A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 077
27 325
113
A Kormány 1441/2022. (IX. 13.) Korm. határozata Magyarország projektjavaslatainak az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2022. évi CEF2 Katonai mobilitás második pályázati kiírására történő benyújtásáról

Szolnok állomás átjárhatóságának fejlesztése polgári és katonai kettős felhasználási követelményeknek megfelelően:
Szolnok állomás átépítése polgári és katonai kettős célú felhasználási követelmények szerint. Ennek részeként átépül az állomási vágányhálózat, átalakításra kerül a távközlési rendszer, a kábelhálózat, a felsővezetéki rendszer és a biztosítóberendezés. 75 200 000 000 Ft

Kelet-magyarországi TEN-T vasútállomások alkalmassá tétele polgári és katonai kettős felhasználásra: Jelen projekt célja a vasúti infrastruktúra polgári-védelmi kettős felhasználásra való alkalmassá tétele az országos vasúthálózat azon kelet-magyarországi állomásain, amelyek a TEN-T törzshálózaton találhatók.Tervezett helyszínek: Felsőzsolca, Szikszó, Forró-Encs, Hidasnémeti, Cegléd, Szolnok, Szajol, Kisújszállás, Demecser, Záhony, Mezőtúr, Békéscsaba. Előkészítési tevékenységek a következőkre irányulnak: Megvalósíthatósági Tanulmány készítése, Környezetvédelmi Hatásvizsgálati Tanulmány készítése, engedélyezési terv készítése, NOBO/DEBO tanúsítás, építési engedély megszerzése, kivitelezési tenderdokumentáció összeállítása. 4 722 800 000 Ft
Csepeli Szabadkikötő Infra II. kivitelezés: A Csepeli Szabadkikötő infrastrukturális fejlesztése, a korábbi KÖZOP projekttel megkezdett fejlesztési folyamat következő ütemét foglalja magában. 16 000 000 000 Ft
Zalaszentiváni deltavágány kiépítése: A 17. sz. és a 25. sz. vasútvonalat összekötő deltavágány megvalósításával új nyomvonalon, mintegy 1500 méter hosszban, 225 kN tengelyterhelésre alkalmas, 60 km/h-val járható, egyvágányú, villamosított fővonali vasúti pálya létesül. A 17. sz. vonal mentén új megállóhely létesül Szentivánvölgy néven. A megállóhely 160 m hosszú, sk+55 cm magas peronja a 17. sz. vonalon, a pálya bal oldalán kerül elhelyezésre.12 000 000 000 Ft
Gubacsi vasúti híd a teherforgalom elvárásainak megfelelő átépítése a Csepeli Szabadkikötő és a logisztikai terminálok kiszolgálására: A Csepeli Szabadkikötő vasúti összeköttetését a Gubacsi vasúti híd biztosítja a Soroksári úti rendező pályaudvaron keresztül a vasúti TEN-T törzshálózati 150. sz. vasútvonallal. A vasúti híd állapota rendkívüli módon leromlott, a vasúti szerelvények jelenleg 5–10 km/h sebességgel haladhatnak át rajta. A projekt műszaki tartalma magában foglalja az új Gubacsi vasúti híd és a Corvin csomópontig tartó vasúti infrastruktúra megvalósítását az alábbiak szerint: a) A jelenlegi rossz állapotú vasúti híd helyett egy új vasúti híd építését a Soroksári Duna-ág fölött, a jelenlegi hídtól 15,0 m-re északra, valamint b) a Gubacsi vasúti híd és a Corvin csomópont közötti vasúti pálya kétvágányú vágányhálózattá történő kiépítését, távlati fejlesztés lehetőségeként a négyvágányos, villamosított kiépítés lehetőségének biztosításával. c) Biztosítóberendezés telepítése a Soroksári út rendezőtől a Corvin úti csomópontig terjedő hatókörzettel. A fejlesztéssel lehetővé válik nagyobb tömegű katonai rakományok vasúton való eljuttatása a Csepeli Szabadkikötőbe. 24 900 000 000 Ft
 

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 562
11 136
113
Csepeli Szabadkikötő Infra II. kivitelezés: A Csepeli Szabadkikötő infrastrukturális fejlesztése, a korábbi KÖZOP projekttel megkezdett fejlesztési folyamat következő ütemét foglalja magában. 16 000 000 000 Ft
Zalaszentiváni deltavágány kiépítése: A 17. sz. és a 25. sz. vasútvonalat összekötő deltavágány megvalósításával új nyomvonalon, mintegy 1500 méter hosszban, 225 kN tengelyterhelésre alkalmas, 60 km/h-val járható, egyvágányú, villamosított fővonali vasúti pálya létesül. A 17. sz. vonal mentén új megállóhely létesül Szentivánvölgy néven. A megállóhely 160 m hosszú, sk+55 cm magas peronja a 17. sz. vonalon, a pálya bal oldalán kerül elhelyezésre.12 000 000 000 Ft
Gubacsi vasúti híd a teherforgalom elvárásainak megfelelő átépítése a Csepeli Szabadkikötő és a logisztikai terminálok kiszolgálására: A Csepeli Szabadkikötő vasúti összeköttetését a Gubacsi vasúti híd biztosítja a Soroksári úti rendező pályaudvaron keresztül a vasúti TEN-T törzshálózati 150. sz. vasútvonallal. A vasúti híd állapota rendkívüli módon leromlott, a vasúti szerelvények jelenleg 5–10 km/h sebességgel haladhatnak át rajta. A projekt műszaki tartalma magában foglalja az új Gubacsi vasúti híd és a Corvin csomópontig tartó vasúti infrastruktúra megvalósítását az alábbiak szerint: a) A jelenlegi rossz állapotú vasúti híd helyett egy új vasúti híd építését a Soroksári Duna-ág fölött, a jelenlegi hídtól 15,0 m-re északra, valamint b) a Gubacsi vasúti híd és a Corvin csomópont közötti vasúti pálya kétvágányú vágányhálózattá történő kiépítését, távlati fejlesztés lehetőségeként a négyvágányos, villamosított kiépítés lehetőségének biztosításával. c) Biztosítóberendezés telepítése a Soroksári út rendezőtől a Corvin úti csomópontig terjedő hatókörzettel. A fejlesztéssel lehetővé válik nagyobb tömegű katonai rakományok vasúton való eljuttatása a Csepeli Szabadkikötőbe. 24 900 000 000 Ft
Milyen katonai cuccot akarunk mi a Dunán fuvarozni?
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 046
10 107
113
A Kormány 1441/2022. (IX. 13.) Korm. határozata Magyarország projektjavaslatainak az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2022. évi CEF2 Katonai mobilitás második pályázati kiírására történő benyújtásáról

Szolnok állomás átjárhatóságának fejlesztése polgári és katonai kettős felhasználási követelményeknek megfelelően:
Szolnok állomás átépítése polgári és katonai kettős célú felhasználási követelmények szerint. Ennek részeként átépül az állomási vágányhálózat, átalakításra kerül a távközlési rendszer, a kábelhálózat, a felsővezetéki rendszer és a biztosítóberendezés. 75 200 000 000 Ft

Kelet-magyarországi TEN-T vasútállomások alkalmassá tétele polgári és katonai kettős felhasználásra: Jelen projekt célja a vasúti infrastruktúra polgári-védelmi kettős felhasználásra való alkalmassá tétele az országos vasúthálózat azon kelet-magyarországi állomásain, amelyek a TEN-T törzshálózaton találhatók.Tervezett helyszínek: Felsőzsolca, Szikszó, Forró-Encs, Hidasnémeti, Cegléd, Szolnok, Szajol, Kisújszállás, Demecser, Záhony, Mezőtúr, Békéscsaba. Előkészítési tevékenységek a következőkre irányulnak: Megvalósíthatósági Tanulmány készítése, Környezetvédelmi Hatásvizsgálati Tanulmány készítése, engedélyezési terv készítése, NOBO/DEBO tanúsítás, építési engedély megszerzése, kivitelezési tenderdokumentáció összeállítása. 4 722 800 000 Ft
Zseniális, kurva jó.
Így kell az EU-s fegyverkezési pénzt átcsatornázni Mészáros és Mészáros Kft-be, fasza hogy megoldják.
Remélem a katonai kiadásokba is elszámolják a vasútállomás átépítést.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 871
91 393
113
KFOR - Koszovó
Novák -Bobo -Ruszin

(Orbánt megnéztem volna:D
723600_reggeli_futas.jpg


 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 046
10 107
113
Akkor csinálja valami külföldi cég ? Mert meg kell csinálni.
A honvédségnek? Nem, nem kell.
Most is bármelyik vonalon van olyan állomás ahol fel tud pakolni.
Ha nincsen akkor max egy olyan rakodó vágány kell neki, ahol kiszakaszolható a felsővezeték és van oldal és homlokrakodó. A honvédeink által szeretett bónusz ha van gyülekezőhely, ahol elfér két 300m-es járműoszlop és közte a van egy mentőautónyi hely. Ez állomásonként egy milliárd.
Itt azt pótolják ami a "civil" vasútfejlesztéshez kell és M&M nem állhat le, most meg alig csorog neki az EU pénz.
Zrinyi, mi? Faszt, csak a zseb. Ha még laktanyafelújítás lenne)
(Mennyivel erősebb a mai haderő mint a 2012-es mondjuk? Így, hat év Zrinyizés után?
 
  • Tetszik
Reactions: bel and Blitz97

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
A honvédségnek? Nem, nem kell.
Most is bármelyik vonalon van olyan állomás ahol fel tud pakolni.
Ha nincsen akkor max egy olyan rakodó vágány kell neki, ahol kiszakaszolható a felsővezeték és van oldal és homlokrakodó. A honvédeink által szeretett bónusz ha van gyülekezőhely, ahol elfér két 300m-es járműoszlop és közte a van egy mentőautónyi hely. Ez állomásonként egy milliárd.
Itt azt pótolják ami a "civil" vasútfejlesztéshez kell és M&M nem állhat le, most meg alig csorog neki az EU pénz.
Zrinyi, mi? Faszt, csak a zseb. Ha még laktanyafelújítás lenne)
(Mennyivel erősebb a mai haderő mint a 2012-es mondjuk? Így, hat év Zrinyizés után?

Ez a baj. Ha valaki azt mondja neked, hogy kellene mondjuk egy vasúti híd, ami elbírja a Leopárd2-esek+azt szállító kocsi súlyát, ott is már korrupció, mert nem kell közlekedési infrastruktúrába fejleszteni. Egy hadsereg értékét nem határozza meg az őt tápláló logisztika.
Egy vízi-vasúti szállítás épp úgy haderőfejlesztés, mint egy gyár építése.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 256
119 998
113
A honvédségnek? Nem, nem kell.
Most is bármelyik vonalon van olyan állomás ahol fel tud pakolni.
Ha nincsen akkor max egy olyan rakodó vágány kell neki, ahol kiszakaszolható a felsővezeték és van oldal és homlokrakodó. A honvédeink által szeretett bónusz ha van gyülekezőhely, ahol elfér két 300m-es járműoszlop és közte a van egy mentőautónyi hely. Ez állomásonként egy milliárd.
Itt azt pótolják ami a "civil" vasútfejlesztéshez kell és M&M nem állhat le, most meg alig csorog neki az EU pénz.
Zrinyi, mi? Faszt, csak a zseb. Ha még laktanyafelújítás lenne)
(Mennyivel erősebb a mai haderő mint a 2012-es mondjuk? Így, hat év Zrinyizés után?
Amúgy vannak olyan dolgok.hogy nato kitelepülési infrastruktúra fejlesztések.
Nato tevezéssel és pénzügyi támogatással
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 046
10 107
113
Ez a baj. Ha valaki azt mondja neked, hogy kellene mondjuk egy vasúti híd, ami elbírja a Leopárd2-esek+azt szállító kocsi súlyát, ott is már korrupció, mert nem kell közlekedési infrastruktúrába fejleszteni. Egy hadsereg értékét nem határozza meg az őt tápláló logisztika.
Egy vízi-vasúti szállítás épp úgy haderőfejlesztés, mint egy gyár építése.
Kettőnk közül egyikünk már tervezett vasúti rakodót kettős, honvedsegi-civil felhasználásra.
Nem, nem kell a honvédségnek 70 milliárdos állomás.
Nem, nem nagyon kell vasúti hidat harckocsi szállítás miatt erősíteni. Mivel elől megy a mozdony, ami nehezebb.
És