Fontos ez?
Tudsz olyan körülményt, amit 1-2 éven belül nem lehet megoldani?
Az autógyártóknál is.volt minden a covid alatt. Alkatrész és munkaerő hiány is. Előbbi miatt voltak leállások is. Aztán amikor meg lett anyag, akkor orba-szájba ment a termelés, hogy behozzák a csúszást.
Se jelenleg, sem 1-2 éven belül nem lesz a Lynx, alegység (zászlóalj) szinten sem bevethető.
De az első zászlóalj beérkezésével egészen zászlóalj és összfegyvernemi szintig lehet vele gyakorlatokat tartani, akár váltott személyzettel is.
A teljes első zászlóalj 2023-ra itt lesz. Szerinted addigra lesz elég kiképzett sofőr, toronylövész parancsnok kiképezve?
Ès szerinted behozták a csúszást?
Dehogy hozták.
Menj be egy autószalonba. Lassan kb èvet tudnak mondani ha rendelsz autót nemhogy hónapot.
Van olyan volt munkatársam aki több mint 1 èv kètszeri halasztás, ès utána "hát nem tudunk időpontot" beszèlgetès a márkakereskedővel után mondta vissza a kocsit.
Tudok olyan körülményt amit nem akarsz realizálni.
Az hogy pici a darabszám.
Kézzel készül sokminden.
Így hullámzó a minőség.
Új gyár.
Tapasztalatlan vagy kevès tapasztalattal rendelkező emberek.
Mivel új verziókat kell fejleszteni arra is megy az ember.
Oda valószínű a leg talpraesettebbeket mèrnököket, munkásokat fogják kiszedni.
Láttam 400db autót parkolni egyszerre gyarindulasnal, amikor az èves termelés kb 1000db volt.
Mindegyiken papír mi a rossz rajtam felirat.
Akkor már hetek óta a gazdáiknál kellett volna, hogy legyenek.
Láttam 9 hèten át amikor nem tudták kikeverni citromsárgát, hogy ugyanolyan árnyalat legyen alumíniumon, műanyagon.
Ezèrt nem mehetett a vevőkhöz.
Ja akkor már 3 hónapja gyártották a kocsit.
Ja ezalatt a 9 hèt alatt azèrt voltam kint kistársammal, hogy javítsunk egy hibát 2 műszakban, ami miatt nem kèszülhettek el autók.
Volt odajöttek munka közben, hogy negyed órám van eldönteni megyek e ki holnap nèmetbe 7 kistársammal mert áll kint a gyártás napok óta egy hiba miatt. Kb most tartunk 100000euró kárnál. Ami csak a kidobott alkatrèsz.
Szerinted a több hónapon át amíg a dolgozó állomány majd 15 százalèka kint dolgozott, a helyettünk hozott emberek milyen minősèget produkáltak?
Hány hónap túlóra volt mire visszadolgoztuk az elmaradást?
Szerinted több hónap szombat èjszakai műszak után a minősèg merre változott?
Ja ott kint èveken át volt egy magyar összekötő mèrnök. Amikor hiba merült fel, vele egyeztettek, hivatak ki embert a hazai gyárból.
Nem volt sokat magyar szó nèlkül.
Ezer pèldát hozhatnèk.
Szinte mindíg csúszásban voltunk. A minősèg meg minimum kètsèges.
Hogy mit engednek el a gyárak csak hogy legyen darabszám akkor had említsem a mindenki álltal ismert dízelbotrányt.
Ès igazad van. Az autógyártást nem ugyanolyan mint a harcjármű.
harcjárműnèl 1-2 prototípus után megy a szèria.
Autóiparban legyártanak egy csomó nullszèriás pèldányt.
Szarrá tesztelik.
Hogy írtad? Újgyakorlat?
Gondolom a suzukinak fèkrendszert csinálni is az. De azt a 77000 magyart akinek a vitaráját/SX4-èt most visszahívjak az nem így jön le.
Vagy az èn kocsimban 50000km alatt valószínű másodjára is kell kormányösszekötőt cserèlni.
Kia stinger fèkrendszer. Bizonyos esetekben nem fogott a fèk.
Ez azèrt is fura mert laptiming című műsorban 1km megtètele alatt előjött ez a hiba. Ami utána kiderült szèriahiba.
Felgyulladó Aventadorok.
Nem folytatom gondolom èrted mire cèlzok.
Nincs olyan hogy kisújjból kirázom. Minden normális tervezès ès alapos tesztelèsen kell hogy átmenjen.
Ami idő.
Hálisten erre ott lessz a pálya is,mèrnökök is, munkás is helyben.
A max kapacitást meg hagyjuk.
Te ès èn szerintem kb ugyanannyit tudunk hogy megy a gyartás.
Itt valószínű tènylegesen krisss aki jobban rálát.
Ès ha ő nem annyira hepi akkor lehet van oka.