és mindhárom megújítva 2030-ra.

Itt annyi történt ehelyett, mint ami eddig a Gripennel: luxus műrepülőgépek egy szűk kör hobbijának kielégítésére érdemleges harci kapacitás nélkül elpazarolva.
Azért ne túlozzunk.
Ha valami, akkor a mig29 volt a "műrepülőgép", legiharc fegyverzete legalábbis ósdi, földi meg gyakorlatilag nem létező.
23 nem véletlenül lett villámgyorsan kivonva.
21 se éppen a a világ teteje.
De ott volt ugye anno a nagyjavitott 22esek ugye, amit a lengyelek kb mostanáig üzemeltettek.
Légibázis tekintetében... Én talán taszart sajnálom, főleg, hogy az amerikaiak felújították.
Awacs önállóan felmerült meg anno anno anno is, eriye, de az azért jelentős kiadás.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 358
14 327
113
Azért volt gond a reptetése, mert szándékosan szabotálták a reptetést. Ezzel helyeztek nyomást a politikára, hogy cseréljék le a típust. Ennyi történt.
Kik szabotálták?

Nem volt pènz semmire.
Kb repülni sem.

Várigyulákkal adták el a politikusoknak, hogy van kèpessège a lègierőnek.

A katonák akik politikusok közelèbe jutnak(katonai vezetès) legtöbbször azt adta elő hogy működik a rendszer.
Na nem azt, hogy minden szèp ès jó, de működik a sereg.
Mert ha nem működik felmerül az ő alkalmatlanságuk.
Ugyan az meg nem vicces.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 397
55 190
113
Kik szabotálták?

Nem volt pènz semmire.
Kb repülni sem.

Várigyulákkal adták el a politikusoknak, hogy van kèpessège a lègierőnek.

A katonák akik politikusok közelèbe jutnak(katonai vezetès) legtöbbször azt adta elő hogy működik a rendszer.
Na nem azt, hogy minden szèp ès jó, de működik a sereg.
Mert ha nem működik felmerül az ő alkalmatlanságuk.
Ugyan az meg nem vicces.

Azért én még emlékszem arra, hogy:
"Azért nem repülnek a MIG-ek, mert az oroszok nem küldik az alkatrészt"
Amire ők diszkréten annyit válaszoltak, hogy:
"A meg nem rendelt alkatrész ritkán szokott megérkezni"

Aztán volt az , itt van az alkatrész, csak nincs pénzünk kifizetni a vámot (!!!) azért a VPOP raktárban porosodik....

Folyamatosan ment a nincs alkatrész a MIG-hez, emlékszem az "elfogy a hajtóművekből az üzemidő és nincs másik" című sírásukra is.
Aztán miután kivonták a típust, kiderült, hogy 0 üzemórás hajtóművek álltak a raktárakban, csak k*rvára nem volt érdekük beszerelni őket a gépekbe. Nehogy ne legyen nyugati típus beszerezve!
Erősen szabotálták bizonyos körök a MIG-ek értelmes üzemben tartását, maradjunk ennyiben.


Ugyan ez volt a Leopárd 2A4-eseknél is annó. 1 euróért nem kell, mert rossz állapotban vannak, föl kellene újítani.
Való igaz, csak így se lett volna olyan drága. Nem kellettek. De a románoknál is jól néz ki a Gepárd....
A legnagyobb balfaszságuk, hogy lecsúsztak a holland Leopárdokról. Azért az nem olyan régi sztori... Több, mint kétszer ennyi tankunk lenne fele ennyi pénzből. De az nem volt jó...
Mindent elkövetett a HM azért, hogy a hadseregünk leépüljön. Ugyan olyan felelősek ők is, mint a politika. A szart meg egymásra kenegetik. Így leszünk most is "Közép-Európa meghatározó hadereje". LOL.
 

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
1 646
3 941
113
Azért ne túlozzunk.
Ha valami, akkor a mig29 volt a "műrepülőgép", legiharc fegyverzete legalábbis ósdi, földi meg gyakorlatilag nem létező.
Szia,

Hat, nezzuk meg, hogy MOST, 2024-ben mi van a magyar gripenekhez, es hogy a 90-es evek kozepen mi volt a magyar MIG-29-esekhez:
-Gepagyu: erosebb a MIG-29-ese, es ami a lenyeg, az erosebb-fordulekonyabb gep jobb helyre tudja manoverezni a gepagyut: egyertelmuen a MIG-29 fegyverzet a jobb ezen a tavon.
-Infravoros legiharcraketa: MIG-29-esen sisakcelzo, nagy szogu (45%) inditas, kivalo manoverezokepessegu raketa. Gripen: osoreg raketa, aminek mara az iranyitofeje is elavult, kozepes manoverezokepesseggel, szuk inditasi tartomannyal. Egyertelmuen a MIG-29 fegyverzet sokkal jobb ezen a tavon.
-Radarvezerlesu raketa: Amraam C-5 hasonlo elvi hatotavolsag mellett sokkal nagyobb talalati arany, egyszerre tobb celra is indithatoak. Egyertelmuen a Gripen fegyverzet sokkal jobb ezen a tavon.

Szoval 3-bol 2-ben a MIG-29-nek jobb a fegyverzete, es 1-ben (igaz, az fontos) jobb a Gripen. Erre nem mondanam, hogy "legalábbis ósdi".

21 se éppen a a világ teteje.
Igazad van, egyedul 2 dologra lenne alkalmas: legirendeszet, gyakorlas (repora) biztositas. Es bar olcso volt az uzemeltetese, de hogy tobb mint 3 vadaszrepulo szazad legyen, arra semmikeppen sem lett volna penz sajnos.

De ott volt ugye anno a nagyjavitott 22esek ugye, amit a lengyelek kb mostanáig üzemeltettek.
+1
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 180
31 216
113
-Radarvezerlesu raketa: Amraam C-5 hasonlo elvi hatotavolsag mellett sokkal nagyobb talalati arany, egyszerre tobb celra is indithatoak. Egyertelmuen a Gripen fegyverzet sokkal jobb ezen a tavon.
És manapság ez a lényeg.A jobb radarral,linkrendszerrel,bvr rakétával rendelkező gép az elött győz,hogy a jobb dog tulajdonságokkal rendelkező bizonyitási esélyhez jutna.
Igazad van, egyedul 2 dologra lenne alkalmas: legirendeszet, gyakorlas (repora) biztositas.
És ennek is van gyakorlati cáfolata.Indiai Bisont,igez Elta poddal felszerelve,kikerülte az AMRAAMot,és lelőtte a paki F16ost.Hivatalossan R77 rakétával,a pletykákszerint Micaval
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 358
14 327
113
Azért én még emlékszem arra, hogy:
"Azért nem repülnek a MIG-ek, mert az oroszok nem küldik az alkatrészt"
Amire ők diszkréten annyit válaszoltak, hogy:
"A meg nem rendelt alkatrész ritkán szokott megérkezni"

Aztán volt az , itt van az alkatrész, csak nincs pénzünk kifizetni a vámot (!!!) azért a VPOP raktárban porosodik....

Folyamatosan ment a nincs alkatrész a MIG-hez, emlékszem az "elfogy a hajtóművekből az üzemidő és nincs másik" című sírásukra is.
Aztán miután kivonták a típust, kiderült, hogy 0 üzemórás hajtóművek álltak a raktárakban, csak k*rvára nem volt érdekük beszerelni őket a gépekbe. Nehogy ne legyen nyugati típus beszerezve!
Erősen szabotálták bizonyos körök a MIG-ek értelmes üzemben tartását, maradjunk ennyiben
Hogy mikor ki mit nyilatkozott, abból mi az igazság azt valószínű egyikünk sem tudja biztosan.

Hogy nem volt pènz, a seregben belül semmire, abban azèrt biztosak lehetünk.

2001-ben voltam kecskemèten soros.
Ott volt olyan gèp ami azèrt nem repült, mert a sorkatonák az ónosesőt úgy vertèk le a gèpről, hogy az össze vissza horpadt.
Volt ami azèrt nem repült mert ki akarták lopni a katapultülèsből a cigit, eközben tönkretève azt.
Az biztos vagy tucatnyi gèp állt volt, hogy 1 hajtóművel, volt 1 függőleges vezèrsíkkal stb.
Hogy miből ált volna a az U alakú fedezèkekre valamilyen tetőt rakni?
Minimális összeg, de erre sem volt.

Külszolgálatatban èvtizeddel kèsőbb is mi voltunk a szegèny kistestvèr.

Ès ahogy sorkatonakènt a zöld ruhámban, amd-vel a kezemben, tártáskával az oldalamon azt èreztem amikor jöttek az amcsik kecskemètre hogy hű de gáz, kb ezt èreztek 10 èvre rá afgánban a járműparkunkat, felszerelèsünket nèzve.

Szóval ki mond igazat?
Elvileg a ruszkik olyan pènzeket kèrtek mindenre, hogy attól a döntèshozók felváltva kaptak síró ès röhögőgörcsöt.
Erre is gondolhatták amikor nem akartak a ruszkiktól függni.

Ugyan ez volt a Leopárd 2A4-eseknél is annó. 1 euróért nem kell, mert rossz állapotban vannak, föl kellene újítani.
Kètezres èvek eleje/közepe amikor a honvèdsèg tatán 4db működő t72-el rendelkezett.
Nem volt nagy baj mert állomány sem volt sokkal több.

Felújítani bármit? :D :D :D

Ugyan ez volt a Leopárd 2A4-eseknél is annó. 1 euróért nem kell, mert rossz állapotban vannak, föl kellene újítani.
Való igaz, csak így se lett volna olyan drága. Nem kellettek. De a románoknál is jól néz ki a Gepárd....
A legnagyobb balfaszságuk, hogy lecsúsztak a holland Leopárdokról. Azért az nem olyan régi sztori... Több, mint kétszer ennyi tankunk lenne fele ennyi pénzből. De az nem volt jó...
Teljesen egyetèrtek.
Amit adtak ingyen azt el kellett volna fogadni.
Legyen az Leo vagy Hercules stb

De láttuk a nèmetekzől kapott mi24-esekböl is mennyi lett felújítva, hány èvre rá.

Másrèszt èn is vettem rèszt olyan állománygyűlèsen ahol elmondták a következő 20 èvben nem várható háború(na ez az igazi lol) ezèrt nincs is szüksèg nehèzfegyverzetre.

Mindent elkövetett a HM azért, hogy a hadseregünk leépüljön. Ugyan olyan felelősek ők is, mint a politika. A szart meg egymásra kenegetik. Így leszünk most is "Közép-Európa meghatározó hadereje". LOL.
Nem.

Nem ezèrt követtek el mindent.

Hanem hogy pozícióba maradjanak, előrejussanak.
Ezèrt vicces amikor páran it szètszopkodják Benkőt aki csak egy ócska karrierista tiszt volt.
Leszarta a haderőt. Leszarta az embereit. Csak ő menjen előrèbb.

Ugyanúgy szopkodta Vadait állománygyűlèsen mint kèsöbb a fideszes sapanjait.


A legtöbb katonai döntèshozó a saját pecsenyèjèt sütögette, hogy elèrjen oda ahová.
Legyen RSzR,Zsigmondok,Tömböl.

Nèmelyik tudatosan èletveszèjbe sodorva embereket, csak hogy faszábbnak láttassa magát. o_O

Tisztelet a kivètelnek.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 397
55 190
113
Másrèszt èn is vettem rèszt olyan állománygyűlèsen ahol elmondták a következő 20 èvben nem várható háború(na ez az igazi lol) ezèrt nincs is szüksèg nehèzfegyverzetre.

Nem akarok egyesével reagálni mindenre, mert úgy látom alapvetően egyet értünk csak két különböző megközelítésből.

Amivel vitatkoznék az a "nincs pénz". Volt pénz csak szétlopták. Ez volt a helyzet.
Érdemes utána nézni az akkori költségvetéseknek és MNB infláció kalkulátorral átváltani mai pénzértékre.
Ami a legtöbb kárt okozta az az általad is írt beleszarok igénytelen suttyó mentalitás minden szinten.
100 milliárdos értékekre (MIG-29) nem vigyáztak, tönkre tették, szándékosan nem szervizelték, ellopták az üzemanyagot, pénzt, alkatrészt mindent. Egy normális országban sortűz bizottság előtt állnának az ezért felelős emberek. Ez a helyzet.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 180
31 216
113
MiG23 egy dragan uzemeltettheto,nagyan alacsony uzemideju,es a nekunk levo MF valtozat raadasul alacsony harcerteku tipus volt.
29es is draga üzemű volt,es alacsony harcerteku.Egy kivalo műrepülő gep,de semmire valo harceszkoz.Papiron volt csak jo,a valosagban nem.
Su22eink egy egyedi R29 hajtomuves alvaltozat volt.Ez oriasi problemat jelentett az uzemeltetesben.Papiron csereszabatos volt a 23MF hajtomuvel,de valosagban egy egyedi,a 22hez igazitott alvaltozat volt,amibol alig keszult
Lengyalak a Su22M4 modelt reptettek,ami fejlettebb volt,es a nagysorozatu alapbol gyartott hajtomuvel.
 

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
1 646
3 941
113
Szia,

A szerintem 2 legfontosabb dolog:
1. Bekeben barmit lehet hazudni. Misszioban nem, mert ott valos teljesitmenyt kell mutatni.
2. Teljes mast jelent a jo/sikeres tiszt bekeben, es haboruban:
-Bekeben koztisztviselo, aki akkor sikeres, ha minden dontes alol kibujik (ennek erdekeben donteskeptelen), semmiert sem vallal felelosseget.
-Haboruban akkor sikeres, ha jol, gyorsan, batran dont.

Tehat missziok nelkul egy mindenben kummanto, felelosseget semmiert sem vallalo, de szep jelenteseket iro katonasagunk lenne, 0 valos kepesseggel. Olyanok, mint akik a belorusz gyakorlat vegen lejelentettek, hogy van jo sok uzemanyaga a szerzodeses katonaiknak, a valosagban meg elloptak a sorkatonaik uzemanyagat.

Ezzel szemben most van egy nagyjabol harcedzett tisztikarunk es altisztjeink, szamos harcedzett szerodesessel.
 

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
1 646
3 941
113
ha ennyire ténylges ( szerinted) AP-n kívül semmire nem jó a grif, akkor minek vannak itt? minek van légierőnk és miért fejlesztjük? és miért fogjuk fejleszteni? nem elég egy L39NG?
Szia,

Az alap kerdest (Gripen harcertek) nem erintve, csak a konkret kerdesedve valaszolva: az L39NG totalisan alkalmatlan AP-re, hiszen azonos sebesseggel repulve soha nem eri utol a problemas repuloket.
Legirendeszetre csak boven hangsebesseg feletti gep alkalmas.
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
677
1 878
93
Szia,

Az alap kerdest (Gripen harcertek) nem erintve, csak a konkret kerdesedve valaszolva: az L39NG totalisan alkalmatlan AP-re, hiszen azonos sebesseggel repulve soha nem eri utol a problemas repuloket.
Legirendeszetre csak boven hangsebesseg feletti gep alkalmas.
A légirendészet már önmagában egy számomra furcsa dolog. Gyakorlatilag azon kívűl, hogy elméletben felkelted az alvó pilótát egy utasszállító, mi az amiben objektív is értéket képvisel a léte? A terrorista veszélyt hagyjuk! Soha nem fog egy magyar pilóta engedélyt kapni arra, hogy lelőjjön egy utasszállító! (És a világtötrténelemben eddig egyszer kellett volna ezt megtenni, statisztikailag nem értékelhető) Azert pedig, hogy átkiserjuk a mi legterünkön a be nem jelentkező gépeket, ott a radar. Egy biztos, valahol úgy is leszáll...... Elfogadom, hogy kell ilyen, de mondjuk a környező 3-4 országnak 2-4gep bőven elég erre. Hogy legyen mit mutogatni. L39-nek abszulute el tudom képzelni azt, hogy valamiféle drónokat, siklobombákat,inditson biztonságos távolságból. Szerintem jelen pillanatban a griff sem alkalmas ellnél többre biztonságosan. Látva azt, hogy keleten ami a front fölé repül azt mindkét oldalról lesuedik, egy ilyen pici légi"erőt", nem tudom, hogy milyen kockázatnak lehet kitenni. Persze egy hozzáértőt szívesen meghallgatnék, de nyilván az ukránok al meg az oroszoknak is van ilyen...
 

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
1 646
3 941
113
A légirendészet már önmagában egy számomra furcsa dolog. Gyakorlatilag azon kívűl, hogy elméletben felkelted az alvó pilótát egy utasszállító, mi az amiben objektív is értéket képvisel a léte?
Szia,

Szerintem egy nagyon fontos feladat, hogy alternativ kommunikacios lehetoseg biztosit.
Vagyis, ha tonkremegy a radio a gepen, akkor ennek nem az a kovetkezmenye, hogy leszallas kozben oldalrol beleszalad egy masik gep, hanem a vadaszgep pilotajanak el tudjak mutogatni, hogy le szeretnenek szallni, az meg be tud radiozni.

A masik, hogy ha atfogobb elektronikai hiba van, akkor navigalni sem tudnak, ilyen esetben a vadaszgep bevezetheti egy repuloterre.

Nyilvan a fentiek egyike sem mindennapos feladat, csak kerdes, hogy pl. 10 evente hany ember elete aldozhato fel azert, hogy ne legyen legirendeszet?

A masik, ami sajnos nem tortent meg tavaly, de egy vadaszgep a GRU repulojet gepagyuval ugy megserthette volna, hogy azonnali lezuhanas nelkul leszallasra kenyszeriti (ilyet legvedelmi raketa nem tud).
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 711
6 509
113
Szia,

Az alap kerdest (Gripen harcertek) nem erintve, csak a konkret kerdesedve valaszolva: az L39NG totalisan alkalmatlan AP-re, hiszen azonos sebesseggel repulve soha nem eri utol a problemas repuloket.
Legirendeszetre csak boven hangsebesseg feletti gep alkalmas.
szia! definiáld a problémás repülőgépeket, csakmert az AP nagyrésze kimerül abban hogy egy utasszállító nem veszi fel a kapcsolatot az irányítókkal és 2 grif felmegy rájuk szólni hogy mi az anyád van... rosszabb esetben ha erre sem reagálnak akkor meg végigkísérik a magyar légtéren, ezt a 900-al suhanó L39ng is pontosan tudja
 
  • Vicces
Reactions: LMzek 2.0

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
677
1 878
93
Szia,

Szerintem egy nagyon fontos feladat, hogy alternativ kommunikacios lehetoseg biztosit.
Vagyis, ha tonkremegy a radio a gepen, akkor ennek nem az a kovetkezmenye, hogy leszallas kozben oldalrol beleszalad egy masik gep, hanem a vadaszgep pilotajanak el tudjak mutogatni, hogy le szeretnenek szallni, az meg be tud radiozni.

A masik, hogy ha atfogobb elektronikai hiba van, akkor navigalni sem tudnak, ilyen esetben a vadaszgep bevezetheti egy repuloterre.

Nyilvan a fentiek egyike sem mindennapos feladat, csak kerdes, hogy pl. 10 evente hany ember elete aldozhato fel azert, hogy ne legyen legirendeszet?

A masik, ami sajnos nem tortent meg tavaly, de egy vadaszgep a GRU repulojet gepagyuval ugy megserthette volna, hogy azonnali lezuhanas nelkul leszallasra kenyszeriti (ilyet legvedelmi raketa nem tud).
Amit írsz, arra pont elég az 2-4 gép nagyjából egy akkora régióra mint amit most is légirendészkedünk. Ez a GRU-dolog pedig nem hinném, hogy releváns. Ha úgy lövöd meg, hogy le tud szállni, akkor nagyjából tovább is tud repülni biztonságos vizek felé. Visszatérés a civil repüléshez. Kíváncsi lennék, hogy mennyi az esélye ma annak amit írtál. Vagy volt-e ilyen...
 

Foxbat

Well-Known Member
2021. február 28.
302
1 832
93
szia! definiáld a problémás repülőgépeket, csakmert az AP nagyrésze kimerül abban hogy egy utasszállító nem veszi fel a kapcsolatot az irányítókkal és 2 grif felmegy rájuk szólni hogy mi az anyád van... rosszabb esetben ha erre sem reagálnak akkor meg végigkísérik a magyar légtéren, ezt a 900-al suhanó L39ng is pontosan tudja

Nem, erre a 39NG biztosan nem alkalmas, mivel egyrészt emelkedőképesség is kéne, másrészt a szolgálati csúcsmagassága is csak alulról súrolja egy mai utasszállító szokásos utazómagasságát (38000 láb az teljesen átlagos, egy 737NG 41000-ig felmehet, hogy a bizjetekről ne is beszéljek)
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 890
36 169
113
Ha olcsó "Airbus kergetőt" keresünk, akkor koreai F/A-50.
Van radarja, tud 1.5 Machot tehát légirendőködni jó. AMRAAM is integrálva lett, IRIS-T integráció folyamatban.

Ha egyszer átnyergelünk KF-21-re, akkor érdemes mellé venni 8-12 F/A-50-est egy füst alatt.
  • jó kiképzésre (is)
  • jóval olcsóbb a repórája várhatóan mint egy 5G-s gépnek.
  • földi csapásmérsére, CAS-ra is jó lehet: kb. akkora a fegyverterhelése mint egy Gripen C-nek.
  • Airbusokat, Boeingeket utol éri és simán elfogja, töredék áron mint a 5G-s gép.
  • Még az amcsik meg mások is vegyes flottában gondolkodnak: nem kell minden feladatra lopakodó.
Kellene majd két század: KF-21 meg 1 század F/A-50 Block 20
 

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
773
1 911
93
Számomra a nagy kérdés, ha Trump győz idén, megváltozik-e a hozzáállás az amcsi technikához.
Látva a világ működését, - gyakorlatilag Orbán nevével kampányol időnként Trump - lehet lesz egy kis beváltható "szívesség zsetonunk" némi beszerzésre. A politikában egyik napról a másikra fordul meg a szél, lehet egy-két év múlva már az lesz a kérdés, hogy mikor érkezik az első F-35.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 890
36 169
113
Számomra a nagy kérdés, ha Trump győz idén, megváltozik-e a hozzáállás az amcsi technikához.
Látva a világ működését, - gyakorlatilag Orbán nevével kampányol időnként Trump - lehet lesz egy kis beváltható "szívesség zsetonunk" némi beszerzésre. A politikában egyik napról a másikra fordul meg a szél, lehet egy-két év múlva már az lesz a kérdés, hogy mikor érkezik az első F-35.
Ezzel az a gond, hogy Trump már föld alatt lesz rég mikor nálunk ezek a gépek még bőven az életük elején járnak. Nem lehet hosszútávom, de még középtávon sem azzal tervezni, hogy éppen a kormányunknak szimpi ember ül-e a Fehérházban.
Az F-35 másik nagy baja az ára: nekünk kb. akkor lesz 5G-s gépünk ha valaki ad mellé hitelt vagy gazdasági ellentételeztst. Az a mcsi sosem szoktak, míg koreaik kb. könyörögnek hogy adhassank. (lásd lengyelek esete!)
Szóval nem érdemes itt Trumptól csodát várni - alapból nem is biztos hogy nyer, meg akkor sem vettünk szinte semmi amerikait amikor ő volt az elnök. (NASAMS is csak részben amerikai.)
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
2 246
7 283
113
Számomra a nagy kérdés, ha Trump győz idén, megváltozik-e a hozzáállás az amcsi technikához.
Látva a világ működését, - gyakorlatilag Orbán nevével kampányol időnként Trump - lehet lesz egy kis beváltható "szívesség zsetonunk" némi beszerzésre. A politikában egyik napról a másikra fordul meg a szél, lehet egy-két év múlva már az lesz a kérdés, hogy mikor érkezik az első F-35.
Nem mert hosszútávon nem ő lesz az elnök ott azért nem 10+évig uralkodik valaki ezáltal nem lehet kiszámítani, hogy milyen lesz a viszony és így a légierő gerince eléggé kiszolgáltatott helyzetbe kerűlne.