BTR-60, -70, -80, -90, -94

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 011
54 001
113
BTR-60 motortér.
BTR60_4-L.jpg


Hű,ez kedvelheti a benzint rendesen,nemesküdnék meg rá,hogy ua,de hasonló sorhat volt a Molotov 5t tartgoncájukban,alulvezérelt őskövület,de kibírt 30évet.
 

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 101
1 221
113
szerintem 2 generátor. Így első ránézésre hasonló elrendezés mint a Volvo turistabuszok motorjánál, csak ott a két genyó egymás alatt kapott helyet. Gondolom rendszerkettőzés, meg a fedélzeti rendszerek sem épp keveset fogyasztanak, meg az állóhelyzetben való üzemhez lehet extra akkuk kellenek.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 844
65 521
113
Hű,ez kedvelheti a benzint rendesen,nemesküdnék meg rá,hogy ua,de hasonló sorhat volt a Molotov 5t tartgoncájukban,alulvezérelt őskövület,de kibírt 30évet.
Ez egy rakat xar, kegyetlen hülye egy megoldás. Volt szerencsém hozzá, csoda volt ha működtek. A két motor általában különböző fordulatszámon pörgött, már ha beindult. Az egyik a szervót is hajtotta, szóval ha az kiesett akkor gyakorlatilag vége volt. Raktunk fel trélerre párat egyszer amit vittek M zárolni vagy hová de 5 ből 4 xar volt, vagy csak 1 motorja vagy egy se működött. Üvöltött a motor de alig ment csak erőlködött. A kormányzás szervó nélkül úgy működött hogy a vezető ráállt a kormányra és hol a jobb oldalán hol a bal oldalán ugrált a kormánynak. Gaz-66 motor van bennük ha jól emlékszem, és ezzel kb minden érthető is.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 011
54 001
113
Ez egy rakat xar, kegyetlen hülye egy megoldás. Volt szerencsém hozzá, csoda volt ha működtek. A két motor általában különböző fordulatszámon pörgött, már ha beindult. Az egyik a szervót is hajtotta, szóval ha az kiesett akkor gyakorlatilag vége volt. Raktunk fel trélerre párat egyszer amit vittek M zárolni vagy hová de 5 ből 4 xar volt, vagy csak 1 motorja vagy egy se működött. Üvöltött a motor de alig ment csak erőlködött. A kormányzás szervó nélkül úgy működött hogy a vezető ráállt a kormányra és hol a jobb oldalán hol a bal oldalán ugrált a kormánynak. Gaz-66 motor van bennük ha jól emlékszem, és ezzel kb minden érthető is.


Hát,nekünk működött megbízhatóan a targoncában,tök egyszerű technika,ha nem működik,az user error,ami ettől egyszerűbb,az már azért nem működik.:D
Az,hogy lehet,hogy nem egyszerre működnek a motorok?
Gondolom van egy közbenső áttétel,és a két motor együtt hajtja a váltót onnan.Úgy látom külön kuplungjuk van,meg váltó,de a váltó rudazatja egybe van kötve,vagyis egyszerre rakja a sofőr mindkét váltót ugyanabba a sebességbe,értelemszerűen a gázrudazat is össze kell kötve legyen.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 011
54 001
113
Hűha,kicsit rágugliztam az anyanyelvén,hát ez volt 2x sorhattal,majd 2x v8-cal,majd egy dízel v8-cal,mondjuk a hajtásképletet elnézve volt agymenés Grísáéknál rendesen,ezt a kócmókot,ennyi kardánt,már akkor is voltak duplahúzós teherautók,ahol a b tengely difijén átmegy a hajtás a c tengelyhez,ugye itt kellett volna 3 darab olyan amin átmegy a hajtás,meg egy amin nem,no ehhez képest ezt sikerült összehozni:
:eek:

A kétmotoros verzió

3454563.jpg



Ez meg az egy motoros.

67eg7as-960.jpg



Itt a 2x v8 benzinessel,ez szívhatja a benyát szépen:

BTR-70_engine.jpg



Ez egy dízel v8,nem kis darab,ebben már lehet nyomaték,2 turbó is van rajta:

1076275_800.jpg



A 2x sorhat már volt,de sebaj:

BTR60_4-L.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 844
65 521
113
Hát,nekünk működött megbízhatóan a targoncában,tök egyszerű technika,ha nem működik,az user error,ami ettől egyszerűbb,az már azért nem működik.:D
Az,hogy lehet,hogy nem egyszerre működnek a motorok?
Gondolom van egy közbenső áttétel,és a két motor együtt hajtja a váltót onnan.Úgy látom külön kuplungjuk van,meg váltó,de a váltó rudazatja egybe van kötve,vagyis egyszerre rakja a sofőr mindkét váltót ugyanabba a sebességbe,értelemszerűen a gázrudazat is össze kell kötve legyen.
Nem tudom, de még most is emlékszem Szabó Z mennyire szentségelt miatta. Az egyik motor pörgött mint atom,a másik meg alapjáraton pöfögött. De ha elkapta mindkettő akkor azért ment egy darabig,kb az első kanyarig, kuplungig,fékig.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 639
14 618
113
Nekem elsőre a BTR-60 ugrik be róla.

Mert picit magasabb.

Kis képen elsőre én is annak néztemm, de aztán a kerekek miatt egyértelmű lett. Amúgy jobban hasonlít a román SAUR1-re, ami meg BTR70 hasonló átépítése. Lehet onnan vették az 5letet. Úgy tűnik az úszóképességet megtartották, szóval a tömeg nem sokkal növekedhetett,bár a BTR90 is 20 tonna, szóval ha jobb lett a motor, akár 5-6 tonnát is rápakolhattak.

Nem tudom mennyire érné meg a magyar BTR-ek ilyen átépítése. Ha érdemben jobb a páncélzat, akkor talán, ha stabilizált a gépágyú, akkor biztosan.

szerk:

Na, időközben egy kép alapján ez is 19tonna valahány kiló, szóval rátoltak van +5 tonna páncélt.
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 491
2 874
113
oké ezt a képet nem látta itt.

Tehát: kb faék egyszerűségű pótpámcéllemez készlet BTR-re. Ukrán cucc.
189956_900.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 048
113
Az oroszok hadsereg november 20-ig 20 db BTR-82a páncélozott járművet kap.

Legutóbb júniusban kaptak akkor 12 db adtak át .
btr-82a_2.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Mert picit magasabb.

Kis képen elsőre én is annak néztemm, de aztán a kerekek miatt egyértelmű lett. Amúgy jobban hasonlít a román SAUR1-re, ami meg BTR70 hasonló átépítése. Lehet onnan vették az 5letet. Úgy tűnik az úszóképességet megtartották, szóval a tömeg nem sokkal növekedhetett,bár a BTR90 is 20 tonna, szóval ha jobb lett a motor, akár 5-6 tonnát is rápakolhattak.

Nem tudom mennyire érné meg a magyar BTR-ek ilyen átépítése. Ha érdemben jobb a páncélzat, akkor talán, ha stabilizált a gépágyú, akkor biztosan.

szerk:

Na, időközben egy kép alapján ez is 19tonna valahány kiló, szóval rátoltak van +5 tonna páncélt.
A magyar BTR re nem tudsz pakolni SEMMIT. Olyan szinten van a futomuvel mar leterhelve hogy nem mehet ra extra suly maximum jelkepes 1-300 kg vagy csokkented a szalitando szemelyek szamat.