Budapestvárosszerkezetileg egyszerüen alkalmatlanok a kárpátmedencei város a direkt városiharcba az önvédelemre a siker reményébe. mind1 hgy szét van e lőve vagy sem. hozz nekem egy várost és rámutatok a gyenge csonkolható pontjaira.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Budapestvárosszerkezetileg egyszerüen alkalmatlanok a kárpátmedencei város a direkt városiharcba az önvédelemre a siker reményébe. mind1 hgy szét van e lőve vagy sem. hozz nekem egy várost és rámutatok a gyenge csonkolható pontjaira.
What.Sajnos nekem is fáj az igazság.. A 2% mára 1% lett EUR-ban számolva...
https://www.google.com/maps/place/Magyar+Honvédség+Anyagellátó+Raktárbázis/@47.501267,19.1957412,126m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x0:0x5fb7e9f56d11c8bb!8m2!3d47.501925!4d19.1908446 a honvédségnek vanna saját vasuti kocsijai nem csak a vasúttársaságoktól bérelhető. Ez a központ Arb telephely de van több is és van valahol ahol speckoba tárolják a vasuti szerelvényeket kocsikat mozdonyok is vanna talán... azt ne kérdezd hogy hol nagy leltár kellene hogy az ember összeszedje
Van, csak az nem mindegy milyen. Jóval korábban emlegettük itt, hogy a Leo-2-eseket csak a 6 tengelyes SAMMP bírja el. Ha nem ilyenek vannak, akkor nem jó a célra. Márpedig amikor BTR-eket, teherautókat szállítanak, akkor szinte mindig 4 tengelyes kocsikon teszik. Sőt, volt korábban egy tudósítás, amikor gyakorlatra vitték a Leo-kat, DB-tól kölcsönzött német vasúti kocsikon.
A T-72-es javításközi üzemideje 12 ezer km-re vonatkozott. Talán a Leo-nak sem sokkal több, 15 körül van. Tehát ha Tatáról átmennek lábon Debrecenbe, vagy mondjuk az ukrán határ környékére, akkor 5-600 km-t már le is vonhatunk belőle. Nem éri meg, nem erre van kitalálva a hk. Szükség esetén természetesen bárhová elmehetnek lábon, de ha lehet nem teszik, hogy ne kopjon az üzemidő.
az hogy sima az elég tág fogalom. nincs speciális harckocsiszálító kocsi olyan van ami elbírja a harckocsit. nincs se külön tervezve vagy gyártva sehol a világon. annyi van hogy hadihasználatra alkalmasabb az a fajta vasuti kocsi amelyiknek van lehajtható elem a két végén. így könnyebb a bevagonírozás. meg bírja a sűlyt. (ami súly civil ipari szállításnál is szükséges (betonelemek acél elemek stb)Szerintem azok sima MÁV vagonok.
az hogy sima az elég tág fogalom. nincs speciális harckocsiszálító kocsi olyan van ami elbírja a harckocsit. nincs se külön tervezve vagy gyártva sehol a világon.
mert a vasút automatikusan a sereg alá kerül ahogy a posta is készenlét fokozása esetén. nem kell bérelnie mert a seregé lessz.Sima pőrekocsik. 6 tengelyes is lehet, bár én ennyire nem néztem meg őket. Nincs szüksége a Honvédségnek önálló vasúti kapacitásra, mikor itt a Máv. Amúgy is bérelni kell szállításkor mindent, ha az vasúton megy. Mozdony is kell, arra meg szakképzett kezelők. Még sehol nem láttam hogy a Honvédség vasutas képességet fejlesztett volna ki.
mert a vasút automatikusan a sereg alá kerül ahogy a posta is készenlét fokozása esetén.
kell nem kell van (a nyakán maradt és nem adták el.) de használva is van mert nem kell kuncsorogni meg bérelgetni állandóan.Leírtad a lényeget. Akkor mi a fenének kellene a Honvédségnek saját vasutas képesség. Szerintem lépjük át a témát.
Első idézett mondat: Az rendben, hogy itt a MÁV, de magának a MÁV-nak nincs elegendő számú megfelelő 6 tengelyes pőrekocsija. Valahol láttam a számot, tizenvalahány van összesen.Nincs szüksége a Honvédségnek önálló vasúti kapacitásra, mikor itt a Máv. Még sehol nem láttam hogy a Honvédség vasutas képességet fejlesztett volna ki.
Egy szó mint száz, visszatérve a nyitó hozzászólásomhoz, csak egyetlen teendő van itthon. Átnézni a vasúti szállítókapacitás lehetőségeit, és ha szükséges, venni kell a MÁV-nak nagy teherbírású 6 tengelyes kocsikat. Amit békeidőben használhatnak bármilyen egyéb szállításra. Ennyi az egész. Így lesz elég kocsi, és nem a Honvédségé, de szükséghelyzetben a Honvédség használja.Leírtad a lényeget. Akkor mi a fenének kellene a Honvédségnek saját vasutas képesség. Szerintem lépjük át a témát.
Amúgy a világban vannak 4 tengelyes kocsik is amik elbírják mondjuk az M1-et:És itt el is jutottunk ahhoz a ponthoz, amit már régen fel akartam vetni.
Ha a tatai dandár elhagyja a laktanyát, és mondjuk dandárszinten az Alföldre akarják telepíteni őket, ahhoz komoly szállítókapacitás kell. Ha vasúton viszik akkor legalább 44 darab nagy teherbírású SAMMP tehervagon (6 tengelyes. Jelenleg nincs ennyi a MÁV-nak...), ha közúton viszik akkor pedig 44 vagy még több hk szállító tréler. Plusz a 24 db PzH -2000-nek. Lynx-eknek elég a 4 tengelyes vagon, de közútra nekik is olyan tréler kell minimum, mint ami elbírt egy T-72-est. 68, de inkább 80 db SAMMP vagon. Zajlik ezek beszerzése? Én nem hallottam róla. A közúti trélerből 2 fajta volt tesztelés alatt a tatiaknál, de hogy rendeltek-e valamelyikből nagyobb mennyiséget arról nem hallottam.
Szóval ezek nélkül a fontos kiegészítő járművek nélkül lesz egy nehéz dandárunk, ami normális időintervallumon belül sehova sem telepíthető. Majd kérvényezni kell az ellenségnél, hogy egyből Tata környékén támadjanak ha lehet...
Remélem csak azért hallgatják el az ilyen beszerzéseket, mert ez "csak unalmas" logisztika, nem érdekelheti a közvéleményt. Valójában nagyon fontos.
Akarod mondani Rail Cargo Hungaria.Sima pőrekocsik. 6 tengelyes is lehet, bár én ennyire nem néztem meg őket. Nincs szüksége a Honvédségnek önálló vasúti kapacitásra, mikor itt a Máv. Amúgy is bérelni kell szállításkor mindent, ha az vasúton megy. Mozdony is kell, arra meg szakképzett kezelők. Még sehol nem láttam hogy a Honvédség vasutas képességet fejlesztett volna ki.
Megint mondom, hogy leálltak a beszerzések. Duma van, tett nincs. They talk the walk, but don't walk the talk.Lassan átmegyek én is ultra negatívba.
4 hónapja voltak a választások, azóta hogy nem lehetett elintézni legalább pár tízezer málha, sisak meg optika beszerzését…
Persze a béremelés nagyon kellett, az egy nagyon jó lépés volt, örültünk is neki, de azért valóban GYORSÍTSUNK is, mert pl a lengyelek lassan űrflottát fognak építeni, míg nekünk pl sisakból sincs elég…
Első idézett mondat: Az rendben, hogy itt a MÁV, de magának a MÁV-nak nincs elegendő számú megfelelő 6 tengelyes pőrekocsija. Valahol láttam a számot, tizenvalahány van összesen.
Második idézett mondat: az ukrajnai háború kapcsán láttam páncélozott és felfegyverzett orosz katonavonatot. Szerintem békeidőben nem közlekedik menetrend szerint. A Bundeswehr-nek pedig saját vasúti kocsijai vannak.
Egy szó mint száz, visszatérve a nyitó hozzászólásomhoz, csak egyetlen teendő van itthon. Átnézni a vasúti szállítókapacitás lehetőségeit, és ha szükséges, venni kell a MÁV-nak nagy teherbírású 6 tengelyes kocsikat. Amit békeidőben használhatnak bármilyen egyéb szállításra. Ennyi az egész. Így lesz elég kocsi, és nem a Honvédségé, de szükséghelyzetben a Honvédség használja.
MÁV-nak nincs már ilyen vagonja mivel eladta a MÁV Cargot-t az ÖBB-nek és most rail cargo hungária néven fut nekik van ilyen.Nem tudom mi van a MÁV esetében, illetve a GYESEV esetében, 6 tengelyes kocsipark okán. De az biztos, hogy ilyen vagonokat a vasút nem dob ki pár év alatt, ha legyártatja és használja. Évtizedekig használ egy vasút társaság tehervagont, nem csak néhány évig. Márpedig a MÁV tuti hogy jelentős mennyiséggel rendelkezett és talán rendelkezik is, harckocsik szállítására alkalmas vagonokkal. Komplett szerelvények mozogtak egy időben néhány évtizede, MÁV színekben, még a rendszerváltást megelőzően. Katonai gyakorlatok alkalmával. Szovjet és magyar alakulatok szállítása zajlott így. Jómagam is több gyakorlatot megjártam, 30-40 vagonból állt egy, egy, szerelvény. Volt ami komplett harckocsi zászlóaljat vitt. Volt ott 6 tengelyes vagon bőven. A komolyabb vasútállomásokon VKP volt. ( Vasúti katonai parancsnokság ) Szombathelyen volt ilyen, egy őrnagy volt a pk. Többször találkoztam vele, mert mint szd pk helyettesítő tisztes, sokszor vittem a vagonszámokat leadni, mikor indultunk "háborúzni" a Bakonyba.
Való igaz, hogy régen egész hk dandárokat csoportosíthattak át vasúton. Egyet azonban nem szabad elfelejteni. A T-55 / 72 negyven tonna körüli súlyával felmehetett a négytengelyes kocsikra. Ilyenekből most is van sok. A Leo-2 / PzH a maga 58-63 tonna körüli súlyával már nem mehet fel azokra. Nekik kell a hattengelyes, vagy legalábbis megfelelő teherbírású vagon.Nem tudom mi van a MÁV esetében, illetve a GYESEV esetében, 6 tengelyes kocsipark okán. De az biztos, hogy ilyen vagonokat a vasút nem dob ki pár év alatt, ha legyártatja és használja. Évtizedekig használ egy vasút társaság tehervagont, nem csak néhány évig. Márpedig a MÁV tuti hogy jelentős mennyiséggel rendelkezett és talán rendelkezik is, harckocsik szállítására alkalmas vagonokkal. Komplett szerelvények mozogtak egy időben néhány évtizede, MÁV színekben, még a rendszerváltást megelőzően. Katonai gyakorlatok alkalmával. Szovjet és magyar alakulatok szállítása zajlott így. Jómagam is több gyakorlatot megjártam, 30-40 vagonból állt egy, egy, szerelvény. Volt ami komplett harckocsi zászlóaljat vitt. Volt ott 6 tengelyes vagon bőven. A komolyabb vasútállomásokon VKP volt. ( Vasúti katonai parancsnokság ) Szombathelyen volt ilyen, egy őrnagy volt a pk. Többször találkoztam vele, mert mint szd pk helyettesítő tisztes, sokszor vittem a vagonszámokat leadni, mikor indultunk "háborúzni" a Bakonyba.
Való igaz, hogy régen egész hk dandárokat csoportosíthattak át vasúton. Egyet azonban nem szabad elfelejteni. A T-55 / 72 negyven tonna körüli súlyával felmehetett a négytengelyes kocsikra. Ilyenekből most is van sok. A Leo-2 / PzH a maga 58-63 tonna körüli súlyával már nem mehet fel azokra. Nekik kell a hattengelyes, vagy legalábbis megfelelő teherbírású vagon.
80-100 körüli darabszámú kellene belőlük, mert mégsem járja, hogy kölcsön vagonokon visszük a technikát. Bármikor visszakérhetik őket és akkor ráfáztunk ha épp szükség lenne rájuk.
Nem tudom mi van a MÁV esetében, illetve a GYESEV esetében, 6 tengelyes kocsipark okán. De az biztos, hogy ilyen vagonokat a vasút nem dob ki pár év alatt, ha legyártatja és használja. Évtizedekig használ egy vasút társaság tehervagont, nem csak néhány évig. Márpedig a MÁV tuti hogy jelentős mennyiséggel rendelkezett és talán rendelkezik is, harckocsik szállítására alkalmas vagonokkal. Komplett szerelvények mozogtak egy időben néhány évtizede, MÁV színekben, még a rendszerváltást megelőzően. Katonai gyakorlatok alkalmával. Szovjet és magyar alakulatok szállítása zajlott így. Jómagam is több gyakorlatot megjártam, 30-40 vagonból állt egy, egy, szerelvény. Volt ami komplett harckocsi zászlóaljat vitt. Volt ott 6 tengelyes vagon bőven. A komolyabb vasútállomásokon VKP volt. ( Vasúti katonai parancsnokság ) Szombathelyen volt ilyen, egy őrnagy volt a pk. Többször találkoztam vele, mert mint szd pk helyettesítő tisztes, sokszor vittem a vagonszámokat leadni, mikor indultunk "háborúzni" a Bakonyba.
MG szerint nem veszünk használt cuccot - eddig a csak a kiképzésre használt A4-esek a kivételek.1000 db K2…
Ezen nem tudom túltenni magam…
A leoikat nem tudnánk megvenni tőlük?