Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
5 461
10 444
113
Ne beszélj már hülyeségeket légyszíves! :D
Egyik se fut el fél millió km-t motor és aksi csere nélkül!
Olvasd már el, mit irtam baszki, mielott okoskodni probalsz.
Oda van írva, mit csereltek. Egy ICE autoban MINDENT cserelni 5x annyiba kerulne, es eszement kibocsatasa lenne.

Konkrétan sikerült olyan vízhűtéses villany motort rakniuk a Model S-be ami beázik és zárlatos lesz.
Más (minőségi) téren meg szóba se hozzuk... Model S-hez volt szerencsém élőben, kb. a KGST merkúr korszak minőségében sikerült legyártani.
Ezt már többször is linkeltem:
Ennek mi koze ahhoz, hogy EV es nen ICE? Tipikus mellebeszeles.

Állítottál egy jókora marhaságot, hogy "zero ertelme" van az EV atallasnak, en tetelesen cafoltam, most meg mellebeszelsz.


Kínában meg attól jobb a levegő, hogy kevesebb a szénerőmű.
A varosokban nemigen van szeneromu, ott elsosorban a tizmillios EV flotta, foleg a tgk számított.

Budapest is nettó dugóban áll egész nap, főleg a jó polginak köszönhetően, még sincs tömény szmog. Jah, mi nem szénerőművekből nyerjük az áramot.... Ez számít igazán.
Budapesten borzasztó szmog van időről-idore, nemegyszer napokig szmogfelho ul felette (Budarol a dombtetorol tisztan latszott mindig is.)
A belpesti levego meg kifejezetten szar, de az egesz budapesti napi átlag tipikusan "poor" vagy szarabb minősítést kap, evszaktol fuggoen. https://www.accuweather.com/en/hu/budapest/187423/air-quality-index/187423

Ez mar anno is így volt, feleennyi autoval; azota 2-3x annyi lett, csak jobb kibocsatassal.

A villany energiát meg majd Zeusz küldi a töltőbe... LOL

He'? Meg tobb ostoba hülyeség?

Vagy szerinted honnan jön az áram? o_O
Szerinted az egesz vilagon honnan jon az áram? Kinatol Európán át Amerikaig?

Egyre nagyobb hulyesegeket írsz...
 
  • Vicces
Reactions: fip7

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 814
57 763
113
Olvasd már el, mit irtam baszki, mielott okoskodni probalsz.
Oda van írva, mit csereltek. Egy ICE autoban MINDENT cserelni 5x annyiba kerulne, es eszement kibocsatasa lenne.

Kezdjük ott, hogy egy ICE autó ténylegesen elfut 4-500,000 km-t, a villanyosok meg ténylegesen nem.
Egy ICE motor csere 2-3 millió.... De általában nem is cserélik, 500,000 nél kukázzák az autót azt kész.
Egy nyomorult villanymotor vagy ugyan ennyi vagy még több!
Az aksik ára 5-20 millióig szór...
És a jelenlegi villany kocsiknak minden más alkatrésze is egy silány szar (pl. futómű).
Te próbálsz okoskodni igen alaptalanul...
Sokat elmond a Tesláról, hogy 4 éve kijött egy felmérés , hogy a vásárlóik három negyede villany autót se venne újra, nem, hogy teslát.
Most éppen arra büszkék, hogy ez az arány már csak 50%-os.
Ha ez egy hagyományos gyártónál előfordult volna, a vezetőség kiugrik az ablakon ;)

Állítottál egy jókora marhaságot, hogy "zero ertelme" van az EV atallasnak, en tetelesen cafoltam, most keg mellebeszelsz.

Semmit nem cáfoltál hanem hülyeséget írtál.
Azt állítod, hogyha legyártunk egy EV autót 3 szor akkori CO2 gyártási lábnyommal, mint egy ICE kocsinál, és ezt az autót nagyrészt szénből/olajból/földgázból előállított árammal etetjük (mert ez a realitás), sőt, állandóan újra építjük meg aksizzuk, akkor az környezet barátabb, mint az ICE kocsi, ami normál esetben el van 4-500,000 km-ig komolyabb probléma nékül.
Ez az állításod butaság.
Norvégiában ahol majd 100% a vízenergia aránya, talán igaz lehet.
De más országokban az EV autó nem környezet barátabb az ICE-nél. Főleg ha teljes ciklust nézünk!

A varosokban nemigen van szeneromu,

Nem, de légmozgás van. És kínában is azóta tisztul a levegő, hogy a régi szénerőművek helyet vannak újabbak.
Budapesten borzasztó szmog van időről-idore, nemegyszer napokig szmogfelho ult felette (Budarol a dombtetorol tisztan latszott mindig is.) A belpesti levego kifejezetten szar, a napi átlag tipikusan "poor" vagy szarabb minősítést kap, evszaktol fuggoen.
Ez mar anno is így volt, feleennyi autoval; azota 2-3x annyi lett, csak jobb kibocsatassal.

Akkor se a kocsik miatt volt szar, hanem a fűtés miatt.
Ahogyan leállt a szénbrikettes/fás/szemetes fűtés, sokkal tisztább a levegő.


Szerinted az egesz vilagon honnan jon az áram? Kinatol Európán át Amerikaig?

Egyre nagyobb hulyesegeket írsz...

Hát ez az bazd+
Nem a 10 atomerőmű a hülyeség, mint ahogyan eredetileg írtad. A hülyeség az, amikor azt hiszed bármi mással elő lehet állítani ennyi villanyenergiát szennyezés mentesen! ;)
Minimálisan se vagy tisztában ezzel a témával. Persze tudom, ehhez is jobban értesz bárkinél :D
De azért néha nézz már rá arra, hogy mivel állítják elő az áramot ;)

6569bd497c23665e3b6a2774387e6175.jpg

Ezek 8 éves adatok!
Ma a legtöbb ICE kocsi, itt az EU-ban közelíti a 95g/km-es értéket.
A villamos hálózat meg érdemben sehol sem javult.
A svéd/norvég/francia/svájcot leszámítva a legtöbb helyen a villany autó vagy egálban van az ICE-vel, vagy rosszabb nála CO2 szempontból!
A marketing hülyeséggel szemben ez a valóság.
És akkor ehhez vedd hozzá, hogy jelenleg kevésbé tartós, mint az ICE és sokkal nagyobb energia legyártani.
Az egész hülye EU-s szabályozás csak arról szól, hogy az ICE ára mesterségesen nőjön, miközben az élettartalma csökkenjen, különben senki sem venni villanyautót.
 

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
1 855
8 197
113
Ne a Tesla Model S-ből induljatok ki. Még Musk is elismerte, hogy elb@szták a motorját. (ezért is cserélik ingyen)
Model 3 és Model Y-al semmi baj nincs.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
20 765
40 124
113

júliusban a német elektromos autó eladások 37 százalékkal csökkentek, ezzel tovább folytatódott az elektromos autók vásárlását ösztönző támogatások tavaly év végi megszüntetése óta tartó visszaesés.


A portál emlékeztet, hogy Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter május végén egy konferencián elmondta: a legfontosabb európai gazdasági adat, hogy mennyi autót adnak el, és abból mennyi elektromos. „Semmi más nem mozgatja a magyar export számait sem, az elektromos autózáson múlik, hogy Európa talpra tud-e állni” – idézi a minisztert az economx.hu.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 035
95 592
113

júliusban a német elektromos autó eladások 37 százalékkal csökkentek, ezzel tovább folytatódott az elektromos autók vásárlását ösztönző támogatások tavaly év végi megszüntetése óta tartó visszaesés.


A portál emlékeztet, hogy Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter május végén egy konferencián elmondta: a legfontosabb európai gazdasági adat, hogy mennyi autót adnak el, és abból mennyi elektromos. „Semmi más nem mozgatja a magyar export számait sem, az elektromos autózáson múlik, hogy Európa talpra tud-e állni” – idézi a minisztert az economx.hu.
A világban nőtt az elektromos eladások száma, a német visszaesett, mert minden támogatást megszűntettek, így az erőltetett átállás normál ütemre módosul. De az átállás nem kérdés.
 
  • Tetszik
Reactions: Nber

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 300
4 729
113
A világban nőtt az elektromos eladások száma, a német visszaesett, mert minden támogatást megszűntettek, így az erőltetett átállás normál ütemre módosul. De az átállás nem kérdés.
Támogatás nélkül, ilyen árak mellett nem lesz átállás!
Sokan, akik átálltak, a visszalépést fontolgatják.
Szóval bukó volt az akkumulátor ipar ilyen szintű felfuttatása. Főleg így, hogy még a BYD is Kínából hozza az akksikat, az elektromos autóihoz!
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 035
95 592
113
Támogatás nélkül, ilyen árak mellett nem lesz átállás!
Sokan, akik átálltak, a visszalépést fontolgatják.
Szóval bukó volt az akkumulátor ipar ilyen szintű felfuttatása. Főleg így, hogy még a BYD is Kínából hozza az akksikat, az elektromos autóihoz!
Az itteni akksik nyugati autókba mennek. Pl.Debrecenben csak 100 métert kell majd áttolni a kínai akksit a BMW-be.
Sztem a BYD-nak is lesz itt akksigyára második lépcsőben.
Kíváncsi leszek egy olcsó elektromos autó, BYD, hogy változtatja meg a piacot.


Túl erőltetett gyorsított volt az elektromos átmenet, Szokás szerint ész nélkül engedett Brüsszel a zöld lobbinak, az ipart még nem hallgatva, aztán most össze -vissza rángatják a kormányt. Az eredmény , az európai autóipar 20-30%-os költségmegtakarításokra kényszerül. Ez kb.ekkora létszámleépítést is jelent...
 
  • Tetszik
Reactions: Nber

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 300
4 729
113
Az itteni akksik nyugati autókba mennek. Pl.Debrecenben csak 100 métert kell majd áttolni a kínai akksit a BMW-be.
Sztem a BYD-nak is lesz itt akksigyára második lépcsőben.
Kíváncsi leszek egy olcsó elektromos autó, BYD, hogy változtatja meg a piacot.


Túl erőltetett gyorsított volt az elektromos átmenet, Szokás szerint ész nélkül engedett Brüsszel a zöld lobbinak, az ipart még nem hallgatva, aztán most össze -vissza rángatják a kormányt. Az eredmény , az európai autóipar 20-30%-os költségmegtakarításokra kényszerül. Ez kb.ekkora létszámleépítést is jelent...
Lehet itt is Brüsszelre mutogatni, de senki nem mondta, hogy a hülyeségben rájuk kell licitálni!
 

Busho3301

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2021. április 26.
2 727
11 649
113

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 476
12 035
113
A turbós és kis varrógépmotorokat kerülni kell..


Csakhogy öt-tíz év múlva nem lesz más...
Eleve ma már másféle motor szinte nincs újonnan, csak ezek az elfajzottak.
Van még a Hyundainak vagy pár szívócső befecskendezéses motorja, de talán ennyi.
Mindenki másnak már (meg nekik is minden más motorjuk) csak direktbeecskendezéses motorja van, minden motor részecskeszűrős, s ezek az egyszerűbbek.
Afelett minden motor turbós.
S persze már nemcsak a háromhengeresek downsizing szindrómások, hanem az összes nagyobb is olyan literteljesítményű, mint kicsit régebben a versenymotorok...

A nyolcvanas években minden falusi férfi azt mondta, hogy neki nem kéne benzinbefecskendező, meg eletronikus gyújtás, mert aztaz út szélén nem tudja megjavítani.
A vicc az, hogy nem is kell javítani, miközben az országutak padkái tele voltak lerobbant karburátoros, hagyományos gyújtásos kocsikkal.

Na most vegyél ezekből átlagautósként napi használatra!
Már nincs.

Mindenki azzal jött, hogy nem venne katalizátorosat. Aki tehette, használtan olyan verziót hozott be, ami még anélküli volt.
Na most vegyél ilyen autót napi használatra!
Nincs.

S lehetne folytatni a felsorolást az összes tuti tippel: egyes Golf, kettes Golf, Kadett, zőccséges', meg 124 Merci, stb.
Nincs kikoptak, kirohadtak, üzemeltethetetlenek.
Amik vannak, azok féltett, sátoros ünnepeken elővett kincsek, a gazdáik meg egymás között osztják meg a tuti tippeket a még beszerezhető alkatrészek forrásaira, pláne a használhatóakra...
A szerelőkről nem is beszélve.

Ahogy ezek kikoptak, ugyanúgy fognak kikopni a 20 évvel ezelőtti, még tényleg sokáig hajtható modellek is.

Az első generációs Audi Q3-ak már úgy tudnak rohadni a kerékjárati borítások alatt, hogy sírnál, ha látnád...

Ezektől a mai direktbefecskendezősektől viszont már elvárják, hogy 200000 kilométernél is hozzák a károsanyagnormát.
Hozzák, de cserébe nem fognak elmenni félmillió kilométert.

A vagy tíz éve gyártott első generációk szinte mindenkinél borzalmasak voltak (TSI, Ecoboost, stb.) - a Peugeotnál még tavaly is... - Azóta viszont nagyrészt kigyomláltákt a gyárak a hibákat.
Csak - magánszemélyként- úgy százezrenként koromtalanítsd...

A múltkor kipróbáltam egy céges, agyonhajtott ezres, 150 lovas Focus kombit, amiben 200000 kilométer van.
Nem mondom, motortartó bakot illene már cserélni, de amúgy gond nélkül megy.
Nincs melegítve 10 másodpercig sem, nincs visszahűtve 5 másodpercig sem, az autópályán ki van nyomva a szeme, s mégis megy.

Hogy ez nem fog már működni 300 ezer felett? Úgy tudom, nem is úgy méretezték az élettartamát...

Nem rosszak ezek a motorok, "csak" nem való megvenni őket 10+ évestől öregebben, ki tudja mennyi kilométerrel, ismeretlennel előélettel.
Máshogy meg hogy veszed meg?
No meg persze nem való olcsó, teszkós, sűrű olajjal üzemeltetni - pláne nem olajcsere nélkül.

Hogy a magyar használtautó vásárló csak ilyet tud megvenni?
Meg így akarja üzelemtetni?

Na ez lesz a baj. De nagyon nagy baj lesz, mert a tömegközlekedésről egyéni közlekedésre átterelt (állami bevételek!) tömegeknek nemigen lesz mivel közlekedni az F Astrák, kis Swiftek kirohadása után.
Még a közvetlen utódaik csak-csak bírták a sokadik gazdás ridegtartást, de pl. a H Astrák már látványosan nem bírják.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 514
8 236
113
Csakhogy öt-tíz év múlva nem lesz más...
Eleve ma már másféle motor szinte nincs újonnan, csak ezek az elfajzottak.
Van még a Hyundainak vagy pár szívócső befecskendezéses motorja, de talán ennyi.
Mindenki másnak már (meg nekik is minden más motorjuk) csak direktbeecskendezéses motorja van, minden motor részecskeszűrős, s ezek az egyszerűbbek.
Afelett minden motor turbós.
S persze már nemcsak a háromhengeresek downsizing szindrómások, hanem az összes nagyobb is olyan literteljesítményű, mint kicsit régebben a versenymotorok...

A nyolcvanas években minden falusi férfi azt mondta, hogy neki nem kéne benzinbefecskendező, meg eletronikus gyújtás, mert aztaz út szélén nem tudja megjavítani.
A vicc az, hogy nem is kell javítani, miközben az országutak padkái tele voltak lerobbant karburátoros, hagyományos gyújtásos kocsikkal.

Na most vegyél ezekből átlagautósként napi használatra!
Már nincs.

Mindenki azzal jött, hogy nem venne katalizátorosat. Aki tehette, használtan olyan verziót hozott be, ami még anélküli volt.
Na most vegyél ilyen autót napi használatra!
Nincs.

S lehetne folytatni a felsorolást az összes tuti tippel: egyes Golf, kettes Golf, Kadett, zőccséges', meg 124 Merci, stb.
Nincs kikoptak, kirohadtak, üzemeltethetetlenek.
Amik vannak, azok féltett, sátoros ünnepeken elővett kincsek, a gazdáik meg egymás között osztják meg a tuti tippeket a még beszerezhető alkatrészek forrásaira, pláne a használhatóakra...
A szerelőkről nem is beszélve.

Ahogy ezek kikoptak, ugyanúgy fognak kikopni a 20 évvel ezelőtti, még tényleg sokáig hajtható modellek is.

Az első generációs Audi Q3-ak már úgy tudnak rohadni a kerékjárati borítások alatt, hogy sírnál, ha látnád...

Ezektől a mai direktbefecskendezősektől viszont már elvárják, hogy 200000 kilométernél is hozzák a károsanyagnormát.
Hozzák, de cserébe nem fognak elmenni félmillió kilométert.

A vagy tíz éve gyártott első generációk szinte mindenkinél borzalmasak voltak (TSI, Ecoboost, stb.) - a Peugeotnál még tavaly is... - Azóta viszont nagyrészt kigyomláltákt a gyárak a hibákat.
Csak - magánszemélyként- úgy százezrenként koromtalanítsd...

A múltkor kipróbáltam egy céges, agyonhajtott ezres, 150 lovas Focus kombit, amiben 200000 kilométer van.
Nem mondom, motortartó bakot illene már cserélni, de amúgy gond nélkül megy.
Nincs melegítve 10 másodpercig sem, nincs visszahűtve 5 másodpercig sem, az autópályán ki van nyomva a szeme, s mégis megy.

Hogy ez nem fog már működni 300 ezer felett? Úgy tudom, nem is úgy méretezték az élettartamát...

Nem rosszak ezek a motorok, "csak" nem való megvenni őket 10+ évestől öregebben, ki tudja mennyi kilométerrel, ismeretlennel előélettel.
Máshogy meg hogy veszed meg?
No meg persze nem való olcsó, teszkós, sűrű olajjal üzemeltetni - pláne nem olajcsere nélkül.

Hogy a magyar használtautó vásárló csak ilyet tud megvenni?
Meg így akarja üzelemtetni?

Na ez lesz a baj. De nagyon nagy baj lesz, mert a tömegközlekedésről egyéni közlekedésre átterelt (állami bevételek!) tömegeknek nemigen lesz mivel közlekedni az F Astrák, kis Swiftek kirohadása után.
Még a közvetlen utódaik csak-csak bírták a sokadik gazdás ridegtartást, de pl. a H Astrák már látványosan nem bírják.
Röhej de én is néztem a hírhedt Ford focust ecoobost motorral olyan 2015-16 évjáratú tehát a faceflit változat amit elvileg kigyomláltak... a gyengébbik motorral...
Sajnos egy két éven belül a 2003 as 1.6 2 es Scenic et cserélni kellesz. Szép lassan jönnek elő a költséges javítások.... két év múlva vezérlés csere okoskerékkel, katalizátor (igaz utángyártott) a kerámia betét most adta meg magát...csörög...zörög. A villamossági kábelek a hő hatására fel vannak keményedve...sajnos szereléskor könnyen törnek. Amúgy is lepkefing vékonyak. Hátsó szilentek a lengéscsillapítóval együtt lassan csere éretek lesznek. A kuplung cserét is be kéne iktatni. Sorolhatnám még... Így elsőre a piaci ár felét kellene rávernem ősszel... Sajnos váratlan kiadások miatt így a csere tolódik... Sokáig nem akarom húzni mert könnyen pénztemetővé válik. Viszont árban se tudok feljebb menni az évjáratokban :( 2013-15 közötti focust... J astrát...
De lehet hogy maradok a renaultnál mert könnyebben tudok variálni ár szempontból. Fluance... megane Esetleg 3 as Scenic
 
  • Szomorú
Reactions: misinator

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 542
16 982
113

Helyzetjelentés Rikáritól


Az első kommentben van egy jó kép.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 259
20 100
113

Az első kommentben van egy jó kép.
Durva. Először kicsit néztem, hogy eleve képzelték ezt, de igaziból végül a laikus szemem is felismerte, hogy lett volna egy szabad vágány, amire a másik szerelvény váltott volna, de átment oda a kisiklott szerelvény pár kocsija.