A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

hunemperor

Well-Known Member
2020. június 14.
808
2 096
93
Az igazság az, hogy sokan lenézik a lengyel, román haderőfejlesztéseket, illetve eddigi hadiipari tevékenységeket. Pedig tegyük szívnünkre a kezünket, már akkor gyártottak, harckocskat, repülőgépeket, különféle lövegeket stb. amikor mi letolt gyatyával azon siránkoztunk, hogy csak a RÁBA CSEPEL és IKARUS gyártott gépjárművet stb. A lengyeleknél csak helikopterből ott az AIRBUS, a SIKORSKY, A LEONARDO cégei, a szárazföldi eszközknél se feledkezzünk meg a MOWAG/Styer stb.
Ne felejtsük el a PZL is gyártott 21-esig hány típust, és most is ott pld az M-28 Bryza, amely megbízható repülőgép.
A románok AIRBUS gyára is hiába épült fel, mi is francia gyártású modernebb Superpumát vettünk, és nem a románok gyártotta AIR330-ast, és az AIRUBS sem helyezte ki a termelésének egyetlen r helikoptertípusának sem a gyártását (gondolom nem véletlenül). Tegyük hozzá hogy a románok BAC 1-11 est gyártottak már az 1980-as években amely egy komoly közforgalmi repülőgép volt, aztán pedig a Boeing 737-hez alkatrészeket, mikor mi még keseregtünk a dunai repgyáron.
Szóval majd ha nem épülő gyárak, meg prototípusok se, hanem sorozatgyárott járművekkel rendelkezünk, amelyekre jönnek exportrendelések akkor nagyon büszkék lehetünk, (különösen azok akik szerepet vállaltak a hadiipari cégek idecsábításában, és a védemi ipar kiépülésében). Eddig egyetlen szerződésre van sorozatgyártás a Bren-nre ami nem sikertörténet, hamarosan lejár a szerződés, nem tudtunk gyártani minden részegységet, nem fegyvereztük át a honvédség és a rendőrség állományát, exportra meg egyáltalán nem került sor.
Ennek ellenére bizom abban, hogy a hadiipari szektorban leszenk sikereink külhonban ismint pld. a szárazföldi AESA lokátorok szállítása a lengyeleknek..
Igen, mi úgy nézzük le őket, hogy a mi hadiiparunk szinte csak papíron és a vágyálmunkban létezik, teljesen egyetértek.
 

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 783
11 728
113

"A 2020-ban történt vértesszőlősi tragikus helikopteres mentés kapcsán az Origo megírta: a felkérésre helyszínre érkező helikopter és annak személyzete mindig a kárhelyszín parancsnokának utasításait követve hajtja végre a mentés mozzanatait.

Az ügyészség az eljárás során gyanúsítottként hallgatta ki a honvédségi kutató-mentő helikopter pilótáját, az eljárás azonban még folyamatban van, így adott esetben ez további személyek – akár gyanúsítotti – kihallgatását is jelentheti.
A Honvédelmi Minisztérium ismételten részvétét fejezi ki a családnak, a hozzátartozóknak, hiszen mindig a segítségnyújtás, az emberi élet megmentése a szándékuk. Amennyiben az nem sikerül, a mentésben résztvevő katonák nem csak kudarcként, hanem tragédiaként élik meg a történéseket.

A felkérésre helyszínre érkező helikopter és annak személyzete mindig a kárhelyszín parancsnokának utasításait követve hajtja végre a mentés mozzanatait. Így történt ez Vértesszőlősön is. A Pápáról felszálló repülőgép személyzete rádiókapcsolatban volt a honvédségi központtal és a helyszínre érve felvette a kapcsolatot a kárhelyszín parancsnokával is, aki általában a tűzoltóság munkatársa. A kárhelyszín parancsnokának ugyanis olyan személynek kell lennie, aki a speciális esetekre, eseményekre, így a légieseményekre is ki van képezve és fel van készítve. Az Origo tudósításában olvasható: kizárólag a kárhelyszín parancsnoka dönt arról is, hogy az összes körülményt figyelembe véve milyen eszközzel és milyen módszerrel hajtható végre a mentés. Ő felel a helyszínen a mentési feladatok összehangolásáért, a tevékenység irányításáért is.

„A polgári célú légimentés esetén a folyamat azzal kezdődik, hogy valaki felhívja a 112-es, általános segélyhívó számot. Ilyenkor a hívás elemzését követően a Katasztrófavédelmi Főügyelet dönt arról, hogy az adott eseménynél szükséges-e légi segítség” – fogalmazott Bali Tamás ezredes, az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis parancsnokhelyettese. Hozzátette: légimentést Magyarországon csak a Magyar Honvédség képes végrehajtani, más szerveknél nem áll rendelkezésre az ehhez szükséges eszköz és képesség. Mint mondta: a Katasztrófavédelmi Főügyelet a 2020 július ötödikei vértesszőlősi esetben is arról döntött, hogy szükséges a légimentés, így értesítette a Magyar Honvédség Légi Műveleti Vezetési és Irányítási Központját. „Magyarországon általában két, kutató-mentő eszközökkel felszerelt honvédségi helikopter ad folyamatos készenléti szolgálatot, így ezek egyike indult el a feladat végrehajtására. Mivel Vértesszőlős a Dunától nyugatra fekszik, a területileg illetékes, az MH Pápa Bázisrepülőtéren állomásozó kutató-mentő helikopter szállt fel” –részletezi Bali Tamás ezredes. A parancsnokhelyettes kiemelte: az adott baleseti helyszínen vagy mentési területen egy központi személy, a Belügyminisztérium Katasztrófavédelmi Főigazgatóságához tartozó kárhelyszín-parancsnok irányítja a honvédségi egységeket, illetve a tűzoltókat és a mentőket egyaránt, akik szintén az ő utasításai alapján járhatnak el a helyszínen.

A vértesszőlősi tragikus eset után teljes körű vizsgálat indult. A honvédelmi tárcán belül működő Állami Légügyi Főosztály lezárta a vizsgálatot és megállapította: „a légiközlekedésben érdekelt személyek és szervezetek tevékenysége megfelelt a légi közlekedés szabályainak. Mindezzel párhuzamosan a Légiközlekedési Balesetvizsgáló Osztály is eljárást kezdeményezett, azonban az ő vizsgálatuk még nem zárult le” – tette hozzá Bali Tamás ezredes.


Hangsúlyozta: a Magyar Honvédség kutató-mentő alegységének tagjai megpróbálnak minden egyes lehetséges esetre megfelelő eljárásokat felállítani, s emellett folyamatosan gyakorlatoznak annak érdekében, hogy minél felkészültebben legyenek a kutatásra és mentésre.
Az elmúlt évtizedek mentési feladatai nem indokolták a protokoll változtatását, hiszen soha nem történt még ilyen tragédia. Ugyanakkor – mivel más típusú helikopterek álltak hadrendbe a Magyar Honvédségnél – most átdolgozták a mentési protokollt és az eljárásrendet is. Jelenleg az illetékes hatóságok, szervezetek engedélyére vár a honvédelmi tárca ahhoz, hogy az újonnan beszerzett Airbus H145M többcélú könnyű helikopterek is részt vehessenek a légimentési feladatokban.
"
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 825
8 800
113
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 828
12 514
113
Az igazság az, hogy sokan lenézik a lengyel, román haderőfejlesztéseket, illetve eddigi hadiipari tevékenységeket. Pedig tegyük szívnünkre a kezünket, már akkor gyártottak, harckocskat, repülőgépeket, különféle lövegeket stb. amikor mi letolt gyatyával azon siránkoztunk, hogy csak a RÁBA CSEPEL és IKARUS gyártott gépjárművet stb. A lengyeleknél csak helikopterből ott az AIRBUS, a SIKORSKY, A LEONARDO cégei, a szárazföldi eszközknél se feledkezzünk meg a MOWAG/Styer stb.
Ne felejtsük el a PZL is gyártott 21-esig hány típust, és most is ott pld az M-28 Bryza, amely megbízható repülőgép.
A románok AIRBUS gyára is hiába épült fel, mi is francia gyártású modernebb Superpumát vettünk, és nem a románok gyártotta AIR330-ast, és az AIRUBS sem helyezte ki a termelésének egyetlen r helikoptertípusának sem a gyártását (gondolom nem véletlenül). Tegyük hozzá hogy a románok BAC 1-11 est gyártottak már az 1980-as években amely egy komoly közforgalmi repülőgép volt, aztán pedig a Boeing 737-hez alkatrészeket, mikor mi még keseregtünk a dunai repgyáron.
Szóval majd ha nem épülő gyárak, meg prototípusok se, hanem sorozatgyárott járművekkel rendelkezünk, amelyekre jönnek exportrendelések akkor nagyon büszkék lehetünk, (különösen azok akik szerepet vállaltak a hadiipari cégek idecsábításában, és a védemi ipar kiépülésében). Eddig egyetlen szerződésre van sorozatgyártás a Bren-nre ami nem sikertörténet, hamarosan lejár a szerződés, nem tudtunk gyártani minden részegységet, nem fegyvereztük át a honvédség és a rendőrség állományát, exportra meg egyáltalán nem került sor.
Ennek ellenére bizom abban, hogy a hadiipari szektorban leszenk sikereink külhonban ismint pld. a szárazföldi AESA lokátorok szállítása a lengyeleknek..

Bakker, ne rinyákolj már folyton. Ez nevetséges.
Olyan dolgokat kérsz számon, amiket Magyarország először a trianoni békediktátum, aztán meg a varsói szerződés miatt nem gyártatott.
És több ellentmondásba is keveredsz.
A Rába, a Csepel, az Ikarus magyar volt, az Airbus és társai meg betelepült multik. Ennyi erővel mondhatnánk, hogy a lengyeleknek a Polski Fiat jutott, nálunk meg itt a Merci, az Audi, meg most jön a BMW. Tényleg, és végül is miből mennyit vett Lengyelország? És mennyit exportált? A PZL mennyire volt életképes a szabad piacon?
Aztán felhozod a román Airbus gyárat, amivel mi is volt a célod? Hogy csak ígérgetnek, amúgy a kutyának nem kell, amit csinálnak? Be is baszott volna, ha IAR-330-ast veszünk. Ez hogy jutott egyáltalán eszedbe??
A román BAC gyártás, hát kiváló példa, tényleg. :D :D
Ja, nálunk meg épül a gyulai gyár, aminek megrendelése is lesz. De mindegy, akkor is szarok vagyunk, tudom...
Szinte az egész volt V.Sz. hadiipara a szoci maradék kendácsolására épül.
A Brenben konkrétan mi nem sikertörténet? Mit nem tudunk gyártani hozzá? Ha még nem fegyvereztük át magunkat, akkor minek exportálnánk?
Ha exportra termelnénk, akkor az lenne a bajod, hogy.


A neten kb 300 dodóért találtam meg.
300-atfizettél a cikkért? :D
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 446
20 678
113
Azon szoktunk röhögni a kollégákkal, hogy mivel egyre nagyobb hiány van kéményseprőből lassan oda is mi fogunk menni...
Akár jöhetnétek, mert hozzánk csak kijön, hogy fizetni kell, és ha megnézetnénk vele a kéményt fintorog, hogy nem akarjuk mi azt, mert majd akkor megbüntet!

A katonák akikkel találkoztam udvariasabbak szoktak lenni.
 

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 783
11 728
113