Megállás nélküli mozgásból nem menetből.
De egy ilyen feladatra(meg minden feladatra)felkészülnek.És a felkészülés része az,hogy ellenőrzik a Fuchs vízhatlanságát.
Attól,hogy ezt nem a parttól 50 centire teszik az átkelés előtt 1 perccel hanem biztonságos távolságra órákkal vagy napokkal(a feladatra való felkészülés időszakában)előtte még megteszik.Ez nem úgy működik(ahogy Celebra képzeli),hogy Budapestről megindul az oszlop és amikor a Tiszához érnek akkor ráböknek egy gépre,hogy ússz...Ez úgy működik,hogy amikor megkapja az oszlop parancsnoka a parancsot Pesten akkor kidolgoz egy tervet a menet végrehajtására és ebben a tervben szerepel műszaki felkészítés is,sőtt az is,hogy melyik gép fog úszni(és természetesen tartalék is ki lesz jelölve).
Celebra sem azt mondta, hogy nem kell ellenőrizni a tömítettséget. Ő azt hangsúlyozta, hogy a normál karbantartás részét kellene képeznie annak is, hogy időről időre (mondok egy intervallumot: havonta) ellenőrizzék a tömítéseket, és ezt ne csak a tervezett vizes gyakorlat előtt kelljen végigtolni.
Szerintem (és a szavaiból kivéve, szerinte is) ez elsősorban üzemeltetési kultúra kérdése.
Én el tudom képzelni azt, hogy a németeknél az, hogy az a nyomorult Fuchs átrongyol egy folyón, az nem egy olyan művelet, amire külön fel kell készülni.
Én múltkor egy videóban azt néztem, ahogy az A400-as gépeket hogyan mosogatják időről időre, ha kell, ha nem. Rohadjak meg, megkeresem:
Íme:
Valószínű, hogy a BW is azért van olyan pénzügyi helyzetben, mert olyan pénzek mennek el ilyenekre, hogy elképesztő.
Szerintem egy emelt készültségnek ezt tartalmaznia kellene egy úszóképes jármű esetén. Különösen úgy, hogy egy modern járműben tulajdonképpen alig van olyan hely, ahol befolyhatna a víz. (Nem BTR-ről beszélek!)