A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 066
113
Azt próbáld megérteni,hogy az alapkiképzés semmire nem elég.
Ahogy írtam 5 év alatt összesen 6-7 hónap jönne össze kiképzésből.
Az azért már nem csak alapkiképzésre lenne elég. Ráadásul írtam is, hogy a 3. évtől már a csapatoknál történne a szakképzés.
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 821
6 157
113
Ahogy írtam 5 év alatt összesen 6-7 hónap jönne össze kiképzésből.
Az azért már nem csak alapkiképzésre lenne elég. Ráadásul írtam is, hogy a 3. évtől már a csapatoknál történne a szakképzés.
Jó-jó, de a Dudás főhadnagyhoz képest akkor is csak képzetlen amatőrök maradnak.

Egy hivatásos szemszögéből alapvetően az a baj az ötleteléseddel, hogy az vagy nagyon drága lesz, vagy elégtelen (mennyiségű/minőségű) katonát eredményez. Nekik - érthető módon valahol - az lenne a legjobb, ha a szűkös erőforrásokat a hivatásos katonák felszerelésére, eszközeire, infrastruktúrájára, javadalmazására (!) fordítaná az állam (és hagyná az egész tartalékos bohóckodást a fené—, a fiók mélyén).

Nekem mondjuk tetszik, hogy próbálsz használható struktúrát elképzelni a problémára, mert szerintem sem lesz elég a hivatásos állomány (még teljes feltöltöttséggel sem) egy valóságos helyzet idején, és sokkal praktikusabb volna előtte képezni egy arra alkalmas és hajlandó emberanyagot, mint akkor majdan kapkodni. De ugye én is kibic vagyok.

Szóval a hivatásost nem fogod meggyőzni (meg persze az ellendrukkereket sem). De amúgy respekt az energiáért, amit rááldozol.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 270
83 996
113
Jó-jó, de a Dudás főhadnagyhoz képest akkor is csak képzetlen amatőrök maradnak.

Egy hivatásos szemszögéből alapvetően az a baj az ötleteléseddel, hogy az vagy nagyon drága lesz, vagy elégtelen (mennyiségű/minőségű) katonát eredményez. Nekik - érthető módon valahol - az lenne a legjobb, ha a szűkös erőforrásokat a hivatásos katonák felszerelésére, eszközeire, infrastruktúrájára, javadalmazására (!) fordítaná az állam (és hagyná az egész tartalékos bohóckodást a fené—, a fiók mélyén).

Nekem mondjuk tetszik, hogy próbálsz használható struktúrát elképzelni a problémára, mert szerintem sem lesz elég a hivatásos állomány (még teljes feltöltöttséggel sem) egy valóságos helyzet idején, és sokkal praktikusabb volna előtte képezni egy arra alkalmas és hajlandó emberanyagot, mint akkor majdan kapkodni. De ugye én is kibic vagyok.

Szóval a hivatásost nem fogod meggyőzni (meg persze az ellendrukkereket sem). De amúgy respekt az energiáért, amit rááldozol.
Kibaz a Dudás főhadnagy?
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
29 997
129 655
113
Jó-jó, de a Dudás főhadnagyhoz képest akkor is csak képzetlen amatőrök maradnak.

Egy hivatásos szemszögéből alapvetően az a baj az ötleteléseddel, hogy az vagy nagyon drága lesz, vagy elégtelen (mennyiségű/minőségű) katonát eredményez. Nekik - érthető módon valahol - az lenne a legjobb, ha a szűkös erőforrásokat a hivatásos katonák felszerelésére, eszközeire, infrastruktúrájára, javadalmazására (!) fordítaná az állam (és hagyná az egész tartalékos bohóckodást a fené—, a fiók mélyén).

Nekem mondjuk tetszik, hogy próbálsz használható struktúrát elképzelni a problémára, mert szerintem sem lesz elég a hivatásos állomány (még teljes feltöltöttséggel sem) egy valóságos helyzet idején, és sokkal praktikusabb volna előtte képezni egy arra alkalmas és hajlandó emberanyagot, mint akkor majdan kapkodni. De ugye én is kibic vagyok.

Szóval a hivatásost nem fogod meggyőzni (meg persze az ellendrukkereket sem). De amúgy respekt az energiáért, amit rááldozol.
Hát egy lövészkatona kiképzése arra a szintre, hogy készségszinten elsajátítson minden szükséges ismeretet az 1-1,5 év intenzív (de nem folyamstos kiképzés) szóval jah.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 066
113
Jó-jó, de a Dudás főhadnagyhoz képest akkor is csak képzetlen amatőrök maradnak.

Egy hivatásos szemszögéből alapvetően az a baj az ötleteléseddel, hogy az vagy nagyon drága lesz, vagy elégtelen (mennyiségű/minőségű) katonát eredményez. Nekik - érthető módon valahol - az lenne a legjobb, ha a szűkös erőforrásokat a hivatásos katonák felszerelésére, eszközeire, infrastruktúrájára, javadalmazására (!) fordítaná az állam (és hagyná az egész tartalékos bohóckodást a fené—, a fiók mélyén).

Nekem mondjuk tetszik, hogy próbálsz használható struktúrát elképzelni a problémára, mert szerintem sem lesz elég a hivatásos állomány (még teljes feltöltöttséggel sem) egy valóságos helyzet idején, és sokkal praktikusabb volna előtte képezni egy arra alkalmas és hajlandó emberanyagot, mint akkor majdan kapkodni. De ugye én is kibic vagyok.

Szóval a hivatásost nem fogod meggyőzni (meg persze az ellendrukkereket sem). De amúgy respekt az energiáért, amit rááldozol.
Ez egy koncepció arra az esetre, HA értelmes tartalékos rendszert szeretnénk felépíteni. Értelmetlen már van.
Nagyon sok "energiát" már nem tolnék különben sem bele. :)
Ez inkább részemről utánkövetés, hogyha felmerülne olyan szempont, amire nem gondoltam, akkor azon nekem is járjon az agyam. Valamint ha valamit érthetetlen mód írtam le, akkor azt utólag tisztába tehessem.

A nyilvánvalóan ellenérdekeltektől meg is kapta a koncepció a kritikát.
  • van a multinál melózó jól kereső középkorú, felsőfokú végzettséggel rendelkező, aki tulajdonképpen érdektelen a rendszer szempontjából.
  • van a lánglelkű baloldali szimpla ellendrukker, akinek minden fáj ami a Honvédség fejlesztését érinti
  • és vannak a hivatásosok, akiknek nyilvánvalóan az az érdekük, hogy ne legyen tartalékos rendszer. Mert plusz melót jelent a tartalékos rendszerbe bekerülők kiképzése.
Meg tulajdonképpen - szerintük - az Ő szájuktól veszik el az 5M-ót a "senkiháziak", akikből még legalább nem is lehet rendes katonát faragni. :)

Őket még csak nem is pejorative írtam le, mert teljesen érthető mindenki motivációja, inkább csak azért, hogy az egyes csoportok problémáit meg tudjuk érteni. És a legkevesebb ellenérzést kelljen kiváltani.
/Mondjuk az ellendrukkerrel nem nagyon tudok mit kezdeni, hát lesz@rom/
Biztos lesz MÉG akinek nem tetszik, de azt gondolom, hogy nem nagyon tudnék olyan tartalékos rendszert másikat megnevezni, ami kevésbé terheli a költségvetést, miközben minimalizálja a GDP kiesés, ugyanakkor maximalizálhatja a bevethető haderő méretét.
Igazság szerint azt kellene mérlegelni hogy mennyire vesszük komolyan a saját védelmünket.
Most nem a @Negan féle "országvédelmi képességről" beszélek (bocs Negan :cool:) , hanem arról, hogy a "pórnép" körében mennyire akarjuk tudatosítani, hogy ha gebasz van, akkor "neked" kutya kötelességed beszorítani a tusát a vállgödörbe.
Jelenleg ezzel van szerintem nagyon komoly probléma. A sorkatonaságot nem azért nem vezetjük vissza, mert értelmetlen, vagy mert túlzottan megterheli a GDP kiesés a költségvetést, hanem mert ezzel választást lehet bukni.
Anyuci kicsi fiai/lányai nem elég érettek a feladathoz (mi lesz a Drágával, ha valami baja lesz ott abba a rút laktanyában?), a Fortnite-ot tolni meg az Insta posztokat sokkal nehezebb bentről kitenni - gyenge a térerő a harcászati kiképzőbázison! :D
Szóval nem csak a fiatalurak, hölgyek szavazatai bukósak, de jó esetben a drága family is megbuktatná a kormányt, amelyik visszahozná. Szóval NO-GO!

Én érzem azt a mindenkori honvédelmi vezetés részéről, hogy valamifajta önkéntes tartalékos rendszerre mindenképpen szükség lenne, ha már a sorkatonaság politikai bukta. Az ország önálló védelméhez elegendő haderőt modern technikai feltételek mellett lehetetlenség még a GDP 2%-ából is fenntartani. Mert vagy létszám van normális fizetéssel, vagy folyamatosan magas szintű haditechnika. (Lásd még szlovák hadsereg, csak hogy @PavolR -ba is rugjak kicsit)
Hogy mindkettő legyen ahhoz a GDP 3,5-4%-a kell. Könnyebb lenne egy szigeten, de ez sajna nem adatot meg. Na másik politikai öngyilkosság meg ez a 3,5-4%-os GDP aranyos HM költségvetés lenne.
Tehát a kettő között egy normálisan felépített tartalékos rendszer kellene, ami nem kerül annyiba, mint ugyan annyi hivatásos alkalmazása, és legalább a munkaerőt sem vonja el a szükségesnél jobban. Ugyanakkor az is szempont, hogy a fiatalokat mozgassa meg, és legyen elegendő motivációs erő a "teljes" kiképzettség eléréséhez, és ne legyen kézenfekvő opció 1 év után otthagyni a francba.

Én @dudi -t is megértem, hogy szeretne többet keresni (ki nem?), de attól, hogy mondjuk 40-50ezerrel megemelik a hivatásosok fizetését, attól még a katonai pálya nem fogja azonnal lenyomni népszerűségben az orvosit, vagy az ügyvédit, esetleg a közgazdászt.
Ettől nem fognak dőlni a toborzóirodák ajtajain befelé a jelentkezők.
40-50.000 plussz, annyit jelentene, hogy nem veszítene több embert a honvédség a gyári szalagmelóval vagy a hidegburkolói brigadokkal szemben.

Most is van aláírási pénz, de ez nagyjából a nevetséges kategóriát súrolja. Tessék megnézni, hogy a National Guard milyen feltételekkel toboroz!
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 769
32 110
113
Akik szerint a: tartalékosság kb. minden formában alulképzett/használhatatlan embereket termel ki; b: a cégek úgy sem engednék el, mert meg kell gyakni a két fillért is a bolhás kutya hátán; írják már le, hogy másoknál sem múködik a tartalékos rendszer? A dánok, a lengyelek, a zsidók, vagy az amerikai nemzeti gárda, hogy működik? Ott, hogy tudják megoldani a felmerülő problémákat (avagy sehol sincs egy jó példa és sehol nem tudják megoldani)? Hogy tudnak használható tartalékosokat képezni, hogy nem rokkannak bele a cégek, ha el kell a melóst hosszabb-rövidebb időre engedni? Hogy nem roppan bele az ország? (Rendben, hogy mondjuk erősebb a gazdaság, de annál többet kell fizetni akár a cégnek, akár az önkéntesnek, annál nagyobb elvárások vannak a felszerelés terén.)
Nem hiszem, hogy a tartalékos kérdés annyira unikális kérdés lenne, hogy máshonnan ne lehetne részben, vagy egészben átemelni.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
29 997
129 655
113
Akik szerint a: tartalékosság kb. minden formában alulképzett/használhatatlan embereket termel ki; b: a cégek úgy sem engednék el, mert meg kell gyakni a két fillért is a bolhás kutya hátán; írják már le, hogy másoknál sem múködik a tartalékos rendszer? A dánok, a lengyelek, a zsidók, vagy az amerikai nemzeti gárda, hogy működik? Ott, hogy tudják megoldani a felmerülő problémákat (avagy sehol sincs egy jó példa és sehol nem tudják megoldani)? Hogy tudnak használható tartalékosokat képezni, hogy nem rokkannak bele a cégek, ha el kell a melóst hosszabb-rövidebb időre engedni? Hogy nem roppan bele az ország? (Rendben, hogy mondjuk erősebb a gazdaság, de annál többet kell fizetni akár a cégnek, akár az önkéntesnek, annál nagyobb elvárások vannak a felszerelés terén.)
Nem hiszem, hogy a tartalékos kérdés annyira unikális kérdés lenne, hogy máshonnan ne lehetne részben, vagy egészben átemelni.
Át lehet, pénz (főleg pénz) társadalmi kondicionálás (a jogait mindenki kívülről fújja a kötelességeit leszarja) és kormányzati komoly szándék ( kirakat helyett valós munka a cégekkel), kérdése az egész.

Ehhez képest ott tartunk, hogy olyan pletyka járja a fegyveres testületeknél, hogy azért nincs valós bérrebdezés, hogy a multiktól ne vonjuk el a munkaerőt... Ehhez a tartalékos rendszer csak egy kis plusz.

A kormánynak jelenleg gazdasági érdek fontosabb és ez a haderőfejlesztési irányvonalakon is meglátszik mint haderő képességeinek alapvető növelése (felülről kezdik a fejlesztést az alapok rendbetétele helyett).

Iletve:
Egy teljes vezetői átalakítás fut a haderőfejlesztéssel illetve tartalékos rendszer kialakításával párhuzamosan és egyszerre mindent összehozni se humán se pénzügyi erőforrás nincs elég.

Egy értelmes tartalékos rendszer jogi alapjai hiányoznak (cégek kompenzálása, a tartalékosok baszogatása miatti szankciók hiánya) ennek a rendszerét kéne először lefektetni. Illetve a tartalékos katonaság miatti előnyök rendszerét rendbe tenni.

Aztán jelenleg a kiképzési infrastruktúra illetve elhelyezési infrastruktúra az aktív állománynak sem elégséges és extenzív modernizálásra és bővítésre szorul.

A logisztkai ellátórendszer romokban va 20 évforráshiányának következtében (erre továbbra sem jut elegendő a haditechnikai fejlesztések a prioritás) az aktív állomány ellátása sem megoldott pedig nem vagyunk sokan.. Mozgósítási tartalékokról nem is beszélve...

Egyszerűen nincs kapacitás a tartalékos rendszerre és az alapok rendbetétele nélkül nem is lesz..
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 066
113
Azt kihagytad, hogy a féldöglött logisztikai ellátórendszert meg teljesen megdögleszti
Ó hát azért nem azonnali probléma lenne ez. Egy ilyen rendszer bevezetése az ötlettől (persze, ez az ötlet nem az én fejemből fog kipattani! :D ) a megvalósításig olyan 2-3 év. Amiből a 3. évben már kisérleti jelleggel el lehet indítani. Ezalatt tesztelve a megálmodott kiképzési rendszer működését. A tartalékosoknak már jelenleg is van egy kidolgozott block rendszerük, amit lehetne intenzívebbre is venni, lévén nem ugyan arra az emberanyagra lenne tervezve. Másik fontos dolog, hogy az ÖTT-vel szemben központosított alap és szakalap kiképzést javasolnék, ahol azonos szintre lehet hozni a jelentkezőket.

Első évben olyan 500-800 fővel lenne értelme elindítani. Jelenleg 'asszem ennyi az AA éves kibocsátása is. Szerintem ez azért nem fektetné meg a logisztikai rendszert, ha lenne 1-2 éves rákészülési idő.

Valamint - ahogy írtam is - a bevonulók számát viszonylag egyszerűen lehet kordában tartani pénzügyi kvótákkal. Ez egyrészt nem azonnal terhelné meg a HM költségvetést, másrészt nem egyben jönne a terhelés.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 864
7 127
113
Ó hát azért nem azonnali probléma lenne ez. Egy ilyen rendszer bevezetése az ötlettől (persze, ez az ötlet nem az én fejemből fog kipattani! :D ) a megvalósításig olyan 2-3 év. Amiből a 3. évben már kisérleti jelleggel el lehet indítani. Ezalatt tesztelve a megálmodott kiképzési rendszer működését. A tartalékosoknak már jelenleg is van egy kidolgozott block rendszerük, amit lehetne intenzívebbre is venni, lévén nem ugyan arra az emberanyagra lenne tervezve. Másik fontos dolog, hogy az ÖTT-vel szemben központosított alap és szakalap kiképzést javasolnék, ahol azonos szintre lehet hozni a jelentkezőket.

Első évben olyan 500-800 fővel lenne értelme elindítani. Jelenleg 'asszem ennyi az AA éves kibocsátása is. Szerintem ez azért nem fektetné meg a logisztikai rendszert, ha lenne 1-2 éves rákészülési idő.

Valamint - ahogy írtam is - a bevonulók számát viszonylag egyszerűen lehet kordában tartani pénzügyi kvótákkal. Ez egyrészt nem azonnal terhelné meg a HM költségvetést, másrészt nem egyben jönne a terhelés.
én erre inkább azt mondom hogy még a kövi 3-4 évben limitáljuk a mindenféle bekerülő tartalékosok számét 100-ra, aztán ha már a bentieknek megvan minden és felkészült jobban az ellátórendszer (mert mondjuk 3-4 év alatt azért picivel jobban fel lehet kászíteni ilyen feladatra, nem csak rábaszni a terhet csak úgy ) NA és utána ha ezek megvannak akkor elkezdeni DÁN minta alapján ezt a tartalékosságot rendesen csinálni, addig ez csak színház kb , teljesen haszontalan sok esetben ráadásul a logisztikát és az ellátórendszert meg teljesen megeszi
pont ilyenkor nem értem pl ezek az embereket akik simán ráeresztenének a honvédségre mondjuk csak +5.000 főt legyen az hirtelen önkéntes vagy épp sorozással behívott, ember, a mostani terhelést sem bírja, nemhogy még hirtelen akárcsak +500-1000 főt...
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Akik szerint a: tartalékosság kb. minden formában alulképzett/használhatatlan embereket termel ki; b: a cégek úgy sem engednék el, mert meg kell gyakni a két fillért is a bolhás kutya hátán; írják már le, hogy másoknál sem múködik a tartalékos rendszer? A dánok, a lengyelek, a zsidók, vagy az amerikai nemzeti gárda, hogy működik? Ott, hogy tudják megoldani a felmerülő problémákat (avagy sehol sincs egy jó példa és sehol nem tudják megoldani)? Hogy tudnak használható tartalékosokat képezni, hogy nem rokkannak bele a cégek, ha el kell a melóst hosszabb-rövidebb időre engedni? Hogy nem roppan bele az ország? (Rendben, hogy mondjuk erősebb a gazdaság, de annál többet kell fizetni akár a cégnek, akár az önkéntesnek, annál nagyobb elvárások vannak a felszerelés terén.)
Nem hiszem, hogy a tartalékos kérdés annyira unikális kérdés lenne, hogy máshonnan ne lehetne részben, vagy egészben átemelni.
Úgy, hogy alapvetően olyan emberekre építenek, akik nem a tartalékosságuk alatt sajátítják el a szakmát, hanem tényleges katonai szolgálatot láttak el, sok esetben évtizedeken keresztül.
Vannak seregek, ahol határozott idős szerződést kötnek a katonával, aki, ha nem képes teljesíteni, megugrani egy szintet, vagy nem akar tovább szolgálni, akkor vége a dolognak, illetve van ahol soroznak és a berántás ideje alatt kapja meg a katona kiképzését. Nekik elég az, hogy havi egy hétvégét meg a szabadságukból 1 héten szinten tartják őket.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 066
113
Aztán jelenleg a kiképzési infrastruktúra illetve elhelyezési infrastruktúra az aktív állománynak sem elégséges és extenzív modernizálásra és bővítésre szorul.
Én igazság szerint nem nagyon értem, hogy miért nem központosítva történik az alapkiképzés. Mi

Egyszerűen nincs kapacitás a tartalékos rendszerre és az alapok rendbetétele nélkül nem is lesz..
Ehhez természetesen politikai akaratra van szükség, és + forrásra. Erre a HM jelenlegi előirányzatait nem lehet, és szabad felhasználni, mert akkor megint leáll a modernizáció. Viszont azt gondolom, hogy ha ez az akarat megszületik, akkor 2-3 éven belül elindulhat a rendszer.
Egy teljes vezetői átalakítás fut a haderőfejlesztéssel illetve tartalékos rendszer kialakításával párhuzamosan és egyszerre mindent összehozni se humán se pénzügyi erőforrás nincs elég.
Ez mit takar, hogy teljes vezetői átalakítás? Mert az látszik, hogy alakulatok összevonásával eléggé meg van most kavarva a matéria, meg újra osztva a lapok, de ennél több nem nagyon szűrődik ki...
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 213
34 621
113
hogy olyan pletyka járja a fegyveres testületeknél, hogy azért nincs valós bérrebdezés, hogy a multiktól ne vonjuk el a munkaerőt... Ehhez a tartalékos rendszer csak egy kis plusz.
Ha ez csak a HM-re vonatkozik akkor még értem a logikát, de ha a BM-re is akkor elég nagy gond van, mert lassan nem lesz tűzoltó meg rendőr.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 066
113
pont ilyenkor nem értem pl ezek az embereket akik simán ráeresztenének a honvédségre mondjuk csak +5.000 főt legyen az hirtelen önkéntes vagy épp sorozással behívott, ember, a mostani terhelést sem bírja, nemhogy még hirtelen akárcsak +500-1000 főt...
Alapvetően ez nem csak terhelné a jelenlegi állományt, hanem nagyban ki is egészítené. A több emberből többen fognak bent maradni. (ráadásul alkalmasabb alapanyagból) Ahogy már a jelenlegi fogyatékos (nem az emberekre értem természetesen) tartalékos rendszeren is látszik, hogy van mozgás a tartalékostól a szerződéses jogviszony felé.
De egy normális tartalékos rendszerben arra is lenne lehetőség, hogy mondjuk átmeneti időszakban (munkájából kifolyólag inaktív, vagy munkanélküli) a tartalékos maga is jelentkezhetne mondjuk a határra szolgálatra. Erre az időre pedig már megkapná a rendes állomány bérét.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 066
113
Úgy, hogy alapvetően olyan emberekre építenek, akik nem a tartalékosságuk alatt sajátítják el a szakmát, hanem tényleges katonai szolgálatot láttak el, sok esetben évtizedeken keresztül.
Vannak seregek, ahol határozott idős szerződést kötnek a katonával, aki, ha nem képes teljesíteni, megugrani egy szintet, vagy nem akar tovább szolgálni, akkor vége a dolognak, illetve van ahol soroznak és a berántás ideje alatt kapja meg a katona kiképzését. Nekik elég az, hogy havi egy hétvégét meg a szabadságukból 1 héten szinten tartják őket.
Ez egy működő rendszer lehetne, azonban - szerintem - a legtöbb korábban itthon leszerelt nem véletlenül szerelt le. :)
Erről @Ocses -t kellene megkérdezni.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 290
113
Alapvetően ez nem csak terhelné a jelenlegi állományt, hanem nagyban ki is egészítené. A több emberből többen fognak bent maradni. (ráadásul alkalmasabb alapanyagból) Ahogy már a jelenlegi fogyatékos (nem az emberekre értem természetesen) tartalékos rendszeren is látszik, hogy van mozgás a tartalékostól a szerződéses jogviszony felé.
De egy normális tartalékos rendszerben arra is lenne lehetőség, hogy mondjuk átmeneti időszakban (munkájából kifolyólag inaktív, vagy munkanélküli) a tartalékos maga is jelentkezhetne mondjuk a határra szolgálatra. Erre az időre pedig már megkapná a rendes állomány bérét.
Eddig is jelentkezik hatarszolgalatra korhazi szolgalatra utcai jarorre sot mar misszioba is tartalekos... Van tartalekos nem is keves akinek ez kb a fomunkaja mert amit mellette csinal foallass mellett is mellekallas volt neki... De van olyna aki tik takba nyomja a hatart massal nem is foglalkozik...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 066
113
én erre inkább azt mondom hogy még a kövi 3-4 évben limitáljuk a mindenféle bekerülő tartalékosok számét 100-ra, aztán ha már a bentieknek megvan minden és felkészült jobban az ellátórendszer (mert mondjuk 3-4 év alatt azért picivel jobban fel lehet kászíteni ilyen feladatra, nem csak rábaszni a terhet csak úgy ) NA és utána ha ezek megvannak akkor elkezdeni DÁN minta alapján ezt a tartalékosságot rendesen csinálni, addig ez csak színház kb , teljesen haszontalan sok esetben ráadásul a logisztikát és az ellátórendszert meg teljesen megeszi
pont ilyenkor nem értem pl ezek az embereket akik simán ráeresztenének a honvédségre mondjuk csak +5.000 főt legyen az hirtelen önkéntes vagy épp sorozással behívott, ember, a mostani terhelést sem bírja, nemhogy még hirtelen akárcsak +500-1000 főt...
Na a dánról még pont nem olvastam. Ott hogyan oldják meg?
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 290
113
A legnagyobb gond a szervezesbe van. Pl tudok olyan helyet ahol lenne plussz jelentkezo kulonbozo szolgalatokra az eddigi 1-1 /+1-1 tartalek aki lekerul altalaba/ ember melle akit allandoan adnak. De nem tudnak folyamatosan kiadni a 2-1 \2-1 tartalekot./embert csak az ev egy reszebe ezert inkabb nem hivjak be hogy ne bonyolitsak a dolgukat.